-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Молоко коров’яче пастеризоване 2,5% жирності, фасоване; молоко незбиране згущене з цукром 8,5% жирності
Джерело фінансування: кошти місцевого бюджету
Завершена
3 230 809.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 96 924.27 UAH
мін. крок: 3% або 96 924.27 UAH
Номер:
f1a76bbd1ad9496d8c33254210770f8e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-17-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.09.2020 00:00
Період моніторингу:
17.09.2020 19:38 - 09.10.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
17.09.2020 №190
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенко П. від 16.09.2020 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 17.09.2020 № 190
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу.
30 UA-2019-11-26-000927-a 26.11.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту другого частини другої статті 22 Закону.
За результатами моніторингу питання розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу третього частини третьої статті 12 та пункту четвертого частини першої статті 30 Закону.
За результатами моніторингу питання дотримання законодавства в частині внесення змін до договору встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту другого частини четвертої статті 36 Закону, укладено додаткову від 01.09.2020 №2 до Договору на зміну ціни за одиницю товару у бік збільшення, без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку.
За результатами моніторингу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо розірвання додаткової угоди від 01.09.2020 №2 до Договору, розірвання Договору відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (редакція до 19.04.2020) (далі – Закон), розгляду та оцінки тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору, своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти адміністрації Немишлянського району Харківської міської ради (далі - Замовник) на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 26.11.2019 № 102, тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця Свиридова Геннадія Сергійовича (далі – ФОП Свиридов Геннадій Сергійович), протокол засідання тендерного комітету Замовника від 18.12.2019 № 133, повідомлення про намір укласти договір від 18.12.2019 року, договір про закупівлю товарів за державні кошти від 03.01.2020 № 13, додаткові угоди від 01.06.2020 №1 та від 01.09.2020 №2, відповідь Замовника на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 22.09.2020 № 1418, довідку Головного управління статистики у Харківській області від 13.08.2020 № 16-16/431.
В ході моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що підпунктом 3 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації до учасника встановлено вимогу щодо підтвердження ним у складі тендерної пропозиції наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів (не менше ніж з трьома різними замовниками), що є порушенням вимог пункту другого частини другої статті 22 Закону в частині встановлення кваліфікаційного критерія, зміст якого суперечить вимогам абзацу четвертого частини другої статті 16 Закону.
В ході моніторингу питання розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція ФОП Свиридова Геннадія Сергійовича не відповідає умовам тендерної документації.
Так, згідно вимог абзацу третього частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг».
Водночас, відповідно до вимог частини першої статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису.
Проте, на тендерну пропозицію ФОП Свиридова Геннадія Сергійовича електронний цифровий підпис не накладено, чим порушено вимоги абзацу третього частини третьої статті 12 Закону.
Таким чином, Замовником порушено вимоги пункту четвертого частини першої статті 30 Закону, в частині не відхилення тендерної пропозиції учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає умовам тендерної документації.
Однак, на порушення вимог пункту четвертого частини першої статті 30 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Свиридова Геннадія Сергійовича, визначив його переможцем та уклав з ним договір про закупівлю товарів за державні кошти від 03.01.2020 № 13 (далі – Договір) на суму 3 230 809,00 гривень.
В ході моніторингу питання дотримання законодавства в частині внесення змін до договору встановлено, що відповідно до пункту другого частини четвертої статті 36 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зокрема збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Так, відповідно до додаткової угоди від 01.09.2020 №2 до Договору сторонами внесено зміни до істотних умов Договору та підвищено ціну за одиницю товару молока коров’ячого пастеризованого 2,5% жирності, фасованого з 25,61гривень за 1 кг до 27,58 гривень за 1 кг.
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (редакція від 19.04.2020) протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
В ході проведення моніторингу Північно-східним офісом Держаудитслужби було направлено запит Замовнику для надання пояснень від 18.09.2020 року з приводу збільшення ціни за одиницю товару. Відповідь на зазначений запит надано від 22.09.2020 № 1418. У відповіді Замовником надано пояснення, якими не обґрунтовано збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку, оскільки зазначена довідка Головного управління статистики у Харківській області видана від 13.08.2020 № 16-16/431 визначає середні споживчі ціни за липень 2020 року, які в свою чергу є первинною базою для розрахунків індексів споживчих цін і відповідно до мети спостереження не призначені для інших цілей. Крім того, зазначена довідка не містить інформації щодо коливання цін, а вказує середні споживчі ціни по Харківській області лише за один місяць – липень 2020 року, а додаткову угоду між Замовником та ФОП Свиридовим Геннадієм Сергійовичем укладено у вересні 2020 року.
Враховуючи вищевикладене та те що Замовником не надано в електронній системі закупівель жодного документу, яким би було підтверджено коливання ціни за одиницю товару, щодо товару який є предметом закупівлі та на який Замовник відповідно до додаткової угоди від 01.09.2020 №2 змінював ціну у бік зростання, Замовником порушено вимоги пункту другого частини четвертої статті 36 Закону та пункту 3.4 розділу ІІІ Договору.
Період усунення порушень:
06.10.2020 16:13 - 22.10.2020 00:00
Дата публікації висновку:
06.10.2020 16:13
Оскарження висновку в суді
Опис:
Згідно Вашого рішення була подана позовна заява про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівель.
Номер та дата впровадження в суді очікується.
Дата публікації:
21.10.2020 10:44
Запити/Пояснення
Номер:
8562643fb867481f843108509dfc0467
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
18.09.2020 08:15
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.09.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Молоко коров’яче пастеризоване 2,5% жирності, фасоване; молоко незбиране згущене з цукром 8,5% жирності» (ДК 021:2015: 15510000-6 – Молоко та вершки) розміщеної в електронній системі закупівель Prozorro за номером UA-2019-11-26-000927-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
Просимо надати пояснення з приводу збільшення ціни за одиницю товару та надати документальне підтвердження, щодо коливання ціни товару на ринку.
Пояснення та підтверджуючі документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
48f5ed04ddd84964a3f10f36ab3b6362
Назва:
Відповідь на запит щодо зміни ціни
Дата опублікування:
22.09.2020 11:43
Опис:
Закупівля УО Немишлянського району UA-2019-11-26-000927-a «Молоко коров’яче пастеризоване 2,5% жирності, фасоване; молоко незбиране згущене з цукром 8,5% жирності»
Моніторинг UA-M-2020-09-17-000042
Запит замовнику на пояснення
Дата: 2020-09-18 08:15:51
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі «Молоко коров’яче пастеризоване 2,5% жирності, фасоване; молоко незбиране згущене з цукром 8,5% жирності» (ДК 021:2015: 15510000-6 – Молоко та вершки) розміщеної в електронній системі закупівель Prozorro за номером UA-2019-11-26-000927-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме: Просимо надати пояснення з приводу збільшення ціни за одиницю товару та надати документальне підтвердження, щодо коливання ціни товару на ринку.
Пояснення та підтверджуючі документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Пояснення:
УО Немишлянського району ХМР та постачальником за договором - ФО-П СВИРИДОВ ГЕННАДІЙ СЕРГІЙОВИЧ згідно із додатковою угодою № 2 від 02.09.2020 року було внесено зміни в договір від 03.01.2020 № 13 з метою зміни (збільшення) ціни товару за одиницю на підставі довідки Головного управління статистики у Харківській області від 13 серпня 2020 № 16-16/431 (копія додається) та керуючись нормою п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону України “Про публічні закупівлі” (редакція від 01.12.2019).
Перш за все пояснімо, чому застосовано Закону України “Про публічні закупівлі” в редакції від 01.12.2019, а не в редакції від 19.04.2020 року. Статтею 4 ЦК України передбачено, що основу цивільного законодавства України становить Конституція України. Основним актом цивільного законодавства України є Цивільний кодекс України. Актами цивільного законодавства є також інші закони України, які приймаються відповідно до Конституції України та цього Кодексу. Відповідно, Закон України Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель від 19 вересня 2019 року № 114-IX (Закон 114-Х), яким змінено попередню редакцію Закону України “Про публічні закупівлі”, також є актом цивільного законодавства.
Відповідно до ст. 5 ЦК України, акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання чинності цих актів.
Згідно із п. 6 Прикінцевих та перехідних положень Закону 114-Х, договори про закупівлю, укладені у порядку та на умовах, установлених до введення в дію цього Закону, виконуються в повному обсязі до закінчення строку, на який такі договори були укладені. Зміни до таких договорів вносяться у порядку та на умовах, встановлених до введення в дію цього Закону.
Таким чином, УО Немишлянського району ХМР керувалось саме положеннями п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону України “Про публічні закупівлі” (редакція від 01.12.2019), чинними станом на дату укладання договору від 03.01.2020 № 13.
Згідно із наведеним положенням чинного законодавства, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, в тому числі, зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.
За текстом листа Мінекономрозвитку - уповноваженого органу у сфері публічних закупівель (ст. 7 ЗУ “Про публічні закупівлі” ), від 27.10.2016р. № 3302-06/34307-06, документом для підтвердження коливання ціни товару на ринку може бути довідка Держстату та інших органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію (копія листа додається).
Управлінням освіти договір укладено з ціною за одиницю товару – 25,61 грн. За змістом зазначеної вище довідки Головного управління статистики у Харківській області ціна на Молоко коров’яче пастеризоване 2,5% жирності, фасоване (предмет договору) станом на серпень 2020 року становила 27,58 грн (копія додається).
Викладене свідчить про коливання ціни товару - предмету договору, на ринку, що є законною підставою для збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.
В результаті укладання сторонами договору зазначеної вище додаткової угоди відбулось збільшення ціни за одиницю товару на 7,7% після чого сума договору зменшилась (не збільшилась).
З огляду на викладене, дії управління вчинені у суворій відповідності із наведеними нормами чинного законодавства та керуючись роз’ясненнями уповноваженого органу у сфері публічних закупівель.
Номер:
b5c124f589944a8c9cdd07d5da70280b
Назва:
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата опублікування:
13.10.2020 12:07
Опис:
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі