-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О1708101 Кобеляки-Білики-/М-22/ на ділянці км0+000-км21+900 Кобеляцького району Полтавської області (окремими ділянками)
Завершена
16 501 168.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 1 650.12 UAH
мін. крок: 0% або 1 650.12 UAH
Номер:
9077915f661f4c55a0361edba6bd5ceb
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-09-11-000007
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.09.2019 00:00
Період моніторингу:
11.09.2019 18:07 - 03.10.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
10.09.2019 № 262
Київ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
10.09.2019 № 262
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
5 UA-2019-07-31-001153-b 31.07.2018 дані автоматичних індикаторів ризиків
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону, встановлено порушення вимог частини третьої статті 17, пункту 2 частини другої статті 22 та статті 25 і 28 Закону.
За результатами аналізу питання щодо надання роз'яснень до тендерної документації та внесення до неї змін установлено порушення норм абзацу другого частини другої статті 23 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю , правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 жовтня 2019 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз'яснень до тендерної документації та внесення до неї змін, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державного підприємства «Агентство місцевих доріг Полтавської області» (далі – Замовник) на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (із змінами), затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 27.08.2019 № 151, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Хозхімсервіс» (далі – ТОВ «Хозхімсервіс»), товариства з обмеженою відповідальністю Миколаївбудцентр та товариства з обмеженою відповідальністю «РОСТДОРСТРОЙ», протокол розгляду тендерних пропозицій, протокол засідання тендерного комітету від 11.09.2019 № 177, протокол розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір, договір від 23.09.2019 № 03-24/19-140.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник в тендерній документації не передбачив вимог щодо надання учасниками в довільній формі інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції, визначених у пунктах 2, 3 та 9 частини першої статті 17 Закону, чим порушив норми частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
Замовником 27.08.2019 на вебпорталі Уповноваженого органу оприлюднено нову редакцію тендерної документації та перелік змін, що вносяться до неї, проте положення тендерної документації, до яких вносилися зміни, не відображені у вигляді закреслених даних, чим порушено вимоги абзацу другого частини другої статті 23 Закону.
Згідно з нормами статті 25 Закону учасник має право подавати тендерну пропозицію, вносити до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій.
При цьому Законом не передбачено надання учасниками торгів будь-яких документів після закінчення строку подання тендерних пропозицій.
Слід зазначити, що абзацом другим частини першої статті 27 Закону передбачено - у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до положень частини четвертої статті 10 цього Закону у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні про проведення процедури закупівлі, електронною системою закупівель автоматично розкривається частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі.
Відповідно до частини п’ятої статті 28 Закону у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначає відповідність учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів.
Слід зазначити, частиною першою статті 28 Закону передбачено, що оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону, при цьому, у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону, проводиться оцінка лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені згідно з цим Законом.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій відповідно до частини другої статті 21 та частини другої статті 22 Закону зазначається в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів та тендерній документації.
При цьому Законом не передбачено надання учасником документів після закінчення строку подання тендерних пропозицій, окрім тих які підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону, у разі визнання його переможцем торгів.
Крім того, відповідно до абзацу 4 частини п’ятої статті 28 Закону замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції.
Однак, за результатами моніторингу встановлено, що Замовник в пункті 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначив вимогу до Учасників, які перебувають у статусі «На розгляді» надати Замовнику, в паперовому вигляді договірну ціну (пронумеровану), яка повинна містити всі обсяги відповідно до інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Додаток № 4) і роздруковану електронну банківську гарантію із супровідним листом. До договірної ціни додаються Учасниками наступні документи (пронумеровані): локальний кошторис; підсумкова відомість ресурсів; розрахунок загальновиробничих та адміністративних витрат.
Такі документи учасники повинні надати Замовнику протягом двох робочих днів з дня набуття статусу «На розгляді». Ціна пропозиції переможця відкритих торгів є договірною ціною, що являється, при укладанні договору, додатком до договору.
Отже, вимога установлена Замовником у пункті 1 розділу ІІІ тендерної документації щодо надання Учасниками, пропозиції яких перебувають у статусі «На розгляді», в паперовому вигляді договірної ціни, суперечать нормам статті 25 та 28 Закону.
Порушення щодо яких спрацював автоматичний індикатор ризику RISK-1-5-2 не підтверджено.
Період усунення порушень:
01.10.2019 20:03 - 18.10.2019 00:00
Дата публікації висновку:
01.10.2019 20:03
Оскарження висновку в суді
Опис:
Державне підприємство «Агентство місцевих доріг Полтавської області» (далі – Замовник) за результатами розгляду висновку від 01.10.2019р. про результати моніторингу (далі – Висновок) закупівлі послуг з поточного середнього ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення О1708101 Кобеляки-Білики-/М-22/ на ділянці км0+000-км21+900 Кобеляцького району Полтавської області (окремими ділянками)» (код за ДК 021:2015 – 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2019-07-31-001153-b доводить до Вашого відома, що твердження, викладені у Висновку щодо виявлення порушення Замовником вимог частини третьої статті 17, пункту 2 частини другої статті 22, абзацу другого частини другої статті 23, статті 25 і 28 Закону України «Про публічні закупівлі» є необґрунтованими та такими, що не відповідають дійсності, оскільки Замовник у своїй діяльності чітко дотримується вимог чинного законодавства та всіх принципів здійснення публічних закупівель.
Дії Замовника, в частині визначення у тендерній документації інформації про відсутність підстав, визначених у частині першій і другій статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», в частині порядку внесення змін до тендерної документації та в частині вимоги тендерної документації щодо надання в паперовому вигляді договірної ціни з розрахунками і роздрукованої електронної банківської гарантії із супровідним листом не порушують чинне законодавство України та принципи здійснення закупівель, оскільки направлені на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій, добросовісну конкуренцію серед учасників та максимальну економію та ефективність.
Повідомляємо, що ми, як Замовник у закупівлі, приймаючи рішення, керуємось виключно законами та іншими нормативно-правовими актами, сумлінно дотримуючись Закону України «Про публічні закупівлі».
З огляду на викладене, Замовник відповідно до пункту 10 статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом 10 робочих днів з дня оприлюднення Висновку Державної аудиторської служби України оскаржить цей Висновок на підставі зазначених вище заперечень в судовому порядку до Полтавського окружного адміністративного суду, про що повідомить через електронну систему закупівель у встановлений пунктом 10 статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі» термін.
Дата публікації:
04.10.2019 09:30
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На висновок моніторингу закупівель від 01.10.2019р., який розпочатий Державною аудиторською службою України від 10.09.2019р. Наказом № 262 щодо закупівлі послуг з поточного середнього ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення О1708101 Кобеляки-Білики-/М-22/ на ділянці км0+000-км21+900 Кобеляцького району Полтавської області (окремими ділянками)» (код за ДК 021:2015 – 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) Державне підприємство «Агентство місцевих доріг Полтавської області» повідомляє наступне.
Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 17.01.2020р. справа
№ 440/3849/19 у задоволенні позовних вимог Державному підприємству «Агентство місцевих доріг Полтавської області» до Державної аудиторської служби України про визнання протиправним та скасування висновку моніторингу від. 01.10.2019р. було відмовлено.
Між Державним підприємством «Агентство місцевих доріг Полтавської області» та ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» 23.09.2019р. за результатами відкритих торгів було укладено договір про закупівлю послуг з поточного середнього ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення О1708101 Кобеляки-Білики-/М-22/ на ділянці км0+000-км21+900 Кобеляцького району Полтавської області (окремими ділянками)» (код за ДК 021:2015 – 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) № 03-24/19-140, по якому, станом на 31.12.2019р., виконані зобов’язання між Сторонами, у зв’язку з чим відсутній механізм усунення виявлених порушень.
Дата публікації звіту:
18.02.2020 09:55
Запити/Пояснення
Номер:
33cb7fb575594381a6f80eb4cc04ddf7
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
24.09.2019 18:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.09.2019 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі послуг з поточного середнього ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення О1708101 Кобеляки-Білики-/М-22/ на ділянці км0+000-км21+900 Кобеляцького району Полтавської області (окремими ділянками) очікуваною вартістю 16 501 168,00 грн (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2019-07-31-001153-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення з наступного питання:
Відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій державним підприємством «Агентство місцевих доріг Полтавської області» відхилено тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Хозхімсервіс» (далі - ТОВ «Хозхімсервіс») у зв’язку з невідповідністю кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям та вимогам, визначеним у тендерної документації. При цьому в протоколі не зазначено детальної інформації про причини відхилення тендерної документації ТОВ «Хозхімсервіс».
Зважаючи на зазначене просимо надати пояснення щодо прийнятого рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Хозхімсервіс» із зазначенням посилань на конкретні вимоги та кваліфікаційні критерії, визначені тендерній документації, яким не відповідає його пропозиція.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. До пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
16087400c38d4b6cac80621ed9e507e9
Назва:
Щодо надання пояснень
Дата опублікування:
27.09.2019 13:41
Опис:
Надання пояснень
На Ваш запит повідомляємо Вам, що протоколом тендерного комітету № 162 від 05.09.2019р. (додається) тендерну пропозицію ТОВ «Хозхімсерівс» було відхилено керуючись пп. 1 та 4 ч. 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Державним підприємством «Агентство місцевих доріг Полтавської області» (далі - Замовник) зроблені такі висновки з огляду на наступне.
Додатком 3 тендерної документації на закупівлю послуг з поточного середнього ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення О1708101 Кобеляки-Білики-/М-22/ на ділянці км0+000-км21+900 Кобеляцького району Полтавської області (окремими ділянками) (код за ДК 021:2015 – 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (далі – тендерна документація) передбачено, що учасник повинен надати інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Інформація про працівників для надання послуг відповідно до технічного завдання з дотриманням діючих норм і правил надання цих послуг, обов’язково повинна містити графи встановлені Таблицею № 3 тендерної документації.
В складі тендерної пропозиції ТОВ «Хозхімсервіс» (далі – Учасник) надано Інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
№ 881/25 від 27.08.2019р. При розгляді даного документу, тендерним комітетом встановлено, що в наданій Учасником довідці не дотримана в повній мірі форма заповнення, що була чітко встановлена умовами тендерної документації, а саме:
- в графі – інформація про освіту (складник та/або півень освіти), в т.ч. назва навчального закладу Учасником не заповнена інформація про навчальний заклад по наступним працівникам: Петренко А.В., Сильченко Д.С., Компанієць О.В., Говорунов В.О., Григоревський В.А., Кравченко Г.В., Панько О.О., Чорновол О.Л., Колісник М.В., Крупченко В.А., Мостовий В.О., Український Ю.М.
Чітко наведеною формою тендерної документації було зазначено, що учасники повинні зазначити інформацію про освіту (складник та/або рівень освіти), в тому числі назву навчального закладу. Враховуючи той факт, що Учасником по перерахованим вище працівникам не зазначено інформацію про навчальний заклад, довідка заповнена частково, не в повному обсязі.
Тобто, умовами тендерної документації встановлено, що Учасники повинні надати інформацію про освіту (складник та/або рівень освіти) в т.ч. назву навчального закладу (Таблиця 3 Додаток 3 тендерної документації).
Однак, Учасником в складі пропозиції не надало інформацію про навчальний заклад по переліченим вище працівникам, тим самим порушено вимоги тендерної документації.
Отже, Учасником не дотримана встановлена умовами тендерної документації форма інформації про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання. Як наслідок, надана Учасником Інформація про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід № 881/25 від 27.08.2019р. не відповідає умовам тендерної документації та не може бути зарахована на підтвердження кваліфікаційного критерію Учасником.
Крім того, повідомляємо Вам, що згідно з умовами тендерної документації Учаснику необхідно підтвердити наявність наступних працівників: головний інженер, інженер, виконавець робіт, майстри, машиністи, дорожні робітники, водії.
У складі тендерної пропозиції Учасником надано Інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід № 881/25 від 27.08.2019р. В даній інформаційній довідці Учасником зазначено лише одного дорожнього робітника (Сильсенко Д.С.), хоча у тендерній документації Замовника чітко написано, що «Учаснику необхідно підтвердити наявність наступних працівників: … дорожНІ робітниКИ». Тобто наявність таких працівників, як дорожні робітники написана у тендерній документації у множині.
Тобто, Учасник мав надати інформацію і підтверджуючі документи щодо двох і більше дорожніх робітників.
Однак, у складі своєї пропозиції Учасник не підтвердив наявність в нього дорожніх робітників.
Крім того, необхідно зазначити і те, що Учасником в Інформації про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід № 881/25 від 27.08.2019р. зазначено Компанійця Олександра Вікторовича, який працює на посаді асфальтобетонника, а в дужках Учасником написано, що даний працівник раніше працював дорожнім робітником. Також, у складі своєї пропозиції Учасником надано наказ Про переведення Компанійця О.В. на посаду асфальтобетонника № 78-к від 01.03.2019р.
Таким чином, з усього вище викладеного можна зробити висновок, що в Учасника наявний лише один дорожній робітник, що не відповідає вимогам Замовника. Той факт, що Компацієць О.В. працював до 01.03.2019р. на посаді дорожнього робітника (відкриті торги оголошено Замовником 31.07.2019р.) не міг бути зарахований тендерним комітетом як належне підтвердження наявності дорожнІХ робітникІВ, адже посадові обов’язки і функції дорожнього робітника не розповсюджуються на Компанійця О.В., на котрого покладені посадові обов’язки асфальтобетонника.
Так само, наприклад, Замовник не може розцінювати і працівника Сушкова М.С., який зазначений у таблиці інженером-будівельником, як майстра будівельних і монтажних робіт, котрого було переведено з посади майстра будівельних і монтажних робіт на посаду інженера-будівелька.
Даний факт свідчить, що Учасником не підтверджено в повному обсязі кваліфікаційний критерій щодо документального підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та як наслідок тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Отже, керуючись пп. 1 та 4 ч. 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі», така пропозиція була відхилена тендерним комітетом Замовника.
Разом з тим, повідомляємо Вам, що 04.09.2019р. відбулись зміни в прекваліфікації на Прозоро. Відтепер у Замовників немає можливості підвантажити будь-який документ до свого рішення по кожному учаснику.
Зазначені зміни опубліковані на сайті Прозоро 04.09.2019 року за посиланням: https://infobox.prozorro.org/updates/prekvalifikaciya-v-prozorro-osoblivosti-provedennya.
Крім того, 05.09.2019р. при публікації протоколів прекваліфікації Замовник звертався в технічну підтримку свого електронного майданчика «Держзакувівлі Онлайн» за телефоном +38 (044) 465-91-11 щодо того, що на майданчику зникла можливість підвантажити протокол прекваліфікації. На майданчику підтвердили інформацію про те, що з 04.09.2019р. у Замовників немає можливості підвантажити будь-який документ до свого рішення по кожному Постачальнику.
Разом з тим, повідомляємо Вам, що на запит Учасника Замовником було надано копію протоколу засідання тендерного комітету № 162 від 05.09.2019р. Копія відповіді Замовника додається.