-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт (зовнішнє опорядження та утеплення фасадів, заміна покрівлі) Хмельницького ДНЗ № 21 «Ластівка» за адресою: вул. Сковороди, 31, м. Хмельницький
Капітальний ремонт (зовнішнє опорядження та утеплення фасадів, заміна покрівлі) Хмельницького ДНЗ № 21 «Ластівка» за адресою: вул. Сковороди, 31, м. Хмельницький
Завершена
8 236 985.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 41 184.93 UAH
мін. крок: 0.5% або 41 184.93 UAH
Номер:
b77dd64c67c2414ba4c7180d63bd985d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-07-22-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.07.2019 00:00
Період моніторингу:
23.07.2019 11:22 - 14.08.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
22.07.2019 № 31
Хмельницький
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7¹ Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника Управління
Західного офісу Держаудитслужби
в Хмельницькій області – начальник відділу
контролю органів влади, оборони, правоохоронних
органів та місцевих бюджетів Валерій ДЗЮБЛЮК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області
від 22.07.2019 № 31
Витяг із переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3. UA-2019-07-15-001266-a
дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
15.07.2019
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
В. о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Наталія МЕЛЬНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері закупівель в частині оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу другого пункту 2 Наказу №490.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм пункту 9 частини другої статті 22 Закону.
В порушення частини другої статті 22 Закону порядок змін умов договору про закупівлю, не відповідає нормам частини четвертої статті 36 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 серпня 2019 року.
Предметом аналізу були такі питання:
Визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради (далі – Замовник) від 15.07.2019 №92, зміни до тендерної документації від 29.07.2019 №931, пояснення від 27.07.2019, отримані від Замовника через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
Під час моніторингу встановлено, що форма річного плану закупівель за номером ID: UA-P-2019-07-15-002458-a не містить кваліфікованого електронного підпису посадової особи, чим не дотримано вимог абзацу другого пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 449/28579, зі змінами, зокрема, внесеними згідно наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 21.03.2019 № 463 «Про внесення змін до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 11.04.2019 за № 386/33357 (далі – Наказ №490).
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що в порушення пункту 9 частини другої статті 22 Закону опис методики оцінки тендерних пропозицій, зазначений Замовником у тендерній документації, не містить інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ).
Станом на 02.08.2019 (дата закінчення моніторингу) зазначене порушення усунуто Замовником в ході моніторингу.
В порушення частини другої статті 22 Закону порядок змін умов договору про закупівлю, зазначений у пункті 4 Розділу VI тендерної документації, не відповідає нормам частини четвертої статті 36 Закону.
Станом на 02.08.2019 (дата закінчення моніторингу) зазначене порушення усунуто Замовником в ході моніторингу.
Під час моніторингу встановлено, що Замовником при підготовці тендерної документації не дотримано наказу від 13.04.2016 №680 Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» щодо завантаження до електронної системи закупівель додатків до тендерної документації окремими файлами.
Період усунення порушень:
02.08.2019 15:09 - 17.08.2019 00:00
Дата публікації висновку:
02.08.2019 15:09
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог ст.71 Закону України «Про публічні закупівлі» Департаментом освіти та науки Хмельницької міської ради розглянуто запит про надання пояснень щодо моніторингу закупівлі UA-M-2019-07-22-000006. За результатами розгляду можемо повідомити наступне.
По-перше, відповідно до ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження. Замовником річний план закупівлі оприлюднено у встановлений Законом строк.
Згідно абзацу 2 п.2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 449/28579, зі змінами, після внесення усієї обов’язкової інформації, передбаченої формою документа, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Разом з тим, зазначеною нормою не визначено строки накладення кваліфікованого електронного підпису. У зв’язку із чим, замовником на даний час усунуто зазначене порушення.
По-друге, Вимоги щодо оформлення тендерних документацій чітко регламентовані ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі».
При цьому, Наказом 680 від 13.04.2016 Мінекономрозвитку України «Про затвердження примірної тендерної документації» передбачено, що примірна тендерна документація формується та подається в електронному вигляді відповідно до вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг».
Примірна тендерна документація містить:
• обов’язкову інформацію, визначену статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), яка оформлюється у вигляді таблиці, що складається з трьох граф та подається замовником окремим файлом. У графі“1” зазначається нумерація, у графі “2” – перелік складових тендерної документації, у графі “3” – вимоги щодо їх заповнення відповідно до Закону;
• інформацію, що формується замовником шляхом заповнення окремих полів електронних форм електронної системи закупівель;
• додатки, що завантажуються до електронної системи закупівель окремими файлами.
Зміст кожного розділу Примірної тендерної документації визначається замовником.
У наказі № 680 від 13.04.2016 не встановлено імперативної норми, що додатки обов’язково повинні бути завантажені до електронної системи закупівель окремими файлами.
Окрім того, повідомляємо, що Наказ 680 від 13.04.2016 є підзаконним нормативно-правовим актом. При цьому, основним законом, який регулює засади здійснення закупівель, в тому числі вимоги до тендерної документації, є Закон України «Про публічні закупівлі», який вищу юридичну силу аніж підзаконний нормативно-правовий акт. Крім того, Наказ 680 від 13.04.2016, на даний час, всупереч вимогам Указу Президента України N 493/92 від 3 жовтня 1992 року «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади», не зареєстрований в Міністерстві юстиції України.
Згідно із ст. 19 Конституції України, органи державної влади та їх посадові особи зобов’язанні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що чітко передбачені Конституцією та Законами України.
Таким чином, в замовника відсутній обов’язок оприлюднювати тендерну документацію із додатками окремими файлами, а оприлюднена Замовником тендерна документація відповідає вимогам Закону.
Дата публікації звіту:
08.08.2019 17:12
Запити/Пояснення
Номер:
85be18a059d74a51a982347229f3892a
Назва:
Про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
24.07.2019 10:38
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.07.2019 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з капітального ремонту (зовнішнє опорядження та утеплення фасадів, заміна покрівлі) Хмельницького ДНЗ № 21 «Ластівка» за адресою: вул. Сковороди, 31, м. Хмельницький (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі ProZorro за номером ID: UA-2019-07-15-001266-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. №43, постала потреба в отриманні пояснень з наступних питань:
Пунктом 6.1.5 ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 №293 визначено, що до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва включаються, зокрема кошти на покриття ризиків всіх учасників будівництва та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
Крім того, відповідно до частини четвертої статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
2) зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі;
3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі;
4) продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі;
5) узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
6) зміни ціни у зв’язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок;
7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини п’ятої цієї статті.
У пункті 4 Розділу VI тендерної документації Замовником зазначено: «7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни (У разі зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін відносно дійсних офіційних індексів на момент підписання даного договору, ціна закупівлі може бути змінена та перерахована шляхом множення суми невиконаних (неоплачених) робіт на індекс споживчих цін дійсних на момент виконання (оплати) таких робіт.
У разі зміни, у встановленому згідно із законодавством порядку, регульованих цін (тарифів) і нормативів в будівництві, зокрема, зміни рівня середньомісячної заробітної плати чи інших показників вартості трудових ресурсів, сума договору може бути пропорційно змінена шляхом перерахування суми невиконаних (неоплачених) робіт із урахуванням змін рівня середньомісячної заробітної плати чи інших показників вартості трудових ресурсів).
При цьому пунктом 6.2.3 ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 визначено, що ціна пропозиції підрядника формується на підставі вартості підрядних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво по об’єкту, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у 6.2.10, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Крім того, Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України листом від 03.04.17 р. № 7/15-3463 «Щодо кошторисної заробітної плати при визначенні вартості будівництва» повідомило наступне:
При підготовці документації до конкурсних торгів замовники відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» можуть визначати в критеріях умови щодо визначення розміру кошторисної заробітної плати на підставі розрахунку, виконаного відповідно до Порядку, та встановлення у договорі підряду порядку, випадків та термінів уточнення договірної ціни.
Джерелом покриття додаткових витрат, пов’язаних зі зміною вартості трудових ресурсів на стадії виконання договорів підряду, можуть слугувати кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, та кошти на покриття ризиків, що передбачені у затвердженій в установленому порядку проектній документації (кошторисній частині цієї документації).
Також повідомляємо, що індекс споживчих цін характеризує зміни у часі загального рівня цін на товари та послуги, які купує населення для невиробничого споживання. Він є показником зміни вартості фіксованого набору споживчих товарів та послуг у поточному періоді до його вартості у базисному періоді.
Для уточнення питань, що виникли в ході моніторингу прошу надати відповідну інформацію (пояснення), а саме:
- як формувалась очікувана вартість на предмет закупівлі «Капітальний ремонт (зовнішнє опорядження та утеплення фасадів, заміна покрівлі) Хмельницького ДНЗ № 21 «Ластівка» за адресою: вул. Сковороди, 31, м. Хмельницький»;
- чому до очікуваної вартості предмета закупівлі не включені кошти на покриття ризиків всіх учасників будівництва;
- на підставі яких нормативних документів у тендерну документацію Замовником внесені вищезазначені положення, так як нормами частини четвертої статті 36 Закону не передбачено можливості збільшення суми договору у зв’язку із збільшенням розміру заробітної плати та перерахування невиконаних (неоплачених) робіт на індекс споживчих цін, дійсних на момент виконання (оплати) таких робіт;
- чому в порушення пункту 9 частини другої статті 22 Закону опис методики оцінки тендерних пропозицій, зазначений в тендерній документації не містить інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ).
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення може бути долучене його документальне підтвердження.
Номер:
1cdf41b9d5994ff289472dc858bcb894
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
29.07.2019 15:13
Опис:
На виконання вимог ст.71 Закону України «Про публічні закупівлі» Департаментом освіти та науки Хмельницької міської ради розглянуто запит про надання пояснень щодо моніторингу закупівлі UA-M-2019-07-22-000006. За результатами розгляду можемо повідомити наступне.
По першому питанню, очікувана вартість на предмет закупівлі «Капітальний ремонт (зовнішнє опорядження та утеплення фасадів, заміна покрівлі) Хмельницького ДНЗ № 21 «Ластівка» за адресою: вул. Сковороди, 31, м. Хмельницький» замовником формувалася на підставі норм ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293. Зокрема, очікувана вартість об’єкта будівництва розрахована на підставі зведеного кошторисного розрахунку за мінусом витрат визначених Главою 10 «Утримання служби замовника», Главою 12 «Проектно-вишукувальні роботи та авторський нагляд» та витрат на покриття ризику віх учасників будівництва (з множенням на відповідний коефіцієнт оподаткування).
По другому питанню, до очікуваної вартості предмета закупівлі не включені кошти на покриття ризиків всіх учасників будівництва на підставі п.6.1.5.3 ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва».
Так, згідно із п.6.1.5.3 ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», кошти на покриття ризиків від учасників будівництва призначені на відшкодування:
- збільшення вартості обсягів робіт та витрат, характер і методи виконання яких не можуть бути точно визначені при проектуванні та уточнюються при визначенні виконавця робіт (проведенні процедури закупівлі) або в процесі будівництва;
Зазначена норма відноситься до поняття «Додаткових робіт», які можуть виконуватися лише на підставі іншого договору, оскільки не були передбачені першочерговим проектом будівництва.
Окрім того, норми ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» не встановлюють Замовнику заборони віднімати кошти на покриття ризиків від учасників будівництва від загальної вартості об’єкта будівництва.
По третьому питанню – Замовником внесено зміни до тендерної документації.
По четвертому питанню – Замовником внесено зміни до тендерної документації.