-
Відкриті торги
-
Однолотова
-
КЕП
Амбулаторія загальної практики сімейної медицини в с. Тур’я Бистра Перечинського району - будівництво
Завершена
6 643 910.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 66 439.10 UAH
мін. крок: 1% або 66 439.10 UAH
Номер:
e44571b36fdc430987a71f63c9caa69c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-01-09-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.01.2020 00:00
Період моніторингу:
09.01.2020 14:51 - 31.01.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
08.01.2020 № 3
Київ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
08.01.2020 № 3
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
8 UA-2019-11-08-000467-c 08.11.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник директора Департаменту
фінансового контролю у сфері закупівель Олександр КУШНІРУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання своєчасності надання роз’яснень щодо усунення порушень встановлено порушення частини першої статті 23 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції переможця ТОВ «ЕКОБУД-2018» установлено порушення пунктів 1, 2, та 4 частини першої статті 30 Закону, абзацу сьомого частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця установлено порушення частини 4 статті 36 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозиції ТОВ «ІМХОТЕП ВВС» та ТОВ «Смартом», своєчасності укладання договору про закупівлю та внесення змін до нього – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо розірвання договору відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 січня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності надання роз’яснень щодо усунення порушень, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до нього та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Тур'я – Бистрянської сільської ради (далі – Замовник) на 2019 рік, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 08.11.2019 №6, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Смартом» (далі – ТОВ «Смартом»), товариства з обмеженою відповідальністю «ІМХОТЕП ВВС» (далі – ТОВ «ІМХОТЕП ВВС»), товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОБУД-2018» (далі – ТОВ «ЕКОБУД-2018»), повідомлення про намір укласти договір від 11.12.2019, договір підряду від 23.12.2019 № 03 (далі – Договір), додаткова угода №1 від 26.12.2019 до договору підряду від 23.12.2019 № 03.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник на вимоги щодо усунення порушення, які оприлюднені в електронній системі закупівель 02.12.2019 та 12.12.2019 оприлюднив роз’яснення 06.12.2019 та 18.12.2019, у зв’язку з чим перевищив термін (три робочих дні), та як наслідок порушив вимоги частини першої статті 23 Закону через несвоєчасне надання таких роз’яснень.
Відповідно до пункту 1 Додатку 2 тендерної документації Замовник на підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність обладнання та матеріально-технічної бази» установив вимогу про надання довідки у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника щодо наявності обладнання та матеріально – технічної бази необхідної для виконання робіт за предметом цієї процедури закупівлі, в якій зазначається перелік адміністративних та виробничих приміщень, їх найменування за призначенням та площі, найменування та кількість обладнання, будівельних машин та механізмів, пристроїв тощо.
Відповідно до технічного завдання від 23.11.2019 б/н, наданого учасником ТОВ «ЕКОБУД-2018» у складі тендерної пропозиції, передбачено виконання робіт із засипки траншей і котлованів бульдозерами потужністю 59кВт (80 к.с.) з переміщенням грунту до 5м, група грунтів 2.
Водночас учасник ТОВ «ЕКОБУД-2018» надав довідку від 23.11.2019 б/н «Про наявність обладнання та матеріально-технічної бази необхідної для виконання робіт, що є предметом закупівлі», у якій відсутня інформація про наявність зазначеного у технічному завданні бульдозера 59кВт (80 к.с.).
З огляду на викладене учасник ТОВ «ЕКОБУД-2018» не відповідає кваліфікаційному критерію «наявність обладнання та матеріально-технічної бази» установленому статтею 16 Закону, а його тендерна пропозиція не відповідає умовам пункту 1 Додатку 2 тендерної документації.
Однак на порушення пунктів 1 та 4 частини першої статті 30 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЕКОБУД-2018» як таку, що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону та умовам тендерної документації.
Відповідно до підпункту 3.6 пункту 3 Розділу 6 тендерної документації, Замовник установив вимогу до переможця торгів щодо надання у строк, що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, документи які підтверджують відсутність підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6, 8 частини першої та частини другої статті 17 Закону, які наведені у пункті 4 Додатку 2 тендерної документації. Документи подаються Переможцем в електронному вигляді через електронну систему.
Переможець ТОВ «ЕКОБУД-2018» у встановленні строки не оприлюднив на веб-порталі Уповноваженого органу документи які підтверджують відсутність підстав, передбачених частиною першою та другою статті 17 Закону.
Однак на порушення пункту 2 частини першої статті 30 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ЕКОБУД-2018» через ненадання ним як переможцем торгів документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону, та всупереч вимогам абзацу сьомого частини першої статті 31 Закону не відмінив торги.
Крім цього, під час моніторингу установлено, що на порушення частини 4 статті 36 Закону умови договору підряду від 23.12.2019 № 03 відрізняються від змісту тендерної пропозиції, а саме відсутній Додаток 2 «Кошторис», Додаток 4 «План фінансування», Додаток 5 «Протокол узгодження цін на матеріальні ресурси», які передбачені Додатком 4 тендерної документації та підпунктом 4.4. пункта 4 Розділу 6 тендерної документації.
Відповідно до частини першої статті 37 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 36 цього Закону.
Період усунення порушень:
31.01.2020 17:46 - 15.02.2020 00:00
Дата публікації висновку:
31.01.2020 17:46
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до розгляду висновку про результати моніторингу закупівлі робіт «Амбулаторія загальної практики сімейної медицини в с. Тур’я Бистра Перечинського району - будівництво» (згідно оголошення UA-2019-11-08-000467-c) Державної аудиторської служби України, опублікованого в системі електронних закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу 31 січня 2020 року (UA-M-2020-01-09-000032) та прийнятих рішень на засіданні тендерного комітету Тур’є-Бистрянської сільської ради 05.02.2019 року, відповідно до частини восьмої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», надаємо інформацію, що свідчить про відсутність/неможливість усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку з аргументованими поясненнями та документами:
1. Вимоги щодо усунення порушення, які оприлюднені в електронній системі закупівель 02.12.2019 та 12.12.2019 ТОВ «Смартом», надані відповідно до частини третьої статті 30 Закону, згідно з якою замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель. Таким чином, роз’яснення на Вимогу від 02.12.2019 року, оприлюднене 06.12.2019 року у межах строків, встановлених Законом (на четвертий день).
Однак слід зазначити, що на Вимогу, оприлюднену учасником ТОВ «Смартом» 12.12.2019, відповідь було оприлюднено 18.12.2019 у зв’язку неможливістю розглянути вказану Вимогу через відсутність кворуму тендерного комітету. Жодні роз’яснення щодо дій Замовника у випадку відсутності кворуму тендерного комітету та неможливості створити новий склад тендерного комітету (увести/вивести до/з його складу нових членів) Уповноваженим органом з питань закупівель (Мінекономіки України) не надавалось. Разом з тим, для дотримання принципів закупівель, максимальної прозорості та відкритості на всіх стадіях закупівель, обґрунтована відповідь на Вимогу була надана, а її правомочність щодо безпідставності Вимоги учасника ТОВ «Смартом» підтверджена за результатами моніторингу процедури закупівлі, оскільки щодо відповідності розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Смартом»,– порушень не установлено. Отже, вказане порушення жодним чином не вплинуло на результати проведеної процедури закупівлі, не призвело до спотворення результатів торгів та, на даний момент його неможливо усунути.
2. Відповідно до пункту 1 Додатку 2 тендерної документації Замовник на підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність обладнання та матеріально-технічної бази» установив вимогу про надання довідки у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника щодо наявності обладнання та матеріально – технічної бази необхідної для виконання робіт за предметом цієї процедури закупівлі, в якій зазначається перелік адміністративних та виробничих приміщень, їх найменування за призначенням та площі, найменування та кількість обладнання, будівельних машин та механізмів, пристроїв тощо. Відповідно до технічного завдання від 23.11.2019 б/н, наданого учасником ТОВ «ЕКОБУД-2018» у складі тендерної пропозиції, передбачено виконання робіт із засипки траншей і котлованів бульдозерами потужністю 59кВт (80 к.с.) з переміщенням грунту до 5м, група грунтів 2. Водночас учасник ТОВ «ЕКОБУД-2018» надав довідку від 23.11.2019 б/н «Про наявність обладнання та матеріально-технічної бази необхідної для виконання робіт, що є предметом закупівлі», у якій відсутня інформація про наявність зазначеного у технічному завданні бульдозера 59кВт (80 к.с.). Однак, у вказаній довідці від 23.11.2019 б/н «Про наявність обладнання та матеріально-технічної бази необхідної для виконання робіт, що є предметом закупівлі» учасником ТОВ «ЕКОБУД-2018» зазначено Екскаватор гусеничний VOLVO ЕС240 і Самохідний грейдер VOLVO G 960, якими можливо виконати роботи із засипки траншей і котлованів з переміщенням грунту до 5м, група грунтів 2, а також зазначено, що у випадку необхідності Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕКОБУД-2018» має можливість залучити додаткову кількість необхідного обладнання, будівельних машин і механізмів для забезпечення повного, якісного та своєчасного виконання робіт на об’єкті закупівлі. З огляду на викладене, тендерним комітетом було прийнято рішення, що учасник ТОВ «ЕКОБУД-2018» підтвердив свою відповідність кваліфікаційному критерію «наявність обладнання та матеріально-технічної бази», установленому статтею 16 Закону, а його тендерна пропозиція відповідає умовам пункту 1 Додатку 2 тендерної документації. Відповідно до викладеного, підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕКОБУД-2018» на виконання пунктів 1 та 4 частини першої статті 30 Закону у Замовника не було.
3. Відповідно до підпункту 3.6 пункту 3 Розділу 6 тендерної документації, Замовник установив вимогу до переможця торгів щодо надання у строк, що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, документи які підтверджують відсутність підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6, 8 частини першої та частини другої статті 17 Закону, які наведені у пункті 4 Додатку 2 тендерної документації. Документи подаються Переможцем в електронному вигляді через електронну систему. Переможець ТОВ «ЕКОБУД-2018» у встановленні строки не оприлюднив на веб-порталі Уповноваженого органу документи які підтверджують відсутність підстав, передбачених частиною першою та другою статті 17 Закону, однак надав їх у паперовому вигляді на адресу Замовника з супровідним листом від 16.12.2019 року б/н (копії додаються). Вимогами пункту 2 частини першої статті 30 Закону встановлено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо переможець не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону. Таким чином, учасник ТОВ «ЕКОБУД-2018», який був визнаний переможцем торгів, порушив порядок надання вказаних документів, встановлений тендерною документацією, однак, оскільки необхідні документи були подані, у Замовника відсутні підстави для відхилення пропозиції переможця ТОВ «ЕКОБУД-2018» відповідно до вимог пункту 2 частини першої статті 30 Закону та відміни торгів відповідно до вимог абзацу сьомого частини першої статті 31 Закону.
4. Підпунктом 4.4. пункту 4 Розділу 6 тендерної документації передбачено, що Договір про закупівлю є нікчемним у разі:
- його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 36 цього Закону;
- його укладення в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону;
- його укладення з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 32 та абзацом восьмим частини третьої статті 35 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону.
Умови договору передбачені проектом договору (ДОДАТОК 4) до цієї тендерної документації.
Відповідно до Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 року № 668, «договірна ціна - визначена на основі кошторису, узгоджена сторонами і обумовлена у договорі підряду ціна (вартість) робіт», а «договірна документація - договір підряду та інші документи (проектна, кошторисна, тендерна документація, тендерні пропозиції, акцепт тендерної пропозиції, повідомлення, запити, претензії тощо), які встановлюють, конкретизують, уточнюють або змінюють умови договору підряду», Сторони дійшли згоди, що «Кошторис», «План фінансування» та «Протокол узгодження цін на матеріальні ресурси» і так є складовими договірної документації та відсутня необхідність визначення їх складовими безпосередньо Договору. Умови договору передбачені проектом договору (ДОДАТОК 4) при підписанні були збережені, не відрізняються від змісту тендерної пропозиції, не порушують вимог частини четвертої статті 36 Закону – відповідно до положень підпункту 4.4. пункту 4 Розділу 6 тендерної документації та статті 37 Закону Договір не може бути визнаний нікчемним.
Додаються копії:
Довідки МВС серії ААА № 0796550 від 13.12.2019 року;
Довідки Головного управління ДПС у Закарпатській області № 5138/10/07-16-10-01-08 від 16.12.2019 року;
супровідного листа ТОВ «ЕКОБУД-2018» від 16.12.2019 року б/н .
Дата публікації звіту:
06.02.2020 23:08