-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Природний газ
Завершена
330 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
923ee8ef0373485a9103524a094e50dc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-10-17-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.10.2019 00:00
Період моніторингу:
17.10.2019 17:09 - 07.11.2019 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
17.10.2019 № 228
Херсон
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі ID: UA-2019-10-03-001213-b
Підставою для здійснення моніторингу закупівлі є: виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення порядку визначення предмета закупівлі
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення пункту 3 частини другої статті 35 Закону.
За результатами аналізу питань правильності визначення предмета закупівлі встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 розділу ІІ Порядку №454.
За результатами аналізу питань правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі; правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом; оприлюднення інформації про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємства «Дослідне господарство Інституту рису Національної академії аграрних наук України» (далі – Замовник) на 2019 рік; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури); договір від 15.10.2019 №155/19-62 (далі – Замовник); пояснення, отримане через електронну систему закупівель 21.10.2019.
За наслідками проведеного моніторингу встановлено, що в оприлюдненому річному плані закупівель на 2019 рік за № UA-P-2019-10-03-000281-c та в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) код предмета закупівлі визначено за показником п’ятої цифри основного словника, чим порушено абзац другий пункту 1 розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454 зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 448/28578 (далі – Порядок № 454).
Також, Замовник у пункті 13 повідомлення про намір укласти договір, визначив умову застосування переговорної процедури закупівлі згідно із пунктом 3 частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) – нагальна потреба у здійснення закупівлі у зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, що унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення тендеру, а саме пов'язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам. При цьому обґрунтування застосування переговорної процедури наведені Замовником у пункті 14 повідомлення не містять посилань на експертні, нормативні, технічні та/або інші документи передбачені наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – Наказ № 490), які б підтверджували наявність умов для закупівлі у 2019 році природного газу шляхом застосування переговорної процедури закупівлі.
Таким чином, Замовник на порушення пункту 3 частини другої статті 35 Закону застосував переговорну процедуру закупівлі природного газу без наявних на те підстав.
Період усунення порушень:
23.10.2019 15:22 - 06.11.2019 23:00
Дата публікації висновку:
23.10.2019 15:22
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На Ваш Висновок про результати моніторингу закупівлі від 23.10.2019р. щодо усунення порушень по закупівлі код ДК 021:2015 – Природний газ, очікуваною вартістю 303 000,00 грн. (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2019-10-03-001213-b) повідомляємо наступне.
Південним офісом Держаудитслужби зобов`язано Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Згідно цих положень висновку контролюючого органу, можна дійти до висновку про те, що він не містить конкретних заходів до виконання, тобто є неконкретизованим, окрім того, в цій частині висновку не встановлено спосіб його виконання.
Південний офіс Держаудитслужби у відносинах здійснення державного фінансового контролю, є суб`єктом владних повноважень.
Отже, з урахуванням вищевказаного зобов`язавши Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень, Держаудитслужба не зазначила, які саме дії повинен здійснити Замовник для усунення виявлених порушень.
З аналізу законодавства про публічні закупівлі та щодо діяльності контролюючих органів слідує, що вимога контролюючого органу про усунення виявлених порушень законодавства повинна бути здійснена у письмовій формі, сформована внаслідок реалізації контролюючим органом своєї компетенції (завдань і функцій відповідно до законодавства), містити чіткі, конкретні і зрозумілі, приписи на адресу підконтрольного суб`єкту (об`єкту контролю, його посадових осіб), які є обов`язковими до виконання останнім.
Описані у висновку факти вже відбулись, а тому поворот їх виконання є ускладненим. Наприклад за укладеним Договором вже Здійснено Постачальником постачання природнього газу та він використаний за призначенням. Також відбулась вже закупівля за кодом класифікації зазначена у договорі.
Зобов`язання Замовника самостійно визначити, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення Замовником чинного законодавства.
Отже, з урахуванням вищевикладеного, висновок Держаудитслужби від 23.10.2019 року в частині зобов`язання Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень, не має чітких приписів щодо конкретного порядку усунення виявлених порушень.
Крім того слід відзначити, що Південний офіс Держаудитслужби не вмотивував підстави для відхилення доводів Замовника щодо нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих економічних обставин, що унеможливили дотримати Замовником строків для проведення тендеру, що передбачено п.3 ч.2 ст.35 Закону України «Про публічні закупівлі».
Разом з тим Державне підприємство «Дослідне господарство Інституту рису Національної академії аграрних наук України» не має можливості усунути виявлені порушення, оскільки:
- предмет закупівлі за яким проведено процедуру та укладено договір не може відрізнятися від річного плану закупівель та тендерної документації. Крім того згідно ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених даною статтею. Внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни предмету закупівлі законом не передбачено.
- у результаті процедури закупівлі був укладений договір №19-627/155 від 15.10.2019р. за яким замовнику вже поставлений певний об’єм природного газу за яке Постачальнику необхідно перерахувати грошові кошти;
- замовник, перебуваючи у стані крайньої необхідності був вимушений провести вказану переговорну процедуру закупівлі так як для цього існувала нагальна потреба (інформація викладена у Поясненні від 21.10.2019 вих. №436).
Дата публікації звіту:
29.10.2019 15:08
Запити/Пояснення
Номер:
8c6bb024ad7741aaa660521f9a5c7250
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
17.10.2019 17:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.10.2019 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі природного газу що проводить Державне підприємство «Дослідне господарство Інституту рису Національної академії аграрних наук України» за № UA-2019-10-03-001213-b та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6, пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень з питання:
Яким уповноваженим на це органом і коли прийнято рішення щодо наявності надзвичайної ситуації, ліквідація наслідків якої є підставою проведення переговорної процедури закупівлі? До відповіді просимо додати скановані копії підтверджуючих документів.
Пояснення та скановані копії підтверджуючих документів необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
55da3a257b294e7ca348d384a96ad29f
Назва:
Пояснення щодо проведення закупівлі Газу
Дата опублікування:
21.10.2019 16:43
Опис:
На Ваш Запит замовнику від 17.10.2019 «Про надання пояснень» по закупівлі код ДК 021:2015 – Природний газ, очікуваною вартістю 303 000,00 грн. (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2019-10-03-001213-b).
Тендерний комітет державного підприємства «Дослідне господарство Інституту рису Національної академії аграрних наук України» повідомляє.
Щодо проведення вказаної закупівлі у формі переговорної процедури повідомляємо, що у зв’язку з сильними та тривалими опадами у вигляді туману, роси, дощу протягом вересня-жовтня 2019 року на протязі збиральної кампанії рису виявилося, що агротехнічний цикл вирощування даної культури загальмувався, рис не повністю дозрів і зібране зерно мало дуже високу вологість, що в свою чергу стало потребувати більш інтенсивної доробки матеріалу на зерносушильних комплексах, а це, в свою чергу, призвело до додаткових витрат газу, не передбачених замовником раніше.
Даної ситуації неможливо було передбачити, адже сильні та тривалі опади відбулися саме в період зернозбиральної кампанії. Сушіння рису на підприємстві здійснюється за допомогою газових теплогенераторів ТГ-2,5, ТГ-1,5, що як джерело енергії використовує природний газ.
Проведення процедури відкритих торгів до укладення договору щонайменше займає 26 календарних днів при позитивному проведенні аукціону, наявності щонайменше двох учасників з першого разу. Переговорна процедура моглаб зайняти щонайменше 40 календарних днів, якщо б замовником двічі було відмінено процедури відкритих торгів через відсутність достатньої кількості учасників.
Для проведення процедури відкритих торгів підприємство не мало часу, адже дана ситуація виникла раптово і, оскільки збиральна кампанія рису триває щоденно, то для сушіння рису необхідно було терміново провести закупівлю природного газу. Невжиття таких заходів призвело б до колосальних збитків, загибелі майже всього врожаю рису. А це близько 4868 тон, що у грошовому виразі становить 38 млн. 944 тис. грн. Перебуваючи у стані крайньої необхідності Державне підприємство «Дослідне господарство Інституту рису Національної академії аграрних наук України» було змушене провести вказану переговорну процедуру закупівлі так як для цього існувала нагальна потреба.
Додаток: Лист Інституту рису НААН від 21.10.2019 за №295 щодо моніторингу кількості опадів та вологості за період вересень – жовтень 2019р. для підтвердження необхідності проведення сушки та доробки рису до кондиційних якостей.