-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
інструмент для металооброблювальних верстатів
Завершена
3 250 536.64
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 252.68 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 252.68 UAH
Номер:
f1447352cfa54734821136d5e6630771
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-12-08-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.12.2020 00:00
Період моніторингу:
08.12.2020 15:51 - 31.12.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
08.12.2020 № 236
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказ.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 08.12.2020 № 236
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2019-10-04-000002-a, 04.10.2019. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення ДАСУ від 25.11.2020 №003100-18/7905-2020.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення вимог пункту 2 Наказу № 490.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону, а також статей 25 та 28 Закону.
За результатами аналізу порядку оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами моніторингу визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця
– порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо:
усунення порушення вимог частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону та статей 25, 28 Закону та пункту 2 Наказу № 490 шляхом недопущення таких порушень в подальшому;
у зв’язку із закінченням терміну дії договору та неможливістю його виконання вжити заходів щодо розірвання договору від 13.11.2019 № ПВРЗ (ВМТП-19.180)ю з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та публікації звіту про виконання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 грудня 2020 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» для досліджуваної процедури закупівлі (далі – Закон) , розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Філії «Панютинський вагоноремонтний завод» АТ «Українська залізниця» (далі – Замовник) на 2019 рік (UA-P-2019-10-04-000009-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «АНАЛІТ-ТЕХНОБУД», повідомлення про намір укласти договір, договір від 13.11.2019 № ПВРЗ (ВМТП-19.180)ю, відповідь Замовника на запит від 15.12.2020.
Моніторингом встановлено, що на порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – Наказ № 490), в оголошенні про проведення відкритих торгів та в повідомленні про намір укласти договір не зазначено джерело фінансування закупівлі.
Проведеним аналізом відповідності тендерної документації вимогам Закону установлено, що на порушення вимог частини третьої статті 17 Закону та пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовником у Додатку № 4 до тендерної документації не встановлено вимогу щодо надання учасником торгів інформації в довільній формі на підтвердження відсутності підстав, зазначених у пунктах 3, 8 частини першої статті 17 Закону.
Водночас, виходячи зі змісту статті 25 Закону, учасник має право подавати тендерну пропозицію, вносити до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій.
Також згідно з частиною п’ятою статті 28 Закону Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції.
Проведеним моніторингом встановлено, що на порушення вимог статей 25 та 28 Закону у Додатку № 7 до тендерної документації Замовником зазначено, що переможець торгів у строк, що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір повинен надати замовнику наступні документи в електронному вигляді через електронну систему закупівель: завірену копію статуту (положення) в останній редакції із змінами та доповненнями; завірену учасником копію витягу із Реєстру платників податку на додану вартість – для учасника, який є платником податку на додану вартість або витягу з Реєстру платників єдиного податку – для учасника, який є платником єдиного податку; для юридичних осіб – відомості з ЄДРПОУ; тендерну пропозицію (Додаток №2); довідку, складену у довільній формі, яка містить відомості про учасника; копію довідки з банку про наявність рахунку (ів); завірені учасником або його уповноваженим представником документи, що підтверджують правомочність службової (посадової) або уповноваженої учасником особи на укладення договору про закупівлю.
Законом не передбачено надання учасником документів після закінчення строку подання тендерних пропозицій, окрім тих, які підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону, у разі визнання його переможцем торгів.
Отже, встановлені Замовником у тендерній документації вимоги суперечать нормам статей 25, 28 Закону.
Проведеним аналізом оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення Замовником вимог абзацу 10 частини першої статті 10 Закону.
Так, відповідно до абзацу 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: звіт про виконання договору - протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання.
За результатами розгляду тендерної пропозиції Замовником переможцем торгів визначено ТОВ «АНАЛІТ-ТЕХНОБУД», з яким 13.11.2019 укладено договір поставки № ПВРЗ (ВМТП-19.180)ю на суму 3 246 748,92 грн терміном дії до 31.12. 2019 року, а в частині розрахунків - до повного виконання (далі – Договір № ПВРЗ (ВМТП-19.180)ю).
Відповідно до оприлюднених в електронній системі закупівель інформації та документів по закупівлі UA-2019-10-04-000002-a строк дії Договору № ПВРЗ (ВМТП-19.180)ю не продовжувався після 31.12.2019 (відповідні додаткові угоди або повідомлення про внесення змін до договору щодо продовження строку дії договору не оприлюднено).
Відповідно до опублікованої в електронній системі закупівель 15.12.2020 року Замовником відповіді (пояснення) на запит Західного офісу Держаудитслужби, по укладеному Договору № ПВРЗ (ВМТП-19.180)ю поставка товару не здійснювалась, відповідно розрахунки Замовником не проводились, додаткові угоди не укладались.
Однак, за даними ІТС «ProZorro» Замовником не оприлюднено звіт про виконання договору поставки від 31.12.2019 № ПВРЗ (ВМТП-19.180)ю, а отже Замовником недотримано вимог абзацу 10 частини першої статті 10 Закону щодо оприлюднення протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору звіту про виконання договору.
Період усунення порушень:
22.12.2020 16:16 - 12.01.2021 00:00
Дата публікації висновку:
22.12.2020 16:16
Запити/Пояснення
Номер:
3f6cf0d5ab81471bbf26f5ceebd5dfe3
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
11.12.2020 14:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.12.2020 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за предметом: інструмент для металооброблювальних верстатів за ID: UA-2019-10-04-000002-a, що проведена філією «Панютинським вагоноремонтним заводом» АТ «Українська залізниця» (далі – Замовник) за процедурою відкритих торгів, виникла необхідність в отриманні пояснень.
Так, Замовником за результатами торгів укладено з переможцем торгів ТОВ «Аналіт- Технобуд» договір від 13.11.2019 № ПВРЗ (ВМТП-19.180)ю (далі – Договір) на поставку інструменту для металооброблювальних верстатів в кількості 371 штука на суму 3 246 748,92 гривень.
Згідно до умов договору поставки від 13.11.2019 № ПВРЗ (ВМТП-19.180)ю з ТОВ «Аналіт- Технобуд» (пункт 10.1 розділу 10) – даний договір набирає чинності з моменту підписання його сторонами і діє до 31.12.2019, а в частині розрахунків – до повного виконання.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Чи здійснено ТОВ «Аналіт- Технобуд» поставку інструментів для металооброблювальних верстатів в кількості 371 штука згідно умов договору від 13.11.2019 № ПВРЗ (ВМТП-19.180)ю (надати підтверджуючі документи)?
2. Надати інформацію щодо об’єктивних обставин продовження строків дії договору про закупівлю з долученням документального підтвердження таких об’єктивних обставин (затверджений план видатків на наступний рік).
3. Надати інформацію щодо фактичного строку виконання зобов’язань щодо поставки товару та фактичної оплати по договору.
4. Чи укладались додаткові угоди до договору від 13.11.2019 № ПВРЗ (ВМТП-19.180)ю та, якщо укладались, які саме (зміна ціни, строку дії договору тощо) та чому їх не оприлюднено на вебпорталі Уповноваженого органу з питань закупівель?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень (інформації) слід долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
b93c67d799ec46f884b581413c498d4e
Назва:
інструмент для металооброблювальних верстатів
Дата опублікування:
15.12.2020 13:16
Опис:
Даним повідомляємо, що по укладеному договору поставки № ПВРЗ (ВМТП-19.180)ю від 13.11.2019р., з постачальником ТОВ «Аналіт- Технобуд», поставки інструменту для металооброблювальних верстатів на адресу філії «ПВРЗ» АТ «Укрзалізниця» не здійснювались, відповідно не здійснювались розрахунки за вищевказаним договором. Також кредиторської заборгованості за даним договором наше підприємство не має, додаткові угоди не укладалися та строк дії договору не подовжувався.
Номер:
1f564f4b98ac491ca0655f3e9f8ec0ec
Назва:
інструмент для металооброблювальних верстатів
Дата опублікування:
24.12.2020 09:28
Опис:
Відповідно до Вашого Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2019-10-04-000002-a, повідомляємо Вас, про причини неможливості виконати Ваше зобов’язання щодо розірвання договору від 13.11.2019 №ПВРЗ(ВМТП-19.180)ю та публікації звіту про виконання договору, так як чинне законодавство не передбачає можливість укладання будь-якої додаткової угоди до договору, термін дії якого вже закінчився. Також неможливо розірвати договір навіть і в судовому порядку, що підтверджується висновком Верховного суду у постанові від 07.08.2018 по справі №910/7981/17, а саме що «договір може бути розірвано лише його стороною та на момент розірвання договір має бути чинний».