• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Миколаївської області)

Завершена

3 685 927.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 429.00 UAH
Номер: 1ec6ae5641f54375a5f3660bb2eee5f1
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-11-13-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.11.2019 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168670
Період моніторингу: 13.11.2019 16:29 - 05.12.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 13.11.2019 № 211 Миколаїв Про початок моніторингу закупівлі Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року №8, та на підставі даних автоматичних індикаторів ризиків НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівлі ID: UA-2019-09-02-000979-b, яка оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 02 вересня 2019 року. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, що зазначена в пункті 1 цього наказу. Начальник Денис ЯКОВЛЄВ
Адреса: Ukraine, Миколаївська, Миколаїв
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Миколаївська обл.), +38 (0 63) 707-54-45, viktoriaaleshina.dasy@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту чотири частини першої статті 30 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності умов тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції ПП «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «МИКОЛАЇВАВТОДОР», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, а також відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 листопада 2019 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2019 рік Служби автомобільних доріг у Миколаївській області (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація (зі змінами), затверджена рішенням тендерного комітету (протокол від 13.09.2019 № 3/45/2019); тендерні пропозиції ПП «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «МИКОЛАЇВАВТОДОР» (код ЄДРПОУ 42677684) та ТОВ «МІСТДОРБУД» (код ЄДРПОУ 41782014); протоколи розгляду тендерних пропозицій від 27.09.2019 № 4/45/2019 та від 30.09.2019 № 5/45/2019; повідомлення про намір укласти договір; договір від 11.11.2019 № 41-Б; пояснення Замовника від 18.11.2019, отримані через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що пропозиція ТОВ «МІСТДОРБУД» не відповідає умовам тендерної документації. Так, згідно з Додатком 1 до тендерної документації учасники у складі тендерних пропозицій надають «свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів (машини тощо) та/або інші реєстраційні документи, що свідчать про державну/відомчу реєстрацію машин та механізмів, на залучені машини та механізми (в тому числі на машини та механізми субпідрядника при залученні до виконання робіт субпідрядних організацій). У разі, якщо машини та/або механізми не підлягають державній/відомчій реєстрації, учасником в складі тендерної пропозиції надається лист – пояснення з посиланням на норми законодавства». Аналізом пропозиції ТОВ «МІСТДОРБУД» встановлено, що в складі тендерної пропозиції відсутнє свідоцтво про реєстрацію одного з двох транспортних засобів «ГАЗ 5312 вантажний бортовий - С» (державний номер ВЕ0581АЕ), зазначених в позиції 32 Довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг за предметом закупівлі від 05.09.2019 № 45/09 (далі – Довідка № 45/09). Крім того, згідно з Додатком 1 до тендерної документації «в графі 2 учасник зазначає виключно інформацію, яка наявна в свідоцтвах про реєстрацію транспортних засобів (машини тощо) та/або інших реєстраційних документах, що свідчать про державну/відомчу реєстрацію машин та механізмів якщо машини та механізми підлягають обов’язковій державній/відомчій реєстрації». Аналізом пропозиції ТОВ «МІСТДОРБУД» встановлено, що в позиції 17 Довідки № 45/09 найменування машини не відповідає інформації, наведеній в свідоцтві про її реєстрацію. Зокрема, в Довідці № 45/09 найменування машини зазначено як: «Автогрейдер ДЗ-143», а в свідоцтві про реєстрацію АА № 015624 найменування машини зазначено як: «А-грейдер ДЗ-143». Тобто, в цій частині інформація не відповідає умовам Додатку 1 до тендерної документації. Таким чином, Замовник на порушення пункту 5.3 розділу 5 «Оцінка тендерних пропозицій» тендерної документації та пункту четвертого частини першої статті 30 Закону не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «МІСТДОРБУД» як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації. Порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якого спрацював автоматичний індикатор ризиків (RISK1-5_2), не підтверджено.
Період усунення порушень: 28.11.2019 14:42 - 13.12.2019 00:00
Дата публікації висновку: 28.11.2019 14:42

Оскарження висновку в суді

Опис: Висновок Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області за результатами здійснення моніторингу закупівлі 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Миколаївської області) (UA-2019-09-02-000979-b) оскаржено в суді
Дата публікації: 13.12.2019 16:26

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ до Висновку Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області за результатами здійснення моніторингу закупівлі 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Миколаївської області) (UA-2019-09-02-000979-b) Керуючись ч.8 ст.7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» Служба автомобільних доріг у Миколаївській області (надалі за текстом – Служба) повідомляє про незаконність Висновку Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області за результатами здійснення моніторингу закупівлі 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Миколаївської області) (UA-2019-09-02-000979-b) (надалі за текстом – Висновок), виходячи з наступного. Висновком зобов’язано Службу «здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку». Зобов’язання «здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку» є неконкретизованим та незрозумілим до виконання, так як «установленого законодавством порядку» в даному випадку не існує. На запит Служби щодо надання роз’яснень змісту Висновку та визначених у ньому зобов’язань Управлінням всупереч вимогам чинного законодавства надано формальну відписку, зміст якої зводиться до повідомлення про відсутність компетенції у Управління роз’яснювати видані ним документи. Таким чином, зміст Висновку та визначені у ньому зобов’язання так і залишилися невизначеними для виконання – що сам мало на увазі Управління зазначаючи про «установлений законодавством порядок» та визначаючи обов’язок Служби «здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку» при наявності укладеного договору залишилося невідомим як для Служби, так і напевне для самого Управління. Зі змісту Висновку вбачається, що Управління фактично спонукає Службу визначити самостійно на підставі невизначеного кола законодавчих актів які саме заходи вжити для усунення порушень, що є неприпустимим, оскільки в разі допущення Службою недоліків (порушень), Управління повинно встановити чіткий та послідовний перелік заходів для відновлення правової дисципліни суб`єкта, який підлягав перевірці. Доводимо до відому, що у справі «Рисовський проти України» Європейський Суд з прав людини «... підкреслює особливу важливість принципу «належного урядування». Зазначений принцип на думку суду передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на основоположні права людини, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб. Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності». Таким чином, Управління, вчиняючи дії по виданню управлінських рішень з нечіткими та загальними вимогами, діяло формально, неналежно і в непослідовний спосіб. Також повідомляємо, що згідно аналогії, правова позиція Верховного Суду (постанови від 08 травня 2018 року справа №826/3350/17 та від 11 жовтня 2018 року справа №813/4101/17) ґрунтується на тому, що нечіткість та неконкретність вимог органу державного фінансового контролю є безумовною підставою для визнання їх протиправними. Враховуючи викладене, вказані обставини прямо свідчать про незаконність виданого Управлінням Висновку, що унеможливлює його виконання. Додатково повідомляємо про відсутність змістовного навантаження в запропонованому Управлінням такому способі «усунення порушень», як скасування рішення тендерного комітету від 30.09.2019 №5/45/2019 про визнання ТОВ «МІСТДОРБУД» переможцем. По-перше: на умови укладеного Договору №41-Б від 11.11.2019 така дія жодним чином не вплине. По-друге: запропонований Управлінням спосіб «усунення порушення» призведе до фактичного здійснення закупівлі без визначених законодавством процедур, що є прямим порушенням законодавства, до якого Управління прямо спонукає Службу.
Дата публікації звіту: 05.12.2019 10:55

Запити/Пояснення