• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Дизельне паливо

Дизельне паливо

Завершена

246 253 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 231 266.00 UAH
Номер: 6902d5f2182f41438d131e7188ef0274
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-12-31-000060
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 31.12.2020 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 31.12.2020 12:11 - 27.01.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 31.12.2020 № 259 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказ. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 31.12.2020 № 259. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2019-11-20-001236-c, 20.11.2019. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України від 25.11.2020 №003100-18/7905-2020. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 32) 297-02-35, yarema.zakup@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення норм пункту 2 Наказу Мінекономрозвитку №490. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 17 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до тендерної документації та їх оприлюднення встановлено порушення вимог частини 2 статті 23 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору про закупівлю установлено порушення норм пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону. За результатами моніторингу щодо аналізу визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо: усунення порушення вимог норм пункту 2 Наказу Мінекономрозвитку №490, пункту 17 частини другої статті 22 Закону та частини 2 статті 23 Закону Закону шляхом недопущення таких порушень в подальшому; усунення порушення вимог норм пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель, зокрема зменшення ціни за 1 тн дизельного палива та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 січня 2021 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), внесення змін до тендерної документації та їх оприлюднення, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план філії «Центр забезпечення виробництва» акціонерного товариства «Українська залізниця» (далі – Замовник) на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції учасників, допущених до євроторгів: ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ СОКАР УКРАЇНА, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ГАЗТРІМ», ПП «ОККО КОНТРАКТ», ТОВ «Південна паливно - експедиційна компанія», ТОВ «ТОРУМ», ТОВ «АЛЬЯНС ЕНЕРГО ТРЕЙД», ПАТ «Укртатнафта», ТОВ «АЛЬЯНС ЕНЕРГО ТРЕЙД» та ТОВ «АНВІТРЕЙД» (далі – ТОВ «Анвітрейд»), протокол від 03.03.2020; повідомлення про намір укласти договір, Договір від 20.03.2020 № Ц3В-14-00620-01 (далі - Договір), додаткові угоди № 1, № 2, № 3, № 4, рішення Органу оскарження від 04.02.2020 №2102-р/пк-пз. Відповідно до пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» (далі – Наказ Мінекономрозвитку №490) встановлено, що формами документів, зазначених у пункті 1 цього наказу, затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. Однак, за результатами моніторингу встановлено, що на порушення вимог пункту 2 Наказу Мінекономрозвитку № 490, при оприлюдненні в електронній системі закупівель (внесенні і заповненні в електронному вигляді) оголошення про закупівлю Замовником до нього не внесено інформації про місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг, відповідно у формі повідомлення про намір укласти договір (заповнюється електронною системою закупівель автоматично) не вказано місце поставки товарів. Моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення пункту 17 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації не зазначено електронну адресу особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв'язок з учасниками. При цьому (пункт 1.2.3. Розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації) вказано, що e-mail відсутній, хоча в інформації про процедуру, розміщеній на веб порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, зазначено електронну адресу: 2019tender@gmail.com Згідно з вимогами частини другої статті 23 Закону зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Водночас, моніторингом внесення змін до тендерної документації та їх опублікування встановлено, що Замовником при внесенні змін до тендерної документації 19.12.2019, 26.12.2019 та 02.01.2020 в електронній системі закупівель оприлюднено лише інформацію про пункти та розділи та додатки тендерної документації, до яких внесено зміни. Однак перелік самих змін, що вносилися, разом із змінами до тендерної документації в окремому документі не оприлюднено, чим порушено вимоги частини другої статті 23 Закону. Відповідно до частини 12 статті 8 Закону та у зв’язку з розглядом скарги Органом оскарження (04.02.2020 №2102-р/пк-пз) Західним офісом Держаудитслужби моніторинг закупівлі щодо тих питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження не проводився. Моніторинг закупівлі на відповідність переможця вимогам, визначеним в статті 17 Закону, не проводився, так як подання документів відповідно до вимог тендерної документації мало здійснюватися у паперовому вигляді на адресу замовника. Відповідно до норми пункту 2 частини четверної статті 36 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку: зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Водночас Замовник протягом квітня-липня 2020 року вносив зміни до Договору шляхом укладання додаткових угод, збільшивши ціну за 1 тн без ПДВ з 10767,15 грн (Специфікація №3 до додаткової угоди від 29.04.2020 №2) до 16875,2 грн (Специфікація №4 до додаткової угоди від 30.07.2020 №3). Отже, на порушення пункту 2 частини 4 статті 36 Закону Замовником безпідставно змінено (збільшено) ціну за одиницю товару більше, ніж на 10 відсотків. Такі дії можуть призводити до недоотримання Замовником активів.
Період усунення порушень: 25.01.2021 14:19 - 09.02.2021 00:00
Дата публікації висновку: 25.01.2021 14:19

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2019-11-20-001236-c Державною аудиторською службою України (далі — ДАСУ) 25 січня 2021 року розміщено висновок про результати моніторингу закупівлі Дизельне паливо (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти) (номер закупівлі в ЦБД UA-2019-11-20-001236-c). Згідно з висновком, ДАСУ встановила порушення вимог абзацу 2 частини 2 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), порушення норм пункту 2 Наказу № 490, порушення пункту 17 частини другої статті 22 Закону, порушення вимог частини 2 статті 23 Закону, порушення норм пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону. Акцентуємо увагу на тому, що процедура закупівлі (номер закупівлі в ЦБД UA-2019-11-20-001236-c) розпочата до введення в дію нової редакції Закону (до 19.04.2020) Відповідно до частини п’ятої Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону процедури закупівлі товарів, робіт і послуг, розпочаті до введення в дію нової редакції Закону, завершуються відповідно до порядку, що діяв до введення в дію нової редакції Закону (до 19.04.2020). Відповідно до частини восьмої статті 71 Закону надаємо свої заперечення до висновку. 1. Щодо порушення абзацу другого частини другої статті 23 Закону. Відповідно до абзацу другого частини другої статті 23 Закону зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Положення тендерної документації, до яких вносяться зміни, відображаються у вигляді закреслених даних та повинні бути доступними для перегляду після внесення змін до тендерної документації. Замовник вносив зміни до тендерної документації та інформацію про це в електронній системі закупівель розміщував того ж дня, тобто із дотриманням вимог частини першої статті 10 Закону. При цьому в системі Prozorro були опубліковані: - нова редакція тендерної документації у вигляді файлу « 3436 ТД дизельне паливо_нова редакція_02.01.2020.docx»; - перелік змін до тендерної документації у вигляді файлу «Зміни до тендеру_3436_02.01.2020.doc»; - та положення тендерної документації, до яких вносяться зміни у вигляді закреслених даних, що представлені у вигляді закресленої назви файлу «3436 ТД дизельне паливо_нова редакція_26.12.2019.docx». Вся зазначена вище інформація є доступної для перегляду. Отже, Замовник дотримався вимог Закону в цій частині. 2. Щодо порушення норм пункту 2 Наказу № 490 Замовник не погоджується та повідомляє наступне. В оголошенні про проведення процедури закупівлі в полі місце поставки зазначено посилання на умови тендерною документацією. Тендерною документацією передбачено місце поставки у відповідності до рознарядки Замовника. Тобто, при оголошенні процедури закупівлі вимога щодо наявності інформації про місце поставки Замовником виконана. 3. Щодо порушення вимог пункту 17 частини 2 статті 22 Закону Замовник не погоджується та повідомляє наступне. У висновку ДАСУ зазначено, що «на порушення вимог пункту 17 частини 2 статті 22 Закону Замовником у тендерній документації не зазначено електронну адресу особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв'язок з учасниками». Зазначаємо, що пунктом 17 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що у разі закупівлі робіт – тендерна документація повинна вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Дана норма не містить жодних вимог, що зазначені у згаданій частині висновку ДАСУ. Отже, Замовник не може надати заперечення в цій частині через відсутність предмету заперечення. 4. Щодо порушення вимог пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону Замовник не погоджується та повідомляє наступне. Умовами договору передбачено, що ціна товару, зазначена у Специфікації(ях), та сума договору переглядається (перераховується) у випадку зміни курсу іноземних валют, показників Platts, які застосовуються в цьому договорі, у встановленому в умовах договору порядку. Відповідно до пункту 7 частини четвертої статті 36 передбачено, що Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни. Даною нормою Закону не обмежено відсоткове значення зміни ціни. Відповідно до умов договору зміни до договору (зміна ціни) вносились на підставі пункту 7 частини четвертої статті 36, про що зазначено в повідомленні про внесення змін до договору, яке оприлюднене в електронній системі закупівель. Зважаючи на вище викладене, при укладанні додаткової угоди на зміну ціни, Замовником дотримано вимогу пункту 7 частини четвертої статті 36 Закону та умов договору.
Дата публікації звіту: 29.01.2021 13:05