• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Газове паливо (природний газ)

Завершена

980 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 900.00 UAH
Номер: 2dc3e11c3dae4f92aa349b3b06c0ea0f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-09-16-000007
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 16.09.2020 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 16.09.2020 16:26 - 08.10.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 16.09.2020 № 63 Житомир Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 16.09.2020 № 63. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі,присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 2. UA-2019-11-05-003251-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 97) 304-12-32, berd.slava.83@i.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що тендерна документація не відповідає нормам пункту 2 частини 2 статті 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлі установлено порушення вимог частини 1 статті 10 Закону та пункту 2 Наказу № 490. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини 4 статті 36 Закону та пунктів 10.1, 10.5, 10.8 розділу 10 Договору. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, розгляду та оцінки тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, застосувати наслідки недійсності (нікчемності) правочину в частині укладання додаткових угод від 17.02.2020 № 1, від 21.02.2020 № 2 та від 26.02.2020 № 3 до Договору відповідно до положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та здійснити заходи щодо не допущення в подальшому виявлених порушень, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 01 жовтня 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильність заповнення форм документів затверджених Уповноваженим органом, відповідність тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, тендерну документацію, оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерну пропозицію учасника ТОВ «Екотехноінвест», тендерну пропозицію учасника - переможця торгів ТОВ «Кастум», протоколи засідання тендерного комітету від 27.11.2019 року та від 18.12.2019 року, повідомлення про намір укласти договір від 19.12.2019 року, укладений договір від 08.01.2020 року № 1-П (далі – Договір), додаткові угоди від 17.02.2020 № 1, від 21.02.2020 № 2, від 26.02.2020 № 3 та від 23.09.2020 року № 4, повідомлення про внесення змін до договору від 21.02.2020 року, від 26.02.2020 року, від 23.09.2020 року, пояснення Коростишівської гуманітарної гімназії № 5 імені Т.Г. Шевченка Житомирської області (далі – Замовник) від 22.09.2020 року з копіями документів. За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що пунктом 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції чинній до 19.04.2020 року, далі – Закон), встановлено імперативну умову, що тендерна документація, зокрема, має містити вимоги, встановлені статтею 17 Закону. Однак, за результатами аналізу відповідності тендерної документації законодавству у сфері закупівель установлено, що на порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація Замовника не містить вимог, встановлених пунктами 1 та 7 частини 1 статті 17 Закону. За результатами аналізу оприлюднення інформації щодо закупівлі установлено, що Замовником в порушення вимог частини 1 статті 10 Закону та пункту 2 Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 за № 449/28579 (далі – Наказ № 490), повідомлення про внесення змін до договору, що оприлюднені Замовником в електронній системі закупівель 21.02.2020 року та 26.02.2020 року, не містять інформації щодо суми договору після внесення змін, а також кількості товарів після внесення змін. За результатами аналізу дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору встановлено, що між Замовником та ТОВ «Кастум» до Договору про закупівлю укладено додаткові угоди від 17.02.2020 року № 1, від 21.02.2020 року № 2 та від 26.02.2020 року № 3, якими внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівель на підставі пункту 2 частини 4 статті 36 Закону, при цьому, у вказаних угодах зазначено, що вказані зміни у частині розрахунків вводяться в дію з 01.02.2020 року. Так, сторонами укладено зазначені вище додаткові угоди до Договору, відповідно до яких внесено зміни до істотних умов Договору, зменшивши обсяг закупівлі та збільшивши при цьому ціну за одиницю предмету закупівель, а саме: ціна за 1000 куб.м. газу, що підлягає постачанню з 4000,00 грн. з ПДВ (відповідно до умов Договору) зросла до 5 324,00 грн. з ПДВ (відповідно до умов додаткової угоди від 26.02.2020 року № 3). Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснень від 23.09.2020 року, підстави внесення змін до істотних умов відповідно до додаткових угод № 1, № 2 та № 3 до Договору Замовником обґрунтовуються експертними висновками Львівської торгово-промислової палати від 02.01.2020 року № 19-09/1, від 11.01.2020 року № 19-09/143, від 04.02.2020 року № 19-09/114 та від 13.02.2020 року № 19-09/152. Слід відмітити, що відповідно до пункту 10.1 розділу 10 Договору, істотні умови Договору не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених п.п. 1 – 8 частини 4 статті 36 Закону. Разом з тим, пунктами 10.5 та 10.8 розділу 10 Договору передбачено, що сторона, яка виявила бажання здійснити перегляд договірної ціни за одиницю товару з підстав коливання ціни такого товару на ринку в сторону збільшення, зобов’язана надати іншій стороні документальне підтвердження (довідка, експертний висновок, тощо) від компетентних органів (установ, організацій, тощо) про підвищення цін на ринку відповідної продукції. Підтверджуючий документ факту коливання ціни товару на ринку повинен містити інформацію про попередню ціну (визначену на дату проведення аукціону або укладення договору або на дату попередньої угоди), ціну станом на дату видачі документа (дату визначену запитувачем документа) з урахуванням умов поставки, умов оплати та іншого. Також в документі має бути зазначена інформація про коливання ціни, в процентному відношенні, між зазначеними запитувачем датами. При цьому, відповідно до пункту 2 частини 4 статті 36 Закону, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Таким чином, однією з підстав внесення змін до істотних умов договору, в частині збільшення ціни товару за одиницю не більше ніж на 10 відсотків, є саме підтвердження сторонами договору коливання ціни товару в бік збільшення. Так, в експертних висновках Львівської торгово-промислової палати від 02.01.2020 року № 19-09/1, від 11.01.2020 року № 19-09/143 та від 04.02.2020 року № 19-09/114 відображена ціна (з ПДВ) природного газу за грудень 2019, січень та лютий 2020 року, які несуть інформацію про відсутність коливання ціни на природний газ в грудні 2019, січні - лютому 2020 року в бік збільшення. Разом з тим, в експертному висновку Львівської торгово-промислової палати від 13.02.2020 року №19-09/152 відображена ціна на природний газ по даних ТБ «Українська енергетична біржа» станом на 22.01.2019 року, при тому, що Договір укладений між Замовником та переможцем торгів ТОВ «Кастум» 08.01.2020 року. Враховуючи вказане, моніторингом встановлено, що дані експертні висновки Львівської торгово-промислової палати від 02.01.2020 року № 19-09/1, від 11.01.2020 року № 19-09/143, від 04.02.2020 року № 19-09/114 та від 13.02.2020 року № 19-09/152 не підтверджують коливання ціни товару, що є предметом закупівель на ринку в сторону їх збільшення в період між укладанням Договору та укладанням додаткової угоди № 1 до Договору (з 08.01.2020 року по 17.02.2020 року), в період між укладанням Договору та введенням у дію змін додатковою угодою № 1 (з 08.01.2020 року по 01.02.2020 року), в період між укладанням додаткової угоди № 1 та укладанням додаткової угоди № 2 (з 17.02.2020 року по 21.02.2020 року), в період між уведенням в дію змін додатковою угодою № 1 та уведенням в дію змін додатковою угодою № 2 (з 01.02.2020 року по 01.02.2020 року), в період між укладанням додаткової угоди № 2 та укладанням додаткової угоди № 3 (з 21.02.2020 по 26.02.2020 року), та в період між уведенням в дію змін додатковою угодою № 2 та уведенням в дію змін додатковою угодою № 3 (з 01.02.2020 року по 01.02.2020 року). Враховуючи вищевикладене, Замовником на порушення вимог пункту 2 частини 4 статті 36 Закону та пунктів 10.1, 10.5, 10.8 розділу 10 Договору, до Договору укладено додаткові угоди від 17.02.2020 № 1, від 21.01.2020 № 2 та від 26.02.2020 № 3 на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни. Поряд з тим, відповідно до абзацу 2 частини 1 статті 37 Закону встановлено імперативну умову, зокрема, що договір про закупівлю (додаткова угода) є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини 4 статті 36 цього Закону.
Період усунення порушень: 02.10.2020 13:33 - 20.10.2020 00:00
Дата публікації висновку: 02.10.2020 13:33

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Коростишівською гуманітарною гімназією № 5 імені Т. Г. Шевченка Житомирської області після проведення процедури відкритих торгів із закупівлі природнього газу було заключено договір № 1-П від 08.01.2020 року з переможцем ТОВ «Кастум». В лютому 2020 року до договору були укладені додаткові угоди від 17.02.2020 року № 1, від 21.02.2020 року № 2 та від 26.02.2020 року № 3. Відповідно до положень цивільного законодавства зміна договірних умов, у тому числі й ціни, допускається в процесі виконання договору тільки у випадках та на умовах, встановлених відповідним договором або законом. Можливість зміни ціни за одиницю товару, закуповуваного за рахунок бюджетних коштів, у разі коливання ціни такого товару на ринку передбачена пунктом 2 частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно якого така зміна допускається не більше ніж на 10 відсотків та за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Згідно роз'яснень Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю» від 27.10.2016 № 3302-06/34307-06 у залежності від коливання ціни товару на ринку сторони протягом дії договору про закупівлю можуть вносити зміни декілька разів в частині ціни за одиницю товару не більше ніж на 10% кожного разу з урахуванням попередніх змін, внесених до нього, сукупність яких може перевищувати 10% від ціни за одиницю товару, визначеної сторонами на момент укладення договору про закупівлю, внесення змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Виключний перелік органів, які надають підтвердні документи про коливання ціни товару на ринку, у тому числі й природного газу, а також виключний перелік відповідних підтвердних документів (вимог до назви, форми, змісту тощо таких документів) законодавством не визначено. Відповідно до договору № 1-П від 08.01.2020 р. ціна 1000 м. кубічних становила 4000,00 грн. з урахуванням вартості бронювання потужності. Після укладення додаткових угод ціна зросла до 5324,00 грн. Вивчаючи цінову ситуацію на ринку газу, тендерним комітетом було взято до уваги прейскурант цін на природний газ із ресурсів Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» на період поставки з 01.02.2020 року по 29.02.2020 року ціна на природний газ становила 5593,20 - 6249,60 грн. /1000м³ з ПДВ. Крім того, Постачальником було надано експертний висновок Львівської торгово-промислової палати, в якому визначено, що ціна природного газу газопостачальних товариств становила 6548,99 грн.-8023,48 грн./1000 м³ . Ураховуючи наведене, внесення змін до договору є об’єктивним та таким, що проведено у відповідності до вимог пункту 2 частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно з ч. 1 ст. 188 ГКУ зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. При цьому сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це іншій стороні договору. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у 20-денний строк після одержання пропозиції повідомляє іншу сторону про результати її розгляду. Для виконання зобов»язання визначеного у висновку моніторингу закупівлі Замовником на адресу ТОВ «Кастум» було направлено лист з вимогою визнання додаткових угод нікчемними. Коростишівською гуманітарною гімназією № 5 імені Т. Г. Шевченка Житомирської області згоди Сторони на розірвання Договору на постачання газу природного № 1-П від 08.01. 2020 року не отримано. Висновок про результати моніторингу закупівлі опрацьовано, взято до уваги та буде використано для недопущення помилок у подальшій роботі. З повагою, тендерний комітет Коростишівської гуманітарної гімназії № 5 імені Т. Г. Шевченка Житомирської області.
Дата публікації звіту: 08.10.2020 19:54

Запити/Пояснення