-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт котельні спеціалізованого Миргородського санаторію «Слава» по вул. Харківка, 64 в м. Миргород Полтавської обл.
Завершена
10 131 666.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 300 000.00 UAH
мін. крок: 3% або 300 000.00 UAH
Номер:
bad3ac78d50d4944b1a1906d9c7a7b9a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-10-16-000061
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.10.2019 00:00
Період моніторингу:
16.10.2019 18:32 - 06.11.2019 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
16.10.2019 № 66
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
від 16.10.2019 № 66
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1. UA-2019-08-13-002190-a 13.08.2019, Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник Управління Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 30 та пункту 4 частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання наявності підстав для відміни торгів встановлено недотримання частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця встановлено порушення норм частини другої статті 32 та абзацу 1 частини четвертої статті 36 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини восьмої статті 7-¹ Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 листопада 2019 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця, наявності підстав для відміни торгів.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Спеціалізованого Миргородського санаторію «Слава» (далі – замовник) на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів UA-2019-08-13-002190-a; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету від 20.08.2019 № 209 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції учасників ТОВ «ЕСКО-Лтава», ТОВ «АРТ КЛІМАТ», ТОВ «УкрСпецСервіс», ТОВ «ПРОГРЕС ВР», ТОВ «ПРОМБУДТЕПЛО», протоколи засідання тендерного комітету замовника від 03.09.2019 № 211, від 04.09.2019 № 213, від 06.09.2019 № 215, від 09.09.2019 № 217 та від 10.09.2019 № 218, повідомлення про намір укласти договір, договір підряду про закупівлю робіт за державні кошти від 23.09.2019 № 404/404 (оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель), пояснення замовника, отримане через електронну систему закупівель.
Моніторингом установлено, що вимоги тендерної документації не відповідають інформації, зазначеній в оголошенні, в частині порядку здійснення розрахунків, зокрема замовником передбачено:
- попередню оплату в розмірі 30 % від загальної вартості робіт (пункт 4.2.1 додатку 6 тендерної документації);
- післяоплату в розмірі 100 % (пункт 9¹ оголошення про проведення відкритих торгів UA-2019-08-13-002190-a).
Вказане не встановлює для учасників єдиного підходу при підготовці тендерних пропозицій.
В ході моніторингу встановлено, що відхилення тендерних пропозицій учасників ТОВ «ЕСКО-Лтава», ТОВ «УкрСпецСервіс» та ТОВ «ПРОГРЕС ВР» через невідповідність вимогам тендерної документації здійснено за наявності документальних підстав.
Тендерна пропозиція ТОВ «АРТ КЛІМАТ» не підлягала моніторингу, з огляду на технічну неможливість відкриття до перегляду файлів поданих вказаним учасником.
За результатами моніторингу встановлено, що у складі тендерної пропозиції ТОВ «ПРОМБУДТЕПЛО» (далі – товариство, учасник-переможець), якого визначено переможцем, зокрема в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 21.08.2019 № 4, серед іншого, зазначено про наявність екскаватора Liebherr A900-B з навісним обладнанням, а саме гідравлічним шнековим буром з адаптером та гідромолотом (надається послугою ТОВ «СОБІ»).
При цьому, договір про надання послуг будівельною технікою та автотранспортом від 27.08.2018 № 44/08 з ТОВ «СОБІ», наданий товариством у складі тендерної пропозиції, не підтверджує наявність навісного обладнання до екскаватора Liebherr A900-B, а також не надано копії документів, що підтверджують право власності на зазначене навісне обладнання. Вказане не відповідає пункту 1 додатку 2 тендерної документації.
Крім цього, назва третьої по черзі графи календарного графіку виконання робіт, поданого товариством відмінна від назви відповідної графи форми встановленої в додатку 5, що не є виконанням вимог пункт 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Окремо слід зазначити, що товариством у складі тендерної пропозиції надано оригінали окремих документів, в той час як тендерною документацією передбачалось надання копій таких документів. Зазначене не є відхиленням, що впливає на дотримання вимог тендерної документації замовника.
В ході моніторингу установлено, що за результатами розгляду замовником тендерну пропозицію ТОВ «ПРОМБУДТЕПЛО» не відхилено, як передбачається нормами:
- абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 30 Закону, згідно якої замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі якщо учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону;
- пункту 4 частини першої статті 30 Закону, згідно замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі якщо вона не відповідає умовам тендерної документації.
Замовником не відмінено процедуру закупівлі через відхилення всіх тендерних пропозицій, що передбачено частиною першою статті 31 Закону.
Моніторингом установлено невідповідність між умовами укладеного договору з вимогами тендерної документації замовника та тендерною пропозицією ТОВ «ПРОМБУДТЕПЛО».
Так, редакція окремих умов фактично укладеного договору підряду про закупівлю робіт за державні кошти від 23.09.2019 № 404/404 (далі – договір), зокрема пунктів 3.2.3, 4.2.1, 4.2.3, 5.1.1, 5.1.3 відмінна від проекту договору (додаток 6 тендерної документації), з яким ТОВ «ПРОМБУДТЕПЛО» погодилось в тендерній пропозиції (лист від 21.08.2019 № 12). Також, договір не містить Додатку 4 та інформації, зазначеної в пункті 4.2.8 проекту договору (додаток 6 тендерної документації). Вищевказане порушує норми:
- частини другої статті 32 Закону, в частині, що замовник укладає договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця;
- абзацу 1 частини четвертої статті 36 Закону, в частині, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Необхідно зазначити, що до договору, зокрема пункту 4.2.1 внесено зміни та викладено у редакції, яка відповідає вимогам тендерної документації та пропозиції ТОВ «ПРОМБУДТЕПЛО», що підтверджується Додатковою угодою до договору від 27.09.2019 № 1, оприлюдненою замовником в електронній системі закупівель.
Період усунення порушень:
01.11.2019 16:49 - 16.11.2019 00:00
Дата публікації висновку:
01.11.2019 16:49
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Про виконання вимог висновку Держаудитслужби
по моніторингу UA-M-2019-10-16-000061.
У відповідності до вимог абзацу 2 частини 8 статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» інформуємо щодо виконання вимог висновку по моніторингу UA-M-2019-10-16-000061 та повідомляємо наступне.
1. Щодо невідповідності відомостей про порядок здійснення розрахунків в оголошенні про закупівлю та тендерній документації і висновку про невстановлення для учасників єдиного підходу при підготовці тендерних пропозицій, то оскільки в торгах приймали участь 5 учасників і жоден з них не звернувся до замовника за роз’ясненнями, то можна стверджувати, що така невідповідність не дискримінувала та не дезорієнтувала учасників, і кожен з них брав участь в торгах з єдиним підходом до підготовки тендерних пропозицій.
2. Щодо висновку про невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «ПРОМБУДТЕПЛО» вимогам статті 16 Закону та наявність порушення абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 30 та пункту 4 частини першої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі», то пункт 1 Додатку 2 тендерної документації визначає: «У випадку, якщо матеріально-технічна база перебуває у оренді чи надається послугою, учасник повинен надати копії документів (технічний паспорт, або договір купівлі-продажу, або видаткова накладна), що підтверджують право власності орендодавця (суб’єкта, що надає послуги) на кожну одиницю матеріально-технічної бази, вказаної у довідці».
У даному випадку одиницею матеріально-технічної бази, вказаної у довідці, є саме екскаватор «Liebherr A900-B». Копія документа, що підтверджують право власності ТОВ «СОБІ» є у наявності у тендерний пропозиції ТОВ «ПРОМБУДТЕПЛО». Навісне обладнання на екскаватор «Liebherr A900-B», а саме: гідравлічний шнековий бур з адаптером та гідромолотом, є додатковим обладнанням, і не є одиницю матеріально-технічної бази, тобто не потребує надання копії документів.
3. Щодо відмінності назви третьої по черзі графи календарного графіку виконання робіт, поданого у тендерній пропозиції, від назви відповідної графи форми встановленої в додатку 5, зазначаємо, що як і в формі, що наведена у тендерній документації зазначено назву «2019 рік» та виконана розбивка по місяцях. Крім цього, у поданому ТОВ «ПРОМБУДТЕПЛО» графіку, кожен стовпчик із назвою що відповідає місяцю, додатково розділено колонки, які відповідають тижневим періодам місяця. При розгляді тендерної пропозиції замовником таку деталізацію, коли точно зазначено строки виконання кожного виду робіт потижнево, було розцінено як підтвердження грунтовної підготовки документа та відповідальності учасника, ніж як порушення умов тендерної документації.
4. Щодо надання ТОВ «ПРОМБУДТЕПЛО» у складі тендерної пропозиції оригіналів документів замість їх копій, то зазначаємо, що всі документи тендерної пропозиції надаються у вигляді електронних файлів графічних форматів, які містять сканкопії документів.
Тендерною документацією передбачено подання і подання сканованих документів з копій документів. При цьому надання сканкопії з оригінала документа замість сканкопії, зробленої з його завіреної копії є прийнятнішим, і в жодному разі не може розглядатися як порушення норм Закону України «Про публічні закупівлі» та не впливає на зміст тендерної пропозиції.
Таким чином, зазначені у висновку порушення абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 30 та пункту 4 частини першої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» при розгляді замовником тендерної пропозиції не є достатньо аргументованими.
5. Щодо наявності розбіжностей між умовами тендерної документації та укладеним договором, то вони є результатом роботи над текстом договору в процесі його підготовки та підписання, які зафіксовані в протоколі тендерного комітету № 222 від 20.09.2019 р., протоколі узгодження розбіжностей щодо тексту проекту договору підряду від 20.09.2019 р. та протоколі тендерного комітету № 223 від 23.09.2019 р. Копії зазначених документів додаються.
Також зазначаємо, що відповідно до статті 638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Договір, укладений за результатами торгів відрізняється лише окремими формулюваннями, які не змінюють умов (зокрема – істотних умов) договору, проект якого містився у тендерній документації та згоду на який надав учасник у своїй тендерній пропозиції.
Таким чином, вважаємо, що у зв’язку із відсутністю порушень норм частини другої статті 32 та абзацу 1 частини четвертої статті 36 Закону на стадії укладання договору, у замовника відсутній обов’язок усувати такі порушення.
Дата публікації звіту:
07.11.2019 22:49
Запити/Пояснення
Номер:
de6ca9a5c9ce4d83b2c495c06c6abf42
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
18.10.2019 10:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.10.2019 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі «45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-08-13-002190-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні пояснень з наступного.
Тендерною документацією (пункт 1 розділу ІІІ) передбачено, що документи тендерної пропозиції, що розміщуються учасником в Системі у сканованому вигляді, не повинні містити різних накладень, малюнків, рисунків (наприклад, накладених підписів, печаток). В той же час, окремі документи тендерної пропозиції ТОВ «ПРОМБУДТЕПЛО», якого визначено переможцем, зокрема відгук про співпрацю ТОВ «С-ЛОГІСТИКА» від 03.07.2019 № 7/1 містить накладення підпису та печатки.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
10a22c1d8bc04c8b9898ee288cacb872
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
23.10.2019 16:36
Опис:
Вимога пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації: «Документи тендерної пропозиції, що розміщуються учасником в Системі у сканованому вигляді, не повинні містити різних накладень, малюнків, рисунків (наприклад, накладених підписів, печаток)» містила застереження щодо випадків очевидних дефектів, як наприклад:
- накладання в одному місці двох відбитків печатки, один з яких недостатньо чіткий;
- сканкопія документу містить накладання зображення іншого документу, що унеможливлює повноцінне прочитання тексту чи реквізитів основного документу.
Номер:
6aefbd74da394ca5a1598ef9dc5d064d
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
23.10.2019 16:43
Опис:
Вимога пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації: «Документи тендерної пропозиції, що розміщуються учасником в Системі у сканованому вигляді, не повинні містити різних накладень, малюнків, рисунків (наприклад, накладених підписів, печаток)» містила застереження щодо випадків очевидних дефектів, як наприклад:
- накладання в одному місці двох відбитків печатки, один з яких недостатньо чіткий;
- сканкопія документу містить накладання зображення іншого документу, що унеможливлює повноцінне прочитання тексту чи реквізитів основного документу.