• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

09310000-5 Електрична енергія

постачання електричної енергії

Завершена

41 440 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 207 200.00 UAH
Номер: 4fb482912fc341318dce24b68c6372e4
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-09-21-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.09.2020 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 21.09.2020 16:53 - 13.10.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 21.09.2020 № 187 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Державної аудиторської служби України від 16.09.2020 № 003100-18/4942-2020 та № 003100-18/4943-2020, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 21.09.2020 № 187 Перелік процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 1 UA-2019-10-18-002923-b 18.10.2019 Комунальне підприємство «Кременчукводоканал» Кременчуцької міської ради (код за ЄДРПОУ 03361655) виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Дніпропетровська, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби (Дніпропетровська обл.), +38 (0 66) 288-26-99, yukov0912@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення пункту 4 частини першої статті 30 та абзацу шостого частини першої статті 31 Закону в частині не відміни торгів. За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору про закупівлю встановлено порушення норм пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), обрання процедури закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасність укладання договору про закупівлю змін до нього та їх оприлюднення, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни за 1 кВт год електроенергії до рівня, визначеного сторонами на дату підписання Договору, повернення перерахованих коштів за предмет закупівлі з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 08 жовтня 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), обрання процедури закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» у редакції, що діє до 19.04.2020 (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Кременчукводоканал» Кременчуцької міської ради (далі – Замовник) на 2020 рік UA-P-2019-10-18-001301-с, оголошення про проведення закупівлі, тендерну документацію затверджену протокольним рішенням тендерного комітету Замовника від 18.10.2019 №0931-li, реєстр пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ "ЕК "ЕНОЛЛ" та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЮНАЙТЕД ЕНЕРДЖФ», протоколи засідання тендерного комітету Замовника від 19.11.2019 №0931-6і, від 21.11.2019 №0931-7і, від 21.11.2019 №0931-8і, від 27.11.2019 №0931-9і, повідомлення про намір укласти договір з ТОВ "ЕК "ЕНОЛЛ" оприлюднене 27.11.2019, договір про постачання електричної енергії споживачу від 13.12.2019 №9822, додаткова угода від 01.02.2020 №1, додаткова угода від 05.03.2020 №2, додаткова угода від 01.09.2020 №4, додаткова угода від 01.09.2020 №5, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю оприлюднене 01.10.2020, пояснення Замовника з документами, наданими через електронну систему закупівель 28.09.2020 та 29.09.2020 (далі – Пояснення). Відповідно до частини п’ятої статті 28 Закону у разі, якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначає відповідність учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій. Згідно із протоколами розгляду тендерних пропозицій, які оприлюднено на веб - порталі 21.11.2019, пропозиції обох учасників ТОВ "ЕК "ЕНОЛЛ" та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЮНАЙТЕД ЕНЕРДЖФ» допущено до аукціону. У ході моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ "ЕК "ЕНОЛЛ" умовам тендерної документації з огляду на наступне. В пропозиції ТОВ "ЕК "ЕНОЛЛ" надано забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії від 12.11.2019 № BG/UA/03-2-4908 (від 12.11.2019 №5212-БГ), виданої Акціонерним товариством «Український будівельно-інвестиційний банк», яка містить випадки припинення зобов’язань Гаранта, які не передбачено тендерною документацією Замовника та Законом, зокрема: сплата Бенефіціару загальної суми гарантії та відмова Бенефіціара від своїх прав за Гарантією шляхом подання до банку-гаранта письмового повідомлення про звільнення банку-гаранта від зобов’язань за гарантією. Отже, забезпечення тендерної пропозиці учасника ТОВ "ЕК "ЕНОЛЛ" не відповідає вимогам пунктів 2,3 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника та вимогам частини четвертої статті 24 Закону, які містять вичерпний перелік підстав для повернення забезпечення тендерної пропозиції. Враховуючи вищевикладене, пропозиція учасника ТОВ "ЕК "ЕНОЛЛ" не відповідає умовам тендерної документації. На порушення вимоги пункту 4 частини першої статті 30 Закону на стадії допущення до аукціону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ "ЕК "ЕНОЛЛ", як таку що не відповідає умовам тендерної документації, та в порушення вимоги абзацу шостого частини першої статті 31 Закону не відмінив процедуру відкритих торгів у зв’язку із допущенням до оцінки менше двох тендерних пропозицій. Натомість, між Замовником та переможцем ТОВ "ЕК "ЕНОЛЛ" був укладений договір про постачання електричної енергії споживачу від 13.12.2019 №9822 (далі - Договір). Також, за результатами моніторингу встановлено, що Замовник посилаючись до пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону вносив зміни до істотних умов Договору шляхом збільшення ціни за одиницю товару – ціну на електричну енергію за 1 кВт год до 2,02 грн (з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії) (на дату підписання Договору становила 1,83 грн з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії). Замовник на запит Східного офісу Держаудитслужби надав Пояснення щодо підстав збільшення ціни електричної енергії за 1 кВт год з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії, разом з якими надав інформаційні довідки Харківської торгово-промислової палати від 20.01.2020 №40/20, від 24.01.2020 №75/20, від 31.01.2020 №102/20, від 31.08.2020 №909/20 видані товариству з обмеженою відповідальністю «ЕК «ЕНОЛЛ» (Постачальник за Договором), з зазначенням середньозваженої ціни купівлі-продажу електричної енергії на ринку «на добу наперед» (далі – РДН) за грудень 2019 року, за 20 днів січня 2020 року, за період 01-31 липня (весь місяць) 2020 року та 01-31 серпня 2020 року за даними результатів торгів, оприлюднених ДП «Оператор ринку» на своєму вебсайті https://www.oree.com.ua/, на ринку «на добу наперед». Отже, довідки Харківської торгово-промислової палати від 20.01.2020 №40/20, від 24.01.2020 №75/20, від 31.01.2020 №102/20 не є підтвердженням коливання фактичної ціни електричної енергії РДН з урахуванням податку на додану вартість та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії, яка визначалась у додаткових угодах до Договору від 01.02.2020 № 1, від 05.03.2020 № 2. За даними ДП «Оператор ринку», який забезпечує відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» на своєму вебсайті https://www.oree.com.ua/, оприлюднено результати торгів на ринку «на добу наперед» та на внутрішньодобовому ринку, та зокрема, середньозважену ціну за МВт.год купівлі-продажу електричної енергії РДН за кожний місяць та на відповідні дати. Відповідно, у грудні 2019 року середньозважена ціна купівлі-продажу електричної енергії РДН за місяць становила 1239,05 грн/МВт.год, у січні 2020 року 1424,98 грн/МВт.год, у лютому – 1271,42 грн/МВт.год, у березні 2020 року -1391,23 грн/МВт.год. На дату укладання Договору та станом на дати укладання додаткових угод до нього середньозважена ціна купівлі-продажу електричної енергії РДН становила: 13.12.2019 – 1499,56 грн/МВт.год, 01.02.2020 – 1290,82 грн/МВт.год, 05.03.2020 – 1358,12 грн/МВт.год. Отже, за результатами торгів, оприлюднених на вебсайті https://www.oree.com.ua/, на ринку «на добу наперед», середньозважена ціна купівлі - продажу електричної енргії РДН у січні 2020 року та на дату укладання Договору була найвищою за середньозважені ціни купівлі-продажу електричної енергії РДН, які склались у лютому та у березні. Водночас Замовник протягом лютого-березня поточного року вносив зміни до Договору (яким визначено планову ціну електричної енергії за 1 кВт год у розмірі 1,83 грн з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії) шляхом укладання додаткових угод, збільшивши планову ціну електричної енергії за 1 кВт год з урахуванням ПДВ, зокрема у лютому 2020 року до розміру 2,02 грн за 1 кВт год. З огляду на те, що середньозважена ціна купівлі-продажу електричної енергії РДН, у лютому 2020 року зменшилась порівняно із січнем поточного року, Замовник безпідставно вніс зміни до істотних умов Договору якими змінив ціну за одиницю товару, збільшуючи планову та фактичну ціну електричної енергії за 1 кВт год з урахуванням ПДВ (додаткові угоди від 01.02.2020 № 1, від 05.03.2020 № 2 Договору, чим порушив вимоги пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону. Такі дії можуть призвести до недоотримання Замовником активів.
Період усунення порушень: 09.10.2020 10:44 - 26.10.2020 23:00
Дата публікації висновку: 09.10.2020 10:44

Оскарження висновку в суді

Опис: Відомості про справу Полтавський окружний адміністративний суд Єдиний унікальний номер справи 440/6047/20 Адміністративний позов Номер провадження Дата реєстрації 23.10.2020 Склад суду О.О. Кукоба Сторони у справі Відповідач (Боржник): Східний офіс Державної аудиторської служби України, Позивач (Заявник): Комунальне підприємство " Кременчукводоканал " Кременчуцької міської ради Суть спору визнання протиправним та скасування висновку Стадія розгляду (Дата) 28.10.2020 Стадія розгляду (Назва) Відкрито провадження Цей лист було надіслано в автоматичному режимі з порталу Судової влади України. Відповідати на нього не потрібно.
Дата публікації: 29.10.2020 14:45

Запити/Пояснення