-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Накладки 1Р65
Накладки 1Р65
Завершена
3 525 720.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 628.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 628.60 UAH
Номер:
cc432f10e8df44a2b07ef8208da3bdc1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-12-18-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.12.2020 00:00
Період моніторингу:
18.12.2020 13:17 - 15.01.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
18.12.2020 № 67
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 25.11.2020 №003100-18/7905-2020 почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
від 18.12.2020 № 67
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4. UA-2019-09-18-002683-b, 18.09.2019, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання законодавства щодо оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі англійською мовою встановлено порушення частини першої та четвертої статті 10 Закону; частини сьомої статті 2 Закону; абзацу 2 частини першої статті 27 Закону; абзацу 2 частини першої статті 28 Закону.
За результатами аналізу питання надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї встановлено порушення частини першої статті 23 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом; відповідності тендерної документації вимогам Закону; своєчасності укладання договору, додаткових угод до нього та їх оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором (розірвання договору) з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 грудня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; дотримання законодавства щодо оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі англійською мовою; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом; надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї; відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) в редакції від 01.01.2019; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору, додаткових угод до нього та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: відомості щодо процедур закупівель, оприлюднених 18.09.2019 в електронній системі закупівель філією «Центр забезпечення виробництва» Акціонерного товариства «Українська залізниця» (далі – замовник) за предметом закупівлі «34940000-8: Залізничне обладнання»: ID номери закупівель: UA-2019-09-18-001654-a, UA-2019-09-18-002679-b та UA-2019-09-18-002683-b; про проведення відкритих торгів UA-2019-09-18-001654-a; річний план закупівель замовника на 2019 рік; тендерну документацію замовника, затверджену рішенням тендерного комітету замовника 17.10.2019 (далі - тендерна документація); тендерні пропозиції учасників ТОВ «Метінвест-смц» та ТОВ «Сота Україна»; звернення учасників з вимогами про усунення порушень від 20.09.2019 № UA-2019-09-18-001654-a.b1, від 23.09.2019 № UA-2019-09-18-001654-a.b2; роз’яснення замовника на вимоги про усунення порушень від 08.10.2019; протокол розгляду тендерних пропозицій від 06.11.2019 № 3226/602/-19-Т; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; договір поставки від 22.11.2019 № ЦЗВ-05-00519-01укладений між замовником та ТОВ «Сота Україна» на суму 3520800,00 грн. в т.ч. ПДВ (далі – договір); додаткову угоду до договору від 27.12.2019 № 1.
Проведеним моніторингом дотримання законодавства щодо оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі англійською мовою встановлено наступне.
Відповідно до частини четвертої статті 10 Закону оголошення про проведення процедури закупівлі у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг – 133 тисячам євро; для робіт – 5150 тисячам євро. Курс євро визначається згідно з офіційним курсом Національного банку України, встановленим на день надання для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі.
Згідно інформації, оприлюдненої замовником в електронній системі закупівель за предметом закупівлі «ДК 21:2015: 34940000-8: Залізничне обладнання» оголошено три процедури закупівлі відкритих торгів:
1) ID номер закупівлі: UA-2019-09-18-001654-a, очікувана вартість – 3525720,00 грн. За результатами процедури укладено договір поставки від 22.11.2019 № ЦЗВ-05-00719-01 на суму 3520800,00 грн.;
2) ID номер закупівлі: UA-2019-09-18-002679-b, очікувана вартість – 3525720,00 грн. За результатами процедури укладено договір поставки від 22.11.2019 № ЦЗВ-05-00619-01на суму 3520800,00 грн.;
3) ID номер закупівлі: UA-2019-09-18-002683-b, очікувана вартість – 3525720,00 грн. За результатами процедури укладено договір поставки від 22.11.2019 № ЦЗВ-05-00519-01на суму 3520800,00 грн..
Вказане свідчить, за очікувана вартість предмету закупівлі «34940000-8: Залізничне обладнання» складає 10577160,00 грн., що еквівалентно 387365,70 євро.
Так, згідно даних офіційного сайту Національного банку України (https://bank.gov.ua) станом на 18.09.2019 офіційний курс євро становив 2730,536 грн. (кількість одиниць валюти 100).
Отже, з огляду на норми частини четвертої статті 10 Закону, оголошення про проведення процедури закупівлі обов’язково додатково оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу англійською мовою, що в порушення зазначеної норми не виконано замовником.
За наслідком вищевказаного порушення також не дотримано вимоги:
- абзацу 2 частини першої статті 27 Закону, згідно якого «У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до положень частини четвертої статті 10 цього Закону у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні про проведення процедури закупівлі, електронною системою закупівель автоматично розкривається частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі.»;
- абзацу 2 частини першої статті 28 Закону, згідно якого «У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону, проводиться оцінка лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені згідно з цим Законом.».
Моніторингом встановлено, що процедури відкритих торгів за предметом закупівлі «34940000-8: Залізничне обладнання» (UA-2019-09-18-001654-a, UA-2019-09-18-002679-b та UA-2019-09-18-002683-b) замовник оголосив в один день – 18.09.2019.
Також замовником не дотримано вимоги абзацу 2 частині першої статті 10 Закону в частині оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі та тендерної документації - не пізніше ніж за 30 днів до дня розкриття тендерних пропозицій, з огляду на те, що вартість закупівлі перевищує межі, встановлені у частині четвертій статті 10 Закону.
Так, оголошення оприлюднено – 18.09.2019, день розкриття тендерних пропозицій – 28.10.2019, що не виконує норми абзацу 2 частині першої статті 10 Закону.
Вищезазначені норми законодавства та документи свідчать, що замовником в порушення частини сьомої статті 2 Закону здійснено поділ предмета закупівлі на частини, з метою уникнення застосування цього Закону.
Натомість, замовник уклав з ТОВ «Сота Україна» договір поставки від 22.11.2019 № ЦЗВ-05-00519-01 на суму 3520800,00 грн..
Моніторингом питання надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї, установлено, що замовник на звернення учасників, які оприлюднені в електронній системі закупівель 20.09.2019 та 23.09.2019 оприлюднив роз’яснення 08.10.2019 з перевищенням терміну (три робочі дні), чим порушив вимоги частини першої статті 23 Закону в частині несвоєчасного надання роз’яснення щодо тендерної документації та внесення змін до неї.
Період усунення порушень:
28.12.2020 18:17 - 15.01.2021 00:00
Дата публікації висновку:
28.12.2020 18:17
Оскарження висновку в суді
Опис:
12.01.2021 до Окружного адміністративного суду міста Києва філією «ЦЗВ» АТ «Укрзалізниця» подано позовну заяву до Державної аудиторської служби України (Північно-східний офіс Держаудитслужби в особі Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області) про визнання протиправним та скасування висновків від 28.12.2020 про результати моніторингу закупівлі за ідентифікаторами № UA-2019-09-18-002683-b
Дата публікації:
13.01.2021 13:38
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
до висновку про результати моніторингу закупівлі
UA-2019-09-18-002683-b
Державною аудиторською службою України (далі — ДАСУ) 28 грудня 2020 року розміщено висновок про результати моніторингу закупівлі Накладки 1Р65 (ДК 021:2015:34940000-8: Залізничне обладнання) (номер закупівлі в ЦБД UA-2019-09-18-002683-b).
Згідно з висновком, ДАСУ встановила порушення частини першої та четвертої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), порушення частини сьомої статті 2 Закону; порушення абзацу 2 частини першої статті 27 Закону; порушення абзацу 2 частини першої статті 28 Закону, порушення частини першої статті 23 Закону.
Акцентуємо увагу на тому, що процедура закупівлі (номер закупівлі в ЦБД UA-2019-09-18-002683-b) розпочата до введення в дію нової редакції Закону (до 19.04.2020)
Відповідно до частини п’ятої Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону процедури закупівлі товарів, робіт і послуг, розпочаті до введення в дію нової редакції Закону, завершуються відповідно до порядку, що діяв до введення в дію нової редакції Закону (до 19.04.2020).
Відповідно до частини восьмої статті 71 Закону надаємо свої заперечення до висновку.
1. Щодо порушення вимог частини першої та четвертої статті 10 Закону, частини сьомої статті 2 Закону, абзацу 2 частини першої статті 27 Закону, абзацу 2 частини першої статті 28 Закону Замовник не погоджується.
Процедура закупівлі UA-2019-09-18-002683-b оголошена у відповідності до річного плану закупівель. Очікувана вартість предмета закупівлі
3 525 720,00 грн., що не перевищує межі встановлені частиною 4 статті 10 Закону (курс Євро станом на 18.09.2019 за даними офіційного сайту Нацбанку склав 2730,536 грн за 100 євро) Отже, оголошення про проведення процедури закупівлі та тендерної документації, відповідно до абз. 2 частини 1 статті 10 Закону оприлюднюється не пізніше ніж за 15 днів до дня розкриття тендерних пропозицій та додатково не оприлюднюється на веб-порталі уповноваженого органу англійською мовою.
Частиною 7 статті 2 Закону передбачено, що Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів.
Замовник провів закупівлю у відповідності до вимог Закону шляхом застосування процедури відкритих торгів.
2. Щодо порушення частини першої статті 23 Закону.
Відповідно до частини першої статті 23 Закону замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.
Також абзацом третім частини другої статті 23 Закону встановлено, що у разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації строк подання тендерних пропозицій автоматично продовжується електронною системою не менш як на сім днів.
На запитання, розміщені в системі Prozorro, Замовник надав відповідь пізніше триденного строку. Одночасно кінцевий строк подання тендерних пропозицій на виконання зазначених вище вимог Закону було відповідним чином продовжено. Відповідна інформація була оприлюднена відповідно до статті 10 Закону.
Таким чином, Замовник дотримався вимог Закону щодо надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї.
Повідомляємо, що відповідно до статті 71 Закону Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. За процедурою закупівлі UA-2019-09-18-002683-b 24.12.2020 в електронній системі закупівель оприлюднено звіт про виконання договору.
Дата публікації звіту:
05.01.2021 15:54