-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Газове паливо (Природний газ)
Завершена
319 830.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 198.30 UAH
мін. крок: 1% або 3 198.30 UAH
Номер:
8ee102b318ce404092151f65b275decc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-16-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.09.2020 00:00
Період моніторингу:
16.09.2020 14:33 - 08.10.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
16.09.2020
№ 63
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 16.09.2020 № 63.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі,присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
8. UA-2019-09-30-000156-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що тендерна документація не відповідає нормам пункту 2 частини 2 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту 4 частини 1 статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації щодо закупівлі установлено порушення вимог абзаців 9 та 10 частини 1 статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору встановлено порушення Замовником вимог частини 4 статті 36 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів затверджених Уповноваженим органом, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом застосування наслідків недійсності (нікчемності) правочину в частині укладання додаткових угод від 20.11.2019 року № 1, від 25.11.2019 року № 2, від 06.02.2020 року № 5 та від 12.02.2020 року № 6 до Договору відповідно до положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та вжиття заходів з недопущення їх в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 вересня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильність заповнення форм документів затверджених Уповноваженим органом, відповідність тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік, тендерну документацію Філії публічного акціонерного товариства «Національна суспільна телерадіокомпанія України» «Житомирська регіональна дирекція» (далі - Замовник), оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерну пропозицію учасника-переможця торгів ТОВ «ЖИТОМИРГАЗ ЗБУТ» (далі - Переможець), протокол засідання тендерного комітету та повідомлення про намір укласти договір від 21.10.2019 року, укладений договір від 05.11.2019 № 11410N48P7AB119/41AB107-558-19 (далі – Договір), додаткові угоди від 20.11.2019 року № 1, від 25.11.2019 року № 2, від 17.12.2019 року № 3, від 03.02.2020 року № 4, від 06.02.2020 року № 5 та від 12.02.2020 року № 6, повідомлення про внесення змін до договору від 20.11.2019 року, від 25.11.2019 року, від 17.12.2019 року, від 07.02.2020 року та від 12.02.2020 року, пояснення Замовника від 21.09.2020 року з копіями документів.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що пунктом 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції чинній до 19.04.2020 року, далі – Закон), встановлено імперативну умову, що тендерна документація, зокрема, має містити вимоги, встановлені статтею 17 Закону.
Однак, за результатами аналізу відповідності тендерної документації законодавству у сфері закупівель установлено, що на порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація Замовника не містить вимог встановлених статтею 17 Закону.
За результатами аналізу розгляду та оцінки тендерної пропозиції Переможця встановлено, що на порушення вимог пункту 13 Додатку № 4 тендерної документації переможцем у складі тендерної пропозиції не надано оригіналів або завірених копій діючих сертифікатів ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління» та OHSAS 18001:2010, IDT «Системи управління гігієною та безпекою праці. Вимоги».
Проте, на порушення вимог пункту 4 частини 1 статті 30 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію Переможця, як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.
Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог абзацу 3 частини 1 статті 31 Закону визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель замовник відміняє торги.
За результатами аналізу дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору встановлено, що між Замовником та Переможцем до Договору про закупівлю укладено додаткові угоди від 20.11.2019 року № 1, від 25.11.2019 року № 2, від 06.02.2020 року № 5 та від 12.02.2020 року № 6, якими внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівель на підставі пункту 2 частини 4 статті 36 Закону.
Так, сторонами укладено зазначені вище додаткові угоди до Договору, відповідно до яких внесено зміни до істотних умов договору зменшивши обсяг закупівлі та збільшивши, при цьому, ціну за одиницю предмету закупівель, а саме: ціна за 1000 куб.м. газу, що підлягає постачанню з 5 570,00 грн. з ПДВ (відповідно до умов Договору) зросла до 7 982,23 грн. з ПДВ (відповідно до умов додаткової угоди від 12.02.2020 року № 6).
Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснень від 21.09.2020 року, підстави внесення змін до істотних умов Договору відповідно до додаткових угод № 1, № 5 та № 6 до Договору Замовником обґрунтовуються експертними висновками Черкаської торгово-промислової палати від 14.11.2019 року № О-819, від 08.01.2020 року № О-11 та від 05.02.2020 року № О-84.
На підтвердження підстав внесення змін до істотних умов Договору відповідно до додаткової угоди № 2, Замовником надано лист Переможця до Замовника від 22.11.2019 року № 10704-Сл-11567-1119, без надання документів, що підтверджують коливання ціни предмету закупівель на ринку.
Однак, моніторингом установлено, що вищевказані експертні висновки Черкаської торгово-промислової палати від 14.11.2019 року № О-819, від 08.01.2020 року № О-11 та від 05.02.2020 року № О-84 не підтверджують коливання ціни товару, що є предметом закупівель на ринку в сторону їх збільшення в період між укладанням Договору та укладанням додаткової угоди № 1 (з 05.11.2019 року по 20.11.2019 року), між укладанням додаткової угоди № 1 та укладанням додаткової угоди № 2 (з 20.11.2019 року по 25.11.2019 року), між укладанням додаткової угоди № 2 та укладанням додаткової угоди № 5 (з 25.11.2019 року по 06.02.2020 року) та між укладанням додаткової угоди № 5 та укладанням додаткової угоди № 6 (з 06.02.2020 року по 12.02.2020 року), оскільки лише несуть інформацію про вартісні межі природного газу в Україні з 01 листопада 2019 року, з 01 січня 2020 року та з 01 лютого 2020 року.
Враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення вимог частини 4 статті 36 Закону, до Договору укладено додаткові угоди від 20.11.2019 року № 1, від 25.11.2019 року № 2, від 06.02.2020 року № 5 та від 12.02.2020 року № 6 на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни.
Поряд з тим, відповідно до абзацу 2 частини 1 статті 37 Закону встановлено імперативну умову, зокрема, що договір про закупівлю (додаткова угода) є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини 4 статті 36 Закону.
Також, за результатами моніторингу установлено, що повідомлення про внесення змін до Договору відповідно до додаткової угоди від 03.02.2020 року № 4 опубліковано Замовником 07.02.2020 року, тобто на четвертий день, а не протягом трьох днів з дня внесення змін, чим не дотримано вимоги абзацу 9 частини 1 статті 10 Закону.
Крім того, відповідно до абзацу 10 частини 1 статті 10 Закону, замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом звіт про виконання договору - протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання.
За результатами моніторингу установлено, що строк дії Договору додатковою угодою від 17.12.2019 року № 3 до Договору продовжено до 31.03.2020 року.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 17.09.2020 року про надання пояснень щодо неоприлюднення звіту про виконання Договору, Замовник 21.09.2020 року надав відповідь, що з технічних причин на веб-порталі Уповноваженого органу інформація щодо строків звітування не була коректно відображена, тобто, сталася помилка при завантаженні інформації, що підтверджується скриншотом екрана комп'ютера.
Слід зазначити, що відповідно до наданого скриншоту дата звітності – 06.04.2020 року.
Поряд з цим, Замовником 18.09.2020 року оприлюднено звіт про виконання Договору.
Враховуючи вищевикладене, Замовник не оприлюднив звіт про виконання договору в електронній системі закупівель протягом триденного строку, чим порушив вимоги абзацу 10 частини 1 статті 10 Закону.
Період усунення порушень:
28.09.2020 15:13 - 13.10.2020 00:00
Дата публікації висновку:
28.09.2020 15:13
Оскарження висновку в суді
Опис:
06.10.2020 філія АТ "НСТУ" "Житомирська РД" звернулась з позовною заявою до Житомирського окружного адміністративного суду щодо оскарження висновку моніторингу
Дата публікації:
06.10.2020 17:09
Запити/Пояснення
Номер:
264a684a3d044ac1a591d5fc2441e42c
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
17.09.2020 10:35
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.09.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Газове паливо (Природний газ)» (інформацію оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-09-30-000156-b) та відповідно до пунктів 6, та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 та 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) до наступних питань.
Відповідно до ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції чинній до 19.04.2020 року, Закон № 922), умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.
Таким чином, однією з підстав внесення змін до істотних умов договору в частині збільшення ціни товару за одиницю не більше ніж на 10 відсотків є саме підтвердження сторонами договору коливання ціни товару в бік збільшення.
Поряд з цим, в роз’ясненні Міністерства економічного розвитку та торгівлі України від 27.10.2016 № 3302-06/34307-06 зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі ч. 4 ст. 36 Закону № 922 повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
Аналізом встановлено, що Філією ПАТ «Національна суспільна телерадіокомпанія України» «Житомирська регіональна дирекція» додатковими угодами до договору від 05.11.2019 № 11410N48P7AB119/41AB107-558-19 від 20.11.2019 року № 1, від 25.11.2019 року № 2, від 06.02.2020 року № 5 та від 12.02.2020 року № 6 збільшено ціну на товар відповідно до ч. 4 ст. 36 Закону № 922 (зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі).
Враховуючи вищевикладене, поясніть причини збільшення ціни на товар відповідно до вказаної додаткової угоди з наданням підтверджуючих документів щодо коливання ціни товару на ринку.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
1fdf2b6067854ea08a63c4c11387231c
Назва:
Пояснення до збільшення ціни на товар
Дата опублікування:
21.09.2020 23:17
Опис:
05.11.2019 філією ПАТ "НСТУ" "Житомирська РД" було укладено договір № 11410N48P7AB119/41AB107-558-19
про закупівлю природного газу. Підставою для укладення додаткових угод до договору було письмове звернення постачальника з підтверджуючими документами щодо коливання цін на ринку на природній газ.
Номер:
1d7c119afc404b478751fc9d28854921
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
17.09.2020 10:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.09.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Газове паливо (Природний газ)» (інформацію оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-09-30-000156-b) та відповідно до пунктів 6, та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) до наступного питання.
Відповідно до абзацу 10 частини 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції чинній до 19.04.2020 року, далі - Закон), замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу (далі – веб-партал) в порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом звіт про виконання договору - протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання.
Аналізом встановлено, що строк дії договору від 05.11.2019 № 11410N48P7AB119/41AB107-558-19 (далі - Договір) до 31.12.2019 року. Також, додатковою угодою від 17.12.2019 року № 3 до Договору, даний Договір продовжено до 31.03.2020 року.
Враховуючи вищевикладене, поясніть, чому не оприлюднено на веб-порталі звіт про виконання договору?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
18742360b9204a6689891ccc4c74e2c8
Назва:
Пояснення щодо запиту публікації звіту про виконання договору.
Дата опублікування:
21.09.2020 22:35
Опис:
05.11.2020 філією ПАТ "НСТУ" "Житомирська РД" було укладено договір № 11410N48P7AB119/41AB107-558-19
про закупівлю природного газу. Строк дії зазначеного договору було продовжено до 31.03.2020, що підтверджується додатковою угодою від 17.12.2019 року № 3 до Договору. На виконання абзацу 10 частини 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції чинній до 19.04.2020 року, далі - Закон), замовником було дотримано зазначеної вимоги Закону. Однак з технічних причин на веб-порталі Уповноваженого органу інформація щодо строків звітування не була коректно відображена, тобто сталася помилка при завантаженні інформації, що підтверджується скриншотом екрана комп'ютера.
Номер:
7afae8a8ba344bf49bc266f5dcfdc1f5
Назва:
Інформація щодо усунення порушення
Дата опублікування:
02.10.2020 17:53
Опис:
Замовником було надійслано лист - звернення до ТОВ "ЖИТОМИРГАЗ ЗБУТ" щодо усунення виявленого порушення. Наразі чекаємо на відповідь 05.10.2020 від ТОВ "ЖИТОМИРГАЗ ЗБУТ".