-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 - 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина) (Персональні комп’ютери – ноутбуки для загальноосвітніх навчальних закладів м. Чорноморська, м. Теплодар, м. Южне)
Торги відмінено
834 432.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 834.43 UAH
мін. крок: 0.1% або 834.43 UAH
Номер:
96f5863e759a4e3782f70331744d0464
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-11-04-000059
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.11.2019 00:00
Період моніторингу:
04.11.2019 16:40 - 26.11.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
04.11.2019 Одеса № 386
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: службова записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Олександра ВАСИЛЬЄВА від 04.11.2019, службова записка головного державного аудитора сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Андрія НОТЄВСЬКОГО від 04.11.2019, службова записка провідного державного аудитора сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Івана КОНЮЧЕНКА від 04.11.2019, службова записка головного державного аудитора сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Людмили МИХАЙЛЕНКО від 04.11.2019
Начальник Олег МУРАТОВ
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 04.11.2019 № 386
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/
або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
4. UA-2019-09-26-002027-b 26.09.2019 Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Олександр ВАСИЛЬЄВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу встановлено порушення вимог пунктів 1, 4 частини 1 статті 30. За результатами моніторингу порушень законодавства щодо визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі та заповнення форм документів, визначених Уповноваженим органом з питань публічних закупівель, не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу:
13 листопада 2019 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, тендерна документація, тендерна пропозиція ТОВ «ЕМЕНС». Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік, оголошення про проведення процедури відкритих торгів, тендерна документація та тендерна пропозиція ТОВ «ЕМЕНС», пояснення комунальної установи «Одеський обласний центр фінансово-статистичного моніторингу, матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення закладів і установ освіти» (далі – Замовник) від 08.11.2019.
За результатами моніторингу закупівлі встановлено, що Замовником 26 вересня 2019 року оприлюднено оголошення про закупівлю персональних комп’ютерів – ноутбуків для загальноосвітніх навчальних закладів м. Чорноморська, м. Теплодар, м. Южне за ДК 021:2015 - 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина).
За результатом розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕМЕНС» його визначено переможцем процедури закупівлі та 29.10.2019 на порталі електронних закупівель оприлюднено повідомлення про намір укласти договір.
Так, аналізом тендерної пропозиції ТОВ «ЕМЕНС» (далі – Учасник) встановлено її невідповідність умовам тендерної документації, а саме:
- підпунктом 12, пункту 1.1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 тендерної документації Замовником передбачено надання довідки(ок) не раніше, ніж десятиденної давнини по відношенню до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, виданої(их) банківською(ими) установою(ами), у якій(их) обслуговується учасник, про наявність поточного(их) рахунку(ів) та про відсутність заборгованості по сплаті відсотків за кредитами.
Проте, Учасником на підтвердження цієї вимоги у складі тендерної пропозиції надано скановані копії довідки з обслуговуючого банку про відкриття рахунку від 08.10.2019 № 191008SU17522716 (сторінка 74 тендерної пропозиції) та про стан позичкової заборгованості від 08.10.2019 № 191008SU17523520 (сторінка 75 тендерної пропозиції), виданих АТ КБ «ПРИВАТБАНК», виготовлених з копій документів.
З приводу зазначеної невідповідності 05.11.2019 Південним офісом Держаудитслужби в електронній системі закупівель надано запит на пояснення Замовнику.
Згідно з поясненнями, оприлюдненими в електронній системі закупівель від 08.11.2019, Замовником наголошується, що відповідно до пункту 1.2 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 тендерної документації, що у разі надання оригіналу та/або нотаріально посвідченої копії документа замість нотаріально посвідченої копії та/або копії документа, що вимагались замовником, це буде вважатись належним чином виконаною вимогою щодо надання нотаріально посвідченої копії та/або копії документа.
Слід зазначити, що вказана норма тендерної документації не стосується вимоги щодо надання у складі тендерної пропозиції сканованих копій, виготовлених з оригіналів документів, а свідчить про те, що Учаснику дозволяється надавати оригінали або нотаріально засвідчені копії у випадку, якщо тендерною документацією вимагаються копії (або нотаріально засвідчені копії) документів. Крім того, пунктом 1.3 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 тендерної документації Замовником передбачено надання усіх документів як завантаженні файли, що подаються учасником у складі своєї тендерної пропозиції, які повинні бути скановані з оригіналів або копій (якщо надання копій передбачено тендерною документацією) документів в кольоровому режимі, у вигляді електронного (их) файлів у форматі **.pdf (виняток складають електронний цифровий підпис (ЕЦП)/кваліфікований електронний підпис (КЕП), подання документів у форматі **.pdf у заархівованому вигляді, електронна банківська гарантія та документи електронної банківської гарантії, які подаються у форматі, наданому банком-гарантом).
Тобто, тендерною документацією не передбачається надання копій довідок з обслуговуючого банку про відкриття рахунку та про стан позичкової заборгованості, у зв’язку з чим Учасником не виконано вимоги тендерної документації.
- пунктами 1.1 та 1.2 додатку 2 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до учасника відповідно до статті 16 Закону та спосіб їх документального підтвердження» Замовником передбачено надання довідки у довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідні для доставки предмету закупівлі та довідки про наявність в учасника або організації, яка фактично по договору з учасником буде здійснювати гарантійне сервісне обслуговування обладнання, що є предметом закупівлі Замовником.
Проте, Учасником у складі тендерної пропозиції надається інформація про наявність власного сервісного центру, розташованого за адресою м. Київ, проспект Перемоги, буд. 16 (довідка від 07.10.2019 № ЕМ/00018 - сторінка 15 тендерної пропозиції), яка не внесена до довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 07.10.2019 № ЕМ/0002 – сторінка 3 тендерної пропозиції (наявна інформація лише щодо приміщення за адресою м. Київ, вул. Харківське шосе, 152, приміщення 701).
З приводу зазначеної невідповідності 05.11.2019 Південним офісом Держаудитслужби в електронній системі закупівель надано запит на пояснення Замовнику.
Згідно з поясненнями, оприлюдненими в електронній системі закупівель від 08.11.2019, Замовником наголошується, що умовами тендерної документації не передбачено зазначення у довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази інформації про сервісний центр.
Слід зазначити, що згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 07.12.2019 № 922 «Деякі питання набуття права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності за декларативним принципом» матеріально-технічна база суб’єкта господарювання – це земельні ділянки, будівлі, приміщення, матеріальні ресурси, засоби виробництва та документи, необхідні для провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності. Тобто, сервісний центр для гарантійного обслуговування предмета закупівлі (за адресою м. Київ, проспект Перемоги, буд. 16) також є складовою матеріально-технічної бази Учасника.
Крім того, проект договору (додаток 5 до тендерної документації) не містить умов гарантійного обслуговування предмету закупівлі (як зазначено в пункті 1.2 додатку 2 до тендерної документації).
Отже, Замовником на порушення пунктів 1, 4 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЕМЕНС» як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону, умовам тендерної документації та прийнято рішення про визначення його переможцем.
Період усунення порушень:
14.11.2019 09:46 - 29.11.2019 00:00
Дата публікації висновку:
14.11.2019 09:46
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Комунальна установа «Одеський обласний центр фінансово-статистичного моніторингу, матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення закладів і установ освіти» повідомляє, що відповідно до висновку про результати моніторингу закупівлі від 14.11.2019 замовником 15.11.2019 було прийнято рішення про скасування рішення тендерного комітету від 29.10.2019 у частині визначення ТОВ «ЕМЕНС» переможцем процедури відкритих торгів та прийняття рішення про намір укласти договір з ТОВ «ЕМЕНС».
У зв’язку з відсутністю правових підстав здійснити повторний розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕМЕНС» відповідно до рішення тендерного комітету від 15.11.2019 (протокол оприлюднений в електронній системі закупівель) відкриті торги були відмінені з причини неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
19.11.2019 08:29
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
Опис:
-
Дата публікації:
19.11.2019 11:10
Запити/Пояснення
Номер:
dee7243b302e4a238f776eac0ec65975
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
05.11.2019 15:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.11.2019 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури відкритих торгів за предметом закупівлі: ДК 021:2015 - 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) (Персональні комп’ютери – ноутбуки для загальноосвітніх навчальних закладів м. Чорноморська, м. Теплодар, м. Южне), яка проводиться Комунальною установою «Одеський обласний центр фінансово-статистичного моніторингу, матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення закладів і установ освіти» (далі – Замовник) (оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2019-09-26-002027-b, дата оприлюднення 26.09.2019) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 р. № 23, постала потреба в отриманні пояснень, а саме:
- яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності пропозиції учасника вимогам підпункту 12, пунктів 1.1 та 1.2 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 тендерної документації, тоді учасником ТОВ «ЕМЕНС» у складі тендерної пропозиції надано скановані копії довідки з обслуговуючого банку про наявність поточного рахунку від 08.10.2019 № 191008SU17522716 та про відсутність заборгованості по сплаті відсотків за кредитами від 08.10.2019 № 191008SU17523520, виготовлених з копій документів?
- яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності пропозиції учасника вимогам підпункту 1, пункту 1.1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 тендерної документації (форма «Тендерна пропозиція» додатку 1 до тендерної документації), тоді як учасником ТОВ «ЕМЕНС» у складі тендерної пропозиції при заповненні вказаної форми в таблиці зазначено інший предмет закупівлі, ніж у тендерній документації та в оголошенні про проведення закупівлі?
- яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності пропозиції учасника вимогам пункту 1.2 додатку 2 до тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до учасника відповідно до статті 16 Закону та спосіб їх документального підтвердження» про наявність в учасника або організації, яка фактично по договору з учасником буде здійснювати гарантійне сервісне обслуговування обладнання, що є предметом закупівлі, тоді як учасником ТОВ «ЕМЕНС» у складі тендерної пропозиції надано інформацію про наявність власного сервісного центру, розташованого за адресою м. Київ, проспект Перемоги, буд. 16 (довідка від 07.10.2019 № ЕМ/00018, що не заначено у довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 07.10.2019 № ЕМ/0003 (надано інформацію про право користування приміщенням за іншою адресою, а саме: м. Київ, вул. Харківське шосе, 152, приміщення 701).
З огляду на вищезазначене, прошу надати пояснення щодо обґрунтування рішення Замовника та підтверджуючі документи.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
adf8999cda7144f9a3bafcb90a5979f3
Назва:
Надання пояснень
Дата опублікування:
08.11.2019 16:02
Опис:
1. Відповідно до пп.12 п.1.1 Розділу 3 тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку(и) не раніше, ніж десятиденної давнини по відношенню до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, видана(і) банківською(ими) установою(ами), у якій(их) обслуговується учасник, про наявність поточного(их) рахунку(ів) та про відсутність заборгованості по сплаті відсотків за кредитами.
Згідно з положеннями п.1.2 Розділу 3 тендерної документації усі сторінки/аркуші тендерної пропозиції Учасника, які містять інформацію, у т.ч. документи, отримані в електронній формі згідно з чинним законодавством та роздруковані, повинні бути пронумеровані, а також містити підпис уповноваженої особи учасника та печатку* учасника. У випадках, коли в тендерній документації наявна вимога замовника щодо надання копії документу або належним чином засвідченої копії документу – це означає, що має бути надана копія, яка повинна містити власноручний підпис уповноваженої посадової особи учасника, а також відбитки печатки. У разі надання оригіналу та/або нотаріально посвідченої копії документа замість нотаріально посвідченої копії та/або копії документа, що вимагались замовником, будуть вважатись належним чином виконаною вимогою щодо надання нотаріально посвідченої копії та/або копії документа. Сторінки тендерної пропозиції, які є оригіналами, що видані Учаснику іншими установами, організаціями, підприємствами або посвідчені нотаріально, можуть не містити власноручного підпису уповноваженої посадової особи або представника учасника процедури закупівлі та відбитку печатки* учасника.
Враховуючи викладене, тендерна документація не містила уточнень стосовно того, повинен бути наданий оригінал довідки (довідок) банку чи копія, що дозволяло учаснику виконати вимогу тендерної документації на свій розсуд та надати або копію вказано документу або оригінал. Позиція замовника підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 13.08.2109 №11133-р/пк-пз, від 17.02.2017 №702-р/пк-пз.
З огляду на викладене, тендерна пропозиція ТОВ «ЕМЕНС» в цій частині відповідала вимогам тендерної документації.
2. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не відхиляє тендерну пропозицію через допущення учасниками формальних (несуттєвих) помилок.
Відповідно до п.1.2 Розділу 3 тендерної документації формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерних пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, зокрема, технічні помилки та описки, у т.ч. пропущені слова/літери, що не впливають на зміст пропозиції та її відповідність, зокрема, вимогам Додатку 4 тендерної документації.
Недолік тендерної пропозиції ТОВ «Еменс» у частині зазначення у п.13 колонки «Найменування предмету закупівлі згідно тендерної документації» назви предмету закупівлі «Код ДК 021:2015 - 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина) (Персональні комп’ютери – ноутбуки для загальноосвітніх навчальних закладів м.Білгород-Дністровського, Білгород-Дністровського району, Овідіопольського району, ОТГ с. Маразліївка, ОТГ с. Старокозаче, ОТГ с. Шабо, ОТГ с. Дальник, ОТГ с. Молога)» є технічною опискою/помилкою, що не впливає на зміст пропозиції та її відповідність, зокрема, вимогам Додатку 4 тендерної документації, що підтверджується:
- авторизаційним листом на стор.103 тендерної пропозиції, який містить інформацію про номер закупівлі;
- авторизаційним листом на стор.104 тендерної пропозиції, який містить інформацію про номер закупівлі, назву предмету закупівлі та кількість предмету закупівлі;
- документом, що містить опис відповідності поданої тендерної пропозиції технічним характеристикам (стор.109 тендерної пропозиції), який у свою чергу містить інформацію про назву предмету закупівлі та кількість предмету закупівлі;
- формою «Тендерна пропозиція» (1-ша сторінка, стор.113 тендерної пропозиції), яка містить інформацію про номер закупівлі та назву предмету закупівлі;
- формою «Тендерна пропозиція» (стор.114 тендерної пропозиції), п.13 якої містить інформацію про кількість предмета закупівлі;
- проектом договору на стор.115 тендерної пропозиції, преамбула та п.1.4 Якого містять інформацію про назву предмету закупівлі;
- Додатком 2 до проекту договору на стор.122 тендерної пропозиції, який містить інформацію про перелік закладів загальної середньої освіти для яких заплановано придбання персональних комп'ютерів (ноутбуків).
Вказані документи у частині номеру закупівлі, назви предмету закупівлі, кількості предмета закупівлі та переліку закладів загальної середньої освіти для яких заплановано придбання персональних комп'ютерів (ноутбуків), підтверджують подання ТОВ «Еменс» тендерної пропозиції саме на закупівлю, відносно якої подана тендерна пропозиція.
З огляду на викладене, в цій частині тендерна пропозиція ТОВ «Еменс» повністю відповідала вимогам тендерної документації.
3. Відповідно до вимог Додатку 2 учасник для підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази у складі тендерної пропозиції повинен був надати:
- довідку у довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідні для доставки предмету закупівлі (п.1.1);
- довідку про наявність в учасника або організації, яка фактично по договору з учасником буде здійснювати гарантійне сервісне обслуговування обладнання, що є предметом закупівлі, сервісного центру в Україні (вказати адресу, контактний телефон, режим роботи) для виконання гарантійного сервісного обслуговування вказаного обладнання. У довідці повинно бути зазначено про приналежність сервісного центру учаснику або організації, яка фактично по договору з учасником буде здійснювати гарантійне сервісне обслуговування обладнання, що є предметом закупівлі (п.1.2).
Враховуючи викладене, довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідні для доставки предмету закупівлі, повинна була містити інформацію про транспортне забезпечення та/або можливість доставки предмету закупівлі.
Та обставина, що довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази містить додаткову інформацію про орендовані приміщення та техніку, що перебуває у власності учасника, не вказує на порушення з боку учасника.
Також та обставина, що довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази не містить інформацію про сервісний центр, вказаний в довідці про сервісний центр, не вказує на те, що учасником не виконані вимоги тендерної документації, т.я. інформація про сервісний центр надана іншим документом. Окрім того, сервісний центр не відноситься до обладнання та матеріально-технічної бази, необхідні для доставки предмету закупівлі, оскільки не задіяний в процесі доставки предмету закупівлі.
Вимогами тендерної документації не було передбачено зазначення в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази інформації про сервісний центр.
Довідка щодо наявності сервісного центру, надана ТОВ «Еменс» у складі тендерної пропозиції, містить інформацію про сервісний центр, який заходиться за адресою : 01135, м.Київ, проспект Перемоги, буд. 16. Вказана довідка на виконання вимог тендерної документації містить інформацію про контактний телефон, режим роботи сервісного центру, а також інформацію про приналежність сервісного центру.
Тендерна документація не передбачала зазначення з боку учасника у довідці про сервісний центр інформації про всі приміщення, що перебувають у власності чи орендуються учасником.
З огляду на викладене, тендерна пропозиція ТОВ «Еменс» у цій частині повністю відповідала вимогам тендерної документації.
Зважаючи на наведені пояснення, у замовника були відсутні правові підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Еменс».