• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Природний газ

Завершена

6 462 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 6 462.50 UAH
Номер: bddb71614f2d4de79c53cdaa42446c0e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-01-13-000049
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 05.02.2020 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 05.02.2020 16:41 - 27.02.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 05.02.2020 № 25 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 05.02.2020 № 25. Витяг з переліку процедур закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органуUA-2019-11-21-001776-c 21.11.2019. Дані автоматичних індикаторів ризиків. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 67) 679-35-47, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм пунктів 16 та 17 частини 1 статті 22, частини 2 статті 23 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення норм пунктів 1 та 2 частини 1 статті 30 Закону при розгляді тендерних пропозицій учасників торгів, допущення їх до аукціону та визначення переможця торгів. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема вжити передбачених частиною першою статті 31 Закону заходів, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 14 лютого 2020 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій та допущення їх до аукціону, визначення переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти Буської районної державної адміністрації Львівської області (далі – Замовник) на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, рішення про внесення змін до неї та тендерну документацію Замовника в новій редакції; тендерні пропозиції ТОВ «ЕНЕРГІЯ УКРАЇНИ», ТОВ «БЛАГОГАЗ ЗБУТ», ТОВ «СЕРВІС ГРУПП ЛТД», ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» та ТОВ «ЛЬВІВГАЗ ЗБУТ» (окрім питань та документів, що були предметом оскарження); протокол розгляду тендерних пропозицій; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; повідомлення про намір укласти договір. Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог пункту 16 частини 1 статті 22 Закону Замовником у тендерній документації не зазначено прізвище, ім’я та по батькові, посаду та адресу однієї чи кількох посадових осіб Замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками. У примітках у розділі 2 Додатку № 1 до тендерної документації здійснено посилання на лист Мінекономіки від 19.01.2017 № 3302-06/1654-06 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним». Однак, у січні 2019 року Уповноваженим органом опубліковано оновлену інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним (лист МЕРТУ № 3304-04/1983-06 від 17.01.2019). При оголошенні Замовником закупівлі товару в тендерній документації Замовника (частина 1.1 розділу 3 тендерної пропозиції) зазначено, що тендерна пропозиція, яка подається учасником процедури закупівлі повинна складатися, зокрема, з інформації про субпідрядника (субпідрядників), що суперечить нормам пункту 17 частини 2 статті 22 Закону. Також, на порушення норм частини 2 статті 23 Закону положення тендерної документації Замовника, до яких 10.12.2019 внесено зміни (розділ 3 тендерної документації та Додаток №5 до тендерної документації), не відображено у вигляді закреслених даних. Правомірність відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛЬВІВГАЗ ЗБУТ» підтверджено рішенням Органу оскарження №1401-р/пк-пз від 23.01.2020 за результатами розгляду скарги ТОВ «ЛЬВІВГАЗ ЗБУТ» від 02.01.2020 № UA-2019-11-21-001776-c.c1 щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі (неправомірності відхилення пропозиції ТОВ «ЛЬВІВГАЗ ЗБУТ» та не відхилення пропозиції ТОВ «ЕНЕРГІЯ УКРАЇНИ»). З врахуванням розгляду Органом оскарження вказаної скарги та прийняття за результатами її розгляду рішення №1401-р/пк-пз від 23.01.2020 (опубліковане 28.01.2020), моніторинг закупівлі щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився. За результатами аналізу розгляду тендерних пропозицій ТОВ «СЕРВІС ГРУПП ЛТД», ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» (в частині правомірності їх відхилення) підтверджено правомірність їх відхилення. Отже, ознака порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював автоматичний індикатор ризику RISK2-14_1 (під час проведення відкритих торгів із публікацією англійською мовою на закупівлю товарів та послуг відхилено більше, ніж 2 тендерні пропозиції) щодо ймовірності ризику упередженого рогляду тендерних пропозицій, - не підтвердилася. За результатами аналізу розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БЛАГОГАЗ ЗБУТ» встановлено, що вказаним учасником не підтверджено кваліфікаційний критерій в частині наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме в недотримання вимог пункту 2.2 розділу 1 Додатку № 1 до тендерної документації наявність працівників не підтверджено звітом 1-ДФ за останній звітній період (звіт 1-ДФ у складі тендерної пропозиції учасником не подано). Отже, на порушення пункту 1 частини 1 статті 30 Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «БЛАГОГАЗ ЗБУТ», яким не підтверджено кваліфікаційний критерій, установлений в тендерній документації відповідно до статті 16 Закону, та допущено вказаного учасника до оцінки (аукціону). З врахуванням відхилення Замовником тендерних пропозицій ТОВ «СЕРВІС ГРУПП ЛТД», ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» та ТОВ «ЛЬВІВГАЗ ЗБУТ» та наявності підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БЛАГОГАЗ ЗБУТ», відповідно до частини 1 статті 31 Закону Змовником торги мали бути відмінені з підстави допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій. Відповідно до вимог частини 8 розділу 2 Додатку № 1 до тендерної документації Замовника, для підтвердження відсутності підстав відмови участі в процедурі закупівлі відповідно до ст. 17 Закону переможець торгів повинен надати скановану копію з оригіналу довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), видану відповідним органом Державної фіскальної служби, що діє станом на дату подання документа. Так, учасником-переможцем торгів ТОВ «ЕНЕРГІЯ УКРАЇНИ» 03.02.2020 завантажено файл - Довідка ДПІ до 07.02.20.pdf, який містить довідку від 21.01.2020 № 27265 про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи. Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27.09.2018 за № 1102/32554). Зокрема, вказана форма містить такі обов’язкові реквізити, як підписи керівника (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу та поадаової особи контролюючого органу, а також відбиток печатки контролючого органу. Відповідно до статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом. Оригінал електронного документа повинен давати змогу довести його цілісність та справжність у порядку, визначеному законодавством; у визначених законодавством випадках може бути пред’явлений у візуальній формі відображення, в тому числі у паперовій копії. Проте, зазначена вище подана ТОВ «ЕНЕРГІЯ УКРАЇНИ» довідка від 21.01.2020 № 27265 не містить підписів відповідальних посадових осіб контролюючого органу, відбитку печатки контролюючого органу та, відповідно, не є оригіналом документу або його копією, зробленою з оригіналу; не має накладеного кваліфікованого електронного підпису, що не є електронним документом у розумінні Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Однак, на порушення пункту 2 частини 1 статті 30 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника-переможця ТОВ «ЕНЕРГІЯ УКРАЇНИ», який не надав документ, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої частиною 2 статті 17 Закону. Відповідно до норм частини 1 статті 31 Закону замовник відміняє торги в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.
Період усунення порушень: 17.02.2020 09:36 - 03.03.2020 00:00
Дата публікації висновку: 17.02.2020 09:36

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У відповідь на висновок від 17 лютого 2020 р. повідомляємо наступне: 1. Щодо посадової особи замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками: В тендерній документації зазначено, що з усіх питань, пов’язаних з організацією проведення процедури закупівлі, підготовкою та подачею тендерної пропозиції, отримання інформації щодо предмета закупівлі, його технічних, якісних та кількісних характеристик звертатися через електронну систему закупівель. В системі Prozzoro в полі «Інформація про Замовника» міститься інформація про контактну особу, а саме: Олійник Галина Михайлівна, тел. 380326430079, 380326421130, osvita-busk@ukr.net. Окрім цього, в електронній системі міститься інформація також про додаткову контактну особу: Бішко Лілія Ярославівна, тел. 380981342113, osvita-busk@ukr.net. 2. Щодо державних реєстрів, доступ до яких є вільним: Інформацію зазначену в Таблиці №2 Додатку №1, а саме «…Замовник може самостійно отримати керуючись Листом Мінекономіки від 19.01.2017 № 3302-06/1654-06 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним» слід вважати формальну помилкою. Відповідний перелік реєстрів знаходяться у відкритому доступі, а отже всі бажаючі мають вільний доступ для ознайомлення з відповідною інформацією. Тендерний комітет Відділ освіти Буської районної державної адміністрації в подальшому при розробці тендерних документацій та при формуванні вимог по ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» буде посилатися на лист Мінекономіки № 3304-04_2361-06 від 16.01.2020 року «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним». 3. Щодо інформації про субпідрядника: Тендерна документація на закупівлю 0912000-6 Газове паливо (CPV) (Природний газ) була розроблена з урахуванням вимог, які передбачені в Наказі № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації» від 13.04.2016 р. Згідно вищезазначеного Наказу, в п. 1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» « …тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів…», зокрема з: «інформацією про субпідрядника (субпідрядників)». Дана вимога є загальною щодо змісту і способу подання тендерної пропозиції. п. 7 Розділу 3 Тендерної документації конкретизує, що інформація про субпідрядника (субпідрядників) зазначається у випадку закупівлі робіт або послуг. Враховуючи зазначене, Тендерна документація не порушує вимоги ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», та Наказу № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації» від 13.04.2016 р. 4. Щодо положень тендерної документації, до яких внесені зміни: Відповідно до ч.2 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Замовником торгів 10 грудня 2019 року об 11:28 год. було внесено зміни в тендерну документацію і проект договору та завантажено відповідні документи в електронну систему закупівель. Крім того, Замовником торгів окремим файлом завантажено перелік змін, який міститься в документі «Рішення про внесення змін. docx». Положення тендерної документації, до яких вносилися зміни, є у вільному доступі в системі Prozzoro в полі «Історія змін», де попередня редакція «Тендерна документація_газ.docx» та «Проект договору.docx» відображені у вигляді закреслених даних. Таким чином, Замовником торгів не було порушено вимог ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі». 5. Щодо кваліфікаційного критерію: В розрізі вимог п.2.2. ч. 1 Додатку№1 до Тендерної документації розуміється вимога підтвердити наявність працівників копією звіту з праці (форма №1-ПВ) за останній звітній період з електронною квитанцією про подання та прийняття її до обліку уповноваженим органом. У разі, якщо учасник не зобов’язаний складати та подавати даний документ у складі пропозиції, йому пропонується як альтернатива перелік документів на вибір, які необхідно надати: офіційний лист від органа статистики про те, що даний учасник не звітує за даною формою, Звіт 1-ДФ за останній звітній період та в будь - якому випадку копію штатного розпису. Оскільки, ТОВ "БЛАГОГАЗ ЗБУТ" в складі своєї тендерної пропозиції було надано відповідний лист від органу статистики та копію штатного розпису, отже, пропозиція Учасника відповідає вимогам Тендерної документації в даній частині. 6. Щодо довідки про відсутність заборгованості: Відповідно до пункту 8 таблиці 2 Додатку № 1 тендерної документації, переможець торгів на виконання вимог статті 17 повинен надати скановану копію з оригіналу довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), видана відповідним органом Державної фіскальної служби, що діє станом на дату подання документа. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРГІЯ УКРАЇНИ» 03 лютого 2020 року о 17:17 завантажено в електронну систему закупівель довідку про відсутність заборгованості від 29.01.2020 року, яка дійсна до 07.02.2020 року. Отримання платником Довідки в електронній формі реалізовано через приватну частину Електронного кабінету, розміщеного на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/login. Функціонал надає можливість заповнити і подати заяву в електронній формі та отримати в електронній формі один з документів: Довідку або лист-відмову. Переглянути видану платнику електронну Довідку у відкритій частині (вхід до якої не потребує ідентифікації) Електронного кабінету (https://cabinet.sfs.gov.ua/registers/debit), зацікавлений орган/суб’єкт може шляхом введення податкового номера платника (код за ЄДРПОУ/РНОКПП) та реквізитів довідки (дати і номеру). Відповідно до ч. 7 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.». Тендерний комітет Замовника здійснив перевірку інформації поданої Учасником, а саме, наданої учасником - переможцем довідки про відсутність заборгованості за індивідуальним номером вищезазначеної довідки. Інформація, отримана в ході перевірки підтвердила дійсність довідки про відсутність заборгованості від 29.01.2020 року, наданої Учасником. Отож, відповідно до вище викладеного Замовником було дотримано всіх норм Закону України «Про публічні закупівлі». Ми, також, завдячуємо проведеній роботі з аналізу закупівлі 0912000-6 Газове паливо (CPV) (Природний газ) (ID: UA-2019-11-21-001776-c), зобов’язуємось під час проведення торгів брати до уваги вказані зауваження, дотримуватися норм чинного законодавства та принципів здійснення публічних закупівель
Дата публікації звіту: 24.02.2020 15:53