-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Рейки залізничні широкої колії типу Р-65 з загартованою поверхнею кочення 1 категорії, довжина 25 метрів
Рейки залізничні широкої колії типу Р-65 з загартованою поверхнею кочення 1 категорії, довжина 25 метрів
Завершена
668 870 569.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 344 352.85 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 344 352.85 UAH
Номер:
a5d6fbdd73fd46c5a68556bc893126d8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-12-17-000060
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.12.2020 00:00
Період моніторингу:
18.12.2020 09:04 - 15.01.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
17.12.2020 № 245
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказ.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 17.12.2020 № 245.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2019-09-27-000077-a, 27.09.2019. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України від 25.11.2020 №003100-18/7905-2020.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Несвоєчасне надання або ненадання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини третьої статті 17 Закону, та пункту 2 частини другої статті 22 Закону, а також невідповідність вимогам статей 30,32 Закону.
За результатами аналізу питань надання роз’яснення на звернення встановлено порушення частини 1 статті 23 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення пункту 4 частини 1 статті 30 Закону.
За результатами моніторингу щодо відображення закупівлі у річному плані, визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
Зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень).
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує:
здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, усунення порушення частини третьої статті 17 Закону, пункту 2 частини другої статті 22 Закону, частини 1 статті 23 Закону та порушень пункту 4 частини 1 статті 30 шляхом недопущення таких порушень в подальшому. та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 січня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Філії «Центр забезпечення виробництва» Акціонерного товариства «Українська залізниця»" (далі – Замовник) UA-P-2019-09-27-000032-a, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, протокол розкриття тендерних пропозицій від 19.11.2019, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "СОТА УКРАЇНА" (далі – ТОВ "СОТА УКРАЇНА") та товариства з обмеженою відповідальністю "МЕТІНВЕСТ-СМЦ" (далі – ТОВ "МЕТІНВЕСТ-СМЦ"), протокол розгляду тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір з ТОВ "МЕТІНВЕСТ-СМЦ" від 20.11.2019, договір від 06.12.1919 № ЦЗВ-05-00819-01.
Проведеним аналізом відповідності тендерної документації вимогам Закону установлено, що у пункті 1.6 Розділу 1 тендерної документації міститься вимога щодо надання учасниками одночасно з поданням документів на підтвердження відсутності підстав, визначених частинами 1 і частиною 2 статті 17 який переможець закупівлі має надати Замовнику у строк що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення у електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір, корегованої цінової пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону згідно Додатку №3 у письмовому вигляді або цінової пропозиція в разі якщо за результатами аукціону учасник не змінював ціну згідно Додатку №3. Корегована цінова пропозиція та цінова пропозиція не може містити арифметичних помилок, зокрема не допускається розходжень між ціною одиниці та підсумковою ціною, одержаною шляхом множення ціни за одиницю на кількість або інших арифметичних дій. Ціна пропозиції в корегованій ціновій пропозиції та ціновій пропозиції мають відповідати остаточній ціні пропозиції за результатами аукціону або первинній ціні пропозиції, відповідно. Наявність арифметичних помилок або невідповідностей умовам Додатку № 3 тендерної документації в ціновій пропозиції учасника призводить до її відхилення. Ненадання переможцем процедури закупівлі корегованої цінової пропозиції, яка не містить арифметичних помилок, у строк визначений Додатком №6, буде розцінено Замовником як відмова від підписання договору переможцем торгів відповідно до частини 3 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно із статтею 25 Закону учасник має право подавати тендерну пропозицію, вносити до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій. Абзацом 4 частини 5 статті 28 Закону визначено, що Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції.
Законом не передбачено можливості надання учасником документів після закінчення строку подання тендерних пропозицій, окрім тих, які підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону, у разі визнання його переможцем торгів.
Підстави для відхилення тендерної пропозиції визначені у статті 30 Закону. Ненадання документів після кінцевого строку подання тендерних пропозицій (окрім ненадання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, вказаних у статті 17 Закону) не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника і не може бути розціненою Замовником як відмова від підписання договору переможцем торгів відповідно до ч.3 ст.32 Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, встановлені Замовником у тендерній документації вимоги щодо ненадання переможцем процедури закупівлі корегованої цінової пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону, яка не містить арифметичних помилок після закінчення торгів (на вимогу Замовника) суперечать нормам статей 25, 28 та 30, 32 Закону.
Моніторингом встановлено, що відповідно до частини 1 статті 23 Закону фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону. Аналогічна вимога передбачена замовником у тендерній документації (пункт 2.1 Розділу 2).
Однак, відповідно до інформації, розміщеної в інформаційно–телекомунікаційній системі закупівель «ProZorro», замовником роз’яснення на звернення оприлюднено 08.10.2019, при тому, що вимога про усунення порушення була оприлюднена 30.09.2019. Отже, замовником на порушення вимог частини 1 статті 23 Закону роз’яснення на звернення оприлюднено зі збігом визначеного Законом терміну.
Відповідно до пункту 12 частини 2 статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що Замовником у пункті 1.7 «Інформація про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції» Розділу 1 тендерної документації зазначено, що під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Тендерні пропозиції, підготовлені Учасниками, можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати завірений переклад українською мовою бюро перекладів та/або з перекладом українською мовою з нотаріальним засвідченням підпису перекладача, якщо інше не передбачено цією тендерною документацією. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Проектна та технічна документація, а також документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, які викладені в оригіналі російською мовою, не потребують перекладу українською мовою.
Однак, в пропозиції ТОВ «МЕТІНВЕСТ- СМЦ» на підтвердження відсутності підстав, визначених частинами першою і частиною другою статті 17 Закону та відповідно до Додатку №6, в якому встановлено вимоги до підтвердження відсутності цих підстав, копію наказу на затвердження антикорупційної програми на підприємстві та антикорупційна програма (яка, відповідно до тендерної документації, в обов’язковому порядку затверджується керівниками юридичних осіб, які є учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг), робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень»), надано російською мовою без перекладу. При цьому, вимога про надання антикорупційної програми не може бути віднесена до проектної, технічної документації, а також до кваліфікаційних вимог, визначених статтею 16 Закону.
Крім того, зазначені наказ про затвердження антикорупційної програми та антикорупційна програма ТОВ «МЕТІНВЕСТ- СМЦ» підписані генеральним директором Д.А.Липпа, а відповідно до наданих в складі пропозиції документів на право підпису тендерної пропозиції та договору, зокрема, протоколу загальних зборів учасників, витягу з ЄДРПОУ та наказу на призначення, генеральним директором товариства є Тонєв Ігор Михайлович.
Отже, пропозиція ТОВ "МЕТІНВЕСТ-СМЦ" не відповідала умовам тендерної документації Замовника.
Однак, Замовник на порушення пункту 4 частини 1 статті 30 Закону не відхилив пропозицію ТОВ "МЕТІНВЕСТ-СМЦ", як таку, що не відповідає умовам тендерної документації, а уклав з ним договір від 06.12.1919 № ЦЗВ-05-00819-01на суму 583 064 550,0 гривень.
Період усунення порушень:
11.01.2021 15:22 - 26.01.2021 00:00
Дата публікації висновку:
11.01.2021 15:22
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
до висновку про результати моніторингу закупівлі
UA-2019-09-27-000077-a
Державною аудиторською службою України (далі — ДАСУ) 11 січня 2021 року розміщено висновок про результати моніторингу закупівлі Рейки залізничні широкої колії типу Р-65 з загартованою поверхнею кочення 1 категорії, довжина 25 метрів (ДК 021:2015:34940000-8: Залізничне обладнання) (номер закупівлі в ЦБД UA-2019-09-27-000077-a).
Згідно з висновком, ДАСУ встановила порушення вимог частини третьої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), та порушення пункту 2 частини другої статті 22 Закону, невідповідність вимогам статей 30,32 Закону, порушення частини 1 статті 23 Закону, порушення пункту 4 частини 1 статті 30 Закону.
Акцентуємо увагу на тому, що процедура закупівлі (номер закупівлі в ЦБД UA-2019-09-27-000077-a) розпочата до введення в дію нової редакції Закону (до 19.04.2020)
Відповідно до частини п’ятої Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону процедури закупівлі товарів, робіт і послуг, розпочаті до введення в дію нової редакції Закону, завершуються відповідно до порядку, що діяв до введення в дію нової редакції Закону (до 19.04.2020).
Відповідно до частини восьмої статті 71 Закону надаємо свої заперечення до висновку.
1. Інформація про порушення вимог частини третьої статті 17 Закону та порушення пункту 2 частини другої статті 22 Закону, які зазначено в п. 2 розділу ІІ висновку, відсутня в п. 1 розділу ІІ висновку.
2. Щодо невідповідності вимогам статей 30,32 Закону Закону.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до частини другої статті 18 Закону скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Звертаємо увагу, що зазначені у висновку ДАСУ умови тендерної документації не оскаржувалися та щодо них не висувалися жодні вимоги, а також відсутні звернення щодо роз’яснень.
Крім того, абзацом першим частини 4 статті 36 Закону передбачено, що умови договору не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Зважаючи на даний факт, Замовник вимушений вимагати кореговану цінову пропозицію за результатами проведеного електронного аукціону.
3. Щодо порушення порушення частини 1 статті 23 Закону.
Відповідно до частини першої статті 23 Закону замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.
Також абзацом третім частини другої статті 23 Закону встановлено, що у разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації строк подання тендерних пропозицій автоматично продовжується електронною системою не менш як на сім днів.
На запитання, розміщені в системі Prozorro, Замовник надав відповідь пізніше триденного строку. Одночасно кінцевий строк подання тендерних пропозицій на виконання зазначених вище вимог Закону було відповідним чином продовжено. Відповідна інформація була оприлюднена відповідно до статті 10 Закону.
Таким чином, Замовник дотримався вимог Закону щодо надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї.
4. Щодо порушення пункту 4 частини 1 статті 30 Закону.
Звертаємо увагу, що пунктом 3.6 тендерної документації передбачено, що перелік документів, що подаються учасником для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам відповідно до статей 16, 17 Закону, зазначені в Додатку №2 до тендерної документації.
Пунктом 3.1 додатку №2 до тендерної документації передбачено, що учасник має надати довідку довільної форми за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою з інформацією про відсутність підстав, визначених у частинах 1, 2 статті 17 Закону за орієнтовним зразком відповідно додатку № 5 до тендерної документації.
Додаток № 5 до тендерної документації містить орієнтовний зразок надання інформації у вигляді довідки про відсутність підстав тендерного комітету у відмові в участі процедурі закупівлі згідно статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі». При цьому пункт 6 зазначеного зразку довідки викладено у наступній редакції: «Учасник має затверджену антикорупційну програму та призначено уповноваженого з антикорупційної програми».
Умовами тендерної документації не передбачено надання на підтвердження зазначеної інформації жодних додаткових документів.
Учасник ТОВ «Метінвест -СМЦ» у складі своєї тендерної пропозиції на виконання зазначених вище вимог тендерної документації надав довідку від 11.10.2019 р. № 2626, яка повністю відповідала умовам тендерної документації. Інші документи, які учасник надав додатково, зокрема, наказ про затвердження антикорупційної політики, сприймалися замовником суто як довідкова інформація та на оцінку тендерної пропозиції не впливали.
Дата публікації звіту:
15.01.2021 13:47