-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Влаштування системи пожежної сигналізації на об’єкті: Вищий навчальний комунальний заклад Львівської обласної ради «Самбірський медичний коледж» по вул. Шевченка, 14 в м.Самбір Львівської обл.
Завершена
570 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0.2% або 1 000.00 UAH
Номер:
d66a0b7be7ce422eb789c64c94045c03
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-06-02-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.06.2020 00:00
Період моніторингу:
02.06.2020 15:54 - 24.06.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
02.06.2020 № 98
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини першої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 02.06.2020 № 98.
Витяг з переліку
процедур закупівлі
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органуUA-2019-08-21-000329-b 21.08.2019. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
В.о начальника відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозиції, встановлено порушення вимог частини 1 статті 30 Закону.
За результатами аналізу порядку оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог частини 1 статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, в тому числі шляхом опублікування звіту про виконання договору та недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 червня 2020 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в чинній на час проведення закупівлі редакції (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ВНКЗ ЛОР «Самбірський медичний коледж» (далі – Замовник) на 2019 рік (UA-P-2019-08-21-000696-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції ТОВ «Саламандр», ТОВ «Реінжиніринг пожежної та техногенної безпеки», ПП «Охорона – 004», ТОВ «БК Житлокомунбудсервіс», ПП «Професійні системи безпеки» (в частині правомірності їх відхилення Замовником); тендерну пропозицію ПП «Мегабезпека», повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю № 10-2 від 02.10.2019 та додаткову угоду №2 від 09.12.2019 до вказаного договору.
Згідно з вимогою пункту 5 частини 6 розділу 3 тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікати відповідності: на: гучномовці; сповіщувачі пожежні димові оптичні; сповіщувачі пожежні ручні; сповіщувачі пожежні теплові точкові, покажчики пожежні світлові, прилади приймально-контрольні; пристрої передавання пожежної тривоги; устаткування керування та індикації звукового сповіщення. Сертифікати повинні бути чинні на кінцевий строк подання пропозиції.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що учасником ПП «Мегабезпека» сертифікат відповідності на пристрої передавання пожежної тривоги у складі тендерної пропозиції не надано.
За вимогою розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації Замовника на підтвердження відсутності підстави відмови участі в процедурі закупівлі відповідно до частини 2 статті 17 Закону переможець торгів у строк, що не перевищує 5 календарних днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір повинен надати Замовнику скановану копію з оригіналу довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), виданої відповідним органом Державної фіскальної служби, що діє станом на дату подання документа.
При цьому, згідно з вимогами розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації у разі ненадання переможцем торгів документів відповідно до вимог документації в зазначені строки Замовник акцептує наступну найбільш економічно вигідну пропозицію відповідно до частини 3 ст. 32 Закону.
Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27.09.2018 за № 1102/32554), далі – Порядок № 733.
Згідно з пунктом 7 Порядку № 733, довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, довідку у паперовій формі платник (його законний чи уповноважений представник) отримує безпосередньо в органі, до якого було подано заяву, довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині електронного кабінету з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Форма довідки містить такі обов’язкові реквізити, як підписи керівника (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу та посадової особи контролюючого органу, а також відбиток печатки контролюючого органу.
За вимогою Національного стандарту України «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів» ДСТУ 4163-2003 (затверджений наказом Держспоживстандарту України від 07.04.2003 № 55) документи, що їх складають в організації, повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва організації, назва виду документа (не зазначають на листах), дата, реєстраційний індекс документа, заголовок до тексту документа, текст документа, підпис. Таким чином, підпис - це окремий реквізит, установлений Національним стандартом України ДСТУ 4163 2003 як обов’язковий для всіх без винятку службових документів.
Відповідно до статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом. Оригінал електронного документа повинен давати змогу довести його цілісність та справжність у порядку, визначеному законодавством; у визначених законодавством випадках може бути пред’явлений у візуальній формі відображення, в тому числі у паперовій копії.
Проте, учасником-переможцем торгів ПП «Мегабезпека» подано довідку від 19.09.2019 р. № 36717, яка не підписана уповноваженими на те посадовими особами та не скріплена печаткою, що не є оригіналом документу або його копією, зробленою з оригіналу; не має накладеного кваліфікованого електронного підпису, що не є електронним документом у розумінні Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», а, отже, не є належним документом, що підтверджує відсутність підстави, визначеної частиною 2 статті 17 Закону.
Однак, на порушення вимог пункту 2 та пункту 4 частини 1 статті 30 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицию ПП «Мегабезпека», яка не відповідала вимогам тендерної документації, та через ненадання вказаним переможцем документу, що підтверджує відсутність підстави, визначенною статтею 17 Закону, а уклав з ним договір про закупівлю № 10-2 від 02.10.2019 (далі – Договір № 10-2) на суму 489 100,00 гривень.
Проведеним моніторингом наявної в електронній системі закупівель інформації щодо досліджуваної процедури закупівлі встановлено, що до Договору №10-2 укладено та оприлюднено додаткову угоду № 2 від 09.12.2019 року.
Проте, інформація щодо внесення змін до Договору № 10-2 шляхом укладання додаткової угоди №1 в електроннній системі закупівель відсутня.
На оприлюдений органом державного фінансового контролю під час моніторингу (09.06.2020) запит щодо надання інформації про причини та підстави не опублікування повідомлення про внесення змін до Договору № 10-2 шляхом укладання додаткової угоди №1 відповідного пояснення Замовником на час завершення моніторингу не надано (не оприлюднено).
Слід зазначити, що відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції, чинній з 19.04.2020) протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, а замовник протягом 3-х робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Відповідно до вимог частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про внесення змін до договору - протягом трьох днів з дня внесення змін (абзац 9 частини 1 статті 10), звіт про виконання договору - протягом 3 днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання (абзац 10 частини 1 статті 10).
Таким чином, на порушення вимог абзацу 9 частини 1 статті 10 Закону Замовником в електорнній системі закупівель не оприлюднив повідомлення про внесення змін до Договору № 10-2 шляхом укладання додаткової угоди №1 до нього.
Слід зазначити, що додатковою угодою № 2 від 09.12.2019 були внесені зміни про зменшення суми робіт та послуг за договором - зменшено суму договору на 63 967,62 грн, загальна сума договору становить 425 132,38 гривень. Вказана додаткова угода діє до 31.12.2019 року.
Проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до пункту 5.1.1 Договору № 10-2 підрядник зобов’язується приступити до роботи і завершити роботи в терміни, визначені даним договором, згідно з пунктом 2.1 - сторони прийшли до згоди про те, що підрядник приступає до надання послуг, передбачених даним договором з моменту підписання сторонами даного договору і зобов’язується повністю виконати роботи до 31.12.2019 року, або до повного виконання сторонами договірних зобов’язань, за умовою пункту 13.2 – даний Договір вступає в силу з моменту його підписання Сторонами і діє до повного виконання Сторонами узятих по ньому зобов’язань.
За даними ІТС «ProZorro» за процедурою закупівлі UA-2019-08-21-000329-b, розділ «Перевірити оплати», встановлено, що Замовником у грудні 2019 року здійснено оплату за Договором № 10-2 на користь ПП «Мегабезпека» в сумі 425 132,38 грн за влаштування системи пожежної сигналізації, підставою для оплати зазначено акти від 01.11.2019 № 1/99 і № 1/100, від 02.12.2019 № 2/99 і № 2/100. Вказана сума відповідає сумі укладеного Договору № 10-2 з врахуванням зменшення суми згідно додаткової угоди № 2.
Однак, на порушення вимог абзацу 10 частини 1 статті 10 Закону, після повного виконання договору, зокрема, надання послуг за Договором № 10-2 та його оплати в повному обсязі станом на 31.12.2019, Замовником звіт про виконання договору у встановлений Законом строк та станом на час завершення моніторингу (15.06.2020) не оприлюднено.
Період усунення порушень:
16.06.2020 09:55 - 01.07.2020 00:00
Дата публікації висновку:
16.06.2020 09:55
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на моніторинг UA-M-2020-06-02-000033 зазначаємо наступне:
Згідно з вимогою пункту 5 частини 6 розділу 3 тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікати відповідності: на: гучномовці; сповіщувачі пожежні димові оптичні; сповіщувачі пожежні ручні; сповіщувачі пожежні теплові точкові, покажчики пожежні світлові, прилади приймально-контрольні; пристрої передавання пожежної тривоги; устаткування керування та індикації звукового сповіщення. Сертифікати повинні бути чинні на кінцевий строк подання пропозиції. В складі тендерної пропозиції міститься сертифікат відповідності на пристрої передавання пожежної тривоги. Архів («сертифікати відповідності.rar», файл «прилади приймально-контрольні; пристрої передавання пожежної тривоги.pdf»). Висловлюємо заперечення на висновок моніторингу в цій частині.
Згідно ст.14 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Враховуючи норми Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 № 851-IV статті 7, оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронні довірчі послуги", у разі надсилання електронного документа кільком адресатам або його зберігання на кількох електронних носіях інформації кожний з електронних примірників вважається оригіналом електронного документа. Закон України «Про електронні довічні послуги» від 05.10.2017 року 2155-VIII, статті 17, електронна взаємодія фізичних та юридичних осіб, яка потребує відправлення, отримання, використання та постійного зберігання за участю третіх осіб електронних даних, аналоги яких на паперових носіях не повинні містити власноручний підпис відповідно до законодавства, а також автентифікація в інформаційних системах, в яких здійснюється обробка таких електронних даних, можуть здійснюватися з використанням електронних довірчих послуг або без отримання таких послуг, за умови попередньої домовленості між учасниками взаємодії щодо порядку електронної ідентифікації учасників таких правових відносин.
Державна податкова служба України (далі – ДПС ) у зв’язку з модернізацією електронних сервісів містить інформацію з реєстрів ДПС, які є загальнодоступними. Відтепер ними можна користуватись у режимі реального часу, використовуючи електронні сервіси, що знаходиться за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/registers/debit. За допомогою відкритих реєстрів ДПС, Замовник в змозі перевірити оригінальність наданого Учасником документу, здійснивши пошук довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів) за наступними реквізитами: код ЄДРПОУ суб’єкта господарювання (Учасника), номер електронної довідки, дата її надання у відкритому реєстрі. Відтак, Учасник надав довідку номер 36717 від 19.09.2019 року, яка повністю відповідає всім вимогам закону та завантажена у належні строки. Враховуючи вищенаведене, подані Учасником документи є чинними та законними.
Враховуючи наведене заперечуємо наявність порушення.
Стосовно Додаткової угоди №1:
Відповідно ст.36 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі;
3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі;
4) продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі;
5) узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
6) зміни ціни у зв’язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини п’ятої цієї статті.
Додатковою угодою №1 не змінено жодних істотних умов договору, лише уточнено формулювання в договорі. На Вашу вимогу оприлюднюємо Додаткову угоду №1.
Також повідомляємо що під час карантину ВНКЗ ЛОР Самбірський медичний коледж не працює в штатному режимі, що спричиняє затримки у формуванні відповідей на запити.
Замовником усунуто порушення шляхом оприлюднення звіту про виконання договору.
Дата публікації звіту:
03.07.2020 11:17
Запити/Пояснення
Номер:
571746398b9f46b68458ba2456ee5fd9
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
09.06.2020 15:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.06.2020 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2019-08-21-000329-b, яка проводилася ВНКЗ ЛОР «Самбірський медичний коледж» (далі – Замовник) за процедурою відкритих торгів, виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема встановлено, що Замовником за результатами торгів укладено з Приватним підприємством «Мегабезпека» договір про закупівлю робіт за державні кошти № 10-2 від 02.10.2019 р. (далі – Договір № 10-2) на суму 489 100,00 грн з ПДВ.
Аналізом наявної в електронній системі закупівель (ТС «ProZorro») інформації встановлено, що до договору про закупівлю робіт за державні кошти від 02.10.2019 р. №10-2 укладено та оприлюднено додаткову угоду № 2 від 09.12.2019 року.
Відповідно до вимог частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, повідомлення про внесення змін до договору - протягом трьох днів з дня внесення змін.
Водночас, в електронній системі закупівель Замовником відповідна інформація про укладання додаткової угоди №1 до Договору № 10-2 не оприлюднена.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення:
1. Пояснити причини та підстави не опублікування повідомлення про внесення змін до Договору № 10-2 шляхом укладання додаткової угоди №1?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Начальник Роман КРОЛЯК