-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
09310000-5 Електрична енергія
постачання електричної енергії
Завершена
41 440 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 207 200.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 207 200.00 UAH
Номер:
4fb482912fc341318dce24b68c6372e4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-21-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.09.2020 00:00
Період моніторингу:
21.09.2020 16:53 - 13.10.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
21.09.2020 № 187
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Державної аудиторської служби України від 16.09.2020 № 003100-18/4942-2020 та № 003100-18/4943-2020,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 21.09.2020 № 187
Перелік процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
1 UA-2019-10-18-002923-b 18.10.2019 Комунальне підприємство «Кременчукводоканал» Кременчуцької міської ради (код за ЄДРПОУ 03361655) виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення пункту 4 частини першої статті 30 та абзацу шостого частини першої статті 31 Закону в частині не відміни торгів.
За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору про закупівлю встановлено порушення норм пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), обрання процедури закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасність укладання договору про закупівлю змін до нього та їх оприлюднення, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни за 1 кВт год електроенергії до рівня, визначеного сторонами на дату підписання Договору, повернення перерахованих коштів за предмет закупівлі з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 жовтня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), обрання процедури закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» у редакції, що діє до 19.04.2020 (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Кременчукводоканал» Кременчуцької міської ради (далі – Замовник) на 2020 рік UA-P-2019-10-18-001301-с, оголошення про проведення закупівлі, тендерну документацію затверджену протокольним рішенням тендерного комітету Замовника від 18.10.2019 №0931-li, реєстр пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ "ЕК "ЕНОЛЛ" та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЮНАЙТЕД ЕНЕРДЖФ», протоколи засідання тендерного комітету Замовника від 19.11.2019 №0931-6і, від 21.11.2019 №0931-7і, від 21.11.2019 №0931-8і, від 27.11.2019 №0931-9і, повідомлення про намір укласти договір з ТОВ "ЕК "ЕНОЛЛ" оприлюднене 27.11.2019, договір про постачання електричної енергії споживачу від 13.12.2019 №9822, додаткова угода від 01.02.2020 №1, додаткова угода від 05.03.2020 №2, додаткова угода від 01.09.2020 №4, додаткова угода від 01.09.2020 №5, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю оприлюднене 01.10.2020, пояснення Замовника з документами, наданими через електронну систему закупівель 28.09.2020 та 29.09.2020 (далі – Пояснення).
Відповідно до частини п’ятої статті 28 Закону у разі, якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначає відповідність учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій.
Згідно із протоколами розгляду тендерних пропозицій, які оприлюднено на веб - порталі 21.11.2019, пропозиції обох учасників ТОВ "ЕК "ЕНОЛЛ" та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЮНАЙТЕД ЕНЕРДЖФ» допущено до аукціону.
У ході моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ "ЕК "ЕНОЛЛ" умовам тендерної документації з огляду на наступне. В пропозиції ТОВ "ЕК "ЕНОЛЛ" надано забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії від 12.11.2019 № BG/UA/03-2-4908 (від 12.11.2019 №5212-БГ), виданої Акціонерним товариством «Український будівельно-інвестиційний банк», яка містить випадки припинення зобов’язань Гаранта, які не передбачено тендерною документацією Замовника та Законом, зокрема: сплата Бенефіціару загальної суми гарантії та відмова Бенефіціара від своїх прав за Гарантією шляхом подання до банку-гаранта письмового повідомлення про звільнення банку-гаранта від зобов’язань за гарантією.
Отже, забезпечення тендерної пропозиці учасника ТОВ "ЕК "ЕНОЛЛ" не відповідає вимогам пунктів 2,3 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника та вимогам частини четвертої статті 24 Закону, які містять вичерпний перелік підстав для повернення забезпечення тендерної пропозиції.
Враховуючи вищевикладене, пропозиція учасника ТОВ "ЕК "ЕНОЛЛ" не відповідає умовам тендерної документації.
На порушення вимоги пункту 4 частини першої статті 30 Закону на стадії допущення до аукціону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ "ЕК "ЕНОЛЛ", як таку що не відповідає умовам тендерної документації, та в порушення вимоги абзацу шостого частини першої статті 31 Закону не відмінив процедуру відкритих торгів у зв’язку із допущенням до оцінки менше двох тендерних пропозицій.
Натомість, між Замовником та переможцем ТОВ "ЕК "ЕНОЛЛ" був укладений договір про постачання електричної енергії споживачу від 13.12.2019 №9822 (далі - Договір).
Також, за результатами моніторингу встановлено, що Замовник посилаючись до пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону вносив зміни до істотних умов Договору шляхом збільшення ціни за одиницю товару – ціну на електричну енергію за 1 кВт год до 2,02 грн (з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії) (на дату підписання Договору становила 1,83 грн з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії).
Замовник на запит Східного офісу Держаудитслужби надав Пояснення щодо підстав збільшення ціни електричної енергії за 1 кВт год з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії, разом з якими надав інформаційні довідки Харківської торгово-промислової палати від 20.01.2020 №40/20, від 24.01.2020 №75/20, від 31.01.2020 №102/20, від 31.08.2020 №909/20 видані товариству з обмеженою відповідальністю «ЕК «ЕНОЛЛ» (Постачальник за Договором), з зазначенням середньозваженої ціни купівлі-продажу електричної енергії на ринку «на добу наперед» (далі – РДН) за грудень 2019 року, за 20 днів січня 2020 року, за період 01-31 липня (весь місяць) 2020 року та 01-31 серпня 2020 року за даними результатів торгів, оприлюднених ДП «Оператор ринку» на своєму вебсайті https://www.oree.com.ua/, на ринку «на добу наперед».
Отже, довідки Харківської торгово-промислової палати від 20.01.2020 №40/20, від 24.01.2020 №75/20, від 31.01.2020 №102/20 не є підтвердженням коливання фактичної ціни електричної енергії РДН з урахуванням податку на додану вартість та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії, яка визначалась у додаткових угодах до Договору від 01.02.2020 № 1, від 05.03.2020 № 2.
За даними ДП «Оператор ринку», який забезпечує відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» на своєму вебсайті https://www.oree.com.ua/, оприлюднено результати торгів на ринку «на добу наперед» та на внутрішньодобовому ринку, та зокрема, середньозважену ціну за МВт.год купівлі-продажу електричної енергії РДН за кожний місяць та на відповідні дати.
Відповідно, у грудні 2019 року середньозважена ціна купівлі-продажу електричної енергії РДН за місяць становила 1239,05 грн/МВт.год, у січні 2020 року 1424,98 грн/МВт.год, у лютому – 1271,42 грн/МВт.год, у березні 2020 року -1391,23 грн/МВт.год. На дату укладання Договору та станом на дати укладання додаткових угод до нього середньозважена ціна купівлі-продажу електричної енергії РДН становила: 13.12.2019 – 1499,56 грн/МВт.год, 01.02.2020 – 1290,82 грн/МВт.год, 05.03.2020 – 1358,12 грн/МВт.год.
Отже, за результатами торгів, оприлюднених на вебсайті https://www.oree.com.ua/, на ринку «на добу наперед», середньозважена ціна купівлі - продажу електричної енргії РДН у січні 2020 року та на дату укладання Договору була найвищою за середньозважені ціни купівлі-продажу електричної енергії РДН, які склались у лютому та у березні.
Водночас Замовник протягом лютого-березня поточного року вносив зміни до Договору (яким визначено планову ціну електричної енергії за 1 кВт год у розмірі 1,83 грн з урахуванням ПДВ та урахуванням тарифу на передачу електричної енергії) шляхом укладання додаткових угод, збільшивши планову ціну електричної енергії за 1 кВт год з урахуванням ПДВ, зокрема у лютому 2020 року до розміру 2,02 грн за 1 кВт год.
З огляду на те, що середньозважена ціна купівлі-продажу електричної енергії РДН, у лютому 2020 року зменшилась порівняно із січнем поточного року, Замовник безпідставно вніс зміни до істотних умов Договору якими змінив ціну за одиницю товару, збільшуючи планову та фактичну ціну електричної енергії за 1 кВт год з урахуванням ПДВ (додаткові угоди від 01.02.2020 № 1, від 05.03.2020 № 2 Договору, чим порушив вимоги пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону. Такі дії можуть призвести до недоотримання Замовником активів.
Період усунення порушень:
09.10.2020 10:44 - 26.10.2020 23:00
Дата публікації висновку:
09.10.2020 10:44
Оскарження висновку в суді
Опис:
Відомості про справу
Полтавський окружний адміністративний суд
Єдиний унікальний номер справи 440/6047/20 Адміністративний позов
Номер провадження
Дата реєстрації 23.10.2020
Склад суду О.О. Кукоба
Сторони у справі Відповідач (Боржник): Східний офіс Державної аудиторської служби України, Позивач (Заявник): Комунальне підприємство " Кременчукводоканал " Кременчуцької міської ради
Суть спору визнання протиправним та скасування висновку
Стадія розгляду (Дата) 28.10.2020
Стадія розгляду (Назва) Відкрито провадження
Цей лист було надіслано в автоматичному режимі з порталу Судової влади України.
Відповідати на нього не потрібно.
Дата публікації:
29.10.2020 14:45
Запити/Пояснення
Номер:
ecaf15ea0cc34567839045b99336329e
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
23.09.2020 14:59
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.09.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-10-18-002923-b) відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» у редакції, що діє з 19.04.2020, постала потреба в отриманні пояснень.
1. Просимо надати інформацію та документи, на підставі яких внесені зміни до договору про постачання електричної енергії споживачу
від 13.12.2019 № 9822 щодо зміни ціни на електричну енергію
за 1 кВт год.
2. Згідно із вимогою пункту 4 частини першої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» у редакції, що діє до 19.04.2020 (далі - Закон) замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
В пропозиції учасника ТОВ «ЕК «ЕНОЛЛ» надано забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії від 12.11.2019 №BG/U/03-2-4908 (вих..№5212-БГ від 12.11.2019), виданої АТ «Український будівельно-інвестиційний банк», яка містить випадки припинення зобов’язань Гаранта, які не передбачено тендерною документацією Замовника та Законом, зокрема: сплата Бенефіціару загальної суми Гарантії та відмова Бенефіціара від своїх прав за Гарантією шляхом подання до банку-гаранта письмового повідомлення про звільнення банку-гаранта від зобов’язань за гарантією.
Отже, забезпечення тендерної пропозиції не відповідає вимогам пуктів 2,3 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної прпозиції» тендерної документації та вимогам частини четвертої статті 24 Закону, які містять вичерпний перелік підстав для повернення забезпечення тендерної пропозиції.
Чому при проведенні процедури закупівлі UA-2019-10-18-002923-b
всупереч пункту 4 частини першої статті 30 Закону замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ЕК «ЕНОЛЛ»?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
42a33d2823664600a8a222d9003146c9
Назва:
Відповідь на запит Держаудитслужби України від 23.09.2020
Дата опублікування:
28.09.2020 11:52
Опис:
1. Щодо зміни ціни на електричну енергію за 1 кВт год. надаємо документи, на підставі яких внесені зміни до договору про постачання електричної енергії споживачу від 13.12.2019 № 9822.
2. Щодо банківської гарантії надаємо пояснення:
Згідно з частиною першою Статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі за текстом — Закон) Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення процедури закупівлі та в тендерній документації вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції.
В тендерній документації до закупівлі за номером ID: UA-2019-10-18-002923-b (надалі за текстом — Тендерна документація) встановлено вимогу що Забезпечення тендерної пропозиції надається учасником у вигляді електронного документу – банківської гарантії.
У пункті 2 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації міститься вимога про те, що «…Форма та зміст банківської гарантії повинні відповідати вимогам Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого Постановою Правління Національного Банку України від 15.12.2004 № 639, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 за № 41/10321.»
Пунктом 26 постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 (надалі за текстом — Постанова № 639) встановлено обов’язкові реквізити БАНКІВСЬКОЇ ГАРАНТІЇ:
1) назву документа;
2) номер, місце складання, дату видачі;
3) повне найменування принципала - юридичної особи, для принципала - фізичної особи - прізвище, ім'я та по батькові (за наявності);
4) код згідно з ЄДРПОУ - для принципала - юридичної особи-резидента; реєстраційний номер облікової картки платника податків - для принципала - фізичної особи-резидента або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків);
5) назву валюти, у якій надається гарантія;
6) суму гарантії цифрами та словами;
7) назву валюти платежу, якщо вона відрізняється від валюти, у якій надається гарантія;
8) дату, номер і назву (у разі наявності таких реквізитів) відповідного документа, з якого виникають базові відносини;
9) найменування бенефіціара - юридичної особи, для бенефіціара - фізичної особи - прізвище, ім'я, по батькові (за наявності);
10) код згідно з ЄДРПОУ - для бенефіціара - юридичної особи-резидента; реєстраційний номер облікової картки платника податків - для бенефіціара - фізичної особи-резидента або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків);
11) найменування банку-гаранта;
12) дату закінчення дії або строк дії гарантії чи обставини, за яких строк дії гарантії є закінченим;
13) умови, за яких надається право вимагати платіж;
14) умови щодо зменшення/збільшення суми гарантії (у разі потреби);
15) підпис(и) уповноваженої(их) особи(іб) банку-гаранта;
16) інші умови (за потреби).
Банківська гарантія № BG/U/03-2-4908 від 12.11.2019 подана ТОВ «ЕК «ЕНОЛЛ» містить у відповідності до пункту 26 Постанови № 639 наступну інформацію:
1) Банківська гарантія ;
2) № BG/U/03-2-4908, м. Київ, 12.11.2019 року;
3) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕК "ЕНОЛЛ";
4) код за ЄДРПОУ 38157139;
5) 1 243 200.00 (Один мiльйон двiстi сорок три тисячi двiстi гривень 00 копiйок);
6) 1 243 200.00 (Один мiльйон двiстi сорок три тисячi двiстi гривень 00 копiйок),;
7) валюта платежу- українська гривня (UAH);
8) згідно з ТЕНДЕРНОЮ ДОКУМЕНТАЦІЄЮ;
9) Комунальне підприємство "Кременчукводоканал" Кременчуцької міської ради;
10) код за ЄДРПОУ 03361655;
11) АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «УКРАЇНСЬКИЙ БУДІВЕЛЬНО - ІНВЕСТИЦІЙНИЙ БАНК» (АТ «УКРБУДІНВЕСТБАНК»);
12) Гарантія набуває чинності 18.11.2019 р. і діє по 21.04.2020 р. включно.;
1) сплати Бенефіціару загальної суми цієї Гарантії; 2) закінчення строку, на який видана Гарантія; 3) відмови Бенефіціара від своїх прав за Гарантією шляхом подання до банку-гаранта письмового повідомлення про звільнення банку-гаранта від зобов’язань за гарантією; 4) укладення договору про закупівлю з учасником-переможцем тендеру; 5) відкликання Принципалом тендерної пропозиції до закінчення строку її подання; 6) закінчення процедури закупівлі в разі не укладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції.;
13) - відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються чинними; - непідписання учасником, який став переможцем процедури торгів, договору про закупівлю; - ненадання переможцем процедури торгів забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією; - ненадання переможцем у строк, визначений в абзаці другому частини третьої статті 17 ЗУ «Про публічні закупівлі», документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 ЗУ «Про публічні закупівлі».;
14) Зміни вносяться за письмовим погодженням з Бенефіціаром, Принципалом та Гарантом до часу закінчення строку дії гарантії. Без згоди Бенефіціара допускається вносити зміни до банківської гарантії щодо збільшення суми банківської гарантії та продовження терміну дії гарантії.;
15) Начальник відділу документарних операцій АТ «УКРБУДІНВЕСТБАНК» Дерев’янко Н.Є. (ЕЦП накладено за допомогою програмного комплексу М.Е.Doc).
Стосовно вказаних у банківській гарантії випадків припинення зобов’язань Гаранта, які не передбачені тендерною документацією Замовника та Законом, зокрема: сплата Бенефіціару загальної суми Гарантії та відмова Бенефіціара від своїх прав за Гарантією шляхом подання до банку-гаранта письмового повідомлення про звільнення банку-гаранта від зобов’язань за гарантією.
Пункти 2,3 Розділу ІІІ Тендерної документації взагалі не містять положень щодо припинення зобов’язань Гаранта, однак, як вже зазначалося вище, тендерна документація встановлює, що «…Форма та зміст банківської гарантії повинні відповідати вимогам Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого Постановою Правління Національного Банку України від 15.12.2004 № 639, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 за № 41/10321.»
Постанова № 639 містить положення, згідно з якими зобов’язання банку-гаранта перед бенефіціаром можуть припинятися, зокрема у пункті 44 Постанови № 639 вказано, що зобов'язання банку-гаранта перед бенефіціаром припиняється в разі:
1) сплати суми, на яку видано гарантію; або
2) закінчення строку дії гарантії або після настання дати закінчення дії гарантії, або настання обставин (події), за яких строк дії гарантії є закінченим, у тому числі:
- відмови бенефіціара від своїх прав за гарантією шляхом повернення її оригіналу до банку-гаранта або шляхом подання банку-гаранту письмового повідомлення про звільнення його від обов'язків за гарантією; або
- представлення банку-гаранту повідомлення принципала, що підтверджується відповідною інформацією на сторінці офіційного інтернет-представництва центрального органу виконавчої влади, що реалізовує державну політику у сфері публічних закупівель або авторизованих електронних майданчиках під час публічних закупівель, про:
- укладення договору про закупівлю з учасником, що став переможцем тендера; або
- ненадання або відкликання принципалом тендерної пропозиції до закінчення строку її подання; або
- закінчення процедури закупівлі в разі неукладення договору про закупівлю з жодним із учасників, які подали тендерні пропозиції, або, якщо торги не відбулися, або принципал не взяв участі в закупівлі; або
3) в інших випадках, передбачених законодавством.
Умови припинення зобов’язань Гаранта перед Бенефіціаром, вказані у банківській гарантії № BG/U/03-2-4908 від 12.11.2019 року жодним чином не порушують прав Бенефіціара, оскільки у першому випадку Бенефіціар отримує від Гаранта грошові кошти у розмірі суми гарантії, а для другого випадку необхідні активні дії Бенефіціара, спрямовані на відміну від своїх прав за гарантією, тобто в даному випадку Банк-Гарант самостійно не може відмовитися від виданої Гарантії з вказаних вище підстав.
При цьому абзацом вісімнадцяти пункту 26 Постанови № 639 встановлено, що реквізити гарантії банку, наданої як забезпечення тендерної пропозиції відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі", повинні відповідати вимогам до забезпечення тендерної пропозиції, установленим нормативно-правовим актом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель.
Згідно з абзацом 2 частини першої Статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції, що діяла до 19.04.2020 р у разі якщо надання забезпечення тендерної пропозиції вимагається замовником, в тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема вид, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику.
Отже Законом України «Про публічні закупівлі» в редакції, що діяла до 19.04.2020 р., не встановлено вимог щодо змісту або обов’язкових реквізитів тендерного забезпечення, наразі банківської гарантії, натомість такі вимоги встановлені у Постанові № 639.
Пункт 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації містить вимоги до змісту тендерного забезпечення (банківської гарантії).
пункт 3 «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації містить умови, які відповідають вимогам частини четвертої статті 24 Закону, які містять вичерпний перелік підстав для повернення забезпечення тендерної пропозиції.
Припинення зобов’язань банку-гаранта перед бенефіціаром та повернення тендерного забезпечення за своєю правовою природою є різними діями та містять різний суб’єктний склад.
Так у припиненні зобов’язань за банківською гарантією беруть участь два суб’єкта: банк-гарант та бенефіціар (замовник закупівлі) про що прямо вказано у п. 44 Постанови № 639; а у поверненні тендерного забезпечення беруть участь інші суб’єкти – замовник та учасник, оскільки відповідно до частини четвертої статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції, що діяла до 19.04.2020) забезпечення тендерної пропозиції повертається учаснику.
Отже банківська гарантія № BG/U/03-2-4908 від 12.11.2019 року відповідає вимогам встановленим постановою НБУ від 15.12.2004 № 639, відповідає вимогам тендерної документації та вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції, що діяла до 19.04.2020 р. та не підлягала відхиленню.
Номер:
cc17d7dc91eb434e977726498ae651a0
Назва:
Відповідь на запит Держаудитслужби України від 23.09.2020. Доповнення
Дата опублікування:
29.09.2020 10:24
Опис:
Додаємо лист вих. № 11091 від «06» серпня 2020 року відповідь ТОВ "ЕК "Енолл" на лист КП "Кременчукводоканал" щодо зміни ціни у договорі 9822 від 13.12.2019 р.
Номер:
dc7f3d1251694f1d9e35e0e92c998d72
Назва:
Інформація про оскарження висновку
Дата опублікування:
21.10.2020 16:45
Опис:
Частиною десятою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено. що замовник, у разі незгоди з інформацією, викладеною у висновку, має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Крім того, згідно з тією частиною статті 8 замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження.
Отже замовник зобов’язаний, по-перше: зазначити інформацію про оскарження висновку, по-друге: зазначити інформацію про відкриття провадження у справі та номер такого провадження.
Згідно з інформацію наданою службою підтримки електронног майданчика SmartTender.biz замовник має можливість вчинити дії передбачені статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», скориставшись таким опціями «Запит за роз'ясненнями щодо висновку», «Опублікувати звіт про усунення порушень», «Опублікувати позов». При цьому, кожнуоюз них замовник може скористатись тільки один раз.
Чинним законодавством встановлено, що Позовна заява з необхідними копіями (залежно від кількості відповідачів) може бути подана безпосередньо до канцелярії відповідного суду. При цьому можливо зробити одну зайву копію, яка, на прохання особи, що її подає, реєструється працівником канцелярії (на ній проставляються дата подання, підпис працівника канцелярії та печатка канцелярії) і повертається позивачу чи його представнику.
Позовну заяву можна направити на адресу суду поштою. При цьому у відправника повинно залишитися документальне підтвердження того, що і коли він направив на адресу суду ( цінний лист з описом вкладення).
Днем подання позовної заяви до суду є день подання її безпосередньо до суду або день відправлення заяви на адресу суду поштою, який визначається за поштовим штемпелем.
Відповідно до частини восьмої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України питання про відкриття провадження в адміністративній справі суддя вирішує протягом п’яти днів З ДНЯ НАДХОДЖЕННЯ ДО АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДУ ПОЗОВНОЇ ЗАЯВИ, заяви про усунення недоліків позовної заяви у разі залишення позовної заяви без руху, або отримання судом у порядку, визначеному частинами третьою - шостою цієї статті, інформації про місце проживання (перебування) фізичної особи.
Враховуючи вище викладене, з метою дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляэмо про незгоду з інформацією, викладеною у висновку та зазначаємо інформацію про його оскарження шляхом застосування опції «Запит за роз'ясненнями щодо висновку».
Інформацію про відкриття провадження у справі та номер такого провадження буде зазначено шляхом застосування опції «Опублікувати позов» протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження.