-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Машини для обробки даних (апаратна частина) – за кодом CPV за ДК 021:2015 - 30210000-4 (кошти загального та спеціального фондів бюджету Університету, кошти НДЧ)
Завершена
195 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 975.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 975.00 UAH
Номер:
42dddef39f2743d48610823e28f36465
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-11-28-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.12.2019 00:00
Період моніторингу:
03.12.2019 17:51 - 25.12.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
03.12.2019 № 213
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 03.12.2019 № 213
Витяг з переліку
процедур закупівлі
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2019-10-29-003165-b 29.10.2019. Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо правильності заповнення форм документів затверджених уповноваженим органом, встановлено порушення вимог пункту другого Наказу № 490.
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення норм пункту 13 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розгляду тендерної пропозиції учасника, оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік з додатками до нього, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, тендерну пропозицію ТОВ Компанія «Уні-Сервіс», протоколи засідання тендерного комітету від 22.11.2019 та від 27.11.2019.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – Наказ № 490), у формі оголошення про проведення відкритих торгів не відображено інформацію передбачену пунктом 10-2 «Джерело фінансування закупівлі». Як наслідок, в повідомленні про намір укласти договір не значиться пункт 11 «Джерело фінансування закупівлі».
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону установлено, що тендерна документація Замовника складена з порушенням пункту 13 частини другої статті 22 Закону, а саме: Замовником в тендерній документації не визначено кінцевий строк для подання тендерних пропозицій, який відповідно до зазначеної норми Закону визначається Замовником. Натомість в тендерній документації зазначено, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначено електронною системою та зазначено на сайті Уповноваженого органу, чим порушено пункт 13 частини другої статті 22 Закону.
Згідно частини 4 статті 28 Закону після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Строк розгляду тендерної пропозиції може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель.
Проведеним аналізом встановлено, що дата проведення аукціону та дата розкриття 14.11.2019, а протокол засідання тендерного комітету щодо прийняття рішення про продовження строку розгляду пропозиції учасника ТОВ Компанія «Уні-Сервіс» до 20 робочих днів опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель «ProZorro» 22.11.2019.
Ознака порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював автоматичний індикатор ризиків RISK1-4_1, не підтвердилась.
Період усунення порушень:
11.12.2019 10:15 - 27.12.2019 00:00
Дата публікації висновку:
11.12.2019 10:15
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Пояснення
в межах проведення уповноваженими особами
(Західний офіс Держаудитслужби
(Львівська обл.) моніторингу закупівлі по об’єкту:
«Машини для обробки даних (апаратна частина) – за кодом CPV за ДК 021:2015 - 30210000-4 (кошти загального та спеціального фондів бюджету Університету,
кошти НДЧ)»
(ідентифікатор закупівлі ID: UA-2019-10-29-003165-b)
Дата створення об'єкта моніторингу:
28 лист 14:12
Дата останніх змін об'єкта моніторингу:
11 груд 10:15
ID моніторингу:
UA-M-2019-11-28-000011
Термін здійснення моніторингу:
3 груд 17:51 – 25 груд 00:00
Етап процедури:
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.
Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка
Підстава:
Дані автоматичних індикаторів ризику
Зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель:
Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Тендерний комітет Львівського національного університету імені Івана Франка в межах здійснення моніторингу закупівлі по об’єкту: «Машини для обробки даних (апаратна частина) – за кодом CPV за ДК 021:2015 - 30210000-4 (кошти загального та спеціального фондів бюджету Університету, кошти НДЧ)» (ідентифікатор закупівлі ID: UA-2019-10-29-003165-b) надає пояснення з питань щодо не зазначення у формі оголошення про проведення відкритих торгів інформації передбаченої пунктом 10-2 «Джерело фінансування закупівлі».
Львівський національний університет імені Івана Франка, як замовник, використовує послуги майданчику «zakupki.prom.ua», де на момент оголошення плану із закупівлі «Машини для обробки даних (апаратна частина) – за кодом CPV за ДК 021:2015 - 30210000-4 (кошти загального та спеціального фондів бюджету Університету, кошти НДЧ)», з технічних причин, не була створена графа для заповнення під назвою «Джерело фінансування закупівлі», у зв’язку із чим на сайті містилося для замовників повідомлення де вказувалося «що у зв’язку із технічними роботами щодо запровадження графи «Джерело фінансування закупівлі» замовникам необхідно зазначати таке джерело у назві закупівлі», що і було здійснено Університетом. З моменту усунення на майданчику цієї технічної проблеми графа під назвою «Джерело фінансування закупівлі» заповнюється. Поле «Джерело фінансування» у системі Прозорро було реалізоване з 1 листопада 2019 року (посилання на пояснення Прозорро з даного приводу https://infobox.prozorro.org/updates/yak-zaznachiti-dzherelo-finansuvannya-v-prozorro ).
Стосовно не визначення у тендерній документації кінцевого строку для подання тендерних пропозицій тендерний комітет Львівського національного університету імені Івана Франка повідомляє наступне.
На майданчику електронної системи закупівель кіцевий строк подання тендерних пропозицій визначається електронною системою автоматично. Відтак, із урахуванням часу, необхідного на публікацію тендерної документації, створюється суттєвий часовий розрив між моментом коли вона затверджена (перша половина дня) і моментом коли вона технічно публікується (друга половина дня). Окрім того, неможливо у тендерній документації чітко зафіксувати час (години та хвилини) оскільки саме завантаження документів займає час і кінцевий строк вказаний у тендерній документації не співпадає із строком (годиною та хвилинами) які визначаються системою внаслідок чого, у тендерній документації вказувалося, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначається електронною системою автоматично.
З урахуванням вищенаведеного, повідомляємо, що допущенні помилки були проведені на етапі оприлюднення інформації про проведення закупівлі, подання тендерних пропозицій, у період з 29.10.2019 до 13.11.2019 р. і могли бути усунені на вказаних етапах. Водночас станом на сьогодні вказані порушення не становлять негативного впливу на бюджет, та не можуть бути усунені замовником у зв’язку із оголошенням про намір укласти договір та переходом у нові правовідносини, укладенням Договору про закупівлю (№16/12-М від 16 груд. 2019 р) відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про публічні закупівлі». Сьогодні діють цивільно-правові та господарсько-правові відносини між замовником та постачальником, тому, на даному етапі вказані моменти, які не є суттєвими не можуть бути усунені, однак, у наступних, подальших закупівлях тендерним комітетом будуть враховані вказані зауваження та візьмуться до уваги основні індикатори ризику.
Дата публікації звіту:
18.12.2019 23:25