• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія (09310000-5 – Електрична енергія ДК 021:2015)

Завершена

16 544 250.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 82 721.25 UAH
Номер: ad63749e34bf41969117002ecb6511c0
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-09-23-000074
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 23.09.2020 00:00
Автор: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41127371
Період моніторингу: 23.09.2020 13:31 - 16.10.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 22.09.2020 № 191 Запоріжжя Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, НАКАЗУЮ: 1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель, відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою. Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області від 22.09.2020 № 191 Перелік процедур закупівель, які підлягають моніторингу UA-2019-11-22-003189-b, ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія, яка проводиться Управлінням освіти Миколаївської міської ради.
Адреса: Ukraine, Запорізька, Запоріжжя
Контактна особа: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Запорізька обл.), +38 (0 66) 284-90-20, pavlik_sn@i.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: договору про закупівлю установлено порушення норм пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства про публічні закупівлі, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів, своєчасність укладання договору про закупівлю, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни за 1 кВт год електроенергії протягом квітня-липня 2020 року до рівня, визначеного сторонами на дату підписання Договору) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідність тендерної документації вимогам законодавства у сфері публічних закупівель, розгляд тендерних пропозицій учасників торгів, своєчасність укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік Управління освіти Миколаївської міської ради (далі – Замовник), тендерні пропозиції учасників торгів, повідомлення про намір укласти, документи надані переможцем торгів, договір від 25.02.2020 №6-6 (далі - Договір), додаткові угоди від 25.02.2020 № 1, від 10.03.2020 № 2, від 10.03.2020 № 3, від 06.04.2020 №4, від 17.07.2020 № 5, від 26.08.2020 № 6, повідомлення про внесення змін до договору, пояснення Замовника з документами, наданими через електронну систему закупівель 05.10.2020 (далі – Пояснення). За результатами моніторингу встановлено, що Замовник посилаючись до пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону вносив зміни до істотних умов договору від 25.02.2020 № 6-6 (далі – Договір) шляхом збільшення ціни за одиницю товару – планову ціну електричної енергії за 1 кВт год до 2,091776 грн (з урахуванням ПДВ та вартості послуг оператора системи передачі щодо надання послуг з передачі електричної енергії) (на дату підписання Договору становила 1,80 грн з урахуванням ПДВ та вартості послуг оператора системи передачі щодо надання послуг з передачі електричної енергії). Замовник на запит Держаудитслужби надав Пояснення щодо підстав збільшення планової ціни електричної енергії за 1 кВт год з урахуванням ПДВ, разом з яким надав довідки ДП «Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків» від 02.04.2020 №252/66 та від 30.06.2020 №252/107 видану товариству з обмеженою відповідальністю «Електро-ресурс» (Постачальник за Договором), якими зафіксовано середньозважені ціни купівлі-продажу електричної енергії на ринку «на добу наперед» (далі – РДН) за даними результатів торгів, оприлюднених ДП «Оператор ринку», за лютий-березень та травень-червень 2020 року відповідно. Крім того, разом з Поясненням Замовником надано Постанову НКРЕКП від 11.07.2020 №1329 «Про внесення змін до постанови НКРЕКП від 10.12.20219 №2668», якою внесені зміни в тариф на послуги з передачі електричної енергії з 01 серпня 2020 року Отже, довідки ДП «Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків» від 02.04.2020 №252/66 та від 30.06.2020 №252/107 не є підтвердженням коливання фактичної ціни електричної енергії РДН з урахуванням податку на додану вартість та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії, яка визначалась у додаткових угодах до Договору від 06.04.2020 №4, від 17.07.2020 № 5. За даними ДП «Оператор ринку», який забезпечує відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» на своєму вебсайті https://www.oree.com.ua/, оприлюднено результати торгів на ринку «на добу наперед» та на внутрішньодобовому ринку, та зокрема, середньозважену ціну за МВт.год купівлі-продажу електричної енергії РДН за кожний місяць та на відповідні дати. Відповідно, середньозважена ціна купівлі-продажу електричної енергії РДН за місяць становила у лютому (місяць підписання Договору) – 1271,42 грн/МВт.год, у квітні (збільшено ціну електричної енергії) – 1265,04 грн/МВт.год, у липні (збільшено ціну електричної енергії за договором) - 1243,62 грн/МВт.год. Отже, за результатами торгів, оприлюднених на вебсайті https://www.oree.com.ua/, на ринку «на добу наперед», середньозважена ціна купівлі-продажу електричної енергії РДН у лютому 2020 року (укладання Договору) була найвищою за середньозважені ціни купівлі-продажу електричної енергії РДН. Проте, Замовник протягом квітня-липня поточного року вносив зміни до Договору (яким визначено планову ціну електричної енергії за 1 кВт год у розмірі 1,80 грн з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії) шляхом укладання додаткових угод, збільшивши планову ціну електричної енергії за 1 кВт год з урахуванням ПДВ, зокрема у квітні-червні 2020 року до розміру 1,97 грн за 1 кВт год, у липні 2020 року до 1,99 грн за 1 кВт год. Враховуючи зазначене вище, Замовник безпідставно вносив зміни до істотних умов Договору якими змінював ціну за одиницю товару, збільшуючи планову та фактичну ціну електричної енергії за 1 кВт год з урахуванням ПДВ (додаткові угоди від 06.04.2020 №4, від 17.07.2020 № 5 до Договору, чим порушив вимоги пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону. Такі дії можуть призвести до недоотримання Замовником активів.
Період усунення порушень: 09.10.2020 15:01 - 26.10.2020 23:00
Дата публікації висновку: 09.10.2020 15:01

Оскарження висновку в суді

Опис: Управлінням освіти Миколаївської міської ради 23.10.2020 подано позовну заяву до Миколаївського окружного адміністративного суду про визнання висновку про результати моніторингу UA-M-2020-09-23-000074 від 09.10.2020 року протиправним та його скасування.
Дата публікації: 23.10.2020 15:49

Запити/Пояснення