-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
капітальний ремонт Яполотьської ЗОШ І-ІІІ ступенів (утеплення фасадів, ремонт покрівлі та санвузлів) в с. Яполоть на вул. Шевченка, 14а Костопільського району Рівненської області (джерело фінансування кошти обласного бюджету) (джерело фінансування кошти районного бюджету )
Торги відмінено
3 107 397.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.6% або 50 000.00 UAH
мін. крок: 1.6% або 50 000.00 UAH
Номер:
4cda9b99a3594f48b25c57a020754c89
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-08-22-000040
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.08.2019 00:00
Період моніторингу:
22.08.2019 17:38 - 17.09.2019 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
22.08.2019 № 42
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 187,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
В. о. начальника управління Олена ЛЕЙЧЕНКО
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 22.08.2019 № 42.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2019-07-17-000270-b 17.07.2019 Інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області
Віктор ГРИГОРУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення пункту 2 Наказу № 490.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення частини першої статті 30 Закону в частині не відхилення пропозиції переможця торгів ТОВ "ВОЛТЕКС-БУД", та порушення частини першої статті 31 Закону в частині не відміни торгів.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та відповідно до частини восьмої статті 7-1 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 вересня 2019 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, тендерну пропозицію учасника-переможця ТОВ "ВОЛТЕКС-БУД" та відхилені пропозиції учасників ТОВ «ІБК Енерготехнобуд», ПП - ФІРМА "КЛАСІК" на предмет їх відповідності умовам тендерної документації, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протоколи засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій від 07.08.2019 №43, від 12.08.2019 №47, від 14.08.2019 №48, повідомлення про намір укласти договір від 14.08.2019, пояснення замовника оприлюднені в електронній системі закупівель 28.08.2019 та 29.08.2019.
За результатами моніторингу закупівлі встановлено, що в порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі Наказ № 490), в оголошенні про проведення відкритих торгів не відображено інформацію передбачену пунктом «9-1. Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)» форми оголошення.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної пропозиції переможця торгів умовам тендерної документації встановлено, що тендерна пропозиція переможця торгів ТОВ "ВОЛТЕКС-БУД" не відповідає умовам тендерної документації з наступних причин.
Згідно з вимогами п. 1 розділу ІІІ тендерної документації учасником в складі пропозиції надається інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до вимог додатку № 1 цієї тендерної документації. В п. 2 додатку №1 «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до вимог ст. 16 Закону» передбачено, що на підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» учасник у складі пропозиції повинен надати довідки довільної форми, сканкопії з оригіналів: одного аналогічного договору зі всіма додатками до нього, обов’язково кошторису зі всіма розрахунками до нього та документів, що підтверджують його виконання (акти виконаних робіт за формою КБ – 2в і довідки про вартість виконаних робіт та витрат за формою КБ-3). Сканкопії названих документів повинні містити всі сторінки і бути чіткими. При цьому в складі тендерної пропозиції розрахунки до завантаженої учасником до аналогічного договору договірної ціни (локального кошторису) не подані. В той час як в договірній ціні (локальний кошторис) в колонці 2 «обґрунтування» вказано про наявність розрахунків з №1 по №13 по найменуванням витрат перелічених в колонці 3.
Відповідно до вимог п. 2 додатку №3 до тендерної документації учасник процедури закупівлі в складі пропозиції зобов'язаний подати витяг з реєстру платників податку на додану вартість – для платників податку на додану вартість (сканований з оригіналу). У складі пропозиції ТОВ "ВОЛТЕКС-БУД" не подано витяг з реєстру платників податку на додану вартість. Натомість в складі пропозиції міститься свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість від 23.01.2006, що не відповідає умовам тендерної документації. Водночас, тендерна документація не містить можливості щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції замість витягу з реєстру платників податку на додану вартість іншого рівнозначного документу тощо. Слід зауважити, що будь-яке обґрунтування щодо надання учасником вказаного свідоцтва в складі пропозиції замість витягу не міститься.
Пунктом 2 розділу ІІІ тендерної документації передбачено надання забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії, яка має містити усі обов'язкові реквізити, передбачені Положенням про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженим постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 639 (зі змінами). Відповідно до пп. 2 п. 26 Положення №639 гарантія повинна, зокрема, містити такий реквізит як дата видачі. У поданій в складі пропозиції банківській гарантії №G0719/5264 міститься інформація про дату складання та підписання гарантії. Однак, в тексті гарантії не вказана дата її видачі. Відповідно до п. 27 Положення №639 датою видачі гарантії є день надсилання бенефіціару або банку бенефіціара, або авізуючому банку, або банкам-кореспондентам повідомлення з текстом гарантії чи дата, зазначена на поштовій квитанції, що свідчить про надсилання гарантії поштовим зв'язком, або день передавання її бенефіціару чи принципалу для подальшого передавання її бенефіціару. Отже, учасником-переможцем у складі тендерної пропозиції подано гарантію, яка не відповідає пункту 2 розділу ІІІ тендерної документації.
Описані вище невідповідності пропозиції учасника-переможця умовам тендерної документації не відносяться до переліку формальних (несуттєвих) помилок, визначених Замовником.
З огляду на вищевикладене, пропозиція учасника ТОВ "ВОЛТЕКС-БУД", якого визнано переможцем торгів, не відповідає умовам тендерної документації.
При цьому, у разі невідповідності пропозиції учасника згідно частини першої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник повинен відхилити таку пропозицію. У зв'язку з відхиленням пропозицій всіх інших учасників, та невідповідністю пропозиції переможця торги підлягають відміні відповідно до частини першої статті 31 Закону.
Однак в порушення вимог частини першої статті 30 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника – переможця ТОВ "ВОЛТЕКС-БУД" як таку, що не відповідає умовам тендерної документації, та всупереч вимогам частини першої статті 31 Закону не відмінено торги.
Пояснення, надані Замовником 28.08.2019 під час проведення моніторингу процедури закупівлі на запит Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 23.08.2019, не підтверджує обґрунтованості прийнятого рішення про визнання тендерної пропозиції ТОВ "ВОЛТЕКС-БУД" такою, що відповідає всім вимогам Замовника, встановленим в тендерній документації.
Аналізом відхилених тендерних пропозицій ТОВ «ІБК Енерготехнобуд», ПП - ФІРМА "КЛАСІК" установлено, що Замовником правомірно відхилено пропозицію ПП - ФІРМА "КЛАСІК" з підстав вказаних в протоколі розгляду тендерної пропозиції від 07.08.2019 №43.
Під час проведення моніторингу встановлено, що згідно з протоколом засідання тендерного комітету від 12.08.2019 №47 пропозицію учасника ТОВ «ІБК Енерготехнобуд» відхилено на підставі п. 1, 4 ч. 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» у зв’язку з наступним: в локальному кошторисі тендерної пропозиції закладена середньомісячна заробітна плата нижче кошторисної заробітної плати, яка враховується при визначенні вартості будівництва та відсутній її розрахунок. Ціна на окремі матеріальні ресурси значно занижена та не відповідає середнім регіональним ринковим цінам на серпень 2019 року. Дещо завищені витрати по експлуатації машин і механізмів. Однак, тендерна документація не містить можливості відхилення тендерних пропозицій учасників через наведені вище причини (підстави). Враховуючи викладене, тендерна пропозиція ТОВ «ІБК Енерготехнобуд» не правомірно відхилена з наведених вище невідповідностей. Разом з тим, пропозиція вказаного учасника не відповідає умовам тендерної документації з інших підстав та підлягала відхиленню, зокрема наявна невідповідність вимогам п. 2 додатку №1 в частині відсутності всіх розрахунків до кошторисів до аналогічних договорів.
Період усунення порушень:
02.09.2019 14:57 - 17.09.2019 00:00
Дата публікації висновку:
02.09.2019 14:57
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Через виявлені порушення норм Закону України "Про публічні закупівлі" та неможливості усунути порушення, торги відмінено
Дата публікації звіту:
09.09.2019 12:58
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- documentsForm: Так
- corruptionCancelled: Так
Опис:
торги відмінені
Дата публікації:
04.12.2019 15:57
Запити/Пояснення
Номер:
7055fc7531794437a47cc07134abd8d2
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
23.08.2019 11:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.08.2019 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт «Капітальний ремонт Яполотьської ЗОШ І-ІІІ ступенів (утеплення фасадів, ремонт покрівлі та санвузлів) в с. Яполоть на вул. Шевченка 14,а Костопільського району Рівненської області (джерело фінансування кошти обласного бюджету) (джерело фінансування кошти районного бюджету» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-07-17-000270-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. №43, постала потреба в отриманні пояснень із питань.
Під час проведення моніторингу встановлено, що згідно з вимогами п. 1 розділу ІІІ тендерної документації учасником в складі пропозиції надається інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до вимог додатку № 1 цієї тендерної документації. В п. 2 додатку №1 «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до вимог ст. 16 Закону» на підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» встановлена вимога про надання довідки довільної форми, сканкопії з оригіналів: одного аналогічного договору зі всіма додатками до нього, обов’язково кошторису зі всіма розрахунками до нього та документів, що підтверджують його виконання (акти виконаних робіт за формою КБ – 2в і довідки про вартість виконаних робіт та витрат за формою КБ-3). Сканкопії названих документів повинні містити всі сторінки і бути чіткими. Фактично розрахунки до завантаженої учасником до аналогічного договору договірної ціни (локального кошторису) не подані. В той час як в зазначеному документі в колонці 2 «обґрунтування» вказано про наявність розрахунків з №1 по №13 по найменуванням витрат перелічених в колонці 3.
Відповідно до вимог п. 2 додатку №3 до тендерної документації учасник процедури закупівлі в складі пропозиції зобов'язаний подати витяг з реєстру платників податку на додану вартість – для платників податку на додану вартість (сканований з оригіналу). Натомість ТОВ "ВОЛТЕКС-БУД" в складі пропозиції надано свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість від 23.01.2006.
Пунктом 2 розділу ІІІ тендерної документації передбачено надання забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії, яка має містити усі обов'язкові реквізити, передбачені Положенням про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземній валютах, затвердженим постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 639 (зі змінами). У наданій в складі пропозиції банківській гарантії №G0719/5264 міститься інформація про дату складання та підписання гарантії. Однак, в тексті гарантії не вказана дата її видачі (пп. 2 п. 26 Положення №639). Відповідно до п. 27 Положення №639 датою видачі гарантії є день надсилання бенефіціару або банку бенефіціара, або авізуючому банку, або банкам-кореспондентам повідомлення з текстом гарантії чи дата, зазначена на поштовій квитанції, що свідчить про надсилання гарантії поштовим зв'язком, або день передавання її бенефіціару чи принципалу для подальшого передавання її бенефіціару.
З огляду на факти зазначені вище, вкажіть, з яких підстав в протоколі засідання тендерного комітету №48 від 14.08.2019 вказано, що пропозиція учасника ТОВ "ВОЛТЕКС-БУД" відповідає кваліфікаційним критеріям та умовам, визначеним у тендерній документації, та відповідно його визнано переможцем торгів, в той час як його пропозиція не відповідає умовам тендерної документації та підлягає відхиленню.
Тендерна документація затверджена рішенням тендерного комітету Замовника та розміщена на веб-порталі Уповноваженого органу містить наступну вимогу: згідно з п. 1 розділу ІІІ учасник в складі пропозиції подає інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) відповідно до вимог додатку № 4 цієї тендерної документації. Відповідно до п. 6 розділу ІІІ учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником в тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби, плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), згідно з частиною другою статті 22 Закону та відповідно до Додатку № 4 цієї тендерної документації. Такий документ як відповідна технічна специфікація в складі пропозицій учасників відсутній. Вкажіть яку саме технічну специфікацію мав на увазі Замовник включаючи вимогу про надання такого документу в тендерну документацію, яка інформація повинна в ньому бути відображена учасниками.
Крім того, встановлено, що в оголошенні про проведення відкритих торгів не відображено інформацію передбачену пунктом «9-1. Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)» форми оголошення, затвердженої наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 №490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» зі змінами.
Вкажіть чому при оприлюдненні оголошення не в повному обсязі враховано вимоги Наказу №490.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень просимо долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
3951dbecd91c4e9b88f7a9a47b8d3dd6
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
27.08.2019 16:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.09.2019 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт «Капітальний ремонт Яполотьської ЗОШ І-ІІІ ступенів (утеплення фасадів, ремонт покрівлі та санвузлів) в с. Яполоть на вул. Шевченка 14,а Костопільського району Рівненської області (джерело фінансування кошти обласного бюджету) (джерело фінансування кошти районного бюджету» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-07-17-000270-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. №43, постала потреба в отриманні пояснень із питань.
Під час проведення моніторингу встановлено, що згідно з протоколом засідання тендерного комітету від 12.08.2019 №47 пропозицію учасника ТОВ «ІБК Енерготехнобуд» відхилено на підставі п. 1, 4 ч. 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» у зв’язку з наступним: в локальному кошторисі тендерної пропозиції закладена середньомісячна заробітна плата нижче кошторисної заробітної плати, яка враховується при визначенні вартості будівництва та відсутній її розрахунок. Ціна на окремі матеріальні ресурси значно занижена та не відповідає середнім регіональним ринковим цінам на серпень 2019 року. Дещо завищені витрати по експлуатації машин і механізмів.
У зазначеному протоколі від 12.08.2019 №47 відсутня інформація якому саме кваліфікаційному критерію не відповідає пропозиція учасника, в той час як одну з підстав для її відхилення вказано п. 1 ч. 1 ст. 30 Закону.
Згідно умов тендерної документації до договору про виконання робіт
переможець надає у паперовому вигляді локальний кошторис з розрахунком договірної ціни вартості пропозиції (остаточна ціна після аукціону) і всі розрахунки до нього. Договірна ціна тендерної пропозиції (остаточна ціна після аукціону) повинна відповідати кошторису. Кошторис розраховується на підставі технічних вимог замовника (додаток № 4) і нормативної потреби в трудових та матеріально-технічних ресурсах, з врахуванням якісних та технічних характеристик матеріальних ресурсів і поточних цін на них. Обов’язковим є підтвердження розрахунків за статтями витрат договірної ціни відповідно до Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013, прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293.
Однак тендерна документація не містить прямої вимоги про надання учасниками в складі тендерної пропозиції, що подається до закінчення строку подання тендерних пропозицій, перелічених вище документів та розрахунків. Вкажіть яким саме пунктам, розділам чи додаткам тендерної документації не відповідає пропозиція даного учасника. Чи були встановлені інші невідповідності пропозиції учасника умовам тендерної документації, крім тих, які зазначені в протоколі від 12.08.2019 №47 та якими керувався Замовник при відхиленні пропозиції учасника ТОВ «ІБК Енерготехнобуд».
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень просимо долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
b08ba586394040f3a1ca4a7c9a041481
Назва:
Про невідповідність тендерної пропозиції учасника торгів
Дата опублікування:
29.08.2019 13:05
Опис:
Щодо невідповідності тендерної пропозиції учасника відкритих торгів ТОВ "ІБК Енерготехнобуд"