-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія (активна електрична енергія)
Завершена
36 790 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 183 950.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 183 950.00 UAH
Номер:
5315d7d7bb48426a85de04f9b78eb7fa
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-25-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.09.2020 00:00
Період моніторингу:
28.09.2020 09:42 - 21.10.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В
ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
25.09.2020 № 46
м. Маріуполь
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 13 пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3 (із змінами)
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Ігор БЄЛІК
Додаток
до наказу управління від 25.09.2020 № 46
Перелік
процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі замовник унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 Комунальне підприємство “Дніпровський метрополітен” Дніпровської міської ради UA-2019-10-23-003127-b 23.10.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 28 та частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору про закупівлю встановлено порушення норм пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону.
Також за результатами моніторингу встановлено порушення частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, надання роз’яснень щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ «ДНІПРОВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ» та ТОВ «АС» вимогам тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни за 1 кВт год електроенергії до рівня, визначеного сторонами на дату підписання Договору, повернення перерахованих коштів за предмет закупівлі з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 жовтня 2020 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» у редакції, що діє до 19.04.2020 (далі – Закон), надання роз’яснень щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Комунального підприємства «Дніпровський метрополітен» Дніпровської міської ради (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерну документацію Замовника затверджену рішенням тендерного комітету, протоколом № 117 від 23.10.2019 (далі – тендерна документація), звернення за роз’ясненнями, роз’яснення Замовника щодо тендерної документації, протокол розгляду всіх тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол засідання тендерного комітету щодо визначення переможця процедури закупівлі товару № 152 від 11.01.2020, тендерні пропозиції Товариств з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП» (далі – ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП»), «АС» (далі – ТОВ «АС»), «Енерго Збут Транс» (далі – ТОВ «Енерго Збут Транс»), «ДНІПРОВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ» (далі – ТОВ «ДНІПРОВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ»), договір про постачання електричної енергії від 31.01.2020 № 036070/2020 , додаткові угоди до договору від 18.02.2020.№ 1, від 31.03.2020 № 2, від 04.04.2020 № 3, від 28.05.2020 № 4, від 30.06.2020 № 5, від 30.07.2020 № 6, від 21.08.2020 № 7, від 25.09.2020 № 8.
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерних пропозицій учасників встановлено, що Замовником розглянуто тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначено відповідність учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій у строк, що перевищує 20 робочих днів з дня розкриття тендерних пропозицій чим порушено вимоги частини п’ятої статті 28 Закону, а саме: розкриття тендерних пропозицій відбулось 25.11.2019, протокол розгляду опубліковано Замовником 26.12.2019.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовником за результатами розгляду на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій відхилено (не допущено до аукціону) тендерні пропозиції учасників ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП» та ТОВ «Енерго Збут Транс», як такі, що не відповідають вимогам тендерної документації на підставі частини першої статті 30 Закону.
Проведеним моніторингом невідповідності технічним вимогам, визначеним у тендерній документації Замовника, та невідповідності кваліфікаційним критеріям учасників ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП» та ТОВ «Енерго Збут Транс» не встановлено у зв’язку з чим Замовником неправомірно відхилено (не допущено до аукціону) вищевказаних учасників та порушено вимоги частини 5 статті 28 Закону та вимоги частини першої статті 30 Закону.
В ході моніторингу відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» у редакції, що діє з 19.04.2020, на веб-порталі 05.10.2020 опубліковано запит на надання пояснень до Замовника, відповіді на який Замовником не надано, чим порушено частину п’яту статті 8 Закону.
Також, за результатами моніторингу встановлено, що Замовник посилаючись до пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону вносив зміни до істотних умов Договору від 31.01.2020 № 036070/2020 (далі – Договір) шляхом збільшення ціни за одиницю товару – планову ціну електричної енергії за 1 кВт год до 2,043079413 грн (з ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії) (на дату підписання Договору становила 1,957597173 грн з ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії). Замовник на запит Держаудитслужби щодо підстав збільшення планової ціни електричної енергії за 1 кВт год з ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії пояснення не надав. За даними ДП «Оператор ринку», який забезпечує відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» на своєму вебсайті https://www.oree.com.ua/, оприлюднено результати торгів на ринку «на добу наперед» та на внутрішньодобовому ринку, та зокрема, середньозважену ціну за МВт.год купівлі-продажу електричної енергії РДН за кожний місяць та на відповідні дати. Відповідно, у січні середньозважена ціна купівлі-продажу електричної енергії РДН за місяць становила 1424,98 грн/МВт.год, у лютому – 1271,42 грн/МВт.год, у березні – 1391,23 грн/МВт.год, у квітні – 1265,04 грн/МВт.год, у травні – 1248,11 грн/МВт.год, у червні 1263,03 грн/МВт.год, у липні 1243,15 грн/МВт.год, у серпні 1325,28 грн/МВт.год, у вересні 1485,58 грн/МВт.год. На дату укладання Договору та станом на дати укладання додаткових угод до нього: 31.01.2020 – 1225.96 грн/МВт.год, 18.02.2020 – 1208,52 грн/МВт.год, 31.03.2020 – 1692,37 грн/МВт.год, 04.04.2020 – 1576,12 грн/МВт.год, 28.05.2020 – 671,14 грн/МВт.год, 30.06.2020 – 1073,02 грн/МВт.год, 30.07.2020 – 1261,51 грн/МВт.год, 21.08.2020 – 1491,69 грн/МВт.год, 25.09.2020 – 1402,58 грн/МВт.год). Одже, за результатами торгів, оприлюднених на вебсайті https://www.oree.com.ua/, на ринку «на добу наперед», середньозважена ціна купівлі-продажу електричної енергії РДН у січні 2020 року та на дату укладання Договору була найвищою за середньозважені ціни купівлі-продажу електричної енергії РДН, які склались у лютому-серпні поточного року. Водночас Замовник протягом лютого-вересня поточного року вносив зміни до Договору (яким визначено планову ціну електричної енергії за 1 кВт год у розмірі 1,957597173 грн з ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії) шляхом укладання додаткових угод, збільшивши планову ціну електричної енергії за 1 кВт год з ПДВ, зокрема у лютому 2020 року до розміру 2,043079413 грн за 1 кВт год, у квітні 2020 року до 2,11865 грн за 1 кВт год, серпні до 2,13403 грн за 1 кВт год, у вересні до 2,34514 грн за 1 кВт год. З огляду на те, що середньозважена ціна купівлі-продажу електричної енергії РДН, у період лютого – серпня 2020 року коливалась у бік зменшення порівняно із січнем поточного року, Замовник безпідставно вносив зміни до істотних умов Договору якими змінював ціну за одиницю товару, збільшуючи планову та фактичну ціну електричної енергії за 1 кВт год з урахуванням ПДВ (додаткові угоди від 18.02.2020 № 1, від 31.03.2020 № 2, від 04.04.2020 № 3, від 28.05.2020 № 4, від 30.06.2020 № 5, від 30.07.2020 № 6, від 21.08.2020 № 7, від25.09.2020 №8 до Договору, чим порушив вимоги пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону. Такі дії можуть призвести до недоотримання Замовником активів.
Період усунення порушень:
22.10.2020 13:48 - 05.11.2020 23:00
Дата публікації висновку:
22.10.2020 13:48
Оскарження висновку в суді
Опис:
Подано позовну заяву
Дата публікації:
04.11.2020 16:05
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
до висновку про результати моніторингу
процедури закупівлі UA-2019-10-23-003127-b
Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області
від 22.10.2020 р.
Згідно інформації, оприлюдненої в системі електронних закупівель, управління східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області (далі – Управління) 25.09.2020 р. прийняло рішення про проведення моніторингу закупівлі товару ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-10-23-003127-b) (дата публікації рішення про проведення моніторингу: 28.09.2020 р.).
22 жовтня 2020 року в системі електронних закупівель було оприлюднено висновок про результати проведення моніторингу закупівлі (далі- Висновок).
Відповідно до констатуючої частини Висновку під час проведення моніторингу процедури закупівлі предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» у редакції, що діє до 19.04.2020 (далі – Закон), надання роз’яснень щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу Управлінням проаналізовано: річний план Комунального підприємства «Дніпровський метрополітен» Дніпровської міської ради (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерну документацію Замовника затверджену рішенням тендерного комітету, протоколом № 117 від 23.10.2019 (далі – тендерна документація), звернення за роз’ясненнями, роз’яснення Замовника щодо тендерної документації, протокол розгляду всіх тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол засідання тендерного комітету щодо визначення переможця процедури закупівлі товару № 152 від 11.01.2020, тендерні пропозиції Товариств з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП» (далі – ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП»), «АС» (далі – ТОВ «АС»), «Енерго Збут Транс» (далі – ТОВ «Енерго Збут Транс»), «ДНІПРОВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ» (далі – ТОВ «ДНІПРОВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ»), договір про постачання електричної енергії від 31.01.2020 № 036070/2020, додаткові угоди до договору від 18.02.2020.№ 1, від 31.03.2020 № 2, від 04.04.2020 № 3, від 28.05.2020 № 4, від 30.06.2020 № 5, від 30.07.2020 № 6, від 21.08.2020 № 7, від 25.09.2020 № 8.
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерних пропозицій учасників встановлено, що Замовником розглянуто тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначено відповідність учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій у строк, що перевищує 20 робочих днів з дня розкриття тендерних пропозицій чим порушено вимоги частини п’ятої статті 28 Закону, а саме: розкриття тендерних пропозицій відбулось 25.11.2019, протокол розгляду опубліковано Замовником 26.12.2019. За результатами моніторингу встановлено, що Замовником за результатами розгляду на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій відхилено (не допущено до аукціону) тендерні пропозиції учасників ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП» та ТОВ «Енерго Збут Транс», як такі, що не відповідають вимогам тендерної документації на підставі частини першої статті 30 Закону. Проведеним моніторингом невідповідності технічним вимогам, визначеним у тендерній документації Замовника, та невідповідності кваліфікаційним критеріям учасників ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП» та ТОВ «Енерго Збут Транс» не встановлено у зв’язку з чим Замовником неправомірно відхилено (не допущено до аукціону) вищевказаних учасників та порушено вимоги частини 5 статті 28 Закону та вимоги частини першої статті 30 Закону.
В ході моніторингу відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» у редакції, що діє з 19.04.2020, на веб-порталі 05.10.2020 опубліковано запит на надання пояснень до Замовника, відповіді на який Замовником не надано, чим порушено частину п’яту статті 8 Закону.
Також, за результатами моніторингу встановлено, що Замовник посилаючись до пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону вносив зміни до істотних умов Договору від 31.01.2020 № 036070/2020 (далі – Договір) шляхом збільшення ціни за одиницю товару – планову ціну електричної енергії за 1 кВт год до 2,043079413 грн (з ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії) (на дату підписання Договору становила 1,957597173 грн з ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії).
Замовник на запит Держаудитслужби щодо підстав збільшення планової ціни електричної енергії за 1 кВт год з ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії пояснення не надав.
За даними ДП «Оператор ринку», який забезпечує відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» на своєму вебсайті https://www.oree.com.ua/, оприлюднено результати торгів на ринку «на добу наперед» та на внутрішньодобовому ринку, та зокрема, середньозважену ціну за МВт.год купівлі-продажу електричної енергії РДН за кожний місяць та на відповідні дати.
Відповідно, у січні середньозважена ціна купівлі-продажу електричної енергії РДН за місяць становила 1424,98 грн/МВт.год, у лютому – 1271,42 грн/МВт.год, у березні – 1391,23 грн/МВт.год, у квітні – 1265,04 грн/МВт.год, у травні – 1248,11 грн/МВт.год, у червні 1263,03 грн/МВт.год, у липні 1243,15 грн/МВт.год, у серпні 1325,28 грн/МВт.год, у вересні 1485,58 грн/МВт.год.
На дату укладання Договору та станом на дати укладання додаткових угод до нього: 31.01.2020 – 1225.96 грн/МВт.год, 18.02.2020 – 1208,52 грн/МВт.год, 31.03.2020 – 1692,37 грн/МВт.год, 04.04.2020 – 1576,12 грн/МВт.год, 28.05.2020 – 671,14 грн/МВт.год, 30.06.2020 – 1073,02 грн/МВт.год, 30.07.2020 – 1261,51 грн/МВт.год, 21.08.2020 – 1491,69 грн/МВт.год, 25.09.2020 – 1402,58 грн/МВт.год.
Отже, за результатами торгів, оприлюднених на вебсайті https://www.oree.com.ua/, на ринку «на добу наперед», середньозважена ціна купівлі-продажу електричної енергії РДН у січні 2020 року та на дату укладання Договору була найвищою за середньозважені ціни купівлі-продажу електричної енергії РДН, які склались у лютому-серпні поточного року. Водночас Замовник протягом лютого-вересня поточного року вносив зміни до Договору (яким визначено планову ціну електричної енергії за 1 кВт год у розмірі 1,957597173 грн з ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії) шляхом укладання додаткових угод, збільшивши планову ціну електричної енергії за 1 кВт год з ПДВ, зокрема у лютому 2020 року до розміру 2,043079413 грн за 1 кВт год, у квітні 2020 року до 2,11865 грн за 1 кВт год, серпні до 2,13403 грн за 1 кВт год, у вересні до 2,34514 грн за 1 кВт год.
З огляду на те, що середньозважена ціна купівлі-продажу електричної енергії РДН, у період лютого – серпня 2020 року коливалась у бік зменшення порівняно із січнем поточного року, Замовник безпідставно вносив зміни до істотних умов Договору якими змінював ціну за одиницю товару, збільшуючи планову та фактичну ціну електричної енергії за 1 кВт год з урахуванням ПДВ (додаткові угоди від 18.02.2020 № 1, від 31.03.2020 № 2, від 04.04.2020 № 3, від 28.05.2020 № 4, від 30.06.2020 № 5, від 30.07.2020 № 6, від 21.08.2020 № 7, від 25.09.2020 №8 до Договору), чим порушив вимоги пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону. Такі дії можуть призвести до недоотримання Замовником активів.
Висновок. За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 28 та частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору про закупівлю встановлено порушення норм пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону.
Також за результатами моніторингу встановлено порушення частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, надання роз’яснень щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ «ДНІПРОВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ» та ТОВ «АС» вимогам тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
В ЕСЗ в розділі «Порушення виявлено» розміщено наступне:
«Порушення виявлено
1. Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
2. Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
3. Інші порушення законодавства у сфері закупівель (За результатами моніторингу встановлено порушення частини п’ятої статті 8 Закону.)»
Частиною 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що протягом п'яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Уважно ознайомившись з доводами наведеними, Управлінням у Висновку, погодитись з ними не можемо в зв’язку з чим надаємо аргументовані заперечення до висновку в розрізі кожного питання.
1. Щодо відсутності в діях КП «Дніпровський метрополітен» порушення вимоги частини 5 статті 28 Закону та вимоги частини першої статті 30 Закону.
Оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2019-10-23-003127-b (ДК 021:2015: 09310000-5 - Електрична енергія) оприлюднене відповідно до норм частини четвертої статті 10 Закону. Відповідно при розгляді тендерних пропозицій Замовник керувався положеннями ч. 5 ст. 28 Закону, якою передбачено, що у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначає відповідність учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів.
За результатами розгляду складається протокол розгляду тендерних пропозицій за формою, встановленою Уповноваженим органом, та оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону. Після оприлюднення замовником протоколу розгляду тендерних пропозицій електронною системою закупівель автоматично розсилаються повідомлення всім учасникам тендеру та оприлюднюється перелік учасників, тендерні пропозиції яких не відхилені згідно з цим Законом. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою автоматично, але не раніше ніж через п'ять днів після оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій.
Так, тендерні пропозиції учасників були розглянуті тендерним комітетом КП «Дніпровський метрополітен» 23.12.2019 р. (з дотриманням 20-денного строку) та складено протоколи щодо кожного учасника. Проте, в електронній системі закупівель (далі – ЕСЗ) відсутня функція завантаження сканкопій протоколу тендерного комітету Замовника. На виконання вимог ч. 5 ст. 28 Закону секретарем тендерного комітету було сформовано в ЕСЗ протокол розгляду тендерних пропозицій за формою, встановленою Уповноваженим органом. Але, з технічних причин даний протокол не був своєчасно відображений в ЕСЗ, інформація про розміщення протоколу розгляду тендерних позицій відобразилася лише 26.12.2019 р.
На підтвердження наведеного вище, надаємо роздруківку з листування електронною поштою між Замовником та Учасником (ТОВ «Енерго Збут Транс») пропозиція якого була відхилена.
Відповідно до частини 2 статті 30 Закону (в редакції до 19.04.2020 р.) інформація про відхилення тендерної пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю, тендерна пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.
23.12.2019 року о 16:46 год. ТОВ «Енерго Збут Транс» направило на адресу КП «Дніпровський метрополітен» електронний лист наступного змісту: «Доброго дня! Будь ласка, надішліть протокол відхилення ТОВ «енерго Збут Транс» Дякую!».
Тобто, станом на 16:46 23.12.2019 р. інформація про відхилення тендерної пропозиції вже була отримана учасником. Направлення інформації не могло відбутися будь-яким іншим способом, окрім як шляхом автоматичного направлення через ЕСЗ.
Наведене підтверджує той факт, що Замовником було дотримано строків розгляду тендерних пропозицій, оскільки учасники отримали інформацію про результати розгляду їх тендерних пропозицій. В той же час, Замовнику не відомо з яких причин протокол розгляду тендерних пропозицій відобразився в ЕСЗ лише 26.12.2019 р., Замовник жодним чином не може впливати на роботу ЕСЗ.
За результатами розгляду тендерні пропозиції ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП» та ТОВ «Енерго Збут Транс» були відхилені з підстав, передбачених п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону.
Рішення за результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП» було прийнято тендерним комітетом Замовника – Протокол № 142 від 23.12.19 р.
Підстава відхилення тендерної пропозиції: За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП» на визначення відповідності кваліфікаційним критеріям, вимогам, встановленим статтею 17 Закону «Про публічні закупівлі» та вимогам тендерної документації встановлено, що учасник не відповідає вимогам тендерної документації, оскільки, не надав в своїй тендерній пропозиції Лист підтвердження щодо «умов проекту договору».
Рішення за результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Енерго Збут Транс» було прийнято тендерним комітетом Замовника – Протокол № 143 від 23.12.19 р.
Підстава відхилення тендерної пропозиції: За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Енерго Збут Транс» на визначення відповідності кваліфікаційним критеріям, вимогам, встановленим статтею 17 Закону «Про публічні закупівлі» та вимогам тендерної документації встановлено, що учасник не відповідає вимогам тендерної документації, а саме:
1. На виконання вимог п. 3 додатку 2 «Технічне завдання» до тендерної документації учасником ТОВ "Енерго Збут Транс" надано гарантійний лист, в якому перелічені наявні укладені договори, передбачені Законом України «Про ринок електричної енергії». Але, в цьому переліку відсутня інформація про укладений договір електропостачальника про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії, укладення якого між електропостачальником та оператором системи передбачають положення Закону України «Про ринок електричної енергії».
2. В наданій формі «Інформація про Учасника торгів» вказано відомості про особу, відповідальну за участь у торгах, але документи, якими надано ці повноваження до пропозиції не надані.
3. Відповідно до п. 1 розділу «III Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, файлам, що розміщуються (завантажуються) в електронній системі закупівель учасником в складі тендерної пропозиції повинна бути присвоєна назва, яка відповідає змісту поданого документу. Назва документу, наданого в складі пропозиції та підготовленого безпосередньо учасником, повинна відповідати назві документу, визначеній замовником в тендерній документації. Але, дана вимога не виконана учасником ТОВ "Енерго Збут Транс" при розміщенні (завантаженні) своєї тендерної пропозиції в електронній системі закупівель.
4. Відповідно до п.п. 3 п. 2 розділу V "Оцінка тендерної пропозиції" тендерної документації, учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції повинен надати гарантійний лист (складений учасником в довільній формі) щодо дотримання учасником в своїй діяльності норм чинного законодавства України. До складу тендерної пропозиції учасника надано «Гарантійний лист» від 22.11.2019 № 1595 за змістом якого ТОВ "Енерго Збут Транс" повідомляє, а не гарантує, як передбачено тендерною документацією, про дотримання норм чинного законодавства України.
5. Відповідно до вимог пункту 5.27 Національного Стандарту України Державної уніфікованої системи документації «УНІФІКОВАНА СИСТЕМА ОРГАНІЗАЦІЙНО-РОЗПОРЯДЧОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ. Вимоги до оформлювання документів» ДСТУ 4163-2003 (далі – Стандарт), відмітку про засвідчення копії документа складають зі слів «Згідно з оригіналом», назву посади, особистий підпис особи, яка засвідчує копії, її ініціали та прізвище, дату засвідчення копії. До тендерної пропозиції учасника додаються копії документів, які засвідчені із порушенням вимог, передбачених Стандартом.
Як зазначалося вище, в ЕСЗ відсутня технічна можливість завантаження сканкопій протоколів. Сканкопії наведених протоколів були надані Замовником під час проведення моніторингу, але не були прийняті до уваги Управлінням.
Враховуючи вищевикладене можна констатувати, що КП «Дніпровський метрополітен» при розгляді та відхиленні тендерних пропозицій були дотримані приписи ч. 5 ст. 28, ч. 1 ст. 30 Закону.
2. В ЕСЗ в розділі «Порушення виявлено» Управлінням в якості порушення зі сторони Замовника зазначено: «1. Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону».
Такі висновку суперечать пункту 2 констатуючої частини Висновку де вказано: «За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, надання роз’яснень щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ «ДНІПРОВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ» та ТОВ «АС» вимогам тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.»
Також, у констатуючій частині Висновку не досліджено та не описано які саме тендерні пропозиції підлягали відхиленню, але не були відхилені Замовником.
Керуючись частиною 8 статті 8 Закону Замовник 27.10.2020 р. через ЕСЗ звернувся до Управління за роз’ясненням щодо висновку.
У відповіді на звернення щодо висновку Управлінням не спростовано доводи Замовника щодо відсутності у констатуючій частині Висновку опису стосовно тендерних пропозицій, які були відхилені, але не підлягали відхиленню.
Отже, в діях Замовника відсутні ознаки порушення «Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону».
3. В частині спростування позиції Управління щодо наявності d діях Замовника порушення норм пункту 2 частини 4 статті 36 Закону.
За результатами процедури закупівлі UA-2019-10-23-003127-b (ДК 021:2015: 09310000-5 - Електрична енергія) між КП «Дніпровський Метрополітен» (Замовником) та ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги» (Переможцем) було укладено Договір про постачання електричної енергії від 31.01.2020 № 036070/2020 (далі – Договір).
Варто зауважити, що підписання Договору сторонами відбулося 31.01.2020 р. Ціна в Договорі була визначена за результатами аукціону, який відбувся 02.01.2020р.
Ціна аукціону включала ціну закупівлі електричної енергії за цінами ринку «на добу наперед» визначену Постачальником з урахуванням грудня 2019р. та складала 1,35743 грн/кВт*год (без ПДВ) (сканкопія листа ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги» від 30.01.2020 № 1034/ДЕП - додається).
Хоча, станом на дату підписання договору 31.01.2020р. на ринку «на добу наперед» відбулося коливання ціни за 1 кВт*год в бік збільшення (за 20 днів січня 2020 середньозважена ціна на РДН складає 1 459,77 грн/МВт.г, це на 17,64% вище, ніж за 20 днів грудня, та на 17,81% вище, ніж за грудень в цілому – інформація з сайту https://www.oree.com.ua).
Частиною 4 статті 36 Закону (в редакції до 19.04.2020р.) встановлено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі за одиницю товару) переможця процедури закупівлі.
Тобто, сторони не мали можливості зазначити у договорі ціну за 1 кВт*год з урахуванням ціни ринку «на добу наперед» яка склалася на дату укладення договору, а саме за результатами 20 днів січня 2020р.
Крім того, ціна аукціону включала регульовану ціну (тариф) на послуги оператора системи передачі, що регулюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, та на дату подання тендерної пропозиції складала – 0,11654 грн./кВт*год (постанова НКРЕКП від 12.07.19 № 1411 із змінами внесеними постановою НКРЕКП від 30.08.19 №1781).
Постановою НКРЕКП від 10.12.20 № 2668 було затверджено тариф на послуги оператора системи передачі на 2020 рік (з 01.01.20) у розмірі 0,15540 грн./кВт*год, що на 33% вище ніж було передбачено у ціні аукціону.
Тобто, на дату укладення договору діючий регульований тариф був більший, аніж закладено в ціну за 1 кВт*год згідно аукціону. Але, з урахуванням приписів абз.1 ч. 4 ст. 36 Закону (в редакції до 19.04.2020р.), сторони були позбавлені можливості змінити ціну за одиницю товару на момент укладення договору.
В той же час, п. 2, п.7 ч. 4 ст. 36 Закону (в редакції до 19.04.2020 р.) передбачено наступне.
Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язання сторонами в повному обсязі, крім випадків: зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі; зміни регульованих цін (тарифів) і нормативів.
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України у листі № 3304-04/33869-06 від 14.08.2019 р. «Щодо змін ціни у договорах постачання електричної енергії» з посиланням на лист НКРЕКП № 8312/13.1/7-19 від 08.08.2019 надало наступне роз’яснення «Згідно із частиною шостою статті 67 Закону N 2019 відповідно до правил ринку "на добу наперед" та внутрішньодобового ринку за результатами торгів оприлюднюються ціна та обсяги купівлі-продажу електричної енергії для кожного розрахункового періоду та інші показники, що можуть використовуватися як орієнтир (індикатор) для укладення правочинів щодо купівлі-продажу електричної енергії на ринку електричної енергії.
Оприлюднення результатів торгів на ринку "на добу наперед" та внутрішньодобовому ринку відповідно до Закону N 2019 забезпечує ДП "Оператор ринку" на своєму вебсайті (https://www.oree.com.ua).
Отже, для документального підтвердження факту коливання ціни електричної енергії на ринку, сторони можуть використовувати інформацію з вищезазначеного сайту.
Водночас, перелік органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію, щодо коливання ціни електричної енергії на ринку та перелік підтверджуючих документів не є вичерпним.»
З урахуванням двох наведених критеріїв (коливання в бік збільшення ціни за 1 кВт*год на ринку електричної енергії за результатами січня 2020 р. (за даними ДП «Оператор ринку» вебсайт - https://www.oree.com.ua) та зміни в бік збільшення регульованого тарифу на послуги оператора системи передач на 2020 р. (Постанова НКРЕКП № 2668 від 10.12.2019 р.), керуючись п. 2, п.7 ч. 4 ст. 36 Закону (в редакції до 19.04.2020 р.) сторонами було підписано додаткову угоду від 18.02.2020 р., якою визначено ціну за 1 кВт*год електроенергії на рівні 2,043079413 грн./кВт*год та погоджено застосування цієї ціни протягом лютого 2020 року.
В подальшому, керуючись п. 2, п. 5, п.7 ч.4 ст. 36 Закону (в редакції до 19.04.2020 р.) та аналізуючи ринок «на добу на перед» (за даними ДП «Оператор ринку» вебсайт - https://www.oree.com.ua), враховуючи зміни регульованого тарифу на послуги оператора системи передач (Постанова НКРЕКП № 1329 від 11.07.2020 р.) між сторонами було укладено наступні додаткові угоди:
- Додаткова угода № 2 від 31.03.2020 р. – ціна 1,9782 грн/кВт*год з ПДВ.
Підстава: коливання ціни за 1 кВт*год за лютий 2020р. на ринку «на добу наперед» в бік зменшення (аналітичні дані опубліковані на сайті https://www.oree.com.ua в березні 2020 (Середньозважена ціна на РДН у лютому 2020 зменшилась на 10,78% в порівнянні з січнем 2020 та склала 1 271,42 грн/МВт.год.).
- Додаткова угода № 3 від 04.04.2020 р. – ціна 2,11865 грн/кВт*год з ПДВ.
Підстава: коливання ціни за 1 кВт*год за березень 2020р. на ринку «на добу наперед» в бік збільшення (аналітичні дані опубліковані на сайті https://www.oree.com.ua в квітні 2020 (Середньозважена ціна на РДН у березні 2020 збільшилась на 9,42% в порівнянні з лютим 2020 та склала 1 391,23 грн/МВт.год).
- Додаткова угода № 4 від 28.05.2020 р. – ціна 1,92939 грн/кВт*год з ПДВ.
Підстава: коливання ціни за 1 кВт*год за квітень 2020р. на ринку «на добу наперед» в бік зменшення (аналітичні дані опубліковані на сайті https://www.oree.com.ua в травні 2020 (Середньозважена ціна на РДН у квітні 2020 зменшилась на 9,07% в порівнянні з березнем 2020 та склала 1 265,04 грн/МВт.год.(без ПДВ).
- Додаткова угода № 5 від 30.06.2020 р. – ціна 1,8736 грн/кВт*год з ПДВ.
Підстава: коливання ціни за 1 кВт*год за травень 2020р. на ринку «на добу наперед» в бік зменшення (аналітичні дані опубліковані на сайті https://www.oree.com.ua в червні 2020 (Середньозважена ціна на РДН у травні 2020 зменшилась на 1,34% в порівнянні з квітнем 2020 та склала 1 248,11 грн/МВт.год.).
- Додаткова угода № 6 від 30.07.2020 р. – ціна 1,96129 грн/кВт*год з ПДВ.
Підстава: коливання ціни за 1 кВт*год за червень 2020р. на ринку «на добу наперед» в бік збільшення (аналітичні дані опубліковані на сайті https://www.oree.com.ua в липні 2020 (Середньозважена ціна на РДН у червні 2020 збільшилась на 1,2% в порівнянні з травнем 2020 та склала 1 263,03 грн/МВт.год.).
- Додаткова угода № 7 від 21.08.2020 р. – ціна 2,13403 грн/кВт*год з ПДВ.
Підстава: Постанова НКРЕКП від 11.07.2020р. № 1329 – регульований тариф на послуги оператора системи передачі встановлено на рівні 0,24023 грн/кВт*год (діє з 01.08.2020 р.), що на 54% більше від попереднього.
- Додаткова угода № 8 від 25.09.2020 р. – ціна 2,34514 грн/кВт*год з ПДВ.
Підстава: коливання ціни за 1 кВт*год за серпень 2020р. на ринку «на добу наперед» в бік збільшення (аналітичні дані опубліковані на сайті https://www.oree.com.ua в вересні 2020 (Середньозважена ціна на РДН у серпні 2020 збільшилась на 6,61% в порівнянні з липнем 2020 та склала 1 325,28 грн/МВт.год).
Наведене вище підтверджує той факт, що при внесенні змін до Договору відбувалося з дотриманням КП «Дніпровський метрополітен» вимог діючого законодавства, з урахуванням аналізу ринку цін на електричну енергію.
Крім того, як вбачається з укладених додаткових угод, вони приймались як про збільшення ціни так і про її зменшення в порівнянні з попереднім місяцем, в залежності від коливань в бік збільшення або в бік зменшення на ринку.
При цьому, вважаємо не доречним та некоректним порівняння середньозваженої ціни на РДН у відповідному місяці в якості базової ціни купівлі електричної енергії, оскільки відповідно до ЗУ «Про ринок електричної енергії», РДН – це лише сегмент ринку електричної енергії, на якому здійснюється купівля-продаж електричної енергії на наступну за днем проведення торгів добу. У своїй сукупності ринок електричної енергії у цілому складається як з ринку «на добу наперед» так і внутрішньодобового ринку, балансуючого ринку та роздрібного ринку електричної енергії.
Крім того, однією із складових ціни електричної енергії постачальника ТОВ «ДНІПРОВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ» є середньозважена ціна закупівлі електричної енергії на ринку «на добу наперед» (ЦРДН), яка є змінною величиною та визначається з урахуванням оперативних даних щодо погодинних цін на ринку «на добу наперед» у місяці на дату формування рахунку (Ціна закупівлі електричної енергії на ринку «на добу наперед» також включає всі обов’язкові податки (крім ПДВ, що обліковується окремо), збори та платежі, що передбачені законодавством, зокрема Правилами ринку, Правилами ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку та іншими нормативними документами).
Між середньозваженими погодинними цінами на ринку «на добу наперед» за площадками групи «б» відбувалось відхилення від раніше узгодженої ціни. Відповідне відхилення є коливанням ціни на ринку в розумінні пункту 2 частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» та визначається за оперативними даними Оператора ринку, що оприлюднюються у порядку, встановленому Правилами ринку «на добу наперед» та внутрішньодобового ринку, і використовуються у відповідності ч.6 ст.67 Закону України «Про ринок електричної енергії» як орієнтир учасниками ринку. Розрахунок ціни ЦРДН, що склалось на ринку «на добу наперед» на підставі оперативних даних надавались Постачальником у відповідних листах обґрунтуваннях підстав для зміни ціни.
Отже, правильним є наявність коливання на ринку електричної енергії у цілому, а не виключно на одному сегменті ринку електричної енергії, як то було здійснено Управлінням Східного офісу Держаудитслужби у Донецькій області при проведені моніторингу процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі ID: UA-2019-10-23-003127-b).
В зв’язку з чим в діях КП «Дніпровський Метрополітен» відсутні порушення норм пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону.
4. Щодо відсутності вини та умислу в діях Змовника в частині недотримання строків надання відповіді запит на надання пояснень, визначених частиною п’ятою статті 8 Закону.
В ЕСЗ 05.10.2020 р. в межах моніторингу закупівлі Управлінням було оприлюднено запит на надання пояснень Замовником.
Відповідно до положень ч. 5 ст. 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Замовник у межах строку здійснення моніторингу процедури закупівлі має право з власної ініціативи надавати пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Особа відповідальна за розміщення інформації в ЕЗС – секретар тендерного комітету КП «Дніпровський метрополітен» Драгун Оксана Анатоліївна (ел.адреса: zakupki_metro@ukr.net) електронна адреса якої підключена до ЕСЗ в період з 23.09.2020 р. по 23.10.2020 р. (включно) перебувала на лікарняному (причина непрацездатності: захворювання загальне-1) в зв’язку із виявленням у неї COVID-19 (SARS-CoV-2) (сканкопії листків непрацездатності та результат аналізу № 32916 від 25.09.2020 р. – додаються).
Враховуючи перебування на лікарняному особи відповідальної за розміщення інформації в ЕЗС – секретар тендерного комітету, Замовник не мав можливості своєчасно відслідкувати наявність інформації про проведення моніторингу процедури закупівлі та наявність запиту на надання інформації в ЕСЗ.
Після того, як КП «Дніпровський метрополітен» стало відомо про проведення моніторингу процедури закупівлі, Замовник скористався своїм правом на надання пояснень (ч. 5 ст. 8 Закону) та розмістив в ЕСЗ пояснення та сканкопії документів на підтвердження правомірності його дій під час проведення процедури закупівлі.
Наведене свідчить про відсутність вини та умислу, як складової правопорушення, в діях Замовника щодо несвоєчасного надання відповіді на запит на пояснення. Відповідно, відсутні підстави для притягнення до відповідальності уповноважених осіб КП «Дніпровський метрополітен» з підстав недотримання положень ч. 5 ст. 8 Закону.
5. Щодо повноважень Управління східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області з проведення моніторингу та законності вимог.
Відповідно до пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 - Східний офіс Держаудитслужби підпорядковується Держаудитслужбі та є її міжрегіональним територіальним органом. У складі Офісу утворюються як структурні підрозділи управління в Донецькій, Запорізькій, Кіровоградській областях (далі - управління).
Управління здійснюють свої повноваження на території адміністративно-територіальної одиниці за їх місцезнаходженням відповідно.
На території Дніпропетровської області реалізацію державного фінансового контролю здійснює апарат Офісу.
Частиною 2 статті 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі.
Тобто, повноваження Східного офісу Держаудитслужби поширюються на територію Донецької, Запорізької, Кіровоградської та Дніпропетровської областей відповідно. Повноваження Управління східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області – виключно на територію Донецької області.
Повноваженнями щодо проведення моніторингу закупівлі на території Дніпропетровської області наділений виключно апарат Східного офісу Держаудитслужби.
Звертаємо увагу, що місцезнаходження КП «Дніпровський метрополітен» 49038, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вул. Курчатова, 8.
Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно статті 60 Конституції України ніхто не зобов'язаний виконувати явно злочинні розпорядження чи накази.
Керуючись частиною 8 статті 8 Закону Замовник 27.10.2020 р. через ЕСЗ звернувся до Управління за роз’ясненням щодо висновку. У відповіді на звернення щодо висновку заначено, що моніторинг процедури закупівлі проведено за дорученням Голови Держаудитслужби від 16.09.2020 № 003100-18/4942-2020. В той же час, в наказі від 25.09.2020р. № 46 «Про початок моніторингу закупівель» відсутнє посилання на те, що управління здійснює реалізацію державного фінансового контролю за дорученням Голови Держаудитслужби із зазначенням дати та номеру такого доручення. Копія доручення від 16.09.2020 № 003100-18/4942-2020 не надана до відповіді на звернення щодо висновку.
В зв’язку з чим, КП «Дніпровський метрополітен» доходить висновку, що у Управлінням східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області відсутні повноваження щодо проведення моніторингу закупівель поза межами своєї територіальної юрисдикції.
Враховуючи вищевикладене, зазначаємо про некоректність встановлення окремих обставин (зобов’язань) за результатами моніторингу. Наголошуємо, що процедура закупівлі проведена та реалізується Замовником торгів із неухильним дотриманням вимог Закону, відповідає принципам закупівель згідно статті 3 Закону (в редакції до 19.04.2020 р.) та іншим вимогам діючого законодавства. Порушень прав учасників процедури закупівлі або вимог Закону не допущено. Підстави внесення змін до Договору та проведення перерахунку коштів за предмет закупівлі відсутні.
Додатки (сканкопії):
1. Додаткові угоди із супровідними листами.
2. Листа ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги» від 30.01.2020 № 1034/ДЕП.
3. Протоколи № 142,143 від 23.12.2019р.
4. Роздруківка електронного листування з ТОВ «Енерго Збут Транс».
5. Листки непрацездатності АДЮ №266606, АДЮ №707444.
6. Результат аналізу № 32916 від 25.09.2020 р.
Дата публікації звіту:
29.10.2020 17:35
Запити/Пояснення
Номер:
25f0d17cd8a44e7c86feaea3538e6dc8
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
05.10.2020 13:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.10.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-10-23-003127-b) відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» у редакції, що діє з 19.04.2020, постала потреба в отриманні пояснень.
1. Просимо надати обґрунтування відхилення (недопущення до аукціону) тендерних пропозицій учасників ТОВ "ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП" та ТОВ "Енерго Збут Транс" згідно зі статтею 30 Закону України "Про публічні закупівлі" в редакції від 01.01.2019 року.
2. Просимо надати інформацію та документи, на підставі яких внесені зміни до договору про постачання електричної енергії споживачу від 31.01.2020 № 036070/2020 щодо зміни ціни на електричну енергію за 1 кВт год.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
321a56271258402f8e61d4b58ddd1f8c
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
21.10.2020 14:35
Опис:
В межах проведення моніторингу закупівлі товару ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-10-23-003127-b), розпочатого на підстав наказу 25.09.2020 № 46 управління східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області (дата публікації рішення про проведення моніторингу: 28.09.2020 р.), керуючись ч. 4, 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) вважаємо за необхідне надати наступні пояснення.
1. Щодо відхилення (недопущення до аукціону) тендерних пропозицій учасників ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП» та ТОВ «Енерго Збут Транс».
Тендерні пропозиції зазначених учасників були відхилені КП «Дніпровський метрополітен» з підстав, передбачених п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону.
Рішення за результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП» було прийнято тендерним комітетом Замовника – Протокол № 142 від 23.12.19 р. (сканкопія додається).
Рішення за результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Енерго Збут Транс» було прийнято тендерним комітетом Замовника – Протокол № 143 від 23.12.19 р. (сканкопія додається).
Протоколи не були оприлюднені в ЕСЗ в зв’язку з відсутністю такої технічної можливості безпосередньо в самій системі.
2. Щодо підстав внесення змін до договору про постачання електричної енергії споживачу від 31.01.2020 № 036070/2020 (далі – Договір) стосовно зміни ціни на електричну енергію за 1 кВт год.
Змін до договору про постачання електричної енергії споживачу від 31.01.2020 № 036070/2020 були внесені з підстав, передбачених п. 2, 5 ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції до 19.04.2020 р.) та п. 2,5 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції після 19.04.2020 р.).
Внесенні відповідних змін були викликано зміною вартості послуг з передачі електричної енергії ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» та коливанням середньозваженої ціни за 1кВт год, що склалася на ринку «на добу наперед», в порівнянні з середньозваженою ціною за 1кВт*год, яка була вказана в Договорі (в т.ч. зі змінами).
На підтвердження наведеного надаємо сканкопії Додаткових угоди до Договору та листів ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги».
Таким чином, дії КП «Дніпровський метрополітен», як замовника, в повній мірі відповідають вимогам законодавства.
3. Щодо повноважень Управління східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області з проведення моніторингу та законності вимог варто зазначити.
Як вбачається з пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 - східний офіс Держаудитслужби підпорядковується Держаудитслужбі та є її міжрегіональним територіальним органом. У складі Офісу утворюються як структурні підрозділи управління в Донецькій, Запорізькій, Кіровоградській областях (далі - управління).
Управління здійснюють свої повноваження на території адміністративно-територіальної одиниці за їх місцезнаходженням відповідно.
На території Дніпропетровської області реалізацію державного фінансового контролю здійснює апарат Офісу.
Частиною 2 статті 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі.
Тобто, повноваження Східного офісу Держаудит служби поширюються на територію Донецької, Запорізької, Кіровоградської та Дніпропетровської областей відповідно. Повноваження Управління східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області – виключно на територію Донецької області.
Повноваженнями щодо проведення моніторингу закупівлі на території Дніпропетровської області наділений виключно апарат Східного офісу Держаудит служби.
Звертаємо увагу, що місцезнаходження КП «Дніпровський метрополітен» 49038, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вул.Курчатова, 8.
Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно статті 60 Конституції України ніхто не зобов'язаний виконувати явно злочинні розпорядження чи накази.
Вищенаведене свідчить про відсутність у управління східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області повноважень щодо проведення фінансового контролю за закупівлею, яку проводить КП «Дніпровський метрополітен». В зв’язку з чим, просимо, управління східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області утриматися від дій, що суперечать положенням діючого законодавства.
Номер:
2ecb9119fcb74588a82e83a82b64facf
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
27.10.2020 15:09
Опис:
Згідно оприлюдненої інформації в системі електронних закупівель Управління східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області (далі – Управління) 25.09.2020 р. прийняло рішення про проведення моніторингу закупівлі товару ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-10-23-003127-b) (дата публікації рішення про проведення моніторингу: 28.09.2020 р.).
22 жовтня 2020 року в системі електронних закупівель було оприлюднено висновок про результати проведення моніторингу закупівлі (далі- Висновок).
Частиною 8 статті 8 Закону передбачено, що замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз'ясненням змісту висновку та його зобов'язань, визначених у висновку.
1. Відповідно до положень частини 4 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - закон) строк здійснення моніторингу процедури закупівлі не може перевищувати 15 робочих днів з наступного робочого дня від дати оприлюднення повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель.
У Висновку вказано, що моніторинг закінчився 19 жовтня 2020 р., тобто строк проведення моніторингу був менший, ані ніж максимальний строк, визначений в Законі. При цьому, Управління ані у своєму наказі, ані у будь який інший спосіб не зазначило строк проведення моніторингу та не довело відповідну інформацію до відома Замовника. Такими діями, суб’єкт владних повноважень обмежив право Замовника на надання пояснень, передбачене ч. 5 ст. 8 Закону: «Замовник у межах строку здійснення моніторингу процедури закупівлі має право з власної ініціативи надавати пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.»
21.10.2020 р. КП «Дніпровський метрополітен» було оприлюднено пояснення та копії документів на підтвердження дотримання замовником вимог діючого законодавства при проведенні процедури закупівлі та при внесенні змін до договору. В той же час, пояснення замовника не були прийняті до уваги Управлінням та не відображені у висновку. З зв’язку з чим, просимо пояснити причини неврахування у висновку пояснень та документів, наданих замовником в рамках моніторингу.
2. У Висновку вказано: «Виявлено порушення 1. Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону».
Такі висновку суперечать пункту 2 констатуючої частини Висновку де вказано: «За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, надання роз’яснень щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ «ДНІПРОВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ» та ТОВ «АС» вимогам тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.»
Також, у констатуючій частині Висновку не досліджено та не описано які саме тендерні пропозиції підлягали відхиленню, але не були відхилені Замовником.
Просимо роз’яснити, в чому полягає суть порушення «1. Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону».
3. Щодо повноважень Управління східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області з проведення моніторингу та законності вимог.
Відповідно до пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 - Східний офіс Держаудитслужби підпорядковується Держаудитслужбі та є її міжрегіональним територіальним органом. У складі Офісу утворюються як структурні підрозділи управління в Донецькій, Запорізькій, Кіровоградській областях (далі - управління).
Управління здійснюють свої повноваження на території адміністративно-територіальної одиниці за їх місцезнаходженням відповідно.
На території Дніпропетровської області реалізацію державного фінансового контролю здійснює апарат Офісу.
Частиною 2 статті 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі.
Тобто, повноваження Східного офісу Держаудитслужби поширюються на територію Донецької, Запорізької, Кіровоградської та Дніпропетровської областей відповідно. Повноваження Управління східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області – виключно на територію Донецької області.
Повноваженнями щодо проведення моніторингу закупівлі на території Дніпропетровської області наділений виключно апарат Східного офісу Держаудитслужби.
Звертаємо увагу, що місцезнаходження КП «Дніпровський метрополітен» ДМР 49038, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вул. Курчатова, 8.
Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно статті 60 Конституції України ніхто не зобов'язаний виконувати явно злочинні розпорядження чи накази.
На підставі вищевикладеного прошу надати роз’яснення та копії відповідних документів щодо проведення моніторингу закупівель Управлінням східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області поза межами своєї територіальної юрисдикції.
Номер:
480a959767014756997e10d07bb26208
Назва:
Відповідь на звернення за роз'ясненням щодо висновку від 27.10.2020
Дата опублікування:
29.10.2020 15:06
Опис:
Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області (надалі – Управління) по першому пункту звернення за роз'ясненням щодо висновку від 27.10.2020 зазначає наступне:
Згідно частини четвертої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) строк здійснення моніторингу процедури закупівлі не може перевищувати 15 робочих днів з наступного робочого дня від дати оприлюднення повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель. Повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі опубліковане в електронній системі закупівель 28.09.2020. За результатами моніторингу процедури закупівлі, який завершено 19.10.2020, складено Висновок від 19.10.2020 № 123 (далі – Висновок), що відповідає нормам статті 8 Закону. Висновок Управлінням оприлюднений в електронній системі закупівель 22.10.2020 з урахуванням вимог частини шостої статті 8 Закону.
Згідно частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Запит Замовнику про надання поясненень посадовою особою Управління, відповідальною за проведення моніторингу процедури закупівель, оприлюднено в електронній системі закупівель 05.10.2020. Відповідь на запит про надання пояснень Замовником надано 21.10.2020 – з порушенням терміну, встановленого частиною п’ятою статті 8 Закону та після закінчення визначеного Законом строку проведення моніторингу процедури закупівлі. Вищезазначене порушення містить ознаки адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена частиною першою 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Крім того, частиною п’ятою статті 8 Закону Замовнику надане право надання пояснень з власної ініціативи лише в межах строку здійснення моніторингу процедури закупівлі. У визначений Законом термін Замовником таке право не використане, відповідні пояснення з власної ініціативи щодо не надавались.
По другому пункту звернення за роз'ясненням щодо висновку від 27.10.2020 зазначаємо наступне:
Форму висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, а також Порядок заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - Порядок) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 № 552 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.10.2020 за № 958/35241.
Згідно із частиною 6 статті 8 Закону складений за результатами моніторингу процедури закупівлі та підписаний посадовою особою органу державного фінансового контролю висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, затверджено заступником керівник органу державного фінансового контролю та оприлюднено в електронній системі закупівель. Відповідно до вимог підпункту 3 пункту 1 Розділу ІІІ Порядку опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу процедури закупівлі зазначено у пункті 1 констатуючої частини висновку зокрема: «Проведеним моніторингом невідповідності технічним вимогам, визначеним у тендерній документації Замовника, та невідповідності кваліфікаційним критеріям учасників ТОВ «ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП» та ТОВ «Енерго Збут Транс» не встановлено у зв’язку з чим Замовником неправомірно відхилено (не допущено до аукціону) вищевказаних учасників та порушено вимоги частини 5 статті 28 Закону та вимоги частини першої статті 30 Закону.»
У пункті 2 констатуючої частини заповнено висновок про наявність чи відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель за кожним із питань, що аналізувалися як це передбачено пунктом 2 Розділу ІІІ Порядку.
По третьому пункту звернення за роз'ясненням щодо висновку від 27.10.2020 зазначаємо наступне:
Відповідно частині першої статті 8 Закону моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю).
Відповідно статті 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі.
Моніторинг процедури закупівлі проведено за дорученням Голови Держаудитслужби від 16.09.2020 № 003100-18/4942-2020. Відповідно до пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затверджених наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23 (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0023889-16#n519).
Східний офіс Держаудитслужби (далі - Офіс) підпорядковується Держаудитслужбі та є її міжрегіональним територіальним органом.
У складі Офісу утворюються як структурні підрозділи управління в Донецькій, Запорізькій, Кіровоградській областях (далі - управління).
Управління здійснюють свої повноваження на території адміністративно-територіальної одиниці за їх місцезнаходженням відповідно.
На території інших адміністративно-територіальних одиниць Офіс та управління здійснюють реалізацію державного фінансового контролю за дорученням Голови Держаудитслужби та його заступників.