-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С261002 Верхні Петрівці – Нова Красношора на ділянці км 2+381 – км 5+845 в Чернівецькій області» (45233142-6 Ремонт доріг)
Завершена
35 242 387.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 352 423.00 UAH
мін. крок: 1% або 352 423.00 UAH
Номер:
63f1a4186d944d6389a15905c00802d0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-12-11-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.12.2019 00:00
Період моніторингу:
11.12.2019 15:25 - 03.01.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
11.12.2019 № 50
Чернівці
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 190, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку
до наказу Управління Західного
офісу Держаудитслужби в
Чернівецькій області
від 11.12.2019 року № 50
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
8. UA-2019-10-03-000669-b від 03.10.2019 - Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту 4 частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі.
Дата закінчення моніторингу: 21 грудня 2019 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік Департамента капітального будівництва та дорожнього господарства Чернівецької обласної державної адміністрації (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету (протокол від 03.10.2019 № 433); реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій від 21.10.2019; пропозиції ТОВ «ГРАНІТ-001», ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ» та Товариства з обмеженою відповідальністю «Енергетично-дорожнє будівництво» (далі – ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво»); протоколи розгляду тендерних пропозицій від 23.10.2019 № 571 та від 29.10.2019 № 599; протокол розгляду тендерних пропозицій від 30.10.2019 № 610; повідомлення про намір укласти договір від 30.10.2019; договір про закупівлю робіт від 15.11.2019 № 133-ДГ; звіт про результати проведення процедури від 15.11.2019.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону, Замовником у пункті IV Додатку 2 «Кваліфікаційні документи» тендерної документації не встановлена вимога про надання учасниками інформації про відсутність підстав, передбачених пунктом 9 частини першої статті 17 Закону.
Також, на порушення частини третьої статті 17, пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовником у пункті IV Додатку 2 «Кваліфікаційні документи» тендерної документації встановлена вимога щодо надання учасником-переможцем листа в довільній формі та інформаційної довідки з відповідного реєстру стосовно пунктів 2 та 3 відповідно, частини першої статті 17 Закону, інформація щодо яких міститься у відкритих реєстрах, доступ до яких є вільним.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» не відповідає вимогам тендерної документації.
Так, у довідці про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі учасник ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» не зазначив інформацію стосовно пунктів 3, 8 та 9 частини першої статті 17 Закону, чим порушив вимоги пункту 5 Розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозицій», пункту IV Додатка 2 ««Кваліфікаційні документи» тендерної документації.
Також, згідно з вимогами пункту 6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, учасник повинен надати інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції технічним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі відповідно до технічної частини тендерної документації додатку 10 тендерної документації, зокрема:
- встановлення дорожнього одягу посадкового майданчика цементно-піщаною сумішшю об’ємом робіт 0,18 м3;
- встановлення земляного полотна шляхом навантаження сипких матеріалів в транспортні засоби екскаватором одноковшевим Volvo EC 240 BLC місткістю ковша 1,25 м3 об’ємом робіт 928 м3.
ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» у локальному кошторисі зазначив об’єми робіт, які не відповідають об’ємам робіт, встановлених у технічному завданні, а саме: встановлення дорожнього одягу посадкового майданчика цементно-піщаною сумішшю – об’єм робіт 0,286 м3; встановлення земляного полотна - об’єм робіт 926 м3.
Крім того, учасник ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» додатково включив у вартість робіт для встановлення дорожнього одягу посадкового майданчика роботи зі встановлення фігурних тротуарних бетонних плит, товщиною 60 мм об’ємом робіт 4,712 м2, що не передбачено технічним завданням Замовника, та відповідно не дотримав вимоги пункту 6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та додатку 10 «Технічне завдання».
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 30 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Отже, Замовник на порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Період усунення порушень:
21.12.2019 09:44 - 07.01.2020 00:00
Дата публікації висновку:
21.12.2019 09:44
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу закупівлі (заперечення опубліковано повторно, попередня публікація була здійснена за допомогою опції «Звернутися до органу державного фінансового контролю»).
Дата публікації звіту:
10.01.2020 14:25
Запити/Пояснення
Номер:
5dc1e2eb8a504f70818e81d6baecf353
Назва:
Заперечення до висновку про результати моніторингу закупівлі
Дата опублікування:
27.12.2019 16:41
Опис:
Департаментом капітального будівництва та дорожнього господарства обласної державної адміністрації (далі-Департамент) розглянуто висновок Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області оприлюднений через електронну систему закупівель 21.12.2019. Керуючись абзацом 2 частини 8 статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) Департамент заперечує щодо висновку про результати моніторингу закупівлі в частині наявності порушень законодавства в сфері публічних закупівель з боку Замовника у проведеній закупівлі, аргументуючи правомірність дій наступним:
Відповідно до пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Крім того, відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити і іншу інформацію відповідно до законодавства на розсуд замовника.
Статтею 17 Закону передбачено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо:
1) він має незаперечні докази того, що учасник пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій посадовій особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі;
2) відомості про юридичну особу, яка є учасником, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
3) службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення;
4) суб’єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів (тендерів);
5) фізична особа, яка є учасником, була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
6) службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію, була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
7) тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) замовника;
8) учасник визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;
9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань";
10) юридична особа, яка є учасником, не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень.
Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).
Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої статті 17.
Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Також звертаємо увагу, що статтею 22 Закону передбачено, що тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги встановлені статтею 17, Замовник не вимагає підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Департаментом не встановлена вимога про надання учасниками інформації про відсутність підстав, передбачених пунктом 9 ч. 1 ст.17 Закону оскільки відповідно до Замовлення Департаменту Державним підприємством «Національні інформаційні системи» наданий доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. У зв’язку із вільним доступом до зазначеного реєстру та можливістю перевірити інформацію про учасника, Департамент не вимагає у тендерній документації підтвердження даної інформації.
Згідно з ч. 3 ст. 17 Закону Мінекономрозвитку щороку до 20 січня та, додатково в разі потреби, оприлюднює інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, на своєму веб-порталі.
У тендерній документації Департаментом передбачена довідка довільної форми (Додаток 7) в якій зазначено надання лише підтвердження тієї інформації, яку Замовник не змозі перевірити самостійно через відкритті реєстри. У зв’язку із вільним доступом до реєстрів Департамент на кваліфікаційній стадії самостійно перевіряє інформацію про Учасників закупівлі на відповідність статті 17 Закону. Департамент являється розпорядником бюджетних коштів та є відповідальним за ефективне використання бюджетних коштів. Під час проведення закупівель Департамент дотримується норм Закону не порушуючи права учасників закупівель.
Щодо надання учасником-переможцем листа в довільній формі та інформаційної довідки з відповідного реєстру стосовно пунктів 2, 3 частини 1 ст. 17 Закону повідомляємо про наступне.
Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою ст. 17, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі.
Беручи до уваги, що вартість предмета закупівлі складала 35 242387 грн, а відповідно до ст. 22 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів забезпечують ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів Департаментом, як додаткові важелі захисту, встановлено надання учасниками- переможцями листа в довільній формі та інформаційної довідки з відповідного реєстру стосовно пунктів 2, 3 частини 1 ст. 17 Закону. Метою встановлення такої вимоги, являється захист від недобросовісних учасників, однак дані дії не порушують вимоги Закону.
У зв’язку з тим, що проведення процедури закупівлі у деяких випадках затягується на місяці, не з вини Замовника (оскарження з боку учасників, перекваліфікація, розгляд пропозиції до 20 днів), а за даний період може виникнути така ситуація, що на момент подання пропозицій учасником (при перевірці через реєстри) інформація зазначена на стадії перевірки може бути не актуальною на момент визнання його переможцем торгів (наприклад учасника буде притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення або на момент визначення переможцем юридична особа вчинила корупційне правопорушення) додатково учасником-переможцем засвідчується інформація. Також вагомим фактором, являються, випадки збою у роботі з державними реєстрами (технічні помилки). Департаментом дотримано вимоги законодавства у сфері публічних закупівель, крім того, жодним учасником-переможцем не оскаржувалися дії Замовника стосовно надання вищезазначеної інформації.
Додатково повідомляємо, що ремонті роботи по даному предмету закупівлі набули широкого розголосу та резонансу, адже при оголошенні даної закупівлі Службою автомобільних доріг виконання робіт повинно було завершитися у 2018 році. Проте, у зв’язку з недобросовісністю підрядної організації роботи не було виконано. Крім того, було розпочато судовий процес.
Саме тому, зволікання Департаментом при процесі виконання робіт по об’єкту спричинило б зростання суспільної напруги, підштовхнуло б населення до масових зібрань та підірвало б довіру до влади. Адже, мешканці сіл Чудей та Їжівці у серпні 2018 року проводили мітинги під приміщенням обласної державної адміністрації, протягом 2018 року блокували вибори до об’єднаної територіальної громади та проводили централізовані зібрання на проїзних частинах, блокуючи при цьому рух транспорту.
Повідомляємо, що пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «Енергетично-дорожнє будівництво» розроблена згідно Технічного завдання (Додаток 10) до тендерної документації. Виявлені в процесі моніторингу невідповідності обсягів не мають впливу на ціну пропозиції та не порушують технологічну послідовність робіт.
Враховуючи те, що відповідно до статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 1 Розділу V «Оцінка тендерної пропозицій» тендерної документації основним та єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій учасників, при закупівлі товарів, робіт і послуг є ціна, пропозиція контрагента була визнана такою, що відповідає кваліфікаційним критеріям та вимогам тендерної документації.
Звертаємо особливу увагу на те, що на теперішній час договірні зобов’язання по даному предмету закупівлі виконані в повному обсязі. Контрагентом виконані роботи вчасно та якісно на суму 22 929545,71 грн., що зекономило бюджетні кошти.
Департамент у своїй діяльності керується нормами чинного законодавства, дотримується принципів здійснення державних закупівель, об’єктивно здійснює розгляд пропозицій Учасників дотримуючись при цьому всіх вимог тендерної документації та положень Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, тендерним комітетом Замовника не допущено порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Крім того, дії Департаменту забезпечили реалізацію даного проекту у максимально короткі терміни, якісно та з економією бюджетних асигнувань, а також зменшили рівень суспільної напруги, адже створено умови для безперешкодного руху учасників дорожнього процесу.
Номер:
65dd326363fe407e82ed205df492913e
Назва:
Відповідь на звернення за роз'ясненням змісту висновку
Дата опублікування:
08.01.2020 11:11
Опис:
Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Звернення Замовника та прикріплені до нього документи фактично не містять звернення за роз'ясненням щодо змісту висновку. Вказане звернення по суті є запереченням Замовника до висновку. При цьому, Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено процедури розгляду таких заперечень та надання висновку на них.