-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Тверде паливо (вугілля кам’яне)
Завершена
482 030.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 411.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 411.00 UAH
Номер:
e6f99503e8b646a2ab9860e8d043d5e3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-11-04-000055
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.11.2019 00:00
Період моніторингу:
04.11.2019 16:12 - 26.11.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
04.11.2019 Одеса № 386
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: службова записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Олександра ВАСИЛЬЄВА від 04.11.2019, службова записка головного державного аудитора сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Андрія НОТЄВСЬКОГО від 04.11.2019, службова записка провідного державного аудитора сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Івана КОНЮЧЕНКА від 04.11.2019, службова записка головного державного аудитора сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Людмили МИХАЙЛЕНКО від 04.11.2019
Начальник Олег МУРАТОВ
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 04.11.2019 № 386
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/
або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
12. UA-2019-10-10-001232-c 10.10.2019 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Олександр ВАСИЛЬЄВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП
Сивака Віктора Михайловича встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 листопада 2019 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти, молоді та спорту Савранської районної державної адміністрації Одеської області (далі – Замовник) на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (далі – ТД), яку затверджено рішенням тендерного комітету від 17.10.2019, тендерну пропозицію учасника
ФОП Сивак Віктор Михайлович, протокол засідання тендерного комітету від 29.10.2019 № 76, повідомлення про намір укласти договір від 29.10.2019, пояснення Замовника на запит Південного офісу Держаудитслужби від 08.11.2019.
За результатами аукціону ціна пропозиції ФОП Сивака Віктора Михайловича є найнижчою. Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від 29.10.2019 № 76 пропозиція ФОП Сивака Віктора Михайловича відповідає кваліфікаційним критеріям, вимогам ТД та його визначено переможцем відкритих торгів.
Повідомлення про намір укласти договір оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу 29.10.2019 року.
За результатами аналізу відповідності тендерної пропозиції учасника ФОП Сивак Віктор Михайлович вимогам ТД та кваліфікаційним критеріям встановлено наступне:
- відповідно до підпункту 1.2 пункту 3 додатку 1 до ТД учасник у складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно до статті 16 Закону повинен надати копії документів, підтверджуючих наявність у учасника власних та/або орендованих вугільних складів або інших складських приміщень (майданчиків), придатних для прийому складування і охорони вугілля та адреси їх розташування на території смт. Саврань, а також копії документів, підтверджуючих наявність вантажно-розвантажувальної техніки; ваг, придатних для зважування на території смт. Саврань автотранспорту з вугіллям (якщо споруди для зберігання вугілля належать Учаснику на праві власності, він повинен надати копії документів, що підтверджують право власності відповідних будівель на зберігання вугілля, а також копію технічного паспорту та/або копію документу з відповідною відміткою про повірку відповідного вагового обладнання, в іншому випадку – копії договорів оренди об’єктів нерухомості для зберігання вугілля та вагової чи мобільної вагової, яка буде розміщена на території смт. Саврань, або копії договорів про надання послуг зберігання та зважування вугілля завірені підписом та печаткою орендодавця або надавача послуг). Разом з договорами учасник повинен надати копії документів, що підтверджують право власності відповідних будівель на зберігання вугілля, а також копію технічного паспорту та/або копію документу з відповідною відміткою про повірку відповідного вагового обладнання які належать орендодавцю або надавачу послуг .
Згідно пункту 2.2 договору оренди від 01.02.2012 № 1, що надано учасником ФОП Сивак Віктор Михайлович у складі тендерної пропозиції, строк цього Договору починає свій перебіг у момент, визначений у пункті 2.1 цього Договору (після його підписання Сторонами (01.02.2012)) та закінчується 31 грудня 2022 року.
Відповідно до частини 2 статті 793 Цивільного кодексу України договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) строком на три роки і більше підлягає нотаріальному посвідченню.
Відповідно до частини 1 статті 654 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.
Згідно з частиною 1 статті 220 Цивільного кодексу України у разі недодержання сторонами вимоги закону про нотаріальне посвідчення договору такий договір є нікчемним.
Відповідно до частини 2 статті 215 Цивільного кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Отже, на порушення підпункту 1.2 пункту 3 додатку 1 до ТД та норм чинного законодавства учасником надано договір від 01.02.2012 № 1, який нотаріально не посвідчено.
Так, у межах проведення моніторингу з питань невідповідності тендерної пропозиції Учасника вимогам ТД Південним офісом Держаудитслужби було надано запит Замовнику на пояснення від 05.11.2019.
Надані пояснення Замовника на запит Південного офісу Держаудитслужби від 08.11.2019 не містять підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника ФОП Сивак Віктор Михайлович вимогам ТД та нормам чинного законодавства.
Згідно вимог пункту 1 частини першої статті 30 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі невідповідності учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Таким чином, Замовником на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 30 Закону не відхилено пропозицію ФОП Сивака Віктора Михайловича як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та ТД.
Період усунення порушень:
11.11.2019 17:33 - 26.11.2019 00:00
Дата публікації висновку:
11.11.2019 17:33
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
лист на висновок
Дата публікації звіту:
18.11.2019 16:48
Запити/Пояснення
Номер:
61e7198925d244459e54819f19aa5a02
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
05.11.2019 15:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.11.2019 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури відкритих торгів за предметом закупівлі «ДК 021:2015: 09110000-3 – Тверде паливо, яка проводиться Управлінням освіти, молоді та спорту Савранської районної державної адміністрації Одеської області (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-10-10-001232-с) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 р. № 23, постала потреба в отриманні пояснень із таких питань:
1) яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності пропозиції учасника вимогам підпункту 1.2. пункту 3 додатку 1 до ТД, тоді як учасником у складі тендерної пропозиції надано договір від 01.02.2012 № 1 (відповідно до пункту 2.2 строк дії якого понад 10 років), який нотаріально не посвідчено відповідно до вимог статей 220, 654, 793 Цивільного кодексу України?
З огляду на вищезазначене, прошу надати пояснення щодо обґрунтування Замовником рішення про дотримання учасником ФОП Сивак Віктор Михайлович (протокол засідання тендерного комітету від 29.10.2019 № 76) та визнання його переможцем даної процедури закупівлі (повідомлення про намір укласти договір оприлюднено 29.10.2019).
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
8574ca438d5e44dd9abef02e0860f268
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
08.11.2019 12:48
Опис:
29.10.2019 року у відповідності до оголошеного аукціону за результатами оцінки електронної системи найбільш економічно вигідною визначена тендерна пропозиція Учасника №1 ФОП "СИВАК ВІКТОРУ МИХАЙЛОВИЧУ", який запропонував 477 675,00 грн. без ПДВ. Розглянувши детально документи, які були подані в складі цінової пропозиції, тендерний комітет прийшов до висновку, що Учасник №1 відповідає кваліфікаційним та іншим вимогам тендерної документації.
29.10.2019 року було опубліковане Повідомлення про намір укласти договір з учасником ФОП "СИВАК ВІКТОРУ МИХАЙЛОВИЧУ".
Щодо наданого учасником у складі тендерної пропозиції договору від 01.02.2012 № 1, який нотаріально не посвідчено, повідомляємо наступне.
Виходячи зі змісту пункту 30 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом – Закон) учасник подає замовнику тендерну пропозицію щодо предмета закупівлі або його частини (лота) відповідно до вимог тендерної документації.
Підпунктом 1.2 пункту 3 Додатком 1 до тендерної документації зазначено наступне:
Копії документів, підтверджуючих наявність у учасника власних та/або орендованих вугільних складів або інших складських приміщень (майданчиків), придатних для прийому, складування і охорони вугілля та адреси їх розташування на території смт. Саврань, а також копії документів, підтверджуючих наявність вантажно-розвантажувальної техніки; ваг, придатних для зважування на території смт. Саврань автотранспорту з вугіллям (якщо споруди для зберігання вугілля належать Учаснику на праві власності, він повинен надати копії документів, що підтверджують право власності відповідних будівель на зберігання вугілля, а також копію технічного паспорту та/або копію документу з відповідною відміткою про повірку відповідного вагового обладнання, в іншому випадку – копії договорів оренди об’єктів нерухомості для зберігання вугілля та вагової чи мобільної вагової, яка буде розміщена на території смт. Саврань, або копії договорів про надання послуг зберігання та зважування вугілля завірені підписом та печаткою орендодавця або надавача послуг. Разом з договорами учасник повинен надати копії документів, що підтверджують право власності відповідних будівель на зберігання вугілля, а також копію технічного паспорту та/або копію документу з відповідною відміткою про повірку відповідного вагового обладнання які належать орендодавцю або надавачу послуг.
На виконання даних вимог (пп. 1.2 пункту 3 Додаток 1 до ТД) та підтвердження відповідності тендерної пропозиції ФОП "СИВАК ВІКТОРУ МИХАЙЛОВИЧУ" надав Договір оренди №1 від 01.02.2012 р. (файл 3.2. Договір оренди складу.pdf) та документи, що підтверджують право власності відповідних будівель на зберігання вугілля (файл 3.3. Право власності земля.pdf). Договір оренди, який наданий учасником є чинними в межах строку дії договору (Проект договору Додаток 4 до ТД) у разі його укладання за результатами процедури закупівлі. Як вбачається з тексту, Замовником не вимагалось надання цих документів з застереженням, наприклад « …укладеними відповідно до правових актів, або відповідно до положень Цивільного кодексу, тощо». Оскільки в документації не міститься ця вимога, то і відхиляти пропозицію учасника не було законних підстав. Замовник не наділений правом та повноваженнями аналізувати документи (а саме, наданий договір) на відповідність діючому законодавству, давати правову оцінку та визначати правомірність данного договору. Щодо не завіряння договору нотаріально, то хочемо зазначити, що відповідно до частини статті 220 Цивільного Кодексу України «2. Якщо сторони домовилися щодо усіх істотних умов договору, що підтверджується письмовими доказами, і відбулося повне або часткове виконання договору, але одна із сторін ухилилася від його нотаріального посвідчення, суд може визнати такий договір дійсним. У цьому разі наступне нотаріальне посвідчення договору не вимагається.». Тобто, законодавством передбачається можливість у судовому порядку визнати такий договір дійсним. Одночасно необхідно звернути увагу, що Верховним Судом України 24 листопада 2008 року надано Узагальнення "Практика розгляду судами цивільних справ про визнання правочинів недійсними". В даному Узагальненні, зокрема, наголошується, що якщо правочин повністю або частково виконаний однією зі сторін, а інша ухиляється від його нотаріального посвідчення, суд відповідно до частини другої статті 220 Кодексу за вимогою сторони, що виконала правочин (або її правонаступника), може визнати його дійсним.
Але, враховуючи ці чинники, тендерним комітетом відповідно до частини 7 статті 28 Закону України від 25.12.2015 р. №922-VIII "Про публічні закупівлі" був направлений лист ФОП "СИВАК ВІКТОРУ МИХАЙЛОВИЧУ" (лист від 28.10.2019 р. № 276) з проханням підтвердити інформацію щодо укладеного Договору №1 від 01.02.2012 р. та надати додаткову гарантію про можливість зберігати вугілля до 31.12.2019 р. Така інформація була надана.
Номер:
034d918b337f49ebb7dc284a7cf62283
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
15.11.2019 21:40
Опис:
На наявний в електронній системі закупівель Висновок про результати моніторингу закупівлі Південного офісу Держаудитслужби (номер: UA-M-2019-11-04-000055; Дата публікації: 11 листопада 2019) по відкритим торгам: код ДК 021:2015-09110000-3 Тверде паливо (вугілля кам’яне) (ідентифікатор закупівлі UA-2019-10-10-001232-с), тендерний комітет Управління освіти, молоді та спорту Савранської райдержадміністрації, надає наступні заперечення.
Розуміння правочину побудоване на презумпції його правомірності. Статтею 204 Цивільного Кодексу України (далі ЦКУ) визначено «Правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.». Загальні підстави і наслідки недійсності правочинів встановлені частиною 1 статті 215 ЦКУ, а саме, що «Підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою-третьою, п’ятою та шостою статті 203 Кодексу». Загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину наведені в статті 203 ЦКУ, але серед цих чинників (частини перша-третя, п’ята, шоста) відсутня наявність вимоги щодо нотаріального посвідчення. Правочини можуть визнаватися дійсними виключно з підстав, визначених частиною другою статті 219 – «Суд може визнати такий правочин дійсним, якщо буде встановлено, що він відповідав справжній волі особи, яка його вчинила, а нотаріальному посвідченню правочину перешкоджала обставина, яка не залежала від її волі.» і частиною другою статті 220 ЦКУ - «2. Якщо сторони домовилися щодо усіх істотних умов договору, що підтверджується письмовими доказами, і відбулося повне або часткове виконання договору, але одна із сторін ухилилася від його нотаріального посвідчення, суд може визнати такий договір дійсним. У цьому разі наступне нотаріальне посвідчення договору не вимагається.». Тобто, законодавством передбачається можливість у судовому порядку визнати такий договір дійсним.
Виходячи зі змісту пункту 30 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом – Закон) учасник подає замовнику тендерну пропозицію щодо предмета закупівлі або його частини (лота) відповідно до вимог тендерної документації. Замовником не вимагалось надання цих документів з застереженням, наприклад « …укладеними відповідно до правових актів, або відповідно до положень Цивільного кодексу, тощо». Оскільки ФОП "СИВАК ВІКТОР МИХАЙЛОВИЧ" надав договір оренди, то і відхиляти пропозицію учасника не було законних підстав. Замовник не наділений правом та повноваженнями визначати недійсність або нікчемність данного договору.