-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Лот 1 Ендоскопічне обладнання ; Лот 2 Гінекологічне стіл-крісло
Завершена
1 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 885.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 885.00 UAH
Номер:
69d189efff7d4b9c89d96335c4f2b0fc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-10-04-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.10.2019 00:00
Період моніторингу:
07.10.2019 12:22 - 30.10.2019 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
04.10.2019 №167
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби
від 04.10.2019 № 167
Витяг з переліку
процедур закупівлі
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2019-08-08-000099-а 08.08.2019 Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів встановлено порушення вимог пункту 1 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490.
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення норм частини третьої статті 17 та пункту другого частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання порядку подання тендерних пропозицій, розгляду та оцінки тендерних пропозицій, встановлено порушення норм статті 25 та статті 28 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані (додатку до річного плану), визначення предмета закупівлі, розгляду тендерної пропозиції, укладення договорів закупівлі та додаткових угод – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов'язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п'яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договорів.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік з додатками до нього; тендерна документація для вказаної закупівлі, тендерна пропозиція ТОВ «УКР ДІАГНОСТИКА», повідомлення про намір укласти договір від 28.08.2018, договір закупівлі від 09.09.2018 № 9/09-1, додаткова угода від 18.09.2019 № 1, договір закупівлі від 09.09.2019 № 9/09-2, додаткова угода від 18.09.2019 № 2.
Відповідно до пункту 1 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490, затверджено форму оголошення про проведення відкритих торгів, де зокрема в пункті 10-2 повинна міститися інформація про «Джерело фінансування закупівлі».
Однак, на порушення вимог пункту 1 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490, у формі оголошення про проведення відкритих торгів, інформація про «Джерело фінансування закупівлі» відсутня.
Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація повинна містити вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством.
Згідно із частиною 3 статті 17 Закону, Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається Учасниками закупівлі в довільній формі.
Проведеним аналізом встановлено, що на порушення вимог частини 3 статті 17, пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, Замовник в частині 2 Додатку № 1 тендерної документації не вимагає в учасників подання інформації в довільній формі про відсутність підстав, визначених у пунктах 2, 3, 8, 9, частини першої статті 17 Закону.
Відповідно до змісту статті 25 Закону, Учасник має право внести зміни або відкликати свою тендерну пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого забезпечення тендерної пропозиції. Такі зміни або заява про відкликання тендерної пропозиції враховуються в разі, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення строку подання тендерних пропозицій. Тендерні пропозиції, отримані електронною системою закупівель після закінчення строку їх подання, не приймаються та автоматично повертаються учасникам, які їх подали.
Виходячи із змісту статті 28 Закону, Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника. Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції.
Однак, в недотримання вимог статей 25 та 28 Закону, Замовником в п. 3 примітки Додатку 1 тендерної документації Замовника, встановлена вимога, що у разі необхідності замовник має право звернутися до учасників за роз’ясненнями змісту їх пропозиції з метою спрощення розгляду та оцінки пропозицій (Учасник зобов’язаний надати відповідь на Запит не пізніше 2 робочих днів з дня отримання такого Запиту.
Період усунення порушень:
23.10.2019 17:08 - 06.11.2019 23:00
Дата публікації висновку:
23.10.2019 17:08
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
1. Щодо не зазначення інформації про «Джерело фінансування».
Відповідно до п. 1 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490, у формі оголошення про проведення відкритих торгів,повинна міститись інформація про «Джерело фінансування закупівлі». На даний момент функціоналом електронного майданчика закупівель не передбачено технічної можливості винести дану інформацію в окреме поле. Відтак, замовником прийнято рішення вказати дану інформацію в описі до форми «Умови оплати».
2. Щодо ст.. 17
Замовник під час формування тендерної документації керується чинним законодавством та не порушив жодної норми.
Відтак, відповідно до п. 2 ч. 2 ст 22 Закону Замовник включає до тендерної документації один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Разом з тим, форма документального підтвердження відповідності учасників вимогам, установленим ст. 17 зазначеного Закону, не визначена цим Законом.
Таким чином, перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх встановленим вимогам, замовник визначає самостійно з дотриманням законодавства. До того ж, зазначена норма стосується всієї статті 17 Закону, без поділу на частини.
Поряд з цим, частиною третьою статті 17 Закону визначено, що замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. При цьому замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
У тому числі тендерним комітетом під час формування вимог тендерної документації здійснено аналіз інформаційного листа МЕРТУ від 19 січня 2017 року № 3302-06/1654-06 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним», де чітко зазначено, що положеннями статті 17 Закону на Уповноважений орган покладено обов’язок поінформувати шляхом оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу про перелік наявних відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним. Міністерство економічного розвитку та торгівлі України звернулося до Міністерства юстиції України, Національної поліції України і Державної фіскальної служби України із запитами щодо надання оновленої (за наявності) інформації щодо функціонування таких реєстрів, які можуть містити інформацію, указану у частинах першій та другій статті 17 Закону.
Оскільки норма статті 17 передбачає те, що Уповноважений орган щороку до 20 січня та додатково в разі потреби оприлюднює інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, на веб-порталі Уповноваженого органу, тож Уповноважений орган опублікував інформаційний лист МЕРТУ від 17 січня 2019 року № 3304-04/1983-06 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним» на 2019 рік, де вказано перелік реєстрів, які знаходяться у вільному доступі, саме тому розділом 2 додатку 1 тендерної документації передбачено, що замовник самостійно перевіряє інформацію пунктів 2, 3, 8, 9 частини 1 статті 17 Закону, адже має знаходитись в рамках закону, не порушувати принципів здійснення закупівель та не може вимагати від Учасника того, що не встановлено Законом.
3. Щодо вимоги тендерної документації
Відповідно до ч.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Вимога, що встановлена замовником у п. 3 примітки Додатку 1 тендерної документації передбачає право замовника звернутись до учасників за роз’ясненнями змісту їх пропозиції. Дана вимога не суперечить законодавству з питань публічних закупівель, оскільки, замовником не передбачено від учасника дій щодо внесення змін або відкликання тендерної пропозиції . Замовник не скористався своїм правом звернутись за роз’ясненням до учасника, а відтак дана вимога не вплинула на результати проведення процедури та не могла бути підставою для відхилення.
Дата публікації звіту:
28.10.2019 17:01
Запити/Пояснення
Номер:
c70d5f93d82445d3bf2c7c085c85cfcd
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
09.10.2019 11:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.10.2019 00:00
Опис:
Відповідно до ст. 19 Конституції України, абз. 2 ст. 2, ст. 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ (далі – Закон № 2939) та ч. 1 ст. 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922), в межах проведення Західним офісом моніторингу закупівлі за ID: UA-2019-08-08-000099-a, яка проводилася Комунальне некомерційне підприємство Львівської обласної ради «Львівський обласний центр репродуктивного здоров'я населення» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону № 922, тендерна документація повинна містити вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством.
Згідно із ч. 3 ст. 17 Закону № 922, Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається Учасниками закупівлі в довільній формі.
Аналогічної позиції дотримується Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, що підтверджується в роз'ясненні від 24.04.2017 № 3304-06/13652-06.
Проведеним аналізом встановлено, що Замовник в частині 2 Додатку № 1 тендерної документації не вимагає в учасників подання інформації в довільній формі про відсутність підстав, визначених у пунктах 2, 3, 8, 9, частини першої статті 17 Закону № 922.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Чому Замовником в тендерній документації не вимагається подання учасником торгів інформації в довільній формі про відсутність підстав, визначених у пунктах 2, 3, 8, 9, частини першої статті 17 Закону № 922?
Відповідно до частини 1 статті 25 Закону № 922, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, та документи, що містять технічній опис предмета закупівлі, подаються в окремому файлі.
Згідно із частиною 5 статті 28 Закону № 922, Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції.
Однак, п. 3 примітки Додатку 1 тендерної документації Замовника, встановлена вимога, що у разі необхідності замовник має право звернутися до учасників за роз’ясненнями змісту їх пропозиції з метою спрощення розгляду та оцінки пропозицій (Учасник зобов’язаний надати відповідь на Запит не пізніше 2 робочих днів з дня отримання такого Запиту.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
2. Чому Замовником в тендерній документації встановлена вимога про надання додаткових документів, що не передбачено нормами Закону № 922?
3. Чи буде мати наслідки (відхилення) для переможця торгів відмова від надання відповіді на запит не пізніше 2 робочих днів?
В частині 2.1 розділу 5 тендерної документації зазначено, що Замовником торгів в порядку застосування ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг з Виконавцем, оплата яких може здійснюватися третьою особою. Вартість послуг становить 10000 гривень.
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону № 922, тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Однак, згідно з рішенням Колегії АМКУ від 27.10.2017 № 7587, витрати пов'язані з юридично – консультаційними послугами не відносяться до предмету закупівлі і не можуть бути включені до тендерної документації та є такими, що порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону № 922 та один із основних принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 3 Закону № 922 – відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
4. З якою метою Замовник зазначає в тендерній документації інформацію про укладення договору з надання юридично-консультаційних послуг з Виконавцем?
5. Чи буде мати наслідки (відхилення) для переможця торгів відмова від оплати юридично-консультаційних послуг наданих Замовнику Виконавцем?
Пояснення необхідно надати через інформаційно – телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
906d378bfab549e2ad541feff2149770
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
15.10.2019 17:09
Опис:
1. В тендерній документації відсутня вимога щодо надання учасниками інформації у довільній формі про відсутність підстав, визначених пунктами 3, 8, 9 ч. 1 ст. 17 Закону № 922, оскільки Замовник самостійно перевіряє інформацію, що міститься у відкритому реєстрі. Відповідно до ч.3 ст.17 Закону № 922 Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Окрім того, згідно з ч. 3 ст. 17 Закону № 922 Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої цієї статті.
Також варто зазначити, що відповідно до листа-роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №3304-04_1983-06 від 17.01.2019 замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. При цьому замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовником самостійно проведено перевірку відсутності інформації, що зазначена в п. 3,8,9 ч.1 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» у відкритих державних реєстрах.
2. Вимога про надання додаткової інформації , встановлена замовником на підставі ч. 7 ст. 28 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника. Також, згідно з вищезазначеною вимогою замовник «має право» звернутись, що носить диспозитивний характер.
Замовник не скористався своїм правом звернутись за підтвердженням інформації, відтак дана вимога не вплинула на результати проведення процедури та не могла бути підставою для відхилення.
3. Відповідно до п.5.2.1 розділу 5 тендерної документації замовником торгів в порядку застосування ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг з Виконавцем таких послуг, оплата яких може бути здійснена учасником-переможцем.
Статтею 19 Конституції України закріплено загальнодозвільний принцип, відповідно до якого громадяни та організації мають право вчиняти дії, які прямо не заборонені законом.
Відповідно до статті 8 Конституції України норми Конституції України є нормами прямої дії. Вказана стаття Конституції встановлює, що закони не можуть їй суперечити. У разі виникнення такої суперечності мають використовуватися норми акта найвищої юридичної сили.
Враховуючи вищевикладене, з урахуванням вказаних норм Основного закону, дії замовника не повинні суперечити нормам законодавства про публічні закупівлі. Оскільки в Законі України «Про публічні закупівлі» відсутні будь-які обмеження стосовно включення в тендерну документацію вимог щодо відшкодування витрат замовника на юридично-консультаційні послуги, то така вимога є цілком законною і не суперечить принципам даного закону та відповідає вимогам частини 3 статті 22 вказаного закону, а саме в тій частині, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому, нормами чинного законодавства не заборонено залучення замовником на договірних засадах консультантів до роботи тендерного комітету, а оплата послуг консультанта може здійснюватися за згодою учасника-переможця у порядку передбаченому положеннями Цивільного кодексу України.
У розрізі вищевказаної вимоги тендерної документації, застосовуються норми цивільно-правового законодавства, а саме – заміна боржника в зобов’язанні, передбаченого ч. 1 ст. 520 ЦКУ, у відповідності до якого боржник у зобов'язанні може бути замінений іншою особою (переведення боргу) лише за згодою кредитора, якщо інше не передбачено законом. Правовою формою такої заміни є договір на користь третьої особи ст. 636 ЦКУ, за яким боржник (переможець торгів, інша особа), зобов’язується виконати свій обов’язок на користь третьої особи (консультант «виконавця»).
Відповідно до положень Цивільного кодексу України, зобов'язання боржника може бути покладено ним на іншу особу, а передоручення виконання не тягне за собою заміну боржника у зобов'язанні. При цьому, боржник зберігає свій правовий статус, покладаючи на третю особу тільки обов'язок виконати фактичні дії.
Також, акцентуємо Вашу увагу, що дана норма тендерної документації встановлює право, а не обов’язок учасника-переможця відкритих торгів оплатити юридично-консультаційні послуги, отримані від Виконавця таких послуг. Окрім того, не сплата учасником-переможцем послуг Виконавця не є підставою відхилення його тендерної пропозиції чи не укладення із ним договору та жодним іншим чином не впливає на проведення процедури відкритих торгів.
Зважаючи на вищевикладене, включення в тендерну документацію положення щодо укладання договору про надання юридично-консультаційних послуг не суперечить вимогам чинних законів України та Конституції України.
Крім того, пункт про оплату таких послуг не обмежує та не звужує конкуренцію, оскільки дана тендерна документація повністю відповідає вимогам ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме в тій частині, що дана тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.