• Відкриті торги
  • Однолотова
  • КЕП

Електрична енергія

Електрична енергія

Завершена

605 403.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 027.02 UAH
Номер: 1b2b9204f9e046e28291b146fdc049b3
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-12-03-000140
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.12.2019 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 03.12.2019 19:08 - 25.12.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 03.12.2019 № 289 (дата) Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенко П. від 03.12.2019 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 03.12.2019 № 289 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 23 UA-2019-10-31-001794-b 31.10.2019 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Адреса: Ukraine, Харківська, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Харківська обл.), +38 (0 50) 607-06-26, kurgan_anna@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За наслідками моніторингу питання відповідність тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено порушення вимог порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації, відповідності укладеного договору умовам тендерної документації вимогам Закону порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до законодавства протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), відповідності тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, повідомлення про намір укласти договір, відповідності укладеного договору умовам тендерної документації. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію затверджену рішенням тендерного комітету Шевченківської селищної ради (далі - Замовник) від 30.10.2019; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію учасника - переможця ТОВ «Енергоінвестпроект» (далі - учасник-переможець), протокол розкриття тендерних пропозицій; повідомлення про намір укласти договір від 25.11.2019, договір від 13.12.2019 №141-ЕЕ-19. За результатами моніторингу відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено, що тендерна пропозиція учасника - переможця ТОВ «Енергоінвестпроект» не відповідає умовам тендерної документації. За результатом моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту першого розділу третього тендерної документації у складі тендерної пропозиції учасника – переможця відсутній опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками в тендерних пропозиціях не призведе до відхилення їх пропозицій (наведено у пункті 2 розділу V цієї тендерної документації). Однак, на порушення пункту 4 частини 1 статті 30 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника-переможця, визнав ТОВ «Енергоінвестпроект» переможцем торгів та уклав договір від 13.12.2019 №141-ЕЕ-19 на загальною вартістю 414 659,00 гривень.
Період усунення порушень: 17.12.2019 09:21 - 02.01.2020 00:00
Дата публікації висновку: 17.12.2019 09:21

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно статті 16 Закону відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація ( і аж ніяк не тендерна пропозиція учасника) може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме — технічні помилки та описки. Отже, лише Замовник (і ніхто інший) може встановлювати перелік і приклади таких помилок. Таким чином законодавство захищає учасників, які допустять формальні помилки та не допускає відхилення їх пропозицій. На виконання вищезгаданої норми Закону, Шевченківською селищною радою в п. 2 розділу V тендерної документації було зазначено, що: «… До формальних (несуттєвих) помилок Замовником відносяться технічні, механічні та інші помилки, допущені Учасниками в документах, що подані ними в складі тендерної пропозиції та такі, що не нівелюють технічний потенціал та конкурентоздатність учасника...» та детально наведено приклади таких помилок. Пунктом 1 розділу ІІІ тендерної документації було передбачено зміст і спосіб подання учасниками тендерних пропозицій та довідково зазначено, що опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій, міститься в п.2 розділу V нашої тендерної документації. Так дійсно у п. 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовником у реченні: «…опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками в тендерних пропозиціях не призведе до відхилення їх пропозицій (наведено у пункті 2 розділу V цієї тендерної документації)…» була допущена орфографічна (формальна помилка, описка) у вигляді дужок, яка могла б викликати запитання в учасників щодо необхідності подання ними непередбаченого законодавством документу- «опис помилок». Так як описка була виявлена Замовником після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, внести зміни до тендерної документації і випавити її не можливо. Враховуючи те, що ця технічна описка: 1) не є порушенням законодавства з питань публічних закупівель; 2) не порушує принципи здійснення закупівель; 3) не призводить до дискримінації учасників та обмеження конкуренції; 4) не має негативного впливу для бюджету- пропозиція переможця є найбільш економічно вигідною серед усіх пропозицій та дозволяє заощадити більше 190 тис. грн. бюджетних коштів ; 5) Такий документ по суті не вимагався умовами тендерної документації, а Замовник лише давав посилання, що наведено у пункті 2 розділу V цієї тендерної документації 6) «опис помилок» не є і не може бути документом, який учасник повинен надавати в складі тендерної пропозиції, не передбачений законодавством, надання такого «опису помилок» учасником є безглуздим і його подання/ неподання жодним чином не впливає на зміст Пропозиції, підстав для відхилення тендерної пропозиції переможця ТОВ «Енергоінвестпроект» відповідно до п. 4 ст. 30 Закону не було. Навпаки, відхилення тендерної пропозиції переможця призвело б до порушення принципів закупівель, зокрема, принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, максимальної економії. Крім того, процедура закупівлі є закінченою, оскільки з переможцем торгів укладено договір про закупівлю, жодних порушень законодавства у сфері публічних закупівель, які б могли вплинути на результати торгів, не допущено, втрат місцевого бюджету немає. Також у висновку ДАСУ не зазначено, яким чином можна усунути наявні (на погляд ДАСУ) порушення. Тому тендерний комітет вважає висновок таким, що не відповідає нормам чинного законодавства.
Дата публікації звіту: 23.12.2019 10:01