• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Лінійно-матричний принтер Printronix P8CI20 або еквівалент

Лінійно-матричний принтер Printronix P8CI20 або еквівалент (ДК 021-2015:30232120-1)

Завершена

375 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 875.00 UAH
Номер: 1aac3037a4c446aba71a7a465416d4aa
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-08-08-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.08.2019 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 08.08.2019 15:32 - 03.09.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 08.08.2019 № 43 Житомир Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 08.08.2019 № 43. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 1. UA-2019-07-08-000483-a від 08.07.2019 – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 68) 041-77-48, leonora201512@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення порядку визначення предмета закупівлі
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі встановлено порушення вимог пункту 18 частини 1 статті 1 Закону № 922 та абзацу 2 пункту 1 розділу ІІ Порядку МЕРТУ № 454. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації законодавству встановлено, що зміст тендерної документації Замовника не відповідає нормам 3 статті 17 та пунктам 2, 3, 13 частини 2 статті 22 Закону № 922, а також не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону № 1644. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлі встановлено порушення вимог частини 1 статті 10 Закону № 922 та пункту 2 Наказу № 490. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, розгляду та оцінки тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 20 серпня 2019 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), відповідність тендерної документації законодавству, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, тендерну пропозицію учасника - переможця ТОВ «В.М.», протокол розгляду тендерної пропозиції від 26.07.2019 № 27, повідомлення про намір укласти договір та укладений договір від 07.08.2019 № 41. За результатами моніторингу встановлено, що Житомирським обласним центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат (далі-Замовник) предмет закупівлі товару визначено за показником сьомої цифри (ДК 021:2015: 30232120-1 – Матричні принтери), а не четвертої цифри (ДК 021:2015: 33230000-0 – Комп’ютерне обладнання) основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749, чим не дотримано вимоги пункту 18 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) та абзацу 2 пункту 1 розділу ІІ «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454 (далі – Порядок МЕРТУ № 454), який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 448/28578. За результатами аналізу відповідності тендерної документації законодавству встановлено, що в порушення частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону № 922, Замовником у тендерній документації не встановлено інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам в частині 1 та частині 2 статті 17 Закону № 922, а також спосіб документального підтвердження переможцем згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою статті 17 Закону № 922. Крім того, в порушення вимог пункту 13 частини 2 статті 22 Закону № 922, в тендерній документації не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Також, в порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 22 Закону № 922, технічні, якісні характеристики предмета закупівлі в тендерній документації не передбачають необхідності застосування заходів із захисту довкілля. В ході проведення моніторингу встановлено, що тендерна документація Замовника не враховує вимоги рішення Ради національної безпеки і оборони України від 19 березня 2019 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (далі – рішення РНБО від 19 березня 2019 року), яке уведено в дію Указом Президента України від 19.03.2019 № 82/2019 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 19 березня 2019 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII (далі - Закон № 1644). Слід відмітити, що наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 за № 449/28579 (далі – Наказ № 490) затверджено форми документів, зокрема, оголошення про проведення відкритих торгів. Поряд з тим, пунктом 2 Наказу № 490 передбачено, що формами документів, затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. Однак, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлі встановлено, що Замовником в порушення вимог частини 1 статті 10 Закону та пункту 2 Наказу № 490, оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з недотриманням форми документа, а саме: без унесення наявної інформації в пункті 10-2 форми оголошення про проведення відкритих торгів, затвердженої Наказом № 490. Також аналізом встановлено, що на порушення пункту 2 Наказу № 490 у повідомленні про намір укласти договір відсутня інформація про джерело фінансування закупівлі. Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог абзаців 3 та 4 частини 1 статті 31 Закону № 922 визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель та/або порушення порядку оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі замовник відміняє торги чи визнає їх такими, що не відбулися.
Період усунення порушень: 20.08.2019 17:15 - 06.09.2019 00:00
Дата публікації висновку: 20.08.2019 17:15

Оскарження висновку в суді

Опис: До Житомирського окружного адміністративна суду направлена позовна заява від 28.08.2019 №10/847 про визнання протиправними дій та скасування індівідуального акта (висновків). Позовна заява направлена на адресу відповідача - Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області рекомендованим поштовим відправленням.
Дата публікації: 29.08.2019 15:29

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ на висновки Управління Північного офісу ДАСУ в Житомирській області (UA-M-2019-08-08-00015) по моніторингу закупівлі Житомирським обласним центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат (далі - Замовник) матричного принтера (UA-2019-07-08-000483-a) 1. Вимоги п.18 ч. 1 ст.1 Закону №922 не порушено. У Річному плані предмет закупівлі визначено за показником четвертої цифри ДК 021:2015: 33230000-0 – Комп’ютерне обладнання, а при здійсненні закупівлі предмет закупівлі конкретизований за ДК 021:2015: 30232120-1 – Матричні принтери, оскільки проводилась закупівля саме матричного принтера. Відповідно до Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» код 30232120-1 входить у склад коду 33230000-0 і є конкретизуючим. П. 18 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлює, що предмет закупівлі - це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом. Тобто, замовник не порушує цього положення, оскільки, в п. 18 дається лише визначення поняття «предмет закупівлі» і вказується, що він визначається відповідно до порядку встановленого Уповноваженим органом. У Наказі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 454 від 17.03.2016 року «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» вказано, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги, але також прописується, що замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі за показниками четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника. Таким чином, хоча Уповноваженим органом і прописується за яким показником визначати предмет закупівлі, але й дозволяється конкретизація предмета закупівлі, крім того в Наказі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 454 від 17.03.2016 року відсутні будь які обмеження, щодо конкретизації предмета закупівлі, що підтверджує, що замовник діяв в межах повноважень та у спосіб, що передбачений законами України та підзаконними актами уповноважених органів. 2. Вимоги ч. 3 ст.17, п.2 ч. 2 ст. 22, п. 2, 3, 5, 6 і 8 ч. 1 та ч. 2 17 Закону № 922 не порушено. У розділі 5 Тендерної документації зазначено, що учасник має завантажити підписані та, у разі наявності печатки, завірені довідки (інформації) довільної форми або скановані відповідні довідки із органів МВС. Що стосується інформації, яка міститься у відкритих державних реєстрах, то відповідно до ч.3 ст. 17 Закону № 922 документальне підтвердження такої інформації не вимагається. Переможець ТОВ «В.М.» у своїй пропозиції надав усі необхідні документи, які підтверджують дотримання вимог ст. 17 Закону №922. 3. Вимоги п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону № 922 не порушено. Вимога стосовно того, що «технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля», стосується предмета закупівлі, щодо якого проводиться процедура відкритих торгів і для замовника у ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» не визначається спосіб підтвердження застосування заходів із захисту довкілля учасниками. У розділі 3 тендерної документації передбачено надання санітарно-гігієнічного висновку до предмету закупівлі, наявність якого підтверджує безпеку для довкілля. Переможець ТОВ «В.М.» у своїй пропозиції надав санітарно-гігієнічний висновок від 21.03.2018 №602-123-20-3/12011, у якому зазначено, що товар відповідає встановленим критеріям безпеки. 4. Вимоги п. 13 ч. 2 ст. 22 Закону № 922 не порушено. У п. 10 Тендерної документації вказано «Кінцевий термін надання тендерних пропозицій визначається згідно оголошення про проведення процедури відкритих торгів. Дата і час розкриття тендерних пропозицій визначається системою закупівель автоматично». У ст. 21 Закону №922 зазначено, що в оголошенні, зокрема, зазначається кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Замовником інформація про кінцевий строк подання оприлюднена в електронній системі закупівель, як це вимагається Законом №922 та п. 2 Наказу № 490. Електронна система держзакупівель автоматично визначає кінцевий термін подання тендерних пропозицій за алгоритмом наданим та погодженим із Міністерством економічного розвитку і торгівлі України. В оголошенні про проведення відкритих торгів вказана автоматично визначена дата - 23 липня до 16:00. Замовник не має змоги самостійно передбачити, розрахувати або змінити цю дату. 5. Закон №922 та будь-який інший законодавчий чи нормативно-правовий акт не зобов’язує замовників зазначати у тендерній документації вимоги рішення Ради національної безпеки і оборони України від 19 березня 2019 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» та вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII (далі - Закон № 1644). вимоги п. 10 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про санкції». Інформацію про те, чи є учасники юридичними особами-резидентами іноземної держави державної форми власності, юридичними особами, частка статутного капіталу яких знаходиться у власності іноземної держави, замовник може перевірити самостійно у відкритих єдиних державних реєстрах доступ до яких є вільним (ч. 3 ст. 17 Закону №922). При визначенні переможця замовником враховувався зазначений критерій, ТОВ «В.М.» та запропонований товар не підпадає під дію санкцій. 6. Ч 1 ст. 10 Закону №922 не порушено, замовником належним чином оприлюднені усі встановлені Законом №922 документи. Замовник є бюджетною установою і усі кошти, які є у його розпорядженні, є виключно бюджетними, що підтверджено Річним планом закупівель та п.10 оголошення. В умовах п.9.1 оголошення передбачено здійснення післяоплати, як того вимагає бюджетне законодавство. Відповідно до Наказу № 490, форма повідомлення про намір укласти договір заповнюється електронною системою автоматично, замовник самостійно цю форму не заповнює. Не унесення інформації про джерело фінансування закупівлі у оголошення є формальною технічною помилкою, яка ніяким чином не впливає на проведення процедури закупівлі та визначення переможця, тому не може бути підставою для відміни процедури закупівлі. Процедура закупівлі завершена, переможець визначений відповідно до вимог законодавства, звіт про результати проведеної процедури закупівлі оприлюднені. Договір з переможцем укладено у встановлений Законом термін та оприлюднений в електронній системі закупівель, договір зареєстровано в органі казначейського обслуговування. Замовник та ТОВ «ВМ» вступили у господарські відносини. Відповідно до ГКУ (ст.19) та Закону України «Про основні засади здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» суб’єкти господарювання мають право без обмежень здійснювати господарську діяльність, що не суперечить законодавству, також передбачено заборону перешкоджання господарській діяльності суб'єктів господарювання з боку контролюючих органів, контролюючі органи мають здійснювати перевірки неупереджено та об’єктивно, дотримуючись вимог законодавства, поважаючі законні інтереси суб’єктів господарювання.
Дата публікації звіту: 27.08.2019 15:27