• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Газове паливо (природний газ)

Річний план закупівель на 2020 рік.

Завершена

900 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 500.00 UAH
Номер: ccc7647d78dd49d49a6a0e34270004a4
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-09-16-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 16.09.2020 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 16.09.2020 15:31 - 08.10.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 16.09.2020 № 63 Житомир Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 16.09.2020 № 63. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі,присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 1. UA-2019-11-12-002457-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 97) 304-12-32, berd.slava.83@i.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що тендерна документація не відповідає нормам пункту 9 частини 2 статті 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлі установлено порушення вимог частини 1 статті 10 Закону та пункту 2 Наказу № 490. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини 4 статті 36 Закону та пункту 13.3 розділу 13 Договору. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, розгляду та оцінки тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, застосувати наслідки недійсності (нікчемності) правочину в частині укладання додаткових угод від 23.01.2020 № 1, від 28.01.2020 № 2 та від 17.02.2020 № 3 до Договору відповідно до положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та здійснити заходи щодо не допущення в подальшому виявлених порушень, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 01 жовтня 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильність заповнення форм документів затверджених Уповноваженим органом, відповідність тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, тендерну документацію, оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерну пропозицію учасника - переможця торгів ТОВ «Кастум», протокол розгляду тендерних пропозицій від 04.12.2019 року, повідомлення про намір укласти договір від 04.12.2019 року, укладений договір від 20.12.2019 року № 2020 (далі – Договір), додаткові угоди від 23.01.2020 № 1, від 28.01.2020 № 2, від 17.02.2020 № 3, від 24.06.2020 року № 4 та від 28.09.2020 року № 5, повідомлення про внесення змін до договору від 24.01.2020, від 29.01.2020 року, від 18.02.2020 року, від 25.06.2020 року та від 28.09.2020 року, пояснення Коростишівського НВК ім. Олега Ольжича (далі - Замовник) від 23.09.2020 року з копіями документів. За результатами аналізу оприлюднення інформації щодо закупівлі установлено, що Замовником в порушення вимог частини 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції чинній до 19.04.2020 року далі – Закон) та пункту 2 Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 за № 449/28579 (далі – Наказ № 490), повідомлення про внесення змін до договору, що оприлюднені Замовником в електронній системі закупівель 24.01.2020, 29.01.2020 року, 18.02.2020 року та 25.06.2020 року, не містять інформації щодо суми договору після внесення змін, а також кількості товарів після внесення змін. Також, моніторингом установлено, що на порушення вимог пункту 9 частини 2 статті 22 Закону, опис методики оцінки за критерієм «ціна» тендерної документації (пункт 1 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації) не містить інформації про врахування податку на додану вартість (ПДВ). За результатами аналізу дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору встановлено, що між Замовником та ТОВ «Кастум» до Договору про закупівлю укладено додаткові угоди від 23.01.2020 року № 1, від 28.01.2020 року № 2 та від 17.02.2020 року № 3, якими внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівель на підставі пункту 2 частини 4 статті 36 Закону, при цьому у вказаних угодах зазначено, що вказані зміни у частині розрахунків вводяться в дію з 01.01.2020 року (угоди № 1 та № 2) та з 01.02.2020 року (угода № 3). Так, сторонами укладено зазначені вище додаткові угоди до Договору, відповідно до яких внесено зміни до істотних умов договору зменшивши обсяг закупівлі та збільшивши при цьому ціну за одиницю предмету закупівель, а саме: ціна за 1000 куб.м. газу, що підлягає постачанню з 4100,00 грн. з ПДВ (відповідно до умов Договору) зросла до 5 457,10 грн. з ПДВ (відповідно до умов додаткової угоди від 17.02.2020 року № 3). Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснень від 23.09.2020 року, підстави внесення змін до істотних умов відповідно до додаткових угод № 1, № 2 та № 3 до Договору Замовником обґрунтовуються експертними висновками Львівської торгово-промислової палати від 02.01.2020 року №19-09/1, від 04.02.2020 року №19-09/114 та від 13.02.2020 року № 19-09/152. Слід відмітити, що відповідно до пункту 13.3 розділу 13 Договору, істотні умови Договору не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених п.п. 1 – 8 частини 4 статті 36 Закону. Так, відповідно до пункту 2 частини 4 статті 36 Закону, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Таким чином, однією з підстав внесення змін до істотних умов договору, в частині збільшення ціни товару за одиницю не більше ніж на 10 відсотків, є саме підтвердження сторонами договору коливання ціни товару в бік збільшення. Так, в експертних висновках Львівської торгово-промислової палати від 02.01.2020 року № 19-09/1 та від 04.02.2020 року № 19-09/114 відображена ціна (з ПДВ) природного газу за грудень 2019, січень та лютий 2020 року, зокрема, згідно даних ТБ «Українська енергетична біржа» та окремих газопостачальних компаній, а саме: - ТБ «Українська енергетична біржа» за грудень 2019 – 5 307,08 грн./тис.куб.м та за січень 2020 – 5 005,27 грн./тис.куб.м.; - ПАТ «Полтавагаз збут» за січень – 6 901,97 грн./тис.куб.м. та за лютий – 6 554,83 грн./тис.куб.м.; - ТОВ «Херсонрегіонгаз» за січень та лютий – 7 982,23 грн./тис.куб.м.; - НАК «Нафтогаз України» (за умови попередньої оплати 10% квартального обсягу до періоду (квартал) поставки газу) за січень та лютий – 6 600,00 грн./тис.куб.м. Отже, експертні висновки Львівської торгово-промислової палати від 02.01.2020 року № 19-09/1 та від 04.02.2020 року № 19-09/114 несуть інформацію про відсутність коливання ціни в грудні 2019, січні - лютому 2020 року в бік збільшення. Разом з тим, в експертному висновку Львівської торгово-промислової палати від 13.02.2020 року №19-09/152 відображена ціна на природний газ по даних ТБ «Українська енергетична біржа» станом на 22.01.2019 року, при тому, що Договір укладений між Замовником та переможцем торгів ТОВ «Кастум» 20.12.2019 року. Враховуючи вказане, моніторингом встановлено, що дані експертні висновки Львівської торгово-промислової палати від 02.01.2020 року № 19-09/1, від 04.02.2020 року № 19-09/114 та від 13.02.2020 року № 19-09/152 не підтверджують коливання ціни товару, що є предметом закупівель на ринку в сторону їх збільшення в період між укладанням Договору та укладанням додаткової угоди № 1 до Договору (з 20.12.2019 року по 23.01.2020 року), в період між укладанням Договору та у введенням у дію змін додатковою угодою № 1 змін в частині розрахунків (з 20.12.2019 року по 01.01.2020 року), в період між укладанням додаткової угоди № 1 та укладанням додаткової угоди № 2 (з 23.01.2020 року по 28.01.2020 року), в період між уведенням в дію змін додатковою угодою № 1 в частині розрахунків та уведенням в дію змін додатковою угодою № 2 в частині розрахунків (з 01.01.2020 року по 01.01.2020 року), в період між укладанням додаткової угоди № 2 та укладанням додаткової угоди № 3 (з 28.01.2020 по 17.02.2020 року), та в період між уведенням в дію змін додатковою угодою № 2 в частині розрахунків та уведенням в дію змін додатковою угодою № 3 в частині розрахунків (з 01.01.2020 року по 01.02.2020 року). Враховуючи вищевикладене, Замовником на порушення вимог пункту 2 частини 4 статті 36 Закону та пункту 13.3 розділу 13 Договору, до Договору укладено додаткові угоди від 23.01.2020 № 1, від 28.01.2020 № 2 та від 17.02.2020 № 3 на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни. Поряд з тим, відповідно до абзацу 2 частини 1 статті 37 Закону встановлено імперативну умову, зокрема, що договір про закупівлю (додаткова угода) є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини 4 статті 36 цього Закону.
Період усунення порушень: 02.10.2020 13:30 - 20.10.2020 00:00
Дата публікації висновку: 02.10.2020 13:30

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Для виконання зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель, відповідно висновку моніторингу UA-M-2020-09-16-000006, Коростишівським навчально-виховним комплексом "Спеціалізована школа I ступеня-гімназія" імені Олега Ольжича Житомирської області направлено лист ТОВ «Кастум» з вимогою здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, шляхом визнання нікчемними додаткових угод від 23.01.2020р. №1, від 28.01.2020р. №2 та від 17.02.2020р. №3 до Договору від 20.12.2019р. №2020 відповідно до положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України з усіма випливаючими наслідками, згідно з абзацом 2 частини 1 статті 216 Цивільного кодексу України. Згідно з ч. 1 ст. 188 ГКУ та пунктом 12.5 розділу 12 Договору зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. При цьому сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це іншій стороні договору. Також згідно з пунктом 12.2 розділу 12 Договору Постачальник зобов’язаний розглядати усі скарги, отримані від Споживача, протягом одного місяця і повідомляти про результати такого розгляду. Коростишівським навчально-виховним комплексом "Спеціалізована школа I ступеня-гімназія" імені Олега Ольжича Житомирської області висновок про результати моніторингу закупівлі опрацьовано, взято до уваги та буде використано для недопущення помилок у подальшій роботі. З повагою, тендерний комітет Коростишівського НВК ім. Олега Ольжича Житомирської області.
Дата публікації звіту: 09.10.2020 15:11

Запити/Пояснення