• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015-09120000-6 Газове паливо(Природний газ)

джерело фінансування -місцевий бюджет.Закупівля проводиться на очікувану вартість відповідно до потреби на 2020 рік

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 2 110 днів назад

1 760 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 17 600.00 UAH
Номер: bc9d5df391154bd4b6aa2e90b47b2d1c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-11-09-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.11.2020 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 09.11.2020 15:18 - 01.12.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 09.11.2020 № 213 Чернігів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20.10.2016 № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник управління Ірина БІЛАЗЕРСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області від 09.11.2020 № 213 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1. UA-2019-11-19-001793-b 19.11.2019 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Адреса: Ukraine, Чернігівська, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби (Чернігівська обл.), +38 (0 46) 267-72-67, tender_25_04@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 2 наказу Мінекономрозвитку № 490. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацом дев’ятим частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 30 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом проведення перерахунку вартості природного газу, сплаченого за завищеними цінами, та припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 30 листопада 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, повноти відображення інформації в річному плані та оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (у редакції у редакції чинній на момент проведення закупівлі, далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до договору та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Михайло-Коцюбинської селищної ради (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 18.11.2019, зі змінами (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Чернігівгаз Збут» (далі – ТОВ «Чернігівгаз Збут»), протокол засідань тендерного комітету від 16.12.2019 № 146, повідомлення про намір укласти договір від 16.12.2019, договір від 28.12.2019 № 41АВ147-827-19, укладений з ТОВ «Чернігівгаз Збут», додаткові угоди від 16.01.2020 № 1, від 17.02.2020 б/н, від 18.02.2020 б/н, від 01.04.2020 б/н, повідомлення про внесення змін до договору, пояснення Замовника з документами на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління), оприлюднене в електронній системі закупівель 16.11.2020 (далі – пояснення). В ході моніторингу встановлено, що в порушення вимог абзацу першого пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» (далі – наказ Мінекономрозвитку № 490), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (чинного на момент проведення процедури закупівлі), Замовником у повідомленнях про внесення змін до договору не заповнено п. 14 «Сума договору після внесення змін» та п. 15 «Кількість товарів або обсяг виконаних робіт чи надання послуг після внесення змін». В ході моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що в пропозиції учасника ТОВ «Чернігівгаз Збут» надано електронну банківську гарантію від 10.12.2019 № 58805т/04-005060-04, яка не відповідала вимогам пункту 2 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації (Додаток 7), а саме: в реквізитах учасника не зазначено розрахунковий рахунок бенефіціара, що дає підстави вважати банківську гарантію не наданою. Отже, Замовник в порушення вимоги абзацу третього пункту 1 частини першої статті 30 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Чернігівгаз Збут», як таку, що не відповідала вимогам тендерної документації Замовника, натомість 28.12.2020 уклав з ним договір від 28.12.2019 № 41АВ147-827-19. Відповідно до умов вказаного договору загальна сума договору складає 1 008 000,00 грн в т.ч. ПДВ (ціна 1 куб. м газу становить 6,30 грн). Крім того, встановлено, що Замовником було внесено зміни до договору шляхом укладання додаткових угод, а саме: - додатковою угодою від 16.01.2020 № 1 змінено реквізити Замовника; - додатковою угодою від 17.02.2020 б/н змінено ціну договору відповідно до Постанови НКРЕКП від 24.12.2019 року № 3013 «Про встановлення тарифів для ТОВ «ОПЕРАТОР ГТС УКРАЇНИ» на послуги транспортування природного газу для точок входу і точок виходу з газотранспортної системи на регуляторний період 2020-2024 роки», відповідно до пункту 7 частини 4 статті 36 Закону (ціна 1 куб. м газу становить 6,30 грн); - додатковою угодою від 18.02.2020 б/н змінено ціну за одиницю товару (1 куб. м газу становить 6,93 грн, сума договору 1 007 994,08 грн в т.ч. ПДВ). У якості обґрунтування коливання ціни на природний газ Замовником використано лист ДП «Держзовнішінформ» від 07.02.2020 р №232/19; - додатковою угодою від 01.04.2020 б/н змінено ціну за одиницю товару (1 куб. м газу становить 7,36 грн, сума договору 1 007 987,21 грн в т.ч. ПДВ). У якості обґрунтування коливання ціни на природний газ Замовником використано лист ДП «Держзовнішінформ» від 17.03.2020 р №232/30. За результатами моніторингу встановлено, що Замовник посилаючись до пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону вносив зміни до істотних умов договору від 28.12.2019 № 41АВ147-827-19 шляхом збільшення ціни за одиницю товару природного газу (з урахуванням тарифу вартості послуги доступу до потужності та податку на додану вартість) за 1 куб. м. На запит Управління Замовник 16.11.2020 оприлюднив пояснення та документи, надані ТОВ «Чернігівгаз Збут» для обґрунтування зміни ціни, зокрема листи ДП «Держзовнішінформ» від 07.02.2020 № 232/19 та від 17.03.2020№ 232/30. Як вбачається, у листах ДП «Держзовнішінформ» наводиться діапазон цін на природний газ для установ і організацій, що фінансуються з державного та місцевих бюджетів на території України, в залежності від обсягу споживання та умов оплати, а саме: - у лютому 2020 року: 6351,18 - 8188,628 грн/1000м3, в т.ч. ПДВ (лист ДП «Держзовнішінформ» від 07.02.2020 № 232/19); - у березні 2020 року: 5641,74-8148,992 грн/1000м3, в т.ч. ПДВ (лист ДП «Держзовнішінформ» від 17.03.2020 № 232/30). Слід зазначити, що листи ДП «Держзовнішінформ» датовані від 07.02.2020 (№ 232/19) та від 17.03.2020 (№ 232/30), але при цьому, ціни на природний газ наведені в цілому за лютий 2020 року та березень 2020 року відповідно. Крім того, за оприлюдненими даними Української енергетичної біржі (інформація розміщена за посиланням www.ueex.com.ua) ціна на природний газ НАК «Нафтогаз України» у січні 2020 року становила – 6600,00-7286,40 грн/тис. куб.м, у лютому 2020 року – 5593,20-6249,60 грн/тис. куб.м, у березні 2020 року – 4777,20-5527,20 грн/тис. куб.м (в т.ч. ПДВ), отже вбачається тенденція зниження ціни на природний газ впродовж аналізуємих місяців. Отже надані листи ДП «Держзовнішінформ» не є підтвердженням коливання цін на природний газ при укладанні додаткових угод з ТОВ «Чернігівгаз збут» від 18.02.2020 б/н та від 01.04.2020 б/н. Таким чином Замовник безпідставно вніс зміни до істотних умов договору від 28.12.2019 № 41АВ147-827-19, збільшивши ціну за одиницю товару відповідно до додаткових угод від 18.02.2020 б/н та від 01.04.2020 б/н, чим порушив вимоги пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону. Такі дії можуть призвести до недоотримання Замовником активів. У ході моніторингу встановлено, що Замовником повідомлення про внесення змін до договору відповідно до додаткової угоди від 16.01.2020 № 1 оприлюднено 18.02.2020 (на 33-й день), повідомлення про внесення змін до договору відповідно до додаткової угоди від 01.04.2020 б/н оприлюднено 06.04.2020 (на 5-й день), тобто з порушенням строків, визначених абзацом дев’ятим частини першої статті 10 Закону, відповідно до якого повідомлення про внесення змін до договору оприлюднюється протягом трьох днів з дня внесення таких змін.
Період усунення порушень: 03.12.2020 17:39 - 18.12.2020 00:00
Дата публікації висновку: 03.12.2020 17:39

Оскарження висновку в суді

Опис: Щодо оскарження висновку Згідно з наказом ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ від 09.11.2020 №213 , вказаним органом прийнято рішення про початок проведення моніторингу закупівлі UA-2019-11-19-001793-b, яка оголошена Михайло – Коцюбинською селищною радою Чернігівського району Чернігівської області (далі за текстом —Замовник), з підстав інформації, отриманої від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Відповідно до частини 10 статті 7-1 Закону № 922 у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. 03.12.2020 року в електронній системі закупівель оприлюднено висновок про результати моніторингу закупівлі № UA-2019-11-19-001793-b УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИВ ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ, у п.3 Висновку, з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, зобов`язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору. При цьому, ні стаття 2, ні стаття 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» не визначають таких повноважень (компетенції) УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ, як право вимагати припинення зобов’язань за договором. Визначений спосіб усунення,виявленого під час моніторингу порушення, не відповідає законодавству. Цивільне та господарське законодавство України визначає підстави припинення договору, але зазначена Управлінням підстава - порушення законодавства у сфері закупівель - до них не відноситься. Згідно статті 598 Цивільного кодексу України, зобов’язання припиняється частково або у повному обсязі на підставах встановлених договором або законом. Зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Відповідно до статті 188 Господарського кодексу України, зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Цим листом повідомляємо про незгоду з висновком про результати моніторингу процедури закупівліUA-2019-11-19-001793-b, в зв’язку з чим Михайло – Коцюбинська селищна рада Чернігівського району Чернігівської області буде звертатися з позовною заявою до Чернігівського окружного адміністративного суду про визнання протиправним та скасування висновкуУПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИВ ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІпро результати моніторингу закупівлі UA-2019-11-19-001793-b, яка проведена Михайло – Коцюбинською селищною радою Чернігівського району Чернігівської області.
Дата публікації: 09.12.2020 17:08

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Щодо оскарження висновку Згідно з наказом ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ від 09.11.2020 №213 , вказаним органом прийнято рішення про початок проведення моніторингу закупівлі UA-2019-11-19-001793-b, яка оголошена Михайло – Коцюбинською селищною радою Чернігівського району Чернігівської області (далі за текстом —Замовник), з підстав інформації, отриманої від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Відповідно до частини 10 статті 7-1 Закону № 922 у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. 03.12.2020 року в електронній системі закупівель оприлюднено висновок про результати моніторингу закупівлі № UA-2019-11-19-001793-b УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИВ ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ, у п.3 Висновку, з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, зобов`язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору. При цьому, ні стаття 2, ні стаття 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» не визначають таких повноважень (компетенції) УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ, як право вимагати припинення зобов’язань за договором. Визначений спосіб усунення,виявленого під час моніторингу порушення, не відповідає законодавству. Цивільне та господарське законодавство України визначає підстави припинення договору, але зазначена Управлінням підстава - порушення законодавства у сфері закупівель - до них не відноситься. Згідно статті 598 Цивільного кодексу України, зобов’язання припиняється частково або у повному обсязі на підставах встановлених договором або законом. Зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Відповідно до статті 188 Господарського кодексу України, зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Цим листом повідомляємо про незгоду з висновком про результати моніторингу процедури закупівліUA-2019-11-19-001793-b, в зв’язку з чим Михайло – Коцюбинська селищна рада Чернігівського району Чернігівської області буде звертатися з позовною заявою до Чернігівського окружного адміністративного суду про визнання протиправним та скасування висновку УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИВ ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ про результати моніторингу закупівлі UA-2019-11-19-001793-b, яка проведена Михайло – Коцюбинською селищною радою Чернігівського району Чернігівської області.
Дата публікації звіту: 17.12.2020 11:26

Запити/Пояснення