-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О26139 Строїнці – Перебиківці на ділянці км 4+000 – км 5+000 в Чернівецькій області» (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Завершена
3 428 808.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 34 288.00 UAH
мін. крок: 1% або 34 288.00 UAH
Номер:
bd25621a838c41e486edf2725bf4160d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-12-17-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.12.2019 00:00
Період моніторингу:
17.12.2019 15:55 - 09.01.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
17.12.2019 № 51
Чернівці
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 190, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби
в Чернівецькій області
від 17 грудня 2019 року № 51
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
3. UA-2019-08-30-002021-a від 30.08.2019 - Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини третьої статті 17, пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
За результатами розгляду питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 грудня 2019 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік Департаменту капітального будівництва та дорожнього господарства Чернівецької обласної державної адміністрації (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету від 30.08.2019 №265 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію учасника ТОВ «САТ Україна»; протоколи розгляду тендерних пропозицій від 19.09.2019 №379, від 25.09.2019 №398, від 02.10.2019 №428; протокол засідання тендерного комітету Замовника від 06.11.2019 №628; повідомлення про намір укласти договір від 06.11.2019; договір від 25.11.2019 №138-ДГ; звіт про результати проведення процедури закупівлі від 25.11.2019; рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 30.10.2019 №15717-р/пк-пз.
Моніторинг щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Замовником у пункті 5 розділу ІІІ тендерної документації встановлена вимога надати учасниками торгів інформацію про відсутність підстав, визначених у частинах першій (за винятком пунктів 1 і 7 цієї частини) і другій статті 17, в вигляді довідки, наведеній у Додатку 7 цієї тендерної документації.
Водночас, у пункті 1 розділу IV Додатку 2 до тендерної документації встановлена вимога про надання учасниками інформації про відсутність підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, згідно Додатку 7 до тендерної документації.
Проте, у Додатку 7 до тендерної документації Замовником не встановлено вимог про надання інформації про відсутність підстав, передбачених пунктами 3, 8 та 9 частини першої статті 17 Закону, що порушує норми абзацу першого частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
Також, на порушення частини третьої статті 17, пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовником у пункті IV Додатку 2 до тендерної документації встановлена вимога щодо надання учасником-переможцем листа в довільній формі та інформаційної довідки з відповідного реєстру стосовно пунктів 2 та 3 відповідно частини першої статті 17 Закону, інформація щодо яких міститься у відкритих реєстрах, доступ до яких є вільним.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій, встановлено що тендерна пропозиція учасника ТОВ «САТ Україна», якого визнано переможцем торгів, не відповідає вимогам тендерної документації.
Так, у довідці про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі учасник ТОВ «САТ Україна» не зазначив інформацію стосовно пунктів 3, 8 та 9 частини першої статті 17 Закону, чим недотримав вимог пункту 5 Розділу III тендерної документації та пункту 1 розділу IV Додатку 2 до тендерної документації.
Також, тендерною документацією передбачено, що переможець торгів у строк, що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, повинен завантажити через електронний майданчик документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, викладені в розділі ІV Додатку 2 цієї тендерної документації.
Переможець торгів ТОВ «САТ Україна» не надав інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення, отриману на сайті Національного агентства з питань запобігання корупції, про не притягнення службової (посадової) особи учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, що не відповідає вимогам розділу IV Додатку 2 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 30 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Отже, Замовник на порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «САТ Україна» як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Період усунення порушень:
24.12.2019 15:24 - 09.01.2020 00:00
Дата публікації висновку:
24.12.2019 15:24
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу закупівлі (заперечення опубліковано повторно, попередня публікація була здійснена за допомогою опції «Звернутися до органу державного фінансового контролю»).
Дата публікації звіту:
10.01.2020 14:32
Запити/Пояснення
Номер:
075bf7538b1249adafa2c7562934c6b5
Назва:
Заперечення
Дата опублікування:
03.01.2020 12:26
Опис:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
до висновку про результати моніторингу закупівлі
«Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О26139 Строїнці – Перебиківці на ділянці км 4+000 – км 5+000 в Чернівецькій області» (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Департаментом капітального будівництва та дорожнього господарства обласної державної адміністрації (далі-Департамент) розглянуто висновок Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області оприлюднений через електронну систему закупівель 24.12.2019. Відповідно до статті 253 Цивільного кодексу України Департаментом не порушено п’ятиденний строк для надання аргументованого заперечення. Керуючись абзацом 2 частини 8 статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) Департамент заперечує щодо висновку про результати моніторингу закупівлі в частині наявності порушень законодавства в сфері публічних закупівель з боку Замовника у проведеній закупівлі, аргументуючи правомірність дій наступним:
Відповідно до пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Крім того, відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити і іншу інформацію відповідно до законодавства на розсуд замовника.
Статтею 17 Закону передбачено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо:
1) він має незаперечні докази того, що учасник пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій посадовій особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі;
2) відомості про юридичну особу, яка є учасником, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
3) службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення;
4) суб’єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів (тендерів);
5) фізична особа, яка є учасником, була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
6) службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію, була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
7) тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) замовника;
8) учасник визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;
9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань";
10) юридична особа, яка є учасником, не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень.
Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).
Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої статті 17.
Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Також звертаємо увагу, що статтею 22 Закону передбачено, що тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги встановлені статтею 17, Замовник не вимагає підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Департаментом не встановлена вимога про надання учасниками інформації про відсутність підстав, передбачених пунктом 9 ч. 1 ст.17 Закону оскільки відповідно до Замовлення Департаменту Державним підприємством «Національні інформаційні системи» наданий доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. У зв’язку із вільним доступом, так само до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (пункт 3), Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (пункт 8) та можливістю перевірити інформацію про учасника, Департамент не вимагає у тендерній документації підтвердження даної інформації.
Згідно з ч. 3 ст. 17 Закону Мінекономрозвитку щороку до 20 січня та, додатково в разі потреби, оприлюднює інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, на своєму веб-порталі.
У тендерній документації Департаментом передбачена довідка довільної форми (Додаток 7) в якій зазначено надання лише підтвердження тієї інформації, яку Замовник не змозі перевірити самостійно через відкритті реєстри. У зв’язку із вільним доступом до реєстрів Департамент на кваліфікаційній стадії самостійно перевіряє інформацію про Учасників закупівлі на відповідність статті 17 Закону. Департамент являється розпорядником бюджетних коштів та є відповідальним за ефективне використання бюджетних коштів. Під час проведення закупівель Департамент дотримується норм Закону не порушуючи права учасників закупівель.
Щодо надання учасником-переможцем листа в довільній формі та інформаційної довідки з відповідного реєстру стосовно пунктів 2, 3 частини 1 ст. 17 Закону повідомляємо про наступне.
Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою ст. 17, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі.
Беручи до уваги, що відповідно до ст. 22 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів забезпечують ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів Департаментом, як додаткові важелі захисту, встановлено надання учасниками - переможцями листа в довільній формі та інформаційної довідки з відповідного реєстру стосовно пунктів 2, 3 частини 1 ст. 17 Закону. Метою встановлення такої вимоги, являється захист від недобросовісних учасників, однак дані дії не порушують вимоги Закону.
У зв’язку з тим, що проведення процедури закупівлі у деяких випадках затягується на місяці, не з вини Замовника (оскарження з боку учасників, перекваліфікація, розгляд пропозиції до 20 днів), а за даний період може виникнути така ситуація, що на момент подання пропозицій учасником (при перевірці через реєстри) інформація зазначена на стадії перевірки може бути не актуальною на момент визнання його переможцем торгів (наприклад учасника буде притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення або на момент визначення переможцем юридична особа вчинила корупційне правопорушення) додатково учасником-переможцем засвідчується інформація. Також вагомим фактором, являються, випадки збою у роботі з державними реєстрами (технічні помилки). Департаментом дотримано вимоги законодавства у сфері публічних закупівель, крім того, жодним учасником-переможцем не оскаржувалися дії Замовника стосовно надання вищезазначеної інформації.
ТОВ «САТ Україна» відповідно до вимог п. 1 Розділу ІІІ тендерної документації протягом п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір було завантажено документи переможця. В складі вищезазначених документів було надано Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення, отриману на сайті Національного агентства з питань запобігання корупції, про не притягнення учасника, до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення, а також Лист у довільній формі про те, що відомості про службову (посадову) особу учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, яка є переможцем, не вносились до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.
Крім того, хочемо зазначити, що Департаменту надано доступ до окремих державних реєстрів, для можливості перевірки достовірності наданої учасниками інформації.
Департамент у своїй діяльності керується нормами чинного законодавства, дотримується принципів здійснення державних закупівель, об’єктивно здійснює розгляд пропозицій Учасників дотримуючись при цьому всіх вимог тендерної документації та положень Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, тендерним комітетом Замовника не допущено порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Номер:
da244a71fb8048fea4cfed653219b4b0
Назва:
Відповідь на звернення за роз'ясненням змісту висновку
Дата опублікування:
08.01.2020 11:20
Опис:
Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Звернення Замовника та прикріплені до нього документи фактично не містять звернення за роз'ясненням щодо змісту висновку. Вказане звернення по суті є запереченням Замовника до висновку. При цьому, Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено процедури розгляду таких заперечень та надання висновку на них.