-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
09310000-5 – Електрична енергія
Торги відмінено
2 889 348.00
UAH з ПДВ
Номер:
281e6dab87854f84a84f01611c82915f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-10-23-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.10.2019 00:00
Період моніторингу:
23.10.2019 12:29 - 13.11.2019 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
23.10.2019 №95
Черкаси
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 7¹ Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області від 23.10.2019№95
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
2 UA-2019-10-22-003472-b, 22.10.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Леся ТКАЧЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 р. за № 449/28579, та частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
За результатами аналізу відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено порушення вимог частини третьої статті 17, пунктів 2 та 13 частини другої статті 22 цього Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на те, що порушення законодавства у сфері закупівель Комунальне некомерційне підприємство «Черкаський обласний онкологічний диспансер Черкаської обласної ради» усунуло в ході моніторингу шляхом відміни відкритих торгів (протокол від 24.10.2019), зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель відсутнє.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі».
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік, додаток до річного плану та зміни до них; оголошення про проведення процедури відкритих торгів; тендерна документація, затверджена рішенням тендерного комітету від 22.10.2019 № 2; пояснення від Комунального некомерційного підприємства «Черкаський обласний онкологічний диспансер Черкаської обласної ради», отримане 24.10.2019 через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель; протокол від 24.10.2019, звіт про результати проведення процедури закупівлі.
За результатами аналізу оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про джерело фінансування закупівлі, чим не дотримано вимог наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 р. за № 449/28579.
Ураховуючи пояснення, надані Комунальним некомерційним підприємством «Черкаський обласний онкологічний диспансер Черкаської обласної ради» щодо інформації, яка зазначається в оголошенні про проведення процедури закупівлі, повідомляємо, що згідно з пунктом 11 частини першої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» основними функціями Уповноваженого органу є розроблення та затвердження форм документів, з них – оголошення про проведення процедури закупівлі. Відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» Уповноважений орган – центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель.
Відповідно до пункту 7 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18.03.2016 № 477 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 447/28577, замовник/учасник може вносити зміни до інформації, яка вже оприлюднена на веб-порталі, у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі».
При цьому Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено внесення змін до оголошення про проведення процедури закупівлі.
Відповідно до частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відміняє торги, зокрема, в разі порушення порядку оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі або неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.
За результатами аналізу відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що в порушення вимог пункту 13 частини другої статті 22 цього Закону в тендерній документації не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Крім того, встановлено, що на порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 та частини третьої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація містить вимогу про надання переможцем довідки в довільній формі про відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3 та 8 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (інформація, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним).
Період усунення порушень:
30.10.2019 14:46 - 14.11.2019 00:00
Дата публікації висновку:
30.10.2019 14:46
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
да усунули
Дата публікації звіту:
31.10.2019 16:04
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- documentsForm: Так
- corruptionCancelled: Так
Опис:
Замовником відкритіі торги відмінено відповідно до частини першої статті 31 Закону України "Про публічні закупівлі".
Дата публікації:
01.11.2019 10:52
Запити/Пояснення
Номер:
0add00bd80ca4ccf982d0dac46d54643
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
23.10.2019 12:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.10.2019 23:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія», електрична енергія (інформацію оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-10-22-003472-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7¹ Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держуадитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, виникла необхідність в отриманні пояснення з наступних питань:
- з яких підстав оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про джерело фінансування закупівлі, чим порушено вимоги наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 р. за № 449/28579?
- чому в тендерній документації не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій?
- чому тендерна документація містить вимогу про надання переможцем довідки в довільній формі про відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3 та 8 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі»?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
a2c3ca17293d4344875bcfb68c96fe7a
Назва:
Надання пояснень стосовно порушених питань у відповідь на Ваш запит від 23.10.2019.
Дата опублікування:
24.10.2019 12:19
Опис:
У відповідь на Ваш запит від 23.10.2019 про надання пояснень стосовно порушених питань у такому запиті замовник надає наступні пояснення:
1. Щодо питання «з яких підстав оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про джерело фінансування закупівлі, чим порушено вимоги наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель».
Під час оголошення закупівлі UA-2019-10-22-003472-b (09310000-5 – Електрична енергія) замовник керувався виключно Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII).
Так відповідно до ч.2 ст.2 Закону № 922-VIII умови, порядок та процедури закупівель товарів, робіт і послуг регулюються ВИКЛЮЧНО цим Законом, крім випадків, передбачених цим Законом, і НЕ МОЖУТЬ встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів, що містять виключно норми щодо внесення змін до цього Закону.
Частиною 2 ст.21 Закону № 922-VIII встановлюється вимоги та ВИЧЕРПНИЙ ПЕРЕЛІК інформації що повинна ОБОв’ЯЗКОВО міститися в оголошенні про закупівлю.
В оголошенні про проведення процедури відкритих торгів ОБОВ’ЯЗКОВО зазначаються:
- найменування та місцезнаходження замовника;
- назва предмета закупівлі;
- кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг;
- очікувана вартість закупівлі товарів, робіт або послуг із зазначенням інформації про включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів;
- строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
- кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
- розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);
- дата та час розкриття тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до положень частини четвертої статті 10 цього Закону;
- розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у відсотках або грошових одиницях та математична формула, що буде застосовуватися при проведенні електронного аукціону для визначення показників інших критеріїв оцінки.
Згідно абз. 2 ч.2 ст.21 Закону № 922-VIII в оголошенні може зазначатися додаткова інформація, визначена замовником.
Зі змісту абз. 2 ч.2 ст.21 Закону № 922-VIII випливає, що БУДЬ-ЯКА ІНША ІНФОРМАЦІЯ КРІМ ВИЗНАЧЕНОЇ ЦІЄЮ ЧЧАСТИНОЮ СТАТТІ ЗАЗНАЧАЄТЬСЯ ЗАМОВНИКОМ НА ВЛАСНИЙ РОЗСУД і виходячи зі змісту ч.2 ст.2 Закону № 922-VIII НЕ МОЖЕ БУТИ ВИЗНАЧЕНА ЯК ОБОВЯЗКОВОЮ БУДЬ-ЯКИМ ПІДЗАКОННИМ НОРМАТИВНО ПРАВОВИВИМ АКТОМ (В ТОМУ ЧИСЛІ наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель»).
Таким чином замовник ДОТРИМАВСЯ ВИМОГ, ВСТАНОВЛЕНИХ ЧИННИМ ЗАКОНОДАВСТВОМ ПІД ЧАС ОГОЛОШЕННЯ ЗАЗНАЧЕНИХ ТОРГІВ.
2. Щодо питання «- чому в тендерній документації не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій?»
Під час складання тендерної документації (закупівля UA-2019-10-22-003472-b (09310000-5 – Електрична енергія)) замовник керувався виключно Законом № 922-VIII.
В тендерній документації ЗАЗНАЧЕНО КІНЦЕВИЙ СТРОК ПОДАННЯ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ.
Так, згідно п.1 розділу «Подання та розкриття тендерних пропозицій» тендерної документації ЗАЗНАЧЕНО: «- кінцевий строк подання тендерних пропозицій – ЗГІДНО ОГОЛОШЕННЯ». Як вбачається з оголошення «Період подачі пропозицій триває з 22-10-2019, 16:28 по 06-11-2019, 17:00». Тобто «06-11-2019, 17:00» і є КІНЦЕВИМ СТРОКОМ ПОДАННЯ ПРОПОЗИЦІЇ, який визначається системою «ProZorro» АВТОМАТИЧНО.
3. Щодо питання: «- чому тендерна документація містить вимогу про надання переможцем довідки в довільній формі про відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3 та 8 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі»?»
Під час складання тендерної документації (закупівля UA-2019-10-22-003472-b (09310000-5 – Електрична енергія)) замовник керувався виключно Законом № 922-VIII.
Зрозумілим є той факт, що згідно Закону № 922-VIII учасник процедури відкритих торгів, залежно від етапу торгів, може називатися також переможцем.
Так ось, відповідно до ч.3 ст.17 Закону № 922-VIII замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі.
Тобто:
- УЧАСНИКИ процедури торгів надають інформацію лише в довільній формі;
- ПЕРЕМОЖЦІ надають інформацію у СПОСІБ, ВИЗНАЧЕНИЙ ЗАМОВНИКОМ (так написано у другому реченні ч.3 ст.17 Закону № 922-VIII).
Отже і для ПЕРЕМОЖЦЯ замовник МАЄ ПРАВО визначити ДОВІЛЬНИЙ СПОСІБ ПОДАННЯ ТАКОЇ ІНФОРМАЦІЇ.
У п.5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документацією (09310000-5 – Електрична енергія) також ВИЗНАЧЕНО, що Замовник НЕ ВИМАГАЄ документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Тобто слід розуміти що Переможець надає інформацію КРІМ ТІЄЇ, ЩО МІСТИТЬСЯ у ВІДКРИТИХ ДЖЕРЕЛАХ.
На Вашу думку: чи має право Міністерство економічного розвитку і торгівлі України регулювати своїми нормативно-правовими актами (наказами) порядок здійснення публічних закупівель якщо це прямо не передбачено законом?