-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Паливна деревина
Завершена
176 858.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 176.86 UAH
мін. крок: 0.1% або 176.86 UAH
Номер:
067c65836ffe4fa2b7d5942d47190b78
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-01-14-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.01.2020 00:00
Період моніторингу:
14.01.2020 10:56 - 05.02.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
13.01.2020 № 7
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 13.01.2020 № 7
Витяг з переліку
процедур закупівлі
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2019-10-15-003075-b 15.10.2019. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм пунктів 5, 16 та 17 частини 1 статті 22, а також частини 2 статті 23 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів встановлено порушення норм пункту 4 частини 1 статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю та надання Замовником відповіді на звернення (вимогу) учасника встановлено порушення вимог абзацу 10 частини 1 статті 10, а також частини 1 статті 32 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 20 січня 2020 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, визначення переможця та укладення з ним договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Олеського професійного ліцею (далі – Замовник) на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ДП «Буське лісове господарство»; рішення засідання тендерного комітету Замовника від 07.11.2019 щодо визначення переможця; повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 08.11.2019; договір про закупівлю № 101 від 20.11.2019; оприлюднену інформацію щодо проведеної оплати по договору № 101 від 20.11.2019; оприлюднені запитання до процедури та вимоги про усунення порушення, а також відповіді на них.
Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог пункту 16 частини 1 статті 22 Закону Замовником у тендерній документації не зазначено прізвище, ім’я та по батькові, посаду та адресу однієї чи кількох посадових осіб Замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками; на порушення вимог пункту 5 частини 1 статті 22 Закону – не вказано місця поставки товару.
Крім того встановлено, що зазначений у пункті 4.4 розділу 1 тендерної документації Замовника строк поставки товару («до 30.11.2019 р. або до повного виконання сторонами договірних зобов’язань») не відповідає строку, зазначеному у проекті договору, що є Додатком 3 до тендерної документації (пункт 4.1. «Товар поставляється Покупцю у відповідності до потреби, згідно замовлень до даного Договору»).
У пункті 1.1 розділу 3 тендерної документації міститься вимога щодо подання учасниками у складі тендерної пропозиції інформації про субпідрядника (субпідрядників) в той час, як відповідно до пункту 17 частини 1 статті 22 Закону тендерна документація повинна містити вказану вимогу у разі закупівлі робіт.
На порушення норм частини 2 статті 23 Закону положення тендерної документації Замовника, до яких 22.10.2019 внесено зміни (Додаток 4 Технічне завдання), не відображено у вигляді закреслених даних.
Проведеним моніторингом питання розгляду Замовником тендерної пропозиції ДП «Буське лісове господарство» встановлено, що в недотримання вимог пункту 2.1 розділу 5 тендерної документації зазначеним учасником у складі тендерної пропозиції не надано листа-гарантії про те, що ціна пропозиції учасника розрахована згідно вимог чинного законодавства та включає всі витрати, податки та збори.
В недотримання вимог пункту 9 Додатку 4 «Технічне завдання» тендерної документації учасником ДП «Буське лісове господарство» у складі тендерної пропозиції не подано документ, що підтверджує якість запропонованого товару.
Також, в недотримання вимог пункту 3 розділу 6 тендерної документації учасником ДП «Буське лісове господарство» проект договору не подано в окремому файлі.
Проте, на порушення пункту 4 частини 1 статті 30 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ДП «Буське лісове господарство», яка не відповідала умовам тендерної документації, визначено вказаного учасника переможцем торгів (рішення тендерного комітету від 07.11.2019) та укладено з ним договір про закупівлю № 101 від 20.11.2019 (далі – Договір № 101) на суму 158000,00 гривень.
Проведеним моніторингом також встановлено, що на порушення вимог частини 1 статті 32 Закону на оприлюднене 15.11.2019 учасником торгів ФОП «Сємікін Олександр Анатолійович» звернення (вимогу) щодо пропозиції переможця торгів відповідної відповіді Замовником не надано (не опубліковано).
Відповідно до умов пункту 9.1 укладеного Договору № 101 цей договір набирає чинності з моменту його підписання уповноваженими представниками сторін і діє до 31 грудня 2019 року або до повного виконання договірних зобов’язань.
За умовами пункту 3.3 вказаного Договору № 101 товар приймається на підставі належно оформлених первинних документів (відповідної накладної).
За даними інформаційно–телекомунікаційної системи закупівель «ProZorro»
за процедурою закупівлі UA-2019-10-15-003075-b, розділ «Перевірити оплати (тільки для платежів казначейства)», встановлено, що Замовником у грудні 2019 року здійснено оплату в загальній сумі 158 000,00 грн. за отриманий у листопаді-грудні відповідно до накладних товар (паливну деревину) за Договором № 101, а саме: 03.12.2019 – 114 042,00 грн (накладна №79 вiд 20.11.2019) та 17.12.2019 – 43 958,00 грн (накладна №85 вiд 06.12.2019). Вказана сума відповідає загальній сумі укладеного Договору № 101.
Згідно з абзацом 10 частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: звіт про виконання договору - протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання.
Однак, на порушення вимог абзацу 10 частини 1 статті 10 Закону, Замовником після виконання Договору № 101 (здійснення поставки товару та його оплати в повному обсязі станом на 31.12.2019) та закінчення строку дії Договору № 101 звіт про виконання договору станом на 20.01.2020 (дата завершення моніторингу) не оприлюднено.
Період усунення порушень:
20.01.2020 17:51 - 04.02.2020 00:00
Дата публікації висновку:
20.01.2020 17:51
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на висновок повідомляємо:
1. Щодо особи, уповноваженої здійснювати зв’язок:
В тендерній документації зазначено, що з усіх питань, пов’язаних з організацією проведення процедури закупівлі, підготовкою та подачею тендерної пропозиції, отримання інформації щодо предмета закупівлі, його технічних, якісних та кількісних характеристик звертатися через електронну систему закупівель. В системі Prozzoro в полі «Інформація про Замовника» міститься інформація про контактну особу, а саме: Олеський ПЛ, тел. +380326425150, olesko_licey@ukr.net.
2. Щодо місця поставки товарів:
Місце поставки товарів зазначено в оголошені процедури закупівлі: 80533, Україна, Львівська область, Олесько, Валова, 9.
3. Щодо строку поставки товарів:
Згідно строку поставки товарів, який зазначений в п. 4.4 Тендерної документації та в оголошенні про проведення процедури закупівлі паливна деревина поставляється до 30.11.2019 р. В проекті договору, який міститься в Додатку №3 Тендерної документації, доповнюється та конкретизується спосіб поставки товарів, а саме, «п. 4.1 Товар поставляється у відповідності до потреби, згідно замовлень». Даний пункт не суперечить вимозі щодо строку поставки товару, а саме, до 30.11.2019 р.
4. Щодо подання інформації про субпідрядника:
Тендерна документація на закупівлю «ДК 021:2015: 03410000-7 Деревина (Паливна деревина)» була розроблена з урахуванням вимог, які передбачені в Наказі № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації» від 13.04.2016 р. Згідно вищезазначеного Наказу, в п. 1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» « …тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів…», зокрема з: «інформацією про субпідрядника (субпідрядників)». Дана вимога є загальною щодо змісту і способу подання тендерної пропозиції.
п. 7 Розділу 3 Тендерної документації конкретизує, що інформація про супбідрядника (субпідрядників) зазначається у випадку закупівлі робіт. Крім того, у стовпчику «Розшифровка пункту» міститься прочерк, який означає, що Замовником торгів у даному випадку на закупівлю товарів не вимагається надання будь якої інформації на підтвердження даної вимоги. Враховуючи зазначене, Тендерна документація не порушує вимоги ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», та Наказу № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації» від 13.04.2016 р.
5. Щодо не закреслених даних:
Відповідно до ч.2 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Замовник повністю виконав дані вимоги Закону та завантажив у систему здійснення закупівель 15 жовтня 2019 р. о 18:09 годині «Рішення про внесення змін.doc», нову редакцію «Технічні вимоги (2).docx». Технічні вимоги, до яких вносяться зміни, є доступними для перегляду після внесення змін, що не порушує принципів здійснення закупівель.
Відтак повідомляємо, що Замовником не вчинено жодних порушень, що суперечать чинному законодавству та принципам здійснення закупівель, у тому числі такі зауваження не призводять до наслідків, які завдали державі збитків, у зв’язку з чим вказуємо, що зазначені порушення неможливо усунути.
6. Щодо листа-гарантії:
Відповідно до поданої Учасником у складі тендерної пропозиції вартість товару, що пропонується, поставка включає в себе всі загальнообов’язкові платежі. Згідно з переліком формальних помилок, передбаченим тендерної документації, однією з таких є: «До формальних (несуттєвих) помилок належать: відсутність певної інформації, у разі якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що наданий у складі тендерної пропозиції учасника.». Враховуючи зазначене, Замовник залишає за собою право не відхиляти пропозиції торгів при виявленні формальних помилок незначного характеру, що описані вище, при цьому замовник гарантує дотримання всіх принципів, зазначених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Відтак, зазначене Вами зауваження відноситься до формальної помилки та не може бути підставою для відхилення.
7. Щодо документа, що підтверджує якість товару:
В зв’язку з тим, що на даний момент договір виконано та оприлюднено звіт про виконання договору, у замовника не має можливості усунути дане порушення.
8. Щодо проекту договору:
Згідно п. 3 Розділу 6 Тендерної документації «Проект договору подається Замовником в окремому файлі та наведений у Додатку № 3 до даної документації». Згідно п. 5 Таблиці 3 Додатку №1 Тендерної документації «Проект договору подається учасником у складі пропозиції та є її невід’ємною частиною». Враховуючи зазначене, надання проекту договору в окремому файлі стосується не Учасника тендерних торгів, а Замовника. Окрім того, подання Учасником проекту договору в сукупності з іншими документами не впливає на здатність Учасника виконати умови договору.
9. Щодо звернення (вимоги) ФОП "СЄМІКІН ОЛЕКСАНДР АНАТОЛІЙОВИЧ":
Вимога щодо оскарження рішення про визнання переможця, від учасника ФОП Сємікін Олександра Анатолійовича було подана 15.11. 2019 р о 09:37 год. Згідно ч. 1ст. 32 ЗУ «про публічні закупівлі» замовник зобов’язаний надати відповідь не пізніше, ніж через п’ять днів з дня надходження звернення. Останнім днем для дачі такої відповіді вважається 20.11. 2019 р. Проте, період оскарження по вказаній процедурі завершився 18.11.2019 р., відтак надати відповідь на вимоги через електронний майданчик технічно неможливо.
10. Щодо звіту про виконання договору:
Тендерним комітетом Замовника на виконання вимог ч. 1 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» прийнято рішення про оприлюднення звіту про виконання договору та усунення відповідного порушення.
Дата публікації звіту:
27.01.2020 10:32