Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, встановлено порушення вимог частини другої та третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, шляхом недопущення їх у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 березня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель регіональної філії «Пасажирська компанія» акціонерного товариства «Українська залізниця» (далі – Замовник) на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 25.07.2019, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ПФК ТЕПЛОСЕРВИС», товариства з обмеженою відповідальністю «Енергія вектор», товариства з обмеженою відповідальністю «ПКФ Теплосервис», товариства з обмеженою відповідальністю «Ремкомплектбуд», товариства з обмеженою відповідальністю «Паливторг» (далі – ТОВ «Паливторг»), протоколи розгляду тендерних пропозицій від 03.09.2019 № 59-39/09/19,
№ 59-39-1/09/19, № 59-39-2/09/19, № 59-39-3/09/19, повідомлення про намір укласти договір від 04.09.2019, договір про закупівлю від 09.10.2019
№ УЗ/ЦЛ-19749/Ю, додаткові угоди до договору від 25.11.2019
№ УЗ/ЦЛ-19749/Ю/ДУ-1 та від 28.12.2019 № УЗ/ЦЛ-19749/Ю/ДУ-2, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 01.10.2019 № 14032-р/пк-пз.
За результатами моніторингу установлено, що на порушення вимог частин другої та третьої статті 22 Закону, тендерна документація містить посилання на нормативно-правові акти, які втратили чинність (Указ Президента України
від 17.10.2016 № 467/2016 та рішення Ради національної безпеки і оборони України від 16.09.2016 № 467/2016 (втратили чинність на підставі Указу Президента від 15.05.2017 № 133/2017)).
За результатами моніторингу установлено, що Замовником у тендерній документації не передбачено необхідності застосування заходів із захисту довкілля у складі технічних, якісних характеристик предмета закупівлі, чим порушено норми пункту 3 частини другої статті 22 Закону.
Крім того, за результатами аналізу інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель, відповідно до пунктів 2, 3, 4 додатку 1 до тендерної документації учасник ТОВ «Паливторг» у складі тендерної пропозиції надав документи, що підтверджують статус легального виробника вугілля кам'яного марки ДГ (13-100), що здійснює видобування на території України.
Період усунення порушень:
13.03.2020 18:00 - 28.03.2020 00:00
Дата публікації висновку:
13.03.2020 18:00
Опис звіту:
І) щодо встановленого порушення законодавства в частині складання тендерної документації, «частин другої та третьої статті 22 Закону, тендерна документація містить посилання на нормативно-правові акти, які втратили чинність (Указ Президента України від 17.10.2016 № 467/2016 та рішення Ради національної безпеки і оборони України від 16.09.2016 № 467/2016 (втратили чинність на підставі Указу Президента від 15.05.2017 № 133/2017))».
Надати аргументовані заперечення до висновку та надати інформацію та документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку та, в порядку абз. 2 ч. 8 ст. 7-1 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме:
Тендерна документація (далі —ТД) розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), наказу № 680 від 13.04.2016 «про затвердження примірної тендерної документації» міністерства економічного розвитку і торгівлі України (далі – Наказ) та іншого чинного законодавства України.
Абз. 3, 4 П. 5.2. «Інша інформація» ТД передбачено «В разі виявлення положень та/або визначень в тендерній документації які не відповідають ЗУ «Про публічні закупівлі», замовник буде керуватися нормами ЗУ «Про публічні закупівлі».
Замовник при проведенні відкритих торгів керується ЗУ «Про публічні закупівлі» та чинним законодавством України.».
З огляду на викладене замовник в тендерній документації декларує та зобов’язується керуватися чинним законодавством на момент прийняття рішень чим фактично усуває недоліки тендерної документації зокрема такі як посилання в ТД на нормативно-правові акти, які втратили чинність на момент прийняття рішень.
Зважаючи на викладене фактично порушення відсутні.
Додатково повідомляємо, що у 2020 році, зокрема, станом на 19.03.2020 замовник здійснив заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом виправлення подібних недоліків в тендерних документаціях.
Крім того замовник зобов’язується посилити контроль для недопущення подібних порушень в майбутньому.
Просимо ДЕРЖАВНУ АУДИТОРСЬКУ СЛУЖБУ УКРАЇНИ в порядку п. 9 ст. 7-1 Закону підтвердити факт усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку в цій частині.
ІІ) щодо встановленого порушення законодавства, а саме: «порушення частини 3 статті 23 Закону в частині «у тендерній документації не передбачено необхідності застосування заходів із захисту довкілля у складі технічних, якісних характеристик предмета закупівлі».
Надати аргументовані заперечення до висновку та надати інформацію та документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку та, в порядку абз. 2 ч. 8 ст. 7-1 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме:
Тендерна документація (далі —ТД) розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), наказу № 680 від 13.04.2016 «про затвердження примірної тендерної документації» міністерства економічного розвитку і торгівлі України (далі – Наказ) та іншого чинного законодавства України.
На вимогу частини 3 статті 23 Закону «Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля» в розділі «технічна специфікація» додатку 1 ТД, як частина технічних та якісних характеристик предмету закупівлі, передбачено вимогу відповідності вугілля кам’яного, зокрема, ДСТУ 7146:2010 або еквівалент.
В свою чергу розділ 4 «вимоги щодо безпеки та охорони довкілля» ДСТУ 7146:2010 передбачає необхідність та способи застосування заходів із захисту довкілля.
Зважаючи на викладене зазначені в ТД технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачають необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
Додатково повідомляємо, що на теперішній час замовник в ТД додатково вимагає від учасників лист у довільній формі щодо підтвердження ним відповідності запропонованої продукції екологічним нормам, застосування заходів із захисту довкілля, встановленим/зареєстрованим діючими нормативними актами в Україні тобто замовником вже здійснено додаткові заходи щодо усунення вказаного порушення.
Просимо ДЕРЖАВНУ АУДИТОРСЬКУ СЛУЖБУ УКРАЇНИ в порядку п. 9 ст. 7-1 Закону підтвердити факт усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку в цій частині.
Дата публікації звіту:
20.03.2020 16:09