Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані (додатку до річного плану закупівель) на 2019 рік, встановлено порушення вимог частини першої статті 4 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником вимог законодавства у сфері публічних закупівель на стадії оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пунктів 1 і 2 Наказу № 490.
За результатами моніторингу встановлено невідповідність тендерної документації Замовника вимогам пунктів 2,9,10,11,12,13 частини 2 статті 22 Закону та Наказу №680.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 вересня 2019 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку) на 2019 рік, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік (додаток до річного плану), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію.
Проведеним моніторингом установлено, що Замовник 19.08.2019 оприлюднив оголошення про проведення процедури відкритих торгів на придбання котла опалювального водонагрійного з ручною подачею твердого палива (ДК 021:2015: 42000000-6 — Промислова техніка), очікуваною вартістю 400 000,00 грн., яка не передбачена річним планом (додатком до річного плану закупівель) Замовника на 2019 рік, чим порушено вимоги частини першої статті 4 Закону.
Проведеним моніторингом встановлено порушення пунктів 1 і 2 Наказу № 490, в частині не відображення у формі оголошення про проведення відкритих торгів інформації про джерело фінансування закупівлі.
Також моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено, відсутність передбачених статтею 22 Закону окремих вимог, а саме:
- кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону;
- інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції;
- інформація про валюту, у якій повинно бути розраховано та зазначено ціну тендерної пропозиції;
- строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними;
- кінцевий строк подання тендерної пропозиції;
- строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
- перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію,
чим порушено вимоги пунктів 2,9,10,11,12,13 частини 2 статті 22 Закону та наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 №680 «Про затвердження примірної тендерної документації» (далі – Наказ №680).
Період усунення порушень:
04.09.2019 15:43 - 19.09.2019 00:00
Дата публікації висновку:
04.09.2019 15:43
Опис звіту:
УПРАВЛІННЮ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ ЗАПЕРЕЧЕННЯ ТА ПОЯСНЕННЯ до висновку УЗО ДАС у Волинській області від 04.09.19 Обставини справи 19 серпня 2019 о 15:59 комунальним підприємством «Санаторій матері і дитини «Пролісок» Волинської обласної ради було опубліковано оголошення про проведення закупівель через систему електронних закупівель «Закупівлі24», а саме: заявку на придбання котла опалювального водогрійного з ручною подачею твердого палива. Прийом пропозицій проводився з 15:59 19 серпня 2019 по 15:56 05 вересня 2019. Станом на 04.09.19 оскарження умов закупівель учасниками не відбулося (строк подання скарг – до 01.09.19). Однак УПРАВЛІННЯМ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ відповідно до наказу від 29.08.2019 № 31-од «Про початок моніторингу закупівель» згідно із частиною другою статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктом 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 184 (із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291) було розпочато моніторинг зазначеної вище закупівлі, проведено перевірку та висновком від 04.09.19 встановлено наступні порушення: 1) замовник 19.08.2019 оприлюднив оголошення про проведення процедури відкритих торгів на придбання котла опалювального водонагрійного з ручною подачею твердого палива, яка не передбачена річним планом (додатком до річного плану закупівель); 2) не відображено у формі оголошення про проведення відкритих торгів інформації про джерело фінансування закупівлі; 3) відсутні кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону; 4) відсутня інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції; 5) відсутній строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними; 6) відсутній кінцевий строк подання тендерної пропозиції; інформація наявна на сайті та в оголошенні – «15:56 05.09.19»; 7) відсутній строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними; такий пункт у формі «Оголошення про проведення відкритих торгів» відсутній (п.1 Наказу №490); 8) відсутня інформація про валюту, у якій повинно бути розраховано та зазначено ціну тендерної пропозиції; 9) відсутній перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію; Комунальне підприємство «Санаторій матері і дитини «Пролісок» Волинської обласної ради не погоджується із майже всіма висновками зазначеної перевірки з наступних підстав. Обгрунтування 1. Річний план закупівель на 2019 рік додається. 2. Джерело фінансування закупівлі. Для ведення своєї діяльності підприємство повинно мати відповідні ресурси (майно), які в обліку відображають в активі балансу. До пасивів відносять усі джерела надходження ресурсів (майна): власний капітал та зобов’язання. Однією зі складових власного капіталу є прибуток, що залишається в розпорядженні підприємства. Відповідно придбання котла опалювального здійснюється за рахунок власних коштів суб’єкта господарювання. Зауважимо, відповідно до п. 1 та 2 Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 22.03.2016 № 490 (далі – Наказ №490) у формі «Оголошення про проведення відкритих торгів» дійсно наявний «п. 10-2. Джерело фінансування закупівлі.» Однак відмітимо, що дана форма є константою сайту і заповнюється Замовником за визначеними програмою пунктами. Без заповнення відповідних обов’язкових пунктів форми – вона не може бути збережена. Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2019-08-19-000637-c було заповнено підприємством у всіх обов’язкових наявних в ньому пунктах. «п. 10-2. Джерело фінансування закупівлі.» електронною системою для заповнення не пропонувався. 3. Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону, наявні в документації – Додаток 2 до оголошення про проведення закупівель через систему електронних торгів. 4. Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції. Закон України “Про публічні закупівлі” установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій визначений частиною першою статті 30 Закону та є вичерпним. Виходячи зі змісту пункту 30 частини першої статті 1 Закону учасник подає замовнику тендерну пропозицію щодо предмета закупівлі або його частини (лота) відповідно до вимог тендерної документації. Водночас частиною другою статті 22 Закону визначено перелік складових, які повинна містити тендерна документація. При цьому наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680 (далі – Наказ №680) затверджена Примірна тендерна документація, зокрема для процедури закупівлі - відкриті торги. Відповідно до пунктів першого та дванадцятого частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції. Разом з цим пунктом 7 розділу “Загальні положення” порядку заповнення тендерної документації Наказу №680 передбачено, що інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції зазначається замовником. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, тобто не можна передбачати в тендерній документації вимоги, які ставлять учасників в нерівні умови в рамках одних і тих же торгів. Водночас згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Отже, замовник може самостійно зазначити у тендерній документації вимогу щодо мови тендерної пропозиції. Зауважимо, що відповідно роз’яснення Мінекономрозвитку: «… Вимоги тендерної документації, зокрема в частині інформації про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції, визначаються замовником самостійно, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства…». Згідно із ст. 6 Закону України «Про засади державної мовної політики» державною мовою є українська мова. Відтак, Замовником було визначено, що за замовчуванням вся документація пропозицій мала бути подана для розгляду відповідно до вимог ст. 6 Закону України «Про засади державної мовної політики». 5. Кінцевий строк подання тендерної пропозиції зазначений на сайті в програмному продукті та в оголошенні – «15:56 05.09.19». 6. Строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними - такий пункт у формі «Оголошення про проведення відкритих торгів» відсутній (п.1 Наказу №490); 7. Строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними; такий пункт у формі «Оголошення про проведення відкритих торгів» відсутній (п.1 Наказу №490). 8. Інформація про валюту, у якій повинно бути розраховано та зазначено ціну тендерної пропозиції зазначена у п.10 Оголошення про проведення торгів (UAH – гривня). 9. Перелік критеріїв предмету закупівлі зазначений у формі на сайті: «Нецінові показники по закупівлі Название показателя тепловіддача та габарити Площа нагріву приміщення (при висоті стелі 3,5 м) - не менше 10 000 м2, робочий тиск води на виході з котла - не більше 0,3 МПа (кгс/см2), максимальна температура води на виході з котла - 95°С, водяний об’єм котла - не більше 3500 л, маса - не більше 4500 кг.» «Название опции Площа нагріву приміщення (при висоті стелі 3,5 м) - не менше 10 000 м2» «Вес опции 29.00%» Методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію вказана у п. 12 оголошення. Враховуючи викладене, комунальне підприємство «Санаторій матері і дитини «Пролісок» просить врахувати зазначені вище доводи та прийняти до уваги план закупівель на 2019 рік комунального підприємства.
Дата публікації звіту:
06.09.2019 08:26