Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення порядку визначення предмета закупівлі
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані (додатку), оприлюдненні інформації щодо закупівлі та укладанні договору установлено порушення пункту 18 частини 1 статті 1, статті 4, частини 7 статті 2, частини 1 стататті 10 та частини 3 статті 36 Закону № 922, а також вимог абзацу 2 пункту 1 розділу ІІ Порядку МЕРТУ № 454.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема шляхом недопущення їх у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 жовтня 2019 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання Відділом освіти Черняхівської районної державної адміністрації (далі – Замовник) законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані (додатку), оприлюдненні інформації щодо закупівлі та укладанні договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2019 рік, інформація розміщена Замовником в електронній системі закупівель щодо закупівлі у 2019 році машин для обробки даних (апаратна частина) (ДК 021:2015: 30210000-4) та пояснення Замовника від 23.10.2019 року.
Відповідно до статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922) встановлено імперативну вимогу, що закупівля здійснюється відповідно до річного плану, при цьому річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу (далі – веб-портал) протягом п’яти днів з дня затвердження.
При цьому, пунктами 3 та 7 форми річного плану закупівель, затвердженої Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 449/28579 передбачено зазначення інформації щодо конкретної назви предмета закупівлі та процедури закупівлі.
В той же час, відповідно до підпункту 18 частини 1 статті 1 Закону № 922, зокрема визначено, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції. Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом.
Абзацом 2 пункту 1 розділу ІІ «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 448/28578 (далі – Порядок МЕРТУ № 454) визначено, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону № 922 та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – ДК 021:2015), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
Разом з тим, відповідно до абзацу 2 частини 1 статті 2 Закону № 922, вимоги вказаного Закону застосовуються до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень.
За результатами моніторингу щодо дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмету закупівель, встановлено що Замовником предмет закупівлі товару визначено за показником шостої цифри (ДК 021:2015: 30213100-6 - Портативні комп’ютери), а не четвертої цифри ДК 021:2015 (ДК 021:2015: 30210000-4 машини для обробки даних (апаратна частина)), чим не дотримано вимоги пункту 18 частини 1 статті 1 Закону № 922 та абзацу 2 пункту 1 розділу ІІ Порядку МЕРТУ № 454.
За результатами моніторингу щодо дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані (додатку), оприлюдненні інформації встановлено, що Замовником 07 березня 2019 року на веб-порталі оприлюднено річний план додаток до річного плану за номером ІD: UA-P-2019-07-03-001100-b відповідно до якого, заплановано придбання товарів по предмету: «Ноутбук Windows 10», за кодом 30213100-6 ДК 021:2015, очікуваною вартістю в сумі – 15 000,00 грн., та 21 серпня 2019 року на веб-порталі оприлюднено додаток до річного плану за номером ІD: UA-P-2019-08-21-001211-c відповідно до якого, заплановано придбання товарів по предмету: «Ноутбук Windows 10», за кодом 30213100-6 ДК 021:2015, очікуваною вартістю в сумі – 198 100,00 грн.
Разом з тим, відповідно до інформації оприлюдненій на веб-порталі Замовником за результатами проведення допорогових закупівель укладено договори на закупівлю товарів «Ноутбук Windows 10» в загальній сумі 212 400,00 грн., а саме:
- договір від 31.07.2019 року № 175, код за ДК 021-2015: 30213100-6, на суму 15 000,00 грн.; (інформація оприлюднена на веб-порталі за номером ID: UA-2019-07-03-000492-b);
- договір від 11.09.2019 року № 214, код за ДК 021-2015: 30213100-6, на суму 197 400,00 гривень (інформація оприлюднена на веб-порталі за номером ID: UA-2019-08-21-000868-c).
Водночас, аналізом встановлено, що відповідно до звіту про укладений договір, оприлюдненого на веб-порталі 24.09.2019 року, Замовником з ТОВ «БІ-ПРО» укладено договір від 18.09.2019 року № 214 на закупівлю товарів за аналогічним предметом «Ноутбук Windows 10», вартістю в сумі – 197 400,00 грн. (інформація оприлюднена на веб-порталі за номером ID: UA-2019-09-24-001845-b).
Разом з тим, аналізом встановлено, що в порушення статті 4 Закону № 922, Замовником в річному плані (додатку до річного плану) розміщеному на веб-порталі, відсутня інформація про планування придання вищевказаного предмету закупівель у вересні 2019 року вартістю 197 400,00 гривень.
Крім того, аналізом також встановлено, що в порушення вимог частини 1 статті 10 Закону № 922, звіт про укладений договір від 18.09.2019 року № 214 оприлюднено на веб-порталі лише на 6 -тий день з дня укладення договору.
Слід відмітити, що частиною 7 статті 2 Закону № 922 передбачено, що забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону.
Крім того, частиною 3 статті 36 Закону № 922 забороняється укладання договорів, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель, крім випадків, передбачених цим Законом.
Отже, Замовником укладено договір про закупівлю від 18.09.2019 року № 214 в сумі 197 400,00 грн., без застосування процедури закупівлі, визначеної частиною 1 статті 12 Закону № 922, чим не дотримано вимоги частини 7 статті 2 та частини 3 статті 36 Закону № 922.
Період усунення порушень:
28.10.2019 17:01 - 12.11.2019 00:00
Дата публікації висновку:
28.10.2019 17:01