• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Газове паливо

Завершена

750 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 500.00 UAH
Номер: 7b40216f2cf3406688a5ef0cdecadfd9
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-11-03-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.11.2020 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 03.11.2020 12:12 - 25.11.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 02.11.2020 № 40 Суми Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник управління Наталія ШЕВЧЕНКО Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 02.11.2020 №40 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2019-10-17-003417-b 17.10.2019 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Сумська, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби (Сумська обл.), +38 (0 95) 420-18-76, zakupivli_sumy_2@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення абзаців дев’ятого та десятого частини першої статті 10 Закону (в редакції від 01.01.2019 року). За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом установлено порушення вимог пункту 2 наказу № 490. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону (в редакції від 01.01.2019) установлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22, абзацу четвертого частини п’ятої статті 28 Закону (в редакції від 01.01.2019 року). За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог пункту 4 частини першої статті 30 Закону (в редакції від 01.01.2019 року). За результатами аналізу питання внесення змін до договору установлено порушення вимог пункту 2 частини четвертої та частини п’ятої статті 36 Закону (в редакції від 01.01.2019 року). За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо не допущення їх в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 20 листопада 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) (в редакції від 01.01.2019), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік Роменського фахового коледжу Державного вищого навчального закладу «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана» (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену головою тендерного комітету Замовника від 07.10.2019, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «СУМИГАЗ ЗБУТ» (далі – ТОВ «СУМИГАЗ ЗБУТ»), протокол засідання тендерного комітету Замовника від 06.11.2019 № 40, повідомлення про намір укласти договір від 06.11.2019, договір від 21.11.2019 № 41ДВ407-459-19, додаткові угоди від 12.12.2019 №1, від 13.12.2019 №2, від 13.12.2019 №3, від 31.12.2019 №4, від 23.01.2020 №5, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 06.11.2020, від 11.11.2020, від 13.11.2020 року. За результатами моніторингу закупівлі установлено, що на порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 р. № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 р. за № 449/28579, (далі – наказ № 490) в оголошенні про проведення відкритих торгів та у повідомленні про намір укласти договір відсутня інформація про джерело фінансування закупівлі. Крім того, у формах повідомлень про внесення змін до договору Замовник не відобразив інформацію про суму договору після внесення змін та кількість товару після внесення змін, а також зазначив дати внесення змін до договору, які не відповідають датам, вказаним у додаткових угодах від 12.12.2019 №1, від 13.12.2019 №2, від 23.01.2020 №5, чим порушив вимоги пункту 2 наказу № 490. Також тендерна документація Замовника (пункт 1 додатку 1 до тендерної документації) не відповідає нормам абзацу першого частини третьої статті 22 Закону (в редакції від 01.01.2019) в частині включення до неї інформації не у відповідності до законодавства, а саме: містить вимогу, що Замовник вправі витребувати під час проведення кваліфікації учасників документи, що підтверджують кваліфікацію учасника у письмовій формі, при цьому документи повинні бути надані на вимогу замовника протягом строку, що становить 2 робочі дні або більший термін, залежно від строку, який залишився у замовника для здійснення розгляду пропозицій для проведення кваліфікації, що не передбачено Законом (в редакції від 01.01.2019) та суперечить вимогам абзацу четвертого частини п’ятої статті 28 Закону (в редакції від 01.01.2019), яким визначено, що замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції. Крім того, моніторингом встановлено, що Замовник у пункті 4 розділу 5 тендерної документації посилається на нормативні документи, які втратили чинність (Указ Президента від 16 вересня 2015 р. №549/2015 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 02 вересня 2015 р. «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», який втратив чинність 17 травня 2017 р.), що є порушенням абзацу першого частини третьої статті 22 Закону (в редакції від 01.01.2019 року). За результатами моніторингу установлено, що Замовник у додатку 4 до тендерної документації визначив, що у разі виявлення протягом поставки товару недоліків (дефектів) – Замовник повідомляє про це Постачальника, який зобов’язаний за свій рахунок усунути недоліки у строки та в порядку, визначені в акті про їх усунення (надати довідку у довільній формі у складі тендерної пропозиції). При цьому, у складі тендерної пропозиції ТОВ «СУМИГАЗ ЗБУТ» відсутня вищезазначена довідка у довільній формі, що не відповідає вимогам додатку 4 до тендерної документації Замовника. Однак на порушення вимог пункту 4 частини першої статті 30 Закону (в редакції від 01.01.2019) Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «СУМИГАЗ ЗБУТ» як таку, що не відповідає умовам тендерної документації та уклав з ним договір від 21.11.2019 № 41ДВ407-459-19 на суму 436 500,00 гривень. Моніторингом установлено, що Замовник посилаючись до пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону (в редакції від 01.01.2019) вносив зміни до істотних умов договору від 21.11.2019 № 41ДВ407-459-19 шляхом збільшення ціни за одиницю товару: додатковою угодою від 12.12.2019 № 1 ціну газу за 1000 куб.м збільшено з 4850,00 до 5335,00 грн з ПДВ; додатковою угодою від 13.12.2019 №2 ціну газу за 1000 куб.м збільшено з 5335,00 до 5868,50 грн з ПДВ. Відповідно до пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону (в редакції від 01.01.2019) істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Відповідно до документів та пояснень Замовника, отриманих через електронну систему закупівель, при внесенні змін до істотних умов договору від 21.11.2019 № 41ДВ407-459-19 Замовник керувався листами державного підприємства «Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх ринків» (далі – ДП «Держзовнішінформ») від 05.12.2019 №232/85-1 та від 13.12.2019 №232/85-2, які містять інформацію про відпускний рівень цін на природний газ для установ і організацій, що фінансуються з державного та місцевого бюджетів на території України, в залежності від обсягу споживання та умов оплати, з урахуванням тарифу на послуги транспортування природного газу для точки виходу з газотранспортної системи АТ «Укртрансгаз», без урахування витрат на транспортування розподільними трубопроводами за грудень 2019 року (зазначена інформація надана на відповідні запити ТОВ «СУМИГАЗ ЗБУТ»). При цьому, дані, вказані у зазначених вище листах ДП «Держзовнішінформ» не відображають коливання ціни природного газу на ринку в період з 21.11.2019 по 12.12.2019 та з 12.12.2019 по 13.12.2019 року. Отже, Замовник безпідставно вносив зміни до істотних умов договору від 21.11.2019 № 41ДВ407-459-19, якими збільшував ціну газу за 1000 куб.м, чим порушив вимоги пункту 2 частини четвертої статті 36 Закону (в редакції від 01.01.2019 року). Крім того, за результатами моніторингу установлено, що Замовник додатковою угодою від 13.12.2019 №3 зменшив обсяги закупівлі природного газу та відповідно загальну суму договору від 21.11.2019 № 41ДВ407-459-19 до 117 622,35 гривень. При цьому, на порушення вимог частини п’ятої статті 36 Закону (в редакції від 01.01.2019) Замовник уклав до договору від 21.11.2019 № 41ДВ407-459-19 додаткову угоду від 23.01.2020 №5, якою збільшив суму цього договору на 87 300,00 грн, що перевищує 20 відсотків остаточної (кінцевої) вартості договору від 21.11.2019 № 41ДВ407-459-19 з урахуванням змін внесених до нього, а саме перевищує суму 23 524,47 гривень. Крім того, установлено, що Замовник додатковою угодою від 31.12.2019 №4 продовжив термін дії договору від 21.11.2019 № 41ДВ407-459-19 на наступний рік. При цьому, повідомлення про внесення змін до договору Замовник оприлюднив 24 січня 2020 р. (на 24-й день після внесення змін), чим порушив вимоги абзацу дев’ятого частини першої статті 10 Закону (в редакції від 01.01.2019), яким визначено, що повідомлення про внесення змін до договору оприлюднюється протягом трьох днів з дня внесення змін. Відповідно до пункту 1 додаткової угоди від 31.12.2019 № 4 строк дії договору від 21.11.2019 № 41ДВ407-459-19 завершився 31.01.2020 року. Відповідно до даних Єдиного веб-порталу використання публічних коштів (https://spending.gov.ua), документів та пояснень Замовника, отриманих через електронну систему закупівель, установлено, що ТОВ «СУМИГАЗ ЗБУТ» відповідно до умов договору від 21.11.2019 № 41ДВ407-459-19 здійснено поставку природного газу на загальну суму 201 830,90 грн, яка оплачена Замовником у повному обсязі 04.02.2020 року. Однак на дату закінчення моніторингу звіт про виконання договору в електронній системі закупівель Замовник не оприлюднив, чим порушив вимоги абзацу десятого частини першої статті 10 Закону (в редакції від 01.01.2019 року).
Період усунення порушень: 20.11.2020 12:21 - 05.12.2020 00:00
Дата публікації висновку: 20.11.2020 12:21

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Дякуєму за проведений моніторинг та подробний аналіз закупівлі.. Замовником розроблено Тендерну документацію з урахуванням положень Закону України «Про публічні закупівлі» в новій редакції та з урахуванням Ваших зауважень. Замовник оприлюднив звіт про виконання договору в електронній системі закупівель. Замовником вжито заходів щодо не допущення помилок в подальшій роботі. У складі тендерної пропозиції ТОВ «СУМИГАЗ ЗБУТ» наявна довідка у довільній формі що вимагається додатком 4 до тендерної документації (яка міститься в електронній системі під назвою «технічні вимоги», де вказано, що у разі виявлення протягом поставки товару недоліків (дефектів) – Замовник повідомляє про це Постачальника, який зобов’язаний за свій рахунок усунути недоліки у строки та в порядку, визначені в акті про їх усунення (надати довідку у довільній формі у складі тендерної пропозиції), тому тендерна пропозиція ТОВ «СУМИГАЗ ЗБУТ» відповідає умовам тендерної документації.
Дата публікації звіту: 26.11.2020 15:21

Запити/Пояснення