• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Комп’ютерне обладнання, у складі: ноутбук, багатофункціональний пристрій з витратними матеріалами, ламінатор з витратними матеріалами, USB-накопичувач

Джерело фінансування - кошти державного бюджету

Завершена

362 100.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 621.00 UAH
Номер: d362d5cafc1b4c72aad685ec68187211
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-11-29-000360
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 29.11.2019 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 29.11.2019 15:26 - 21.12.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 29.11.2019 № 210 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 29.11.2019 № 210 Витяг з переліку процедур закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2019-07-03-000138-c 03.07.2019. Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 32) 297-02-35, yarema.zakup@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення вимог пункту 2 Наказу Мінекономрозвитку № 490. За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм частини 3 статті 17, пункту 2 частини 2 статті 22 та статті 25 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, укладання договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, укладання договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Мостиської районної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокол розгляду тендерної пропозиції від 29.07.2019 № 3; повідомлення про намір укласти договір; договір з ТОВ «Комел» від 12.08.2019 № 24. Відповідно до частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, оголошення про проведення процедури закупівлі. Відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 18.03.2016 № 477, розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом її внесення та заповнення в електронному вигляді через автоматизоване робоче місце замовника. При цьому, пунктом 2 Наказу Мінекономрозитку від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» (далі – Наказ Мінекономрозвитку №490) встановлено, що формами документів, зазначеними у пункті 1 цього наказу, затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. Однак, за результатами проведеного моніторингу встановлено, що на порушення вимог пункту 2 Наказу Мінекономрозвитку № 490, при оприлюдненні в електронній системі закупівель (внесенні і заповненні в електронному вигляді) оголошення про закупівлю Замовником не заповнено обов’язкове поле 10-2 «Джерело фінансування закупівлі»; відповідно у формі повідомлення про намір укласти договір (заповнюється електронною системою закупівель автоматично) не заповнено поле 11 «Джерело фінансування закупівлі». Проведеним аналізом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення пункту 2 частини 2 статті 22 Закону у Таблиці 2 Додатку № 1 до тендерної документації Замовником не зазначено про необхідність подання учасниками інформації в довільній формі на підтвердження відсутності підстав, передбачених у пунктах 3, 8, 9 частини 1 статті 17 Закону, та не зазначено про спосіб подання учасниками такої інформації. Також, проведеним моніторингом встановлено недотримання вимог частини 1 статті 25 Закону, за якою тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Так, Замовником у примітці «а» Додатку 1 до тендерної документації зазначено, що «у разі необхідності Замовник має право запросити від будь-якого Учасника процедури закупівлі повторне підтвердження відповідності його кваліфікаційним вимогам». Така вимога суперечить установленому порядку подання учасниками тендерної пропозиції. Крім цього, учасник має право подавати тендерну пропозицію, вносити до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій відповідно до частини другої статті 21 та частини другої статті 22 Закону зазначається в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів та тендерній документації. Законом не передбачено надання учасником документів після закінчення строку подання тендерних пропозицій, окрім тих, які підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону, у разі визнання його переможцем торгів.
Період усунення порушень: 13.12.2019 19:36 - 31.12.2019 00:00
Дата публікації висновку: 13.12.2019 19:36

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: 13 грудня 2019 р. Західним офісом Держаудитслужби оприлюднено Висновок про результати моніторингу) (ID моніторингу: UA-M-2019-11-29-000360), щодо закупівлі «Код згідно ДК 021:2015 –30230000-0 «Комп’ютерне обладнання» (Комп’ютерне обладнання, у складі: ноутбук, багатофункціональний пристрій з витратними матеріалами, ламінатор з витратними матеріалами, USB-накопичувач) (ID закупівлі: UA-2019-07-03-000138-c). Згідно тексту даного Висновку встановлено порушення норм ч. 3 ст. 17 та п. 2 ч. 2 ст. 22, ст. 25 Закону. Відповідно до абз. 2 ч. 8 ст. 71 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовник протягом 5 робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Враховуючи дане положення Закону та Висновок про результати моніторингу закупівлі «Код згідно ДК 021:2015 –30230000-0 «Комп’ютерне обладнання» (Комп’ютерне обладнання, у складі: ноутбук, багатофункціональний пристрій з витратними матеріалами, ламінатор з витратними матеріалами, USB-накопичувач) (ID закупівлі: UA-2019-07-03-000138-c), Відділ освіти Мостиської РДА надає аргументовані заперечення до висновку. Повідомляємо, що виявлені вами недоліки не можуть трактуватися як порушення з наступних причин. 1. Щодо першого Вашого зауваження. Відповідно до п. 2 наказу МЕРТ № 490 передбачено: «Формами документів, зазначених у пункті 1 наказу, затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом УНЕСЕННЯ в них наявної інформації В ЕЛЕКТРОННІЙ СИСТЕМІ закупівель». Тобто «Оголошення проведення процедури закупівлі», «Повідомлення про намір укласти договір», - ці документи формуються САМЕ ЕЛЕКТРОННОЮ СИСТЕМОЮ АВТОМАТИЧНО, шляхом заповнення замовником ВІДПОВІДНИХ ПОЛІВ у електронній системі. Тобто, замовник має можливість опублікувати ТІЛЬКИ ту інформацію, для якої наявні відповідні поля, у інтерфейсі автоматизованого робочого місця на майданчику. Що ж стосується не зазначення в оголошенні про закупівлю поля 10-2 «Джерело фінансування закупівлі»; та у формі повідомлення про намір укласти договір поля 11 «Джерело фінансування закупівлі» - наголошуємо, що це не можливо виконати з причини того, що на момент публікації вище зазначених документів електронною системою НЕ РЕАЛІЗОВАНА можливість внесення відповідної інформації, згідно наказу № 463, № 490. Оскільки у електронній системі на той момент ВІДСУТНІЙ пункт «Джерело фінансування закупівлі». Підтвердженням наших доводів також є інформація із офіційного сайту ДП «Прозорро» (https://infobox.prozorro.org/updates/yak-zaznachiti-dzherelo-finansuvannya-v-prozorro), на якому зазначено, що ТІЛЬКИ «з 1 листопада 2019 р. у системі Прозорро буде поле “Джерело фінансування”. Дане поле реалізоване в рамках внесених змін до Наказу № 490 "Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель". Окрім того, Замовником додатково зазначено джерело фінансування у розділі «Умови розрахунків» 2. Щодо другого Вашого зауваження. Звертаємо Вашу увагу, що у ч. 3. ст. 17 «Про публічні закупівлі» серед іншого передбачено: «Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник НЕ ВИМАГАЄ документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним». Враховуючи дану норму Закону, а також наявність відкритих державних Реєстрів (https://corruptinfo.nazk.gov.ua/, https://kap.minjust.gov.ua/services?product_id=3&is_registry=1&keywords=&usertype=all, https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch ) Замовник ПРАВОМІРНО НЕ ВИМАГАВ підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі, передбачені п. 3, п. 8, П. 9 ч. 1 ст. 17 Закону. 3. Щодо третього зауваження про недотримання вимог ч. 1 ст. 25 Закону. Звертаємо Вашу увагу на те, що пункт 2 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі по тексту - Закон), НЕ МІСТИТЬ ЗАБОРОНИ щодо надання повторного підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним вимогам. Окрім того, п. 1 Розділу ІІІ Тендерної документації містить перелік документів, з яких має складатися тендерна документація учасників. Пункт 8 Розділу ІІІ Тендерної документації закріплює, що : «Учасник має право внести зміни або відкликати свою тендерну пропозицію ДО ЗАКІНЧЕННЯ СТРОКУ її подання без втрати свого забезпечення тендерної пропозиції». Пунктом 1 Розділу ІV Тендерної документація передбачено: «Тендерні пропозиції, отримані електронною системою закупівель ПІСЛЯ закінчення строку подання, НЕ ПРИЙМАЮТЬСЯ та автоматично повертаються учасникам, які їх подали». Отже, вище вказані пункти нашої Тендерної документації повністю відображають норми Закону про те, що тендерна пропозиція учасника – це документи, які подаються ДО закінчення строку подання. Що ж стосується умови тендерної документації про МОЖЛИВЕ надання повторного підтвердження кваліфікаційним критеріям. Дані документи, які можуть бути отримані після аукціону - НЕ ЯВЛЯЮТЬСЯ тендерною пропозицією учасника. Також і в Законі ВІДСУТНЯ ПРЯМА ЗАБОРОНА отримання після аукціону якоїсь додаткової інформації від учасників. Важливим фактом є ще й те, що отримання такої додаткової інформації, документів тощо після аукціону жодним чином НЕ ЗМІНЮЄ ЗМІСТ тендерної пропозиції учасника та НЕ ЗМІНЮЄ ЦІНУ тендерної пропозиції Учасника. Такі документи, інформація, тощо, тільки ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ту інформацію, яка подана учасником в електронній формі. Тобто, Замовником НЕ ПОРУШЕНО вимог абзацу 4 частини 5 статті 28 Закону, згідно якої замовник та учасник не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції, оскільки при додатковому підтвердженні кваліфікаційним критеріям замовник НЕ ВИМАГАЄ ЗМІНЮВАТИ ЗМІСТ ЧИ ЦІНУ ТЕНДЕРНЇ ПРОПОЗИЦІЇ. Також замовником НЕ ПОРУШЕНО ч. 1 ст. 25 Закону, за якою тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель, оскільки додаткові документи (у випадку їх отримання), не являються тендерною пропозицією і не надання таких документів не являється підставою для відхилення такого учасника. Окрім того, відповідно до ч. 3. ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено: «Тендерна документація може містити також ІНШУ ІНФОРМАЦІЮ відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити». Також, варто наголосити, що ч. 4 ст. 22 Закону містить ЄДИНУ ЗАБОРОНУ щодо змісту тендерної документації, а саме: «4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Обмеження конкуренції та дискримінація – це встановлення переваг чи привілеїв окремим учасникам. Враховуючи те, що дана вимога стосується усіх учасників однаковою мірою, відповідно вона не містить ознак дискримінації, і може бути включена до тендерної документації. Враховуючи все вище викладене, тендерний комітет при опублікуванні необхідних документів, розробленні тендерної документації врахував усі вимоги чинного законодавства та затвердив її з дотриманням ЗУ «Про публічні закупівлі». Також звертаємо увагу, що усі опубліковані замовником документи сформовані електронною системою автоматично, згідно тих пунктів, які НАЯВНІ у функціоналі відповідного майданчика. Отже, тендерний комітет діяв у відповідності до вимог чинного законодавства та з дотриманням ЗУ «Про публічні закупівлі». Відповідно відсутні будь-які порушення з боку діяльності тендерного комітету. Також повідомляємо, що з усіма членами тендерного комітету проведено засідання де обговорено Висновок про результати моніторингу даної закупівлі. Голова тендерного комітету нагадав про основні вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі». В подальшому зобов’язуємось і надалі виконувати вимоги законодавства з питань публічних закупівель, дотримуватись основних принципів публічних закупівель та не допускати будь-яких правопорушень.
Дата публікації звіту: 20.12.2019 23:30