• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

ГБН Г.1-218-182:2011. Послуги з поточного середнього ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення О 060612 Житомир-Левків на ділянці км 0+000 – км 2+530, Житомирська область.

ГБН Г.1-218-182:2011. Послуги з поточного середнього ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення О 060612 Житомир-Левків на ділянці км 0+000 – км 2+530, Житомирська область.

Завершена

12 117 640.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 122 000.00 UAH
Номер: e826fb89d6294647b980f14e07575f87
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-09-10-000007
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.09.2019 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 10.09.2019 15:25 - 02.10.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 09.09.2019 № 49 Житомир Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 09.09.2019 № 49. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 1.UA-2019-06-25-001529-b від 25.06.2019 – Дані автоматичних індикаторів ризиків
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 68) 041-77-48, leonora201512@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації законодавству встановлено, що тендерна документація складена з порушенням вимог частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пунктів 1 та 4 частини 1 статті 30 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 30 вересня 2019 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідність тендерної документації вимогам законодавства, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, тендерні пропозиції учасників ТОВ «Спец Комплект Постач», ТОВ «Київдорпостачсервіс», ПП «Автомагістраль», Виробничо-комерційна фірма «Урарту», ТОВ «Мего ЛТД», ПП «Артембуд», ПП «Євробуд-9», протокол розгляду тендерних пропозицій від 21.08.2019 № 115, протокол засідання тендерного комітету від 30.08.2019 року № 126, інформації про відхилення тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір від 30.08.2019 року, укладений договір від 18.09.2019 № 47 та пояснення Управління дорожнього будівництва та інфраструктури Житомирської обласної державної адміністрації від 26.09.2019 року. За результатами аналізу відповідності тендерної документації Управління дорожнього будівництва та інфраструктури Житомирської обласної державної адміністрації (далі - Замовник) законодавству встановлено, що в порушення вимог частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) в пункті 5 розділу III тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників юридичних осіб інформації щодо наявності антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, при вартості закупівлі товарів менше 20 мільйонів гривень. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено, що відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій від 21.08.2019 № 115, Замовником відхилено тендерні пропозиції учасників ТОВ» Київдорпостачсервіс», Виробничо-комерційна фірма «Урарту», ТОВ «Мего ЛТД», ПП «Артембуд», ПП «Євробуд-9» на підставі пунктів 1 та 4 частини 1 статті 30 Закону, які не відповідали кваліфікаційним критеріям визначеним в статті 16 Закону і вимогам тендерної документації та допущено до аукціону учасників ТОВ «Спец Комплект Постач» та ПП «Автомагістраль». Аналізом відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «Спец Комплект Постач» встановлено, що тендерна пропозиція не відповідала кваліфікаційним критеріям визначеним в статті 16 Закону та умовам тендерної документації. Так, відповідно до п. 5 розділу ІІІ тендерної документації, встановлено імперативну умову, що для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію наявність обладнання та матеріально-технічної бази, у складі тендерних пропозицій учасникам потрібно надати відомості про обладнання та матеріально-технічні бази, які необхідні для надання послуг (Додаток 3 до тендерної документації). Разом з тим, Додатком № 3 тендерної документації, зокрема встановлено імперативну умову, що до вищевказаної інформації про обладнання та матеріально-технічні бази, які необхідні для надання послуг включаються тільки обладнання та механізми, що будуть використовуватися при наданні послуг, а також імперативну умову щодо надання копій договорів оренди з додатками (при використанні орендованої техніки), в яких повинно бути зазначено перелік обладнання та технічної бази, яка залучається із зазначенням вартості оренди маш-год кожного механізму. Поряд з тим, аналізом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Спец Комплект Постач» надано довідку про обладнання та матеріально-технічну базу, яка необхідна для надання послуг від 25.07.2019 № 3299, в пунктах 25-53 якої зазначено інформацію про наявність орендованої техніки, яка орендується у ТОВ «Білоцерківське шляхо - експлуатаційне управління» та ТОВ «Мішем». Слід відмітити, що відповідно до частини 1 статті 901 Цивільного кодексу України визначено, що за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. В той же час, частиною 1 статті 759 Цивільного кодексу України, визначено, що за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк. Однак, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Спец Комплект Постач» надано копії договорів надання послуг від 08.04.2019 року № 08-04/19-П укладеного з ТОВ «Білоцерківське шляхо - експлуатаційне управління» та від 08.04.2019 № 08-04/19-П укладеного з ТОВ «Мішем» предметом яких є надання послуг з виконання робіт дорожньо-будівельною технікою, тобто фактично предметом договору є надання послуг з виконання робіт дорожньо-будівельною технікою, а не передача наймачеві майна у користування (оренду) за плату на певний строк, чим в свою чергу не підтверджено наявність у вказаного учасника орендованої техніки зазначеної в пунктах 25-53 відомості про обладнання та матеріально-технічну базу, чим не дотримано умови Додатку № 3 тендерної документації, що не відповідає кваліфікаційним критеріям визначеним в статті 16 Закону. Отже, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено, що Замовником на порушення вимог пунктів 1 та 4 частини 1 статті 30 Закону допущено до електронного аукціону та не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Спец Комплект Постач» та відповідно визначено переможцем торгів ПП «Автомагістраль» з яким укладено договір від 18.09.2019 № 47. Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог абзаців 3 та 6 частини 1 статті 31 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель та/або допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій, замовник відміняє торги чи визнає їх такими, що не відбулися.
Період усунення порушень: 30.09.2019 17:34 - 17.10.2019 00:00
Дата публікації висновку: 30.09.2019 17:34

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Надання інформації про усунення порушення замовником В процесі моніторингу закупівлі ГБН Г.1-218-182:2011. Послуги з поточного середнього ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення О 060612 Житомир-Левків на ділянці км 0+000 – км 2+530, Житомирська область, за замовленням Управління дорожнього будівництва та інфраструктури Житомирської обласної державної адміністрації, було встановлено порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї, а саме що в порушення вимог частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) в пункті 5 розділу III тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників юридичних осіб інформації щодо наявності антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, при вартості закупівлі товарів менше 20 мільйонів гривень. З висновками Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області не погоджуємось. Повідомляємо, що тендерною документацією по зазначеній закупівлі, у тому числі і пункту 5 розділу III Замовником не встановлено вимогу щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників юридичних осіб інформації щодо наявності антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, адже вартість закупівлі послуг менше 20 мільйонів гривень. та з пунктом 10 частини першої статті 4 Закону України "Про санкції" одним із видів санкцій є, зокрема, заборона здійснення державних закупівель товарів, робіт і послуг у юридичних осіб-резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких знаходиться у власності іноземної держави, а також державних закупівель у інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, до якої застосовано санкції згідно з цим Законом. На підставі вищевикладеного вважаємо, що порушеннь законодавства у сфері публічних закупівель в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї немає. Стосовно не відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «Спец комплект постач» у зв’язку із неналежним наданням документів відповідно до вимог частини 5 розділу ІІІ тендерної документації, а саме: у відомості про обладнання та матеріально-технічну базу, яка необхідна для надання послуг, із зазначенням орендованої техніки, проте надано договори на надання послуг від 08.04.2019 року № 08-04/19-П укладеного з ТОВ «Білоцерківське шляхо - експлуатаційне управління» та від 08.04.2019 № 08-04/19-П укладеного з ТОВ «Мішем», а не договори оренди. За результатами розгляду всіх тендерних пропозицій, тендерним комітетом Управління дорожнього будівництва та інфраструктури Житомирської обласної державної адміністрації на дату прийняття рішення 21.08.2019р. вищезазначених порушень виявлено не було. У результаті чого тендерним комітетом було прийнято рішення про допущення Учасника ТОВ «Спец комплект постач» до участі у аукціоні. У свою чергу повідомляємо, що тендерна пропозиція Учасника ТОВ «Спец комплект постач» не стала переможною за результатами проведеного аукціону на закупівлю послуг з поточного середнього ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення О 060612 Житомир - Левків на ділянці км 0+000 – км 2+530, Житомирська область. Згідно чинного законодавства, строк протягом якого має бути укладено договір про закупівлю з Учасником, який визнаний переможцем не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір, а саме в нашому випадку 19.09.2019 року. Управлінню дорожнього будівництва та інфраструктури Житомирської області державної адміністрації в системі Прозорро було надано запит про надання пояснень. Управлінням надано пояснення 26.09.2019 року. Висновок про результати моніторингу закупівлі був розміщений в системі Прозорро 30.09.2019 року. Тобто запит про надання пояснення та висновок про результати моніторингу надійшли після 18.09.2019р. коли було укладено договір з переможцем торгів Розірвати договір з підрядником можливо лише згідно розділу 17. Внесення змін у Договір та його розірвання. Відповідно до статей 626, 628, 629 Цивільного кодексу України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків. Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов’язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Договір є обов’язковим для виконання сторонами. Разом з тим повідомляємо, що згідно ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладанні договору. Враховуючи вищевикладене, Замовник не має правових підстав для розірвання Договору №47 п/з від 18.09.2019 року в односторонньому порядку Від дня оголошення проведення закупівлі за предметом «Послуги з поточного середнього ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення О 060612 Житомир-Левків на ділянці км 0+000 – км 2+530, Житомирська область (45233142-6 — Ремонт доріг) не було подано жодної скарги щодо невідповідності завантаженої Замовником тендерної документації Закону, що підтверджується інформацією, яка розміщена на офіційному веб-порталі Prozorro. Відповідно до ч.2 ст.18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу протоколу розгляду тендерних пропозицій. З дня завантаження Протоколу №126 від 30.08.2019 р. до Органу оскарження не надходило жодної скарги на прийняті рішення Управлінням дорожнього будівництва та інфраструктури Житомирської області державної адміністрації, які викладені в цьому протоколі. У разі скасування даної процедури закупівлі, яка вже відбулася та укладено договір, через несуттєві (формальні) підстави, нова процедура закупівлі, згідно з встановленими законодавством строками, відбудеться лише в грудня 2019 року. Це в свою чергу, призведе до неможливості переможцю цієї закупівлі виконати роботи у поточному році. Отже, за таких підстав, не будуть надані послуги з поточного середнього ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення О 060612 Житомир-Левків на ділянці км 0+000 – км 2+530, а отже і не буде виконана програма, яка затверджена Кабінетом Міністрів України щодо будівництва та ремонту доріг на 2019 рік. Це призведе до великого соціального вибуху в регіоні, через що буде завдано економічну шкоду, як окремим підприємствам, так і державі загалом. Усвідомлюючи фінансові збитки, які понесуть окремі підприємства та держава загалом, у разі скасування процедури закупівлі за предметом «Послуги з поточного середнього ремонту автомобільної дороги загального користування місцевого значення О 060612 Житомир-Левків на ділянці км 0+000 – км 2+530, Житомирська область», Управління дорожнього будівництва та інфраструктури Житомирської області державної адміністрації не вважає доцільним скасовувати процедуру закупівлі та розривати договір на виконання робіт, вартість яких нижча від очікуваної на 3 177 640,0 грн на підставі несуттєвих (формальних) помилок. Тендерним комітетом Управління дорожнього будівництва та інфраструктури Житомирської обласної державної адміністрації розглянуті, проаналізовані та в подальшому будуть враховуватись рекомендації надані Упралінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області.
Дата публікації звіту: 07.10.2019 18:07

Запити/Пояснення