-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
90610000-6 Послуги з прибирання та підмітання вулиць (послуги з ручного прибирання місць загального користування та зелених зон)
Джерело фінансування закупівлі: районний в місті бюджет
Завершена
195 000.00
UAH без ПДВ
Номер:
fdb284ddadb04f8db424ef3aabb4b902
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-09-11-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.09.2019 00:00
Період моніторингу:
11.09.2019 13:04 - 03.10.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
09.09.2019 № 163
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
Від 09.09.2019 № 163
Витяг з Переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
7
UA-2019-07-05-000166-с
05.07.2019
Виконавчий комітет Довгінцевської районної у м.Кривому Розі ради (05520744)
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, встановлено порушення норм планування закупівель.
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, виявлено порушення вимог пункту 2 Наказу № 490.
За результатами моніторингу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, укладання договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 вересня 2019 року.
Предметом моніторингу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, укладання договору, виконання договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на липень 2019 року, звіт про укладений договір, протокол розкриття тендерних пропозицій, договір від 05.07.2019 № 95, пояснення замовника, надані через електронну систему закупівель 18.09.2019 року, форми документів, затверджених Уповноваженим органом.
Згідно з вимогами статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження.
За результатами моніторингу закупівлі встановлено, що замовником на 2019 рік за кодом ДК 021:2015: 90610000-6 — Послуги з прибирання та підмітання вулиць заплановано проведення процедури закупівлі «Відкриті торги» очікуваною вартістю 850 500,00 грн на серпень 2019 року ( номер плану UA-P-2019-08-01-000690-c), яка оголошена 21.08.2019 (ID: UA-2019-08-21-002537-c).
На грудень 2018 року з урахуванням змін заплановано проведення процедури закупівлі «Відкриті торги» очікуваною вартістю 1 482 953,00 грн (номер плану UA-P-2018-12-21-000424-c), за результатами якого проведено процедуру закупівлі «Відкриті торги» очікуваною вартістю 1 071 802,60 грн ID: UA-2018-12-21-001436-c.
Відповідно до пояснень Замовника та відповідно до інформації, яка оприлюднена Замовником у плані закупівлі UA-P-2018-12-21-000424-c із змінами, закупівля очікуваною вартістю 195 000,00 грн запланована відповідно до вказаного плану закупівлі. З урахуванням зазначеного закупівля мала бути проведена шляхом застосування процедури «Відкриті торги».
Водночас, Законом встановлено порядок придбання товарів, робіт і послуг, здійснення закупівель замовником у разі: 1) виникнення додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах, яку замовник не міг передбачити; 2) виділення додаткових коштів; 3) перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель; 4) коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині четвертій статті 36 Закону; 5) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі; 6) інших подібних випадках, можливе після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону, оскільки, виходячи зі змісту пункту 18 частини першої статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору.
Разом з тим при здійсненні закупівель без проведення процедур закупівель, передбачених частиною першою статті 12 Закону, товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує межі, встановлені частиною першою статті 2 Закону, замовник керується положеннями Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а також Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), без урахування здійснених закупівель за тим же предметом у поточному році, за якими укладені відповідні договори.
Таким чином, замовником укладено договір від 05.07.2019 № 95 та оприлюднено звіт про укладений договір без внесення змін до річного плану або додатку до річного плану на 2019 рік, що є порушенням норм планування.
Слід зауважити, що після проведення процедури закупівлі, внесення змін/коригування до річного плану/додатку до річного плану законодавством не передбачено.
За результатами моніторингу закупівлі встановлено, що на порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» із змінами, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – Наказ № 490), звіт про укладений договір не містить інформації про вид предмета закупівлі (п.8-1 Форми) та про джерело фінансування закупівлі (п. 16-1 Форми).
Період усунення порушень:
20.09.2019 14:44 - 05.10.2019 00:00
Дата публікації висновку:
20.09.2019 14:44
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заперечення до висновку.
1. Щодо встановлення порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель, повідомляємо наступне.
ЗВІТ про укладений договір UA-2019-07-05-000166-с МІСТИТЬ ІНФОРМАЦІЮ про «вид предмета закупівлі» та про «Джерело фінансування закупівлі» (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-07-05-000166-c). Скан-копія звіту додається.
Враховуючи те, що станом на 05.07.2019 та по теперішній час в системі Prozorro в формах документів, затверджених Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» із змінами, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579, технічно не реалізоване поле «Джерело фінансування закупівлі» (п.16-1 Форми), замовник відобразив інформацію про «Джерело фінансування закупівлі» у полі «Інформація про технічні та якісні характеристики товарів, робіт чи послуг».
2. Щодо встановлення інших порушень законодавства у сфері закупівель (порушення норм планування), повідомляємо наступне.
Відповідно до ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №92VІІІ (далі – Закон) закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження.
Закон не містить обмежень щодо проведення протягом року декількох закупівель за однаковим предметом закупівлі протягом року, запланованим у річному плані/додатку до річного плану та заборони внесення змін/коригування до річного плану/додатку до річного плану після проведення процедури закупівлі.
В консультації Уповноваженого органу з питань закупівель, функції якого визначені п. 13, ч. 1, ст. 8 Закону зазначено, що замовник може редагувати інформацію про вже раніше внесену в систему закупівлю, шляхом внесення змін в її окремі, передбачені системою поля (зміна очікуваної вартості закупівлі тощо), або створити у формі річного плану новий запис про закупівлю з тим самим предметом, при цьому варто зазначити, що в першому випадку система не зберігає інформацію про раніше відображену в систему закупівлю (водночас замовник може зазначати в полі «Примітки» про те, що до зазначеної закупівлі вносились зміни).
Оскільки форма внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану, порядок, періодичність, черговість та характер таких змін законодавством не визначені та не обмежені, зміни до річного плану UA-P-2018-12-21-000424-c внесені шляхом редагування із зазначенням в полі «Примітки» про те, що до зазначеної закупівлі вносились зміни.
Таким чином, закупівлю UA-2019-07-05-000166-c проведено із внесенням змін до річного плану закупівель, додатку до річного плану.
Зміни, що вносились до річного плану закупівель/додатку до річного плану закупівель, ніяким чином не вплинули на результат проведення закупівлі та не привели до порушення основних принципів здійснення закупівель передбачених ст. 3 Закону та не мають негативного впливу для бюджету.
Виходячи з вищевикладеного зазначаємо, що виконком Довгинцівської районної в місті ради при здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг керується та дотримується Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ та роз’ясненнями до нього
Дата публікації звіту:
24.09.2019 13:22
Запити/Пояснення
Номер:
82f81f08ad0c44908979c91bbc8b48e1
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
16.09.2019 12:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.09.2019 00:00
Опис:
Про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі послуг код згідно ДК 021:2015 - 90610000-6 — Послуги з підмітання та прибирання вулиць (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-07-05-000166-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7¹ Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон №922) постала потреба в отриманні пояснень із таких питань:
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель встановлено, що Замовником проведено у 2019 році 2 закупівлі за кодом ДК 021-2015: 90610000-6 — Послуги з підмітання та прибирання вулиць, очікувана вартість яких є меншою, ніж установлена в абзаці другому частини першої статті 2 Закону №922 (ID: UA-2019-04-12-000497-с очікувана вартість 195 000,00 грн (укладений договір на суму 195 000,00 грн), UA-2019-07-05-000166-c очікувана вартість 195 000,00 грн (укладений договір на суму 195 000,00грн). Загальна вартість укладених договорів склала 390 000,00 грн.
1. Відповідно до пункту 18 статті 1 Закону предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом.
Порядок визначення предмету закупівлі затверджено наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження порядку визначення предмету закупівлі» від 17.03.2016 №454 (далі – Порядок).
Відповідно до абз. 2 п.1 р. II Порядку, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник", затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
Відповідно до частини 7 статті 2 Закону, забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону.
Просимо пояснити, чому Замовник поділив один предмет закупівлі на частини та уникнув проведення процедур відкритих торгів?
2. Відповідно до статті 4 Закону №922 закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п'яти днів з дня їх затвердження.
Просимо пояснити, чому Замовником проведено закупівлю ID: UA-2019-07-05-000166-c без внесення до річного плану, додатку до річного плану.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
6499a0b90cf042ea80c52d7bd1008885
Назва:
Пояснення на запит від 16.09.2019
Дата опублікування:
17.09.2019 16:32
Опис:
1. Щодо поділу предмету закупівлі на частини та уникнення проведення процедур відкритих торгів, повідомляємо наступне.
Для закупівлі послуг по коду CPV ДК 021:2015–90610000-6 Послуги з прибирання та підмітання вулиць (195 000,00 грн. та 195 000,00 грн.) додаткові кошти виділялися ДВІЧІ і в кожному окремому випадку вони є новими предметами закупівлі, які замовник об’єктивно не міг передбачити на початку року або на момент здійснення первинної закупівлі та не перевищували вартісні межі, встановлені в ч.1 ст.2 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ (далі – Закон) (менше 200 тис.грн.).
Кошти на закупівлю послуг з обслуговування територій загального користування, що перебувають в межах району виділялися рішеннями Криворізької міської ради: від 27.03.2019 № 3589 «Про внесення змін до рішення міської ради від 26.12.2018 № 3274 «Про міський бюджет на 2019 рік» в сумі 195 000,00 грн. та від 26.06.2019 № 3844 «Про внесення змін до рішення міської ради від 26.12.2018 № 3274 «Про міський бюджет на 2019 рік» в сумі 195 000,00 грн.
Ч. 1 ст. 4 Закону передбачена можливість внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану закупівель, тому замовник може періодично вносити зміни до річного плану закупівель/додатку до річного плану закупівель відповідно до наявного фінансування, потреби у товарах, роботах, послугах.
Ураховуючи, що Законом встановлено порядок придбання товарів, робіт і послуг, здійснення закупівель Замовником у разі, зокрема, виникнення додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах, яку Замовник не міг передбачити; виділення додаткових коштів, можливе після вчинення Замовником дій, передбачених ч. 1 ст. 4 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану закупівель, керуючись вартісними межами, встановленими у ч.1 ст. 2 Закону, оскільки виходячи зі змісту п. 18 ч. 1 ст. 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі вважатиметься новим предметом договору (роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 14.09.2016 вих. № 3302-06/29640-06).
Внесення змін до додатку до річного плану закупівель на 2019 рік затверджено протоколами засідань тендерного комітету виконкому Довгинцівської районної в місті ради (№ 45 від 29.03.2019, № 56 від 27.06.2019) та розміщено на веб-порталі Уповноваженого органу.
Беручи до уваги роз’яснення Уповноваженого органу з питань закупівель та відповідно до ст. 2 Закону суми кошторисних призначень нового предмету закупівлі UA-2019-04-12-000497-с та нового предмету закупівлі UA-2019-07-05-000166-c не перевищують 200 тисяч гривень, тому замовником здійснено закупівлі послуг з оприлюдненням звіту про укладені договори відповідно до ст. 10 Закону.
2. Щодо проведення закупівлі UA-2019-07-05-000166-с без внесення до річного плану закупівель, додатку до річного плану повідомляємо наступне.
Відповідно до ст. 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження.
Форма внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану, періодичність і характер таких змін законодавством не визначені та не обмежені.
Водночас Закон не містить обмежень щодо проведення протягом року декількох закупівель за однаковим предметом закупівлі протягом року, запланованим у річному плані (додатку до річного плану).
В консультації Уповноваженого органу з питань закупівель, функції якого визначені ст. 8 Закону http://www.me.gov.ua/InfoRez/List?lang=uk-UA&id=7758c77b-e410-44ea-a07d-37f1799e11e5&tag=ZapitiKoristuvachiv&fCtx=inRequest&f=%D0%BD%D0%B0%20%D0%BF%D0%BE%D1%87%D0%B0%D1%82%D0%BA%D1%83%20%D0%BF%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%87%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D1%80%D0%BE%D0%BA%D1%83%20%D1%83%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%8E%20%D0%B1%D1%83%D0%BB%D0%BE%20%D0%B2%D0%B8%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BE%20%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%BD%D0%BE%20%D0%B4%D0%BE%20%D0%B2%D0%B8%D0%BC%D0%BE%D0%B3&sortCtx=date зазначено, що замовник може редагувати інформацію про вже раніше внесену в систему закупівлю, шляхом внесення змін в її окремі, передбачені системою поля (зміна очікуваної вартості закупівлі тощо), або створити у формі річного плану новий запис про закупівлю з тим самим предметом, при цьому варто зазначити, що в першому випадку система не зберігає інформацію про раніше відображену в систему закупівлю (водночас замовник може зазначати в полі «Примітки» про те, що до зазначеної закупівлі вносились зміни).
Враховуючи вищевикладене, до річного плану UA-P-2018-12-21-000424-c ● b78022d17e9a40cdadf347ad36893d58 зміни внесені шляхом редагування із зазначенням в полі «Примітки» про те, що до зазначеної закупівлі вносились зміни.
Таким чином, закупівлю UA-2019-07-05-000166-с проведено із внесенням змін до річного плану закупівель, додатку до річного плану.
Виходячи з вищевикладеного зазначаємо, що виконком Довгинцівської районної в місті ради при здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг керується та дотримується Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ та роз’ясненнями до нього.