• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Дизельне паливо

Дизельне паливо

Завершена

246 253 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 231 266.00 UAH
Номер: 3fca8f18be5b4550ac36976d8110ad03
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-12-17-000039
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.12.2020 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 18.12.2020 15:08 - 15.01.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 17.12.2020 № 77 Житомир Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 17.12.2020 № 77. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі,присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 4. UA-2019-11-20-001237-c Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 97) 304-12-32, berd.slava.83@i.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу 2 частини 2 статті 23 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом встановлено порушення вимог абзацу 4 частини 2 статті 21 Закону та пункту 2 Наказу № 490. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ПАТ «Укртатнафта», установлено порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 30 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ «АНВІТРЕЙД», ТОВ «ТД «СОКАР Україна,ТОВ «ТОРУМ», ПП «ОККО КОНТРАКТ», ТОВ «АЛЬЯНС ЕНЕРГО ТРЕЙД», ТОВ «Південна паливно-експедиційна компанія», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом вжиття заходів з недопущення їх в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 14 січня 2021 року. Предметом аналізу були питання щодо: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції чинній до 19.04.2020 року, далі – Закон), своєчасності надання роз’яснень до тендерної документації та внесення до неї змін, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, тендерну документацію Регіональної філії «Південна залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» (далі - Замовник) від 02.01.2020 року, оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерні пропозиції учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «АНВІТРЕЙД» (далі – ТОВ «АНВІТРЕЙД»), Публічного акціонерного товариства «Укртатнафта» (далі – ПАТ «Укртатнафта»), Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «СОКАР УКРАЇНА» (далі – ТОВ «ТД «СОКАР Україна), Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРУМ» (далі – ТОВ «ТОРУМ»), Приватного підприємства «ОККО КОНТРАКТ» (далі – ПП «ОККО КОНТРАКТ»), Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬЯНС ЕНЕРГО ТРЕЙД» (далі – ТОВ «АЛЬЯНС ЕНЕРГО ТРЕЙД»), Товариства з обмеженою відповідальністю «Південна паливно-експедиційна компанія» (далі – ТОВ «Південна паливно-експедиційна компанія»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 25.02.2020 року, повідомлення про намір укласти договір від 02.03.2020 року, договір про закупівлю від 17.03.2020 № ЦЗВ-14-00220-01 (далі - Договір), додаткові угоди від 31.03.2020 № 1, від 15.04.2020 № 2, від 22.04.2020 № 3, від 28.04.2020 № 4, від 27.05.2020 № 5 та від 18.12.2020 № 6, пояснення Замовника з копіями документів від 29.12.2020 року, від 30.12.2020 року, від 14.01.2021 року та рішення Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – АМКУ) від 19.02.2020 року № 3242-р/пк-пз. За результатами моніторингу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що Замовником вносились зміни до тендерної документації, проте, в порушення вимог абзацу 2 частини 2 статті 23 Закону Замовником в електронній системі закупівель не відображено у вигляді закреслених даних положення тендерної документації, до яких внесені зміни. За результатами моніторингу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом встановлено, що в порушення абзацу 4 частини 2 статті 21 Закону та пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 449/28579 (далі – Наказ № 490), в оголошенні про проведення відкритих торгів не відображено інформацію про місце поставки товарів. Пунктом 2 частини 2 статті 22 Закону встановлено імперативну умову, що тендерна документація, зокрема, повинна містити вимоги встановлені статтею 17 Закону. Однак, за результатами моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація Замовника не містить вимоги, встановлені пунктами 1 та 7 частини 1 статті 17 Закону. Відповідно до пункту 3.6 розділу ІІІ та підпункту 3 пункту 1 Додатку № 2 тендерної документації, на відповідність кваліфікаційному критерію – «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору», від учасників у складі тендерних пропозицій імперативно вимагалось надання довідки з інформацією про виконання аналогічного договору, з наданням копії зазначеного аналогічного договору та наданням копій документів, що підтверджують постачання продукції у сукупному об’ємі не менше 10 000 тонн (копії видаткових накладних та/або копії актів приймання-передачі тощо). На виконання вказаних вимог, учасником ПАТ «Укртатнафта» у складі тендерної пропозиції надано копію договору поставки нафтопродуктів від 22.06.2018 року № 890/2/2118 з додатками та довідку про досвід виконання аналогічного договору від 19.12.2019 року № 38/10-6852/3, в якій зазначено, що в процесі договірних відносин оформлення видаткових накладних та актів приймання-передачі товару не передбачено. Поряд з цим, пунктом 3.1 розділу 3 аналогічного договору від 22.06.2018 року № 890/2/2118 встановлено умову, що приймання товару здійснюється відповідно до вимог Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 № 281/171/578/155 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 02.09.2008 за № 805/15496 (Інструкція № 281). Слід зазначити, що відповідно до пункту 5 «Порядок приймання нафти і нафтопродуктів» Інструкції № 281, приймання нафти і нафтопродуктів при поставці товару автомобільним та/або залізничним транспортом, оформляється відповідно актами приймання нафти або нафтопродуктів за кількістю, товарно-транспортними накладними. Проте, моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ПАТ «Укртатнафта» відсутні будь які документи, що підтверджують постачання продукції в сукупному об’ємі не менше 10 000 тонн, що не відповідає вимогам пункту 3.6 розділу ІІІ та підпункту 3 пункту 1 Додатку № 2 тендерної документації та кваліфікаційним критеріям, визначеним в статті 16 Закону. Отже, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 30 Закону допущено до електронного аукціону та не відхилено тендерну пропозицію учасника ПАТ «Укртатнафта». В ході моніторингу неможливо дослідити питання щодо внесення змін до договору, оскільки Замовником, на запити посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель від 28.12.2020 року та від 11.01.2021 року, не надано документального підтвердження настання законодавчих підстав внесення змін до істотних умов Договору, шляхом укладання додаткових угод від 31.03.2020 № 1, від 15.04.2020 № 2, від 22.04.2020 № 3, від 28.04.2020 № 4, від 27.05.2020 № 5. Слід відмітити, що моніторинг закупівлі щодо порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
Період усунення порушень: 16.01.2021 13:35 - 30.01.2021 00:00
Дата публікації висновку: 16.01.2021 13:35

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2019-11-20-001237-c Державною аудиторською службою України (далі — ДАСУ) 16 січня 2021 року розміщено висновок про результати моніторингу закупівлі Дизельне паливо (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти) (номер закупівлі в ЦБД UA-2019-11-20-001237-c). Згідно з висновком, ДАСУ встановила порушення вимог абзацу 2 частини 2 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), порушення абзацу 4 частини 2 статті 21 Закону та пункту 2 Наказу № 490, порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 30 Закону. Акцентуємо увагу на тому, що процедура закупівлі (номер закупівлі в ЦБД UA-2019-11-20-001237-c) розпочата до введення в дію нової редакції Закону (до 19.04.2020) Відповідно до частини п’ятої Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону процедури закупівлі товарів, робіт і послуг, розпочаті до введення в дію нової редакції Закону, завершуються відповідно до порядку, що діяв до введення в дію нової редакції Закону (до 19.04.2020). Відповідно до частини восьмої статті 71 Закону надаємо свої заперечення до висновку. 1. Щодо порушення абзацу другого частини другої статті 23 Закону. Відповідно до абзацу другого частини другої статті 23 Закону зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Положення тендерної документації, до яких вносяться зміни, відображаються у вигляді закреслених даних та повинні бути доступними для перегляду після внесення змін до тендерної документації. Замовник вносив зміни до тендерної документації та інформацію про це в електронній системі закупівель розміщував того ж дня, тобто із дотриманням вимог частини першої статті 10 Закону. При цьому в системі Prozorro були опубліковані: - нова редакція тендерної документації у вигляді файлу «3438 ТД дизельне паливо_нова редакція_02.01.2020.docx»; - перелік змін до тендерної документації у вигляді файлу «Зміни до тендеру_3438_02.01.2020.doc»; - та положення тендерної документації, до яких вносяться зміни у вигляді закреслених даних, що представлені у вигляді закресленої назви файлу «3438 ТД дизельне паливо_нова редакція_26.12.2019.docx». Вся зазначена вище інформація є доступної для перегляду. Отже, Замовник дотримався вимог Закону в цій частині. 2. Щодо порушення абзацу 4 частини 2 статті 21 Закону та пункту 2 Наказу № 490 Замовник не погоджується та повідомляє наступне. В оголошенні про проведення процедури закупівлі в полі місце поставки зазначено посилання на умови тендерною документацією. Тендерною документацією передбачено місце поставки у відповідності до рознарядки Замовника. Тобто, при оголошенні процедури закупівлі вимога щодо наявності інформації про місце поставки Замовником виконана. 3. Щодо порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону Замовник не погоджується та повідомляє наступне. Абзацом третім частини третьої статті 17 Закону передбачено, що Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав пунктам 1 і 7 частини першої цієї статті. Тому, Замовник вважає, що тендерна документація складена у відповідності до Закону. 4. Щодо порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 30 Закону. Пунктом 3 Додатком № 2 до тендерної документації вимагається надання довідки з інформацією про виконання аналогічного/аналогічних договору/договорів за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірена печаткою. Невід’ємною частиною цієї довідки є копії зазначених аналогічного договору/аналогічних договорів та документи, що підтверджують постачання продукції (копії видаткових накладних та/або копії актів приймання-передачі тощо). Учасник відповідає кваліфікаційній вимозі, якщо надані документи (копії видаткових накладних та/або копії актів приймання-передачі тощо) підтверджують досвід виконання аналогічних договорів у сукупному об’ємі не менше 10 000 тонн. Якщо копії зазначених договорів передбачають, що їхньою невід’ємною частиною є рахунки, видаткові накладні тощо, а Учасник не надав їх, Замовник буде вважати, що Учасник відповідає кваліфікаційним вимогам, якщо з наданих документів можна встановити відповідний досвід виконання аналогічних договорів. Замовником з наданих документів встановлено відповідний досвід виконання аналогічних договорів, а саме: в складі тендерної пропозиції учасника ПАТ «Укртатнафта» надано довідку про досвід виконання аналогічного договору в якому зазначено обсяг фактично поставленої продукції (20 994,61 тн) та копію зазначеного аналогічного договору (Договір поставки нафтопродуктів від 22.06.2018 №890/2/2118). Умовами договору передбачено постачання продукції у кількості зазначеній у договорі та додатках. З наданих додатків видно, що вони укладались по факту постачання продукції в кінці місяця, в якому здійснено відвантаження. Додатками визначено фактичну кількість поставленої продукції. Сукупний об’єм усіх додатків фактично поставленої кількості дизельного палива складає 20 994,61 тн. Зважаючи на вище викладене, учасником торгів ПАТ «Укртатнафта» дотримано вимоги тендерної документації. Також, Замовник звертає увагу на те, що дата оприлюднення рішення про початок моніторингу процедури закупівлі 18.12.2020. Дата Затвердження висновку про результати моніторингу процедури закупівлі 16.01.2021. Тобто, органом державного фінансового контролю порушено строк здійснення моніторингу. Відповідно до частини 4 статті 71 Закону строк здійснення моніторингу закупівлі не може перевищувати 15 робочих днів з дати оприлюднення рішення про початок моніторингу закупівлі в електронній системі закупівель.
Дата публікації звіту: 22.01.2021 15:31

Запити/Пояснення