• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія

Завершена

15 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 1 550.00 UAH
Номер: 469eab76dc1846749311f6e78eb7089e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-02-06-000007
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.02.2020 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 06.02.2020 13:57 - 28.02.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 06.02.2020 № 27 (дата) Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенко П. від 06.02.2020 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 06.02.2020 № 27 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 1 UA-2019-11-20-000393-a 20.11.2019 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Адреса: Ukraine, Харківська, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Харківська обл.), +38 (0 99) 663-68-36, olgagrebenik@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За наслідками моніторингу питання відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено порушення пунктів один, чотири частини першої статті 30 Закону. За наслідками моніторингу питання своєчасності надання відповіді на звернення встановлено порушення абзацу другого частини першої статті 32 Закону За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закон, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд тендерних пропозицій, відповідність тендерних пропозицій умовам тендерної документації, своєчасність надання відповіді на звернення, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Комунального підприємства «Підземне місто» (далі – Замовник) від 05.12.2019, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГОСЕРВІС ПЛЮС» (далі – ТОВ «ЕНЕРГОСЕРВІС ПЛЮС»), тендерну пропозицію Приватного акціонерного товариства «Енергетична компанія «Барвінок» (далі – ПАТ «ЕК «Барвінок»), тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРДЖИТРЕЙД» (далі – ТОВ «ГАЗЕНЕРДЖИТРЕЙД»), повідомлення про намір укласти договір від 15.01.2020 року, договір від 28.01.2020 №0705465. В ході моніторингу питання своєчасності надання відповіді на звернення встановлено, що Замовником на порушення абзацу другого частини першої статті 32 Закону, учаснику ТОВ «ГАЗЕНЕРДЖИТРЕЙД»не надано відповідь на звернення, яке надійшло 08.01.2020 року. В ході моніторингу питання відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «ЕНЕРГОСЕРВІС ПЛЮС» не відповідає умовам тендерної документації в частині не підтвердження кваліфікаційних критеріїв. Так, підпунктом 3.3 Додатку 3 до тендерної документації передбачено надання сканкопії аналогічного договору. Однак, учасник ТОВ «ЕНЕРГОСЕРВІС ПЛЮС» у складі тендерної пропозиції надав сканкопію аналогічнго договору від 12.03.2012 №2/12 не в повному обсязі, а саме відсутні додатки до договору, які відповідно до пункту 10.3 договору від 12.03.2012 №2/12 є його невід’ємними частинами. В ході моніторингу питання відповідність тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено, що тендерна пропозиція ПАТ «ЕК «Барвінок» не відповідає умовам тендерної документації. Так, умовами підпункту 3.3 (підпункт 9 пункту 4) Додатку 3 до тендерної документації передбачено надання копії витягу з реєстру платників податку на додану вартість або копію Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість. Примітками Додатку 3 визначена вимога чинності документів на момент подання тендерної пропозиції. Однак, у складі тендерної пропозиції учасника-переможця ПАТ «ЕК «Барвінок» надано витяг з реєстру платників податку на додану вартість від 20.05.2015, де зазначено номер рахунка в системі електронного адміністрування податку на додану вартість 37513000096699, що не відповідає вимогам постанови Правління Національного банку України від 28.12.2018 р. №162 «Про запровадження міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні». Враховуючи, що до реєстру внесено зміни в частині реквізитів рахунка в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, витяг втратив чинність. Таким чином, наданий учасником-переможцем ПАТ «ЕК «Барвінок» витяг з реєстру платників податку на додану вартість не відповідає умовам тендерної документації. Відповідно до пунктів першого та четвертого частини першої статті 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо вона не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та відхиляє тендерну пропозицію в разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Однак, на порушення пунктів один, чотири частини першої статті 30 Закону, Замовник не відхилив пропозиції учасників ТОВ «ЕНЕРГОСЕРВІС ПЛЮС» та ПАТ «ЕК «Барвінок» допустив їх до аукціону визначив ПАТ «ЕК «Барвінок» переможцем процедури закупівлі та уклав з ним договір від 28.01.2020 №0705465.
Період усунення порушень: 11.02.2020 18:02 - 26.02.2020 00:00
Дата публікації висновку: 11.02.2020 18:02

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На підставі частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» та наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 06.02.2020 р. № 27 було проведено моніторинг закупівлі електричної енергії, код по класифікатору ДК 021:2015 – 09310000-5, номер в електронній системі закупівель UA-2019-11-20-000393-a. За результатами моніторингу Північно-східним офісом ДАСУ у системі електронних закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу розміщено Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства від 11.02.2020 р. (далі – Висновок). У Висновку не встановлено порушень щодо наступних питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель: • визначення предмета закупівлі; • відображення закупівлі у річному плані (додатку); • правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом; • оприлюднення інформації щодо закупівлі; • відповідності вимог тендерної документації вимогам Закон; • своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, За наслідками моніторингу питання своєчасності надання відповіді на звернення встановлено порушення абзацу другого частини першої статті 32 Закону. За наслідками моніторингу питання відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено порушення пунктів один, чотири частини першої статті 30 Закону. Питання розгляду, наявності заперечень щодо Висновку та затвердження заходів щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, які відповідно до Висновку виявлені органом державного фінансового контролю, 17.02.2019р. було розглянуто на засіданні тендерного комітету КП «Підземне місто». За результатами розгляду встановлено наступне. 1) У Висновку міститься наступне твердження: «В ході моніторингу питання своєчасності надання відповіді на звернення встановлено, що Замовником на порушення абзацу другого частини першої статті 32 Закону, учаснику ТОВ «ГАЗЕНЕРДЖИТРЕЙД» не надано відповідь на звернення, яке надійшло 08.01.2020 року». У той же час. відповідь учаснику ТОВ «ГАЗЕНЕРДЖИТРЕЙД» на його звернення, яке надійшло 08.01.2020 року, була надана 13.01.2020 р. листом № 10-01 (сканкопія додається). Відповідь була надіслана листом з оголошеною цінністю (сканкопії опису вкладення у лист та чеку додаються). Відповідно до ч.3 ст.30 Закону України «Про публічні закупівлі». у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель. Звернення ТОВ «ГАЗЕНЕРДЖИТРЕЙД» надійшло через електронну систему закупівель 08 січня 2020 року. У той же час, а період блокування перед початком аукціону закінчився 09 січня 2020 року о 00 год 00 хв, Аукціон відбувся 09 січня 2020 року о 14 год 09 хв. Таким чином. починаючи з 09 січня 2020 року, тобто з дня, наступного після подачі звернення ТОВ «ГАЗЕНЕРДЖИТРЕЙД», не було технічної можливості для надання у встановлені строки відповіді на звернення саме через електронну систему закупівель. У той же час. нормою ч.3 ст.30 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачений строк надання замовником відповіді через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель, тобто не пізніше 13 січня 2020 року. Оскільки норма ч.3 ст.30 Закону «Про публічні закупівлі» регламентує лише 5-денний строк надання замовником відповіді на звернення учасника, починаючи з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель, а форму надання такої відповіді не встановлює, то надання зазначеної відповіді у письмовій формі шляхом надсилання поштового відправлення з оголошеною цінністю, не є порушенням норми ч.3 ст.30 Закону «Про публічні закупівлі». Таким чином, за результатами проведених заходів встановлено, що відповідь на звернення учасника ТОВ «ГАЗЕНЕРДЖИТРЕЙД» було надано своєчасно, без порушення строку, встановленого у абз.2 ч.1 ст. 32 Закону «Про публічні закупівлі». 2) У Висновку міститься наступне твердження: «В ході моніторингу питання відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «ЕНЕРГОСЕРВІС ПЛЮС» не відповідає умовам тендерної документації в частині не підтвердження кваліфікаційних критеріїв. Так, підпунктом 3.3 Додатку 3 до тендерної документації передбачено надання сканкопії аналогічного договору. Однак, учасник ТОВ «ЕНЕРГОСЕРВІС ПЛЮС» у складі тендерної пропозиції надав сканкопію аналогічнго договору від 12.03.2012 №2/12 не в повному обсязі, а саме відсутні додатки до договору, які відповідно до пункту 10.3 договору від 12.03.2012 №2/12 є його невід’ємними частинами. <…> Відповідно до пунктів першого та четвертого частини першої статті 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо вона не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та відхиляє тендерну пропозицію в разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Однак, на порушення пунктів один, чотири частини першої статті 30 Закону, Замовник не відхилив пропозиції учасників ТОВ «ЕНЕРГОСЕРВІС ПЛЮС» та ПАТ «ЕК «Барвінок» допустив їх до аукціону визначив ПАТ «ЕК «Барвінок» переможцем процедури закупівлі та уклав з ним договір від 28.01.2020 №0705465». Стосовно даних тверджень повідомляємо, що відповідно до ч.7 ст.28 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника. Із зазначених у Висновку питань КП «Підземне місто» у порядку ч.7 ст.28 Закону України «Про публічні закупівлі» надіслало запит на адресу ТОВ «ЕНЕРГОСЕРВІС ПЛЮС» від 23.12.2019 р. вих.№ 448/1-12. На даний запит учасник ТОВ «ЕНЕРГОСЕРВІС ПЛЮС» листом від 26.12.2019 р. вих.№ 348 (сканкопія додається) надав наступні роз’яснення. У складі документів тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРГОСЕРВІС ПЛЮС» на підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору надало сканкопію договору № 2/12 від 12.03.2012 р. між ТОВ «ЕНЕРГОСЕРВІС ПЛЮС» та ПАТ «Шосткінський завод хімічних реактивів». У складі вказаної сканкопії не надані невід’ємні додатки - план-графік купівлі-продажу електричної енергії, додаткова угода № 1, довідка про стан обліку електроенергії у покупця - виходячи з наступного. Вимога про надання копії аналогічного договору міститься у п.3.3 Додатку №3 до тендерної документації, відповідно до якого учасник повинен підтвердити відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: наявність досвіду виконання аналогічного договору (договорів). У той же час, відповідно до абз.2 ч.3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не встановлює кваліфікаційні критерії та не визначає перелік документів, що підтверджують подану учасниками інформацію про відповідність їх таким критеріям, у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передачі та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, послуг поштового зв’язку, поштових марок і маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення, послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування. Таким чином. оскільки у даній закупівлі здійснюється закупівля електричної енергії, то вимога замовника до учасника про встановлення кваліфікаційні критерії про наявність досвіду виконання аналогічного договору (договорів), та визначення переліку документів, що підтверджують подану учасниками інформацію про відповідність їх таким критеріям, є неправомірною. Крім того, п/п.3.3 Додатку №3 до тендерної документації передбачено надання сканкопії аналогічного договору, а саме обов’язково надати відповідні документи, що підтверджують належне виконання зобов’язань (сканкопії аналогічного договору, акту приймання-передачі до нього) по аналогічному договору. Із тексту тендерної документації замовника не вимагалось обов’язкового надання невід’ємних додатків до Договору. У дужках перелічено документи, якими підтверджується наявність аналогічних господарських зобов’язань в Учасника. Відповідно до ч.2 ст.27 Закону «Про публічні закупівлі», під час розкриття тендерних пропозицій автоматично розкривається вся інформація, зазначена в пропозиціях учасників, та формується перелік учасників у порядку від найнижчої до найвищої запропонованої ними ціни/приведеної ціни. Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником конфіденційною. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 і вимогам, установленим статтею 17 цього Закону. Оскільки відповідно до абз.2 ч.3 ст.17 Закону «Про публічні закупівлі» замовник не встановлює кваліфікаційні критерії та не визначає перелік документів, що підтверджують подану учасниками інформацію про відповідність їх таким критеріям, у разі закупівлі електричної енергії, то вказана інформація може бути визначена конфіденційною. Тому інформація, що обґрунтовано визначена учасником конфіденційною. не підлягає розкриттю. Статтею 420 Цивільного кодексу України визначено, що комерційна таємниця є об’єктом інтелектуальної власності. Відповідно майнові права інтелектуальної власності на комерційну таємницю належать особі, яка правомірно визнала інформацію комерційною таємницею, якщо інше не встановлено договором. У відповідності до ст. 505 Цивільного кодексу України комерційною таємницею є інформація, яка є секретною в тому розумінні, що вона в цілому чи в певній формі та сукупності її складових є невідомою та не є легкодоступною для осіб, які звичайно мають справу з видом інформації, до якого вона належить, у зв'язку з цим має комерційну цінність та була предметом адекватних існуючим обставинам заходів щодо збереження її секретності, вжитих особою, яка законно контролює цю інформацію. Комерційною таємницею можуть бути відомості технічного, організаційного, комерційного, виробничого та іншого характеру, за винятком тих, які відповідно до закону не можуть бути віднесені до комерційної таємниці. У свою чергу, ст.162 Господарського кодексу України визначає, що суб’єкт господарювання, який є власником технічної, організаційної або іншої комерційної інформації, має право на захист від незаконного використання цієї інформації третіми особами за умов, що ця інформація має комерційну цінність у зв’язку з тим, що вона невідома третім особам і до неї немає вільного доступу інших осіб на законних підставах, а власник інформації вживає належних заходів до охорони її конфіденційності. Відповідно до змісту ст. 21 Закону України «Про інформацію» інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація. Конфіденційною є інформація про фізичну особу, а також інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень. Конфіденційна інформація може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, а також в інших випадках, визначених законом. Склад та обсяг відомостей, які становлять комерційну таємницю підприємства, визначаються з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України «Про перелік відомостей, що не становлять комерційної таємниці» від 09.08.1993 р. № 611. У відповідності до Постанови КМУ № 611, установлено, що комерційну таємницю не становлять: установчі документи, документи, що дозволяють займатися підприємницькою чи господарською діяльністю та її окремими видами; інформація за всіма встановленими формами державної звітності; дані, необхідні для перевірки обчислення і сплати податків та інших обов'язкових платежів; відомості про чисельність і склад працюючих, їхню заробітну плату в цілому та за професіями й посадами, а також наявність вільних робочих місць; документи про сплату податків і обов'язкових платежів; інформація про забруднення навколишнього природного середовища, недотримання безпечних умов праці, реалізацію продукції, що завдає шкоди здоров'ю, а також інші порушенн0я законодавства України та розміри заподіяних при цьому збитків; документи про платоспроможність; відомості про участь посадових осіб підприємства в кооперативах, малих підприємствах, спілках, об'єднаннях та інших організаціях, які займаються підприємницькою діяльністю; відомості, що відповідно до чинного законодавства підлягають оголошенню. Із зазначеного вбачається, що комерційною інформацією у сфері укладення та виконання контрактів і договорів є: умови розрахунків, в тому числі особливі умови (знижки, відстрочки платежів і т.д.); відомості про кількість і номенклатуру товарів; відомості про ціни, в тому числі про структуру цін; відомості про хід виконання контрактів і договорів; відомості про невиконані зобов'язання. Отже, виходячи зі змісту зазначених положень Цивільного та Господарського кодексів відомості є комерційною таємницею. Також відповідно до наказу директора ТОВ «ЕНЕРГОСЕРВІС ПЛЮС» документи та відомості. які містять плани та графіки купівлі-продажу електричної енергії, відомості про стан обліку електроенергії у покупців, про порядок та строки оплати відносяться до конфіденційної інформації та становлять комерційну таємницю підприємства. Тому, з метою недопущення використання конкурентами і, відповідно, завдання економічної та іншої шкоди ПрАТ «Шостинський завод хімічних реактивів», а також розповсюдження без згоди Споживача конфіденційної інформації за договором вказані додатки до договору № 2/12 від 12.03.2012 р. між ТОВ «ЕНЕРГОСЕРВІС ПЛЮС» та ПАТ «Шосткінський завод хімічних реактивів» ТОВ «ЕНЕРГОСЕРВІС ПЛЮС» надати не має можливості». З урахуванням даного роз’яснення, після розгляду документів тендерної пропозиції тендерним комітетом КП «Підземне місто» було прийняте рішення про допущення учасника ТОВ «ЕНЕРГОСЕРВІС ПЛЮС» до аукціону із закупівлі електричної енергії, код по класифікатору ДК 021:2015 – 09310000-5, номер в електронній системі закупівель UA-2019-11-20-000393-a. 3) У Висновку міститься наступне твердження: «В ході моніторингу питання відповідність тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено, що тендерна пропозиція ПАТ «ЕК «Барвінок» не відповідає умовам тендерної документації. Так, умовами підпункту 3.3 (підпункт 9 пункту 4) Додатку 3 до тендерної документації передбачено надання копії витягу з реєстру платників податку на додану вартість або копію Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість. Примітками Додатку 3 визначена вимога чинності документів на момент подання тендерної пропозиції. Однак, у складі тендерної пропозиції учасника-переможця ПАТ «ЕК «Барвінок» надано витяг з реєстру платників податку на додану вартість від 20.05.2015, де зазначено номер рахунка в системі електронного адміністрування податку на додану вартість 37513000096699, що не відповідає вимогам постанови Правління Національного банку України від 28.12.2018 р. №162 «Про запровадження міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні». Враховуючи, що до реєстру внесено зміни в частині реквізитів рахунка в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, витяг втратив чинність. Таким чином, наданий учасником-переможцем ПАТ «ЕК «Барвінок» витяг з реєстру платників податку на додану вартість не відповідає умовам тендерної документації. Відповідно до пунктів першого та четвертого частини першої статті 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо вона не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та відхиляє тендерну пропозицію в разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Однак, на порушення пунктів один, чотири частини першої статті 30 Закону, Замовник не відхилив пропозиції учасників ТОВ «ЕНЕРГОСЕРВІС ПЛЮС» та ПАТ «ЕК «Барвінок» допустив їх до аукціону визначив ПАТ «ЕК «Барвінок» переможцем процедури закупівлі та уклав з ним договір від 28.01.2020 №0705465.» У ході заходів стосовно даного порушення було встановлено наступне. Відповідно до п.6 та 7 постанови Національного банку України від 28.12.2018 р. № 162 «Про запровадження міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні» (Із змінами, внесеними згідно з Постановами Національного банку № 41 від 22.02.2019 р., № 118 від 26.09.2019 р.): «6. Банки України та їх клієнти, Державна казначейська служба України з 05 серпня 2019 року до 12 січня 2020 року в документах на переказ коштів заповнюють: 1) реквізити “Код банку платника/отримувача/стягувача” та “Рахунок платника/отримувача/стягувача” або 2) реквізит “Рахунок платника/отримувача/стягувача” за стандартом IBAN. У реквізиті “Код банку платника/отримувача/стягувача” зазначається нуль. 7. Банки України, Державна казначейська служба України з 05 серпня 2019 року до 12 січня 2020 року в міжбанківських електронних розрахункових документах системи електронних платежів Національного банку України заповнюють: 1) реквізит “IBAN”, якщо в документах на переказ коштів реквізит “Рахунок платника/отримувача/стягувача” заповнено за стандартом IBAN. У реквізитах “Код банку” і “Рахунок клієнта” зазначаються нулі; 2) реквізити “Код банку” та “Рахунок клієнта”, якщо в документах на переказ коштів заповнено реквізити “Код банку платника/отримувача/стягувача” та “Рахунок платника/отримувача/стягувача”. У реквізиті “IBAN” зазначається нуль». Окрім того, постановою правління НБУ від 26.09.2019 за № 118 «Про внесення зміни до постанови Правління Національного банку України від 28 грудня 2018 року № 162» встановлено наступне: «В абзаці першому пунктів 6 та 7 постанови Правління Національного банку України від 28 грудня 2018 року № 162 «Про запровадження міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні» (зі змінами) слова та цифри "до 31 жовтня 2019" замінити словами та цифрами "2019 року до 12 січня 2020"». Таким чином, відповідно до норм постанови Національного банку України від 28.12.2018 р. № 162 «Про запровадження міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні», про яку йдеться у Висновку, банки України та Державна казначейська служба України до 12 січня 2020 року в міжбанківських електронних розрахункових документах системи електронних платежів Національного банку України дозволялось використовувати і реквізит “Рахунок платника/отримувача/стягувача” за стандартом IBAN, і реквізити “Код банку” та “Рахунок клієнта”, якщо в документах на переказ коштів у реквізиті “IBAN” зазначається нуль. Крім того, відповідно до повідомлення, яке було оприлюднено на сайті Державної казначейскої служби України 09 січня 2020 року (посилання: https://www.treasury.gov.ua/ua/news/novi-rahunki-do-uvagi-platnikiv-podatkiv-bankivskih-ustanov-yuridichnih-ta-fizichnih-osib ), «...з 1 січня 2020 року Державна казначейська служба України (далі – Казначейство) перейшла на ведення бухгалтерського обліку за Планом рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2013 №1203, із змінами та доповненнями (далі – План рахунків №1203). Відповідно з 01.01.2020 року введено в дію нові рахунки для зарахування податків, зборів, платежів до державного та місцевих бюджетів, рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ, системі електронного адміністрування реалізації пального і спирту етилового, рахунки для зарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та депозитні рахунки митних органів, рахунки для зарахування власних надходжень, відкриті за Планом рахунків №1203 з урахуванням міжнародного номеру банківського рахунка IBAN, який налічує 29 знаків, відповідно до вимог постанови правління Національного банку України від 28.12.2018 №162 «Про запровадження міжнародного банківського рахунку (IBAN) в Україні» (зі змінами). Звертаємо увагу, що рахунки, які були відкриті за Планом рахунків бухгалтерського обліку виконання державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Державного казначейства України від 28.11.2000 №119 (далі – План рахунків №119) з 01.01.2020 закриті. Нові рахунки клієнтів Казначейства введено в дію з 2 січня 2020 року». У той же час, документи тендерної пропозиції, у тому числі Витяг з реєстру платників ПДВ, було подано учасником ПАТ «ЕК «Барвінок» через електронну систему закупівель 18 грудня 2019 року. Таким чином. беручі до уваги, що документи тендерної пропозиції ПАТ «ЕК «БАРВІНОК» подані 18.12.2019 року, а запровадження міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні» здійснювалось до 12.01.2020 р., порушення у наданих ПАТ «ЕК «Барвінок» документах відсутні. Крім того, відповідно до пункту 183.13 статті 183 розділу V Кодексу з метою постійного забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб інформацією Державна фіскальна служба України щоденно оприлюднює на єдиному державному реєстраційному веб-порталі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та власному офіційному веб-сайті: - дані з Реєстру із зазначенням найменування або прізвища, імені та по батькові платника ПДВ, дати податкової реєстрації, індивідуального податкового номера та терміну дії реєстрації платника ПДВ; - інформацію про осіб, реєстрацію яких як платників ПДВ анульовано, із зазначенням індивідуальних податкових номерів, дати анулювання, причин та підстав для анулювання реєстрації. Інформація оприлюднюється із зазначенням дати оприлюднення і дати оновлення інформації. Вказану інформацію було перевірено на сайті Державної фіскальної служби за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/registers/pdv, де містяться відкриті дані реєстру платників ПДВ. Тобто, у реєстрі платників ПДВ відсутні дані про реквізити рахунку платника у системі електронного адміністрування ПДВ. З урахуванням даних положень нормативних документів, після розгляду документів тендерної пропозиції тендерним комітетом КП «Підземне місто» було прийняте рішення про допущення учасника ПАТ «ЕК «БАРВІНОК» до аукціону із закупівлі електричної енергії, код по класифікатору ДК 021:2015 – 09310000-5, номер в електронній системі закупівель UA-2019-11-20-000393-a. Також повідомляємо, що в ході проведення заходів на виконання Висновку, учасник ПАТ «ЕК «Барвінок» надав оновлений витяг з реєстру платників ПДВ від 21.01.2020 року (сканкопія додається). 4) Крім того, згідно з абз.3 ч.2 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу протоколу розгляду тендерних пропозицій. Після закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій в оголошенні про їх проведення, скарги можуть подаватися лише щодо змін до тендерної документації, внесених замовником. У разі порушення строків, визначених в абзацах першому - третьому цієї частини, скарги автоматично не приймаються системою електронних закупівель. Скарги щодо укладених договорів про закупівлю розглядаються в судовому порядку. Також, відповідно до ч.2 ст.32 Закону «Про публічні закупівлі», з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Таким чином, учасники закупівлі мали можливість оскаржити рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям. Однак жоден з учасників не скористався правом на оскарження рішень, дій чи бездіяльності замовника у порядку, визначеному ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі». 5) Відповідно до частини восьмої ст.7-1 Закону, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. У зв’язку з цим на засіданні тендерного комітету прийняте рішення здійснити заходи по недопущенню у подальшому при розробці тендерної документації Замовника зазначення у ній вимог щодо надання учасником інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, зокрема у реєстрі платників ПДВ, а також подання учасниками документів, які містять комерційну таємницю. Також прийняте рішення надати наступну інформацію про причини неможливості усунення вказаних у Висновку порушень. По вказаній закупівлі закінчився строк подання тендерних пропозицій, проведений електронний аукціон та підписаний договір на закупівлю. Укладений договір про закупівлю в судовому порядку не оскаржувався. Також повідомляємо, що вказані у Висновку порушення не матимуть негативний вплив для бюджетів, оскільки КП «Підземне місто» здійснює господарську діяльність за рахунок власних коштів та не отримує фінансування з місцевих чи державного бюджетів. Додатки 1. Відповідь на звернення учасника ТОВ «ГАЗЕНЕРДЖИТРЕЙД» (лист від 13.01.2020 р. вих. № 10-01). 2. Опис вкладення у лист з оголошеною цінністю та чеку від 13.01.2020 р. 3. Лист ТОВ «ЕНЕРГОСЕРВІС ПЛЮС» від 26.12.2019 р. вих.№ 348. 4. Витяг з реєстру платників ПДВ ПАТ «ЕК «Барвінок» від 21.01.2020 р. Голова тендерного комітету КП «Підземне місто» Бурда Д.В.
Дата публікації звіту: 18.02.2020 13:55