-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Запасні частини до пасажирських вагонів
Запасні частини до пасажирських вагонів
Завершена
3 121 861.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 609.31 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 609.31 UAH
Номер:
5ae4613b6bb34e039576294b51677b58
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-12-24-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.12.2019 00:00
Період моніторингу:
24.12.2019 15:27 - 16.01.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
23.12.2019 № 229
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
від 23.12.2019 № 229
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
18 UA-2019-08-09-000736-c
09.08.2019
виявлені органом державного, фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону,наданні відповідей на запитання до процедури щодо ТД та вимоги учасника встановлено порушення вимоги ч. 1 та ч. 2 ст. 23 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюдненні, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 січня 2020 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), розкриття та розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік Замовника, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 09.08.2019 (далі – ТД) зі змінами, запитання до процедури від 13.08.2019 та вимоги про усунення порушення від 20.08.2019, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 12.09.2019, тендерні пропозиції Державного науково-виробничого підприємства «Об'єднання комунар»,ТОВ «ТРЕЙД ТЕКНОЛОДЖІ ГРУП» та ТОВ «ЕКСПОТЕХНОТОРГ», повідомлення про продовження строку розгляду тендерних пропозицій від 12.09.2019 № ЦЗВ-1789, протокол розгляду від 10.10.2019 № 3040/513/-19-Т, повідомлення про намір укласти договір від 10.10.2019, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 23.10.2019 № 15221-р/пк-пз, від 06.11.2019 № 16144-р/пк-пз, договір від 15.11.2019 № ЦЗВ-03-13419-01.
Моніторингом встановлено, що положення тендерної документації до яких вносились зміни 12.08.2019 та 03.09.2019 не відображено у вигляді закреслених даних в останній ТД, опублікованій 03.09.2019, чим порушено ч. 2 ст. 23 Закону.
Також, встановлено, що Замовником 03.09.2019 було надано відповіді на запитання до процедури щодо ТД, опубліковані 13.08.2019, чим порушено ч. 1 ст. 23 Закону, а саме замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити їх на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до ст. 10 Закону.
Аналізом документів, розміщених в електронній системі публічних закупівель «Prozorro», встановлено, що учасником Державного науково-виробничого підприємства «Об'єднання комунар» подано три вимоги про усунення порушення щодо ТД, які оприлюднені 20.08.2019. При цьому Замовником надано роз’яснення на вищевказані вимоги 03.09.2019, чим порушено ч. 1 ст. 23 Закону, а саме замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити їх на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до ст. 10 Закону.
Аналізом документів, розміщених на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено невідповідність пропозиції ТОВ «ЕКСПОТЕХНОТОРГ» (далі – Переможець) умовам ТД, зокрема, в порушення п. 3.3 надано не завірені НДЦ «ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА» копії протоколів сертифікаційних випробувань щодо визначення показників пожежної небезпеки згідно з ГОСТ 12.1.044-89 на:
- Пластик HPLдекоративний паперово-шаруватий від 21.02.17 №№ 55/1-2017, 56/1-2017, 57/1-2017, 58/1-2017,59/1-2017;
- Пластик PVC-ULспінений від 11.01.2017 №№ 5/1-2017, 6/1-2017, 7/1-2017, 8/1-2017, 9/1-2017;
- Вироби склопластикові від 29.03.2019 №№ 66/1-2017, 67/1-2019, 68/1-2019, 69/1-2019, 70/1-2019;
- Фанеру важкогорючу від 14.11.2018 №№ 257/1-2018, 258/1-2018, 259/1-2018, 260/1-2018, 261/1-2018.
Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію, яка не відповідає умовам ТД.
Однак, в порушення вимог п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону Замовник не відхилив пропозицію Переможця як таку, що не відповідає вимогам ТД, та уклав з ним договір поставки від 15.11.2019 № ЦЗВ-03-13419-01 на закупівлю запасних частин до пасажирських вагонів на суму 3 121 861,20 грн.
Період усунення порушень:
22.01.2020 14:43 - 06.02.2020 00:00
Дата публікації висновку:
22.01.2020 14:43
Оскарження висновку в суді
Опис:
Замовником було оскаржено висновок Північного офісу Державної аудиторської служби України від 22.01.2020 (Позовна заява від 05.02.2020 №б/н про визнання протиправним та скасування висновку органу державного фінансового контролю від 22.01.2020 щодо усунення порушень законодавства)
Дата публікації:
05.02.2020 17:27
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
до висновку Державної аудиторської служби
України про результати моніторингу закупівлі
UA-2019-08-09-000736-c від 22.01.2020
Державною аудиторською службою України (далі — ДАСУ) 22 січня 2020 року розміщено висновок про результати моніторингу торгів на закупівлю запасних частин до пасажирських вагонів.
Відповідно до частини восьмої статті 71 Закону України
«Про публічні закупівлі» (або Закон) філією «Центр забезпечення виробництва» АТ «Укрзалізниця» (далі – Філія «ЦЗВ» або Замовник) надаються свої заперечення до висновку ДАСУ, а саме:
1. Щодо несвоєчасного надання роз’яснень до тендерної документації та незакресленої редакції тендерної документації. За висновком ДАСУ філією «ЦЗВ» порушено частину першої статті 23 Закону, зокрема несвоєчасне надання відповіді на звернення потенційних учасників про надання роз’яснень щодо умов тендерної документації.
1) Філія «ЦЗВ» АТ «Укрзалізниця» не погоджується з висновком ДАСУ оскільки відповідно до частини першої статті 23 Закону замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону. Також абзацом третім частини другої статті 23 Закону встановлено, що у разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації строк подання тендерних пропозицій автоматично продовжується електронною системою не менш як на сім днів. На запитання та вимоги, розміщені в системі Prozorro, Замовник надав відповідь пізніше передбаченого законом триденного строку. Одночасно кінцевий строк подання тендерних пропозицій на виконання зазначених вище вимог Закону було відповідно продовжено. Відповідна інформація була оприлюднена відповідно до статті 10 Закону. Таким чином, Замовником – філією «ЦЗВ» дотримано вимог Закону щодо надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї.
2) Стосовно порушення частини другої статті 23 Закону, зміни до тендерної документації в електронній системі «Prozorro» не відображено у вигляді закреслених даних, що не відповідає дійсності оскільки попередній закреслений варіант тендерної документації, розміщено в розділі «Тендерна документація» в контекстному меню «Історія змін».
Таким чином, Замовником – філією «ЦЗВ» дотримано вимоги Закону щодо надання роз’яснень до тендерної документації та внесення змін до неї.
2. Щодо невідповідності пропозицій
ТОВ «ЕКСПОТЕХНОТОРГ» (далі – Переможец) умовам тендерної документації, зокрема вищезазначеними учасниками надані копії протоколів сертифікаційних випробувань щодо визначення показників пожежної небезпеки.
Філія «ЦЗВ» не погоджується з висновком ДАСУ щодо невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «ЕКСПОТЕХНОТОРГ» умовам тендерної документації та надає наступні заперечення.
По-перше, відповідно до умов тендерної документації продукцією, що закуповувалась, був Комплект тамбурних дверей за кресленням АТОР.668416.012, в якому з неметалевих матеріалів є лише вироби склопластикові, тому твердження у констатуючій частині висновку, що у складі пропозиції ТОВ «ЕКСПОТЕХНОТОРГ» в порушення п. 3.3 надано не завірені НДЦ «ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА» копії протоколів сертифікаційних випробувань щодо визначення показників пожежної небезпеки згідно з ГОСТ 12.1.044-89 на: – Пластик HPL декоративний паперово-шаруватий від 21.02.17 №№ 55/1-2017, 56/1-2017, 57/1-2017, 58/1-2017,59/1-2017; – Пластик PVC-UL спінений від 11.01.2017 №№ 5/1-2017, 6/1-2017, 7/1-2017, 8/1-2017, 9/1-2017; – Тканину арт. 5392/WO/WP2/OG/T від 06.02.2017 №№ 32/1-2017,33/1-2017, 34/1-2017; – Тканину арт. 7450 US/OG від 28.03.2017 №№ 114/1-2017, 115/1-2017, 116/1-2017; – Фанеру важкогорючу від 14.11.2018 №№ 257/1-2018, 258/1-2018, 259/1-2018, 260/1-2018, 261/1-2018 та те, що зазначені в сертифікатах відповідності №№ DCS.0000514-19 та DCS.0000511-19 протоколи сертифікаційних випробувань щодо визначення показників пожежної небезпеки згідно з ГОСТ 12.1.044-89 від 06.02.2017 № 31/1-2017 на тканину арт. 5392/WO/WP2/OG/T та від 28.03.2017 № 113/1-2017 на тканину арт. 7450 US/OG у складі тендерної пропозиції Переможця відсутні, не відповідає дійсності, оскільки перелічені неметалеві матеріали не передбачені конструкційними особливостями цього комплекту та технічними вимогами, викладеними у тендерній документації. В комплектах тамбурних дверей не застосовуються пластик HPL декоративний паперово-шаруватий, пластик PVC-UL спінений, тканина арт. 5392/WO/WP2/OG/T, тканина арт. 7450 US/OG та фанера важкогорюча, а тому документи на ці матеріали не надавались ТОВ «ЕКСПОТЕХНОТОРГ» в складі документів пропозиції.
По-друге, п.3.3 Додатку №1 тендерної документації вимагалось надання завірених копій протоколів сертифікаційних випробувань щодо визначення показників пожежної небезпеки згідно з ГОСТ 12.1.044-89, при цьому тендерна документація не встановлювала жодних вимог до учасників стосовно того, як/та ким засвідчувати ці копії. До того ж, тендерна документація не містила вимог щодо надання оригінально завірених копій. ТОВ «ЕКСПОТЕХНОТОРГ» надало завірені копії усіх протоколів сертифікаційних випробувань, щодо визначення показників пожежної небезпеки на Вироби склопластикові від 29.03.2019 №№ 66/1-2019,
67/1-2019, 68/1-2019, 69/1-2019, 70/1-2019, а тому Переможцем дотримано всі умови тендерної документації в цій частині.
3. Щодо укладення договору на 21 день з моменту публікації повідомлення про намір укласти договір.
Філія «ЦЗВ» не погоджується з висновком ДАСУ щодо порушення строків укладання договору і твердженням, що договір укладено на 21 день з моменту оприлюднення повідомлення про намір укласти договір.
Відповідно до частини другої статті 32 Закону: Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Рішення про намір укласти договір було прийнято 10.10.2019 р. та оприлюднено на веб-порталі уповноваженого органу за посиланням http://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-08-09-000736-c/, у той же день – 10.10.2019. Учасником, пропозиція якого відхилена – ДНВП «Об’єднання Комунар» 18.10.2019 подано скаргу номер UA-2019-08-09-000736-c.b5.
Відповідно до частини восьмої статті 18 Закону, розгляд скарги зупиняє перебіг строків, установлених частиною другою статті 32. Разом з тим, частиною шостою статті 18 Закону встановлено, що датою початку розгляду скарги є дата оприлюднення реєстраційної картки скарги в електронній системі закупівель.
Також, частиною восьмою статті 18 Закону встановлено, що перебіг цих строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі уповноваженого органу, днем прийняття рішення органом оскарження про припинення розгляду скарги UA-2019-08-09-000736-c.b5 є 06.11.2019. Отже, перебіг строків продовжується з 07.11.2019 року.
Договір поставки № ЦЗВ-03-13419-01 було укладено 15.11.2019 та оприлюднено 15.11.2019 року.
Відповідно до статті 10 Закону, оприлюднення договору про
закупівлю – протягом двох днів з дня його укладення.
Отже, Замовником – філією «ЦЗВ» дотримано вимоги Закону та укладено договір без порушення строків, визначених статтями 32, 18, 10.
В.о голови тендерного комітету –
заступник голови тендерного комітету
філії «Центр забезпечення виробництва»
АТ «Укрзалізниця» Д.В.Нікішин
Дата публікації звіту:
24.01.2020 19:29