• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт та ремонтно-реставраційні роботи по покрівлі та фасадах пам'ятки архітектури місцевого значення "Будинок реального училища" 1891 р. охорон. №27М (теперішній Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ) по вул. Соборна, 87/18 м. Вінниці (ДК 021:2015 код 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

15 569 987.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 155 699.87 UAH
Номер: 9940b922aed24cc988812ccb130b12af
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-08-28-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.08.2019 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 28.08.2019 14:50 - 19.09.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИСТЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 28.08.2019 №47 Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, внесеними наказом Північного офісу Держаудитслужби від 21 грудня 2018 року №250, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 28.08.2019 №47 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 6.UA-2019-06-21-001372-b 21.06.2019 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 43) 266-11-51, pompazakupivli@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів установлено порушення частини другої статті 21 Закону та пункту 2 Наказу. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог пунктів 1, 4 частини першої статті 30 Закону. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідність тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 17 вересня 2019 року Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форми документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель (з додатками) на 2019 рік Вінницького торговельно-економічного інституту Київського національного торговельно-економічного університету (далі – замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, протокол засідання тендерного комітету щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УНІВЕРСАЛ ВІН БУД» та про визначення переможцем торгів Фірма «СФЕРА» - Приватне багатопрофільне мале підприємство від 12 липня 2019 року №68, тендерну пропозицію переможця Фірма «СФЕРА» - Приватне багатопрофільне мале підприємство, повідомлення про намір укласти договір, договір від 23 липня 2019 року №23/07-19, звіт про результати проведення процедури закупівлі, пояснення від 04 вересня 2019 року отримане від замовника через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу закупівлі встановлено, що замовником на порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року №490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за №449/28579, із змінами (далі – Наказ), в оголошення про проведення відкритих торгів та у повідомлення про намір укласти договір не внесена інформація про джерело фінансування закупівлі. Крім того, встановлено, що замовником в пункті 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначено вимогу про надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії, у розмірі – 75000,00 грн. При цьому, в оголошенні про проведення відкритих торгів у пункті 15 «Вид забезпечення тендерних пропозиції» – відсутній. Таким чином, замовником порушено вимоги частини другої статті 21 Закону, пункту 2 Наказу, а саме: в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначено розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій, тоді як в тендерній документації замовник вимагає його надати. Крім того, установлено невідповідність тендерної пропозиції учасника Фірма «СФЕРА» - Приватне багатопрофільне мале підприємство, якого визначено переможцем торгів, кваліфікаційним критеріям встановленим тендерною документацією замовника, в частині відсутності у її складі договору оренди для орендованого обладнання, яке зазначене в довідці про наявність обладнання, будівельних машин та механізмів та матеріально-технічної бази від 05 липня 2019 року №3 (асфальтоукладчик CATERILLAR AR 255E, асфальтоукладчик ДС-143А, автомобіль вантажний ЗИЛ-138 підмітально-прибиральна-С спеціальний, коток дорожний Bomag BW 144AD-2, автогрейдер трактор колісний БЕЛАРУС-82.1), чим не дотримано вимог абзацу другого пункту «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» додатку 2 «Перелік документів які необхідно надати для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям» тендерної документації. Крім того, учасником Фірма «СФЕРА» - Приватне багатопрофільне мале підприємство у складі тендерної пропозиції надано календарний графік виконання робіт від 05 липня 2019 року №6, в якому відсутня інформація у колонці 9, а саме не зазначено квартал та місяць, чим не дотримано вимог підпунктів б абзаців 7 та 9 пунктів 1 та 6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, в частині надання календарного графіку виконання робіт (згідно додатку Л.1 ДБН А.3.1-5:2016). Відповідно до пунктів 1, 4 частини першої статті 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо вона не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та умовам тендерної документації. Однак, на порушення пунктів 1, 4 частини першої статті 30 Закону замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника Фірма «СФЕРА» - Приватне багатопрофільне мале підприємство», як таку що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та умовам тендерної документації, та уклав з ним договір про закупівлю робіт від 23 липня 2019 року №23/07-19.
Період усунення порушень: 17.09.2019 18:05 - 02.10.2019 00:00
Дата публікації висновку: 17.09.2019 18:05

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Керуючись ч. 8 ст. 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Вінницький торговельно-економічний інституту КНТЕУ надає свої заперечення до висновку моніторингу. Вінницьким торговельно-економічним інститутом КНТЕУ проведено закупівлю робіт з предметом «Капітальний ремонт та ремонтно-реставраційні роботи по покрівлі та фасадах пам'ятки архітектури місцевого значення "Будинок реального училища" 1891 р. охорон. №27М (теперішній Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ) по вул. Соборна, 87/18 м. Вінниці (ДК 021:2015 код 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)». Закупівля проводилась за основною процедурою, що визначена статтею 12 Закону - відкритих торгів. Очікувана вартість закупівлі становила 15 569 987,00 грн. При проведені процедури нами було забезпечено дотримання принципів здійснення публічних закупівель передбачених статтею 3 Закону, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням. Економія бюджетних коштів, в результаті проведеної процедури закупівлі склала 3 066 387,00 грн. Заперечення на висновки: 1. Відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року №490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за №449/28579, із змінами внесеними Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про внесення змін до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490» від 21.03.2019 № 463 (далі – Наказ) передбачено, що форма оголошення про проведення процедури закупівлі окрім іншого повинна містити інформацію про «Джерело фінансування закупівлі». Однак в пункті 2 наказу зазначено, що формами документів, зазначених у пункті 1 наказу, затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. Однак на електронному майданчику «Держзакупівлі.Онлайн», з яким інститутом укладено договір, на момент подачі оголошення і по теперішній час відсутня функціональна можливість заповнення обов’язкового поля для внесення інформації про джерело фінансування в електронну систему закупівель. Зазначена невідповідність та неможливість внесення інформації зафіксована у відповідному протоколі засідання тендерного комітету. Листом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України № 3304-04/22177 від 28.05.2019 року зафіксовано про відсутність окремого обов’язкового поля для внесення інформації про джерело фінансування закупівлі та рекомендовано вносити зазначену інформацію в поле «Конкретна назва предмету закупівлі». Однак, вважаємо за необхідне зазначити, що листи Міністерства не встановлюють норм права, мають рекомендаційний та інформативний характер. Згідно частини 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначаються: найменування та місцезнаходження замовника; назва предмета закупівлі; кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг; очікувана вартість закупівлі товарів, робіт або послуг із зазначенням інформації про включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів; строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; кінцевий строк подання тендерних пропозицій; розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); дата та час розкриття тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до положень частини четвертої статті 10 Закону; розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у відсотках або грошових одиницях та математична формула, що буде застосовуватися при проведенні електронного аукціону для визначення показників інших критеріїв оцінки. В оголошенні може зазначатися додаткова інформація, визначена замовником. Вимога про зазначення в оголошенні інформації про джерело фінансування закупівлі в зазначеному переліку відсутня. Міністерство юстиції України у своєму листі «Щодо порядку застосування нормативно-правових актів у разі існування неузгодженості між підзаконними актами» від 30.01.2009 № Н-35267-18 вказує на наступне, що у випадку суперечності норм підзаконного акта нормам закону слід застосовувати норми закону, оскільки він має вищу юридичну силу. Таким чином, відсутність в оголошенні про закупівлю інформації про джерело фінансування закупівлі не порушує вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Оскільки повідомлення про намір укласти договір формується електронною системою закупівель автоматично на основі інформації наведеної в оголошенні, відповідно інформація про джерело фінансування закупівлі в ньому не зазначалась. 2. Оголошення про проведення процедури відкритих торгів оприлюднено в терміни передбачені статтею 10 Закону України «Про публічні закупівлі» та відповідно до вимог частини другої статті 21 Закону, відповідно до якої в оголошенні зазначаються розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). Оскільки в оголошенні не передбачено надання тендерного забезпечення, відповідно тендерне забезпечення замовником не вимагалося. В тендерній документації, що була оприлюднення після оголошення, помилково вказана інформація про розміри та вид тендерного забезпечення. Разом з тим відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі, однак жодних звернень від учасників з вимогою усунути порушення не надходило. Статтею 25 Закону передбачено, що тендерна пропозиція повинна містити підтвердження надання учасником забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі. Оскільки в оголошенні не передбачено тендерного забезпечення, учасникам під час розгляду тендерних пропозицій жодних вимог щодо надання тендерного забезпечення не висувалося. Таким чином відсутність в оголошенні про закупівлю інформації про тендерне забезпечення не порушує вимог Закону України «Про публічні закупівлі» в частині порядку оприлюднення оголошення про процедуру закупівлі. Разом з тим адміністрацією звернуто увагу членів тендерного комітету на необхідність перевірки положень тендерної документації умовам оголошення про проведення закупівлі. Членами тендерного комітету, а особливо секретарем, взято до уваги вищевказану вимогу адміністрації та запевнено про недопущення у майбутньому подібної невідповідності. 3. Відповідно до ДБН А.3.1-5:2016 «ОРГАНІЗАЦІЯ БУДІВЕЛЬНОГО ВИРОБНИЦТВА» організація будівельного виробництва включає заходи щодо календарного планування підготовчих і будівельних робіт з врахуванням необхідних термінів завершення будівництва об'єктів та виконання окремих етапів робіт, узгоджених діями учасників будівництва, дотриманням вимог законодавства, нормативних актів та документів, а також управління виконанням виробничих процесів відповідно до вимог проектних рішень з урахуванням складу, обсягів, термінів та сезону виконання робіт, вимог до технологічної послідовності, можливостей засобів механізації, складу та кваліфікації виконавців робіт. У примітках до форм, наведених в додатку Л ДБН А.3.1-5:2016, зокрема це стосується і додатку Л 1 зазначено, що форми можуть уточнятися і пристосовуватись до специфіки об'єктів, видів будівництва, а також до вимог уніфікації проектно-технологічної документації для різних цілей, в тому числі для використання комп'ютерних інформаційних технологій з управління будівництвом. Зазначене дає можливість стверджувати, що для заповнення додатку Л 1, відсутні обов’язкові вимоги щодо наведення передбаченою додатком інформації. Крім того, в проектно-кошторисній документації на проведення Капітального ремонту та ремонтно-реставраційних робіт по покрівлі та фасадах пам'ятки архітектури місцевого значення "Будинок реального училища" 1891 р. охорон. №27М (теперішній Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ) по вул. Соборна, 87/18 м. Вінниці в термінах виконання робіт передбачено рік, без поділу на квартали та місяці. Враховуючи викладене вище у замовника відсутні підстави відхилення тендерної пропозиції учасника Фірма «СФЕРА» - Приватне багатопрофільне мале підприємство», як такої що не відповідає умовам тендерної документації в частині надання календарного графіку виконання робіт та з підстав надання його за не встановленою формою. 4. Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено кваліфікаційні критерії для учасників, які замовник може встановлювати для учасників, зокрема наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Відповідно до абзацу другого пункту «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» додатку 2 «Перелік документів які необхідно надати для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям» тендерної документації, Учасник зазначає інформацію про наявність необхідного обладнання та інструменту. У рекомендаціях до заповнення інформації зазначено, що довідка заповнюється учасником відповідно до предмету, що закуповується. Учасником в складі тендерної пропозиції надано довідку з переліком обладнання, що зазначене як орендоване та копію договору з ТОВ «Шляхобуд» від 28.03.2019 року № 28/03-19 (термін дії до 31.12.2019 року) відповідно до якого ТОВ «Шляхобуд» надає фірмі «СФЕРА» - Приватне багатопрофільне мале підприємство послуги механізмів та автотранспорту. В специфікації машин та механізмів, що є додатком до договору зазначений перелік машин та механізмів, що заявлені учасником як орендовані. При цьому незначні відмінності в назвах обладнання, що, як правило, виникли через скорочення назв, можна розцінити як формальні помилки незначного характеру, які не впливають на зміст пропозиції: технічні, механічні та інші помилки, допущені учасниками в документах, які вони подали в складі тендерної пропозиції, і такі, що не впливають на технічний потенціал та конкурентоздатність учасника. Відповідно до умов тендерної документації замовник залишає за собою право не відхиляти тендерну пропозицію при виявленні формальних помилок незначного характеру. Таким чином у нас, як замовника, не було підстав для відхилення тендерної пропозиції Фірма «СФЕРА» - Приватне багатопрофільне мале підприємство», як такої що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та умовам тендерної документації. З огляду на викладене підсумовуємо наступне: - Згідно статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. - Частиною 2 статті 22 Закону не передбачено обов’язку замовника в оголошенні про проведення відкритих торгів, вказувати джерело фінансування закупівлі. Відсутність в оголошенні про закупівлю інформації про тендерне забезпечення не порушує вимог Закону України «Про публічні закупівлі» в частині порядку оприлюднення оголошення про процедуру закупівлі та не призвело до порушення принципів здійснення публічних закупівель, визначених в ст. 3 Закону. Але адміністрацією звернуто увагу членів тендерного комітету на необхідність перевірки положень тендерної документації умовам оголошення про проведення закупівлі. Членами тендерного комітету, зокрема секретарем, взято до уваги вищевказану вимогу адміністрації та запевнено про недопущення у майбутньому подібної невідповідності. - У примітках до форм, наведених в додатку Л ДБН А.3.1-5:2016, зокрема це стосується і додатку Л 1 зазначено, що форми можуть уточнятися і пристосовуватись до специфіки об'єктів, видів будівництва, а також до вимог уніфікації проектно-технологічної документації для різних цілей, в тому числі для використання комп'ютерних інформаційних технологій з управління будівництвом. Зазначене дає можливість стверджувати, що для заповнення додатку Л 1, відсутні обов’язкові вимоги щодо наведення передбаченою додатком інформації. Проектно-кошторисною документацією на проведення Капітального ремонту та ремонтно-реставраційних робіт по покрівлі та фасадах пам'ятки архітектури місцевого значення "Будинок реального училища" 1891 р. охорон. №27М (теперішній Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ) по вул. Соборна, 87/18 м. Вінниці в термінах виконання робіт передбачено рік, без поділу на квартали та місяці. Враховуючи викладене вище у нас не було підстав для відхилення тендерної пропозиції Фірма «СФЕРА» - Приватне багатопрофільне мале підприємство», як такої що не відповідає умовам тендерної документації, в частині надання календарного графіку виконання робіт з підстав його не надання за не встановленою формою. - Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено кваліфікаційні критерії для учасників, які замовник може встановлювати для учасників, зокрема наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Відповідно до абзацу другого пункту «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» додатку 2 «Перелік документів які необхідно надати для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям» тендерної документації, Учасник зазначає інформацію про наявність необхідного обладнання та інструменту. У рекомендаціях до заповнення інформації зазначено, що довідка заповнюється учасником відповідно до предмету, що закуповується. Учасником в складі тендерної пропозиції надано довідку з переліком обладнання, що зазначене як орендоване та копію договору з ТОВ «Шляхобуд» від 28.03.2019 року № 28/03-19 (термін дії до 31.12.2019 року) відповідно до якого ТОВ «Шляхобуд» надає фірмі «СФЕРА» - Приватне багатопрофільне мале підприємство послуги механізмів та автотранспорту. В специфікації машин та механізмів, що є додатком до договору зазначений перелік машин та механізмів, що заявлені учасником як орендовані. При цьому незначні відмінності в назвах обладнання, що, як правило, виникли через скорочення назв, можна розцінити як формальні помилки незначного характеру, які не впливають на зміст пропозиції: технічні, механічні та інші помилки, допущені учасниками в документах, які вони подали в складі тендерної пропозиції, і такі, що не впливають на технічний потенціал та конкурентоздатність учасника. Відповідно до умов тендерної документації замовник залишає за собою право не відхиляти тендерну пропозицію при виявленні формальних помилок незначного характеру. Таким чином у нас, як замовника, не було підстав для відхилення тендерної пропозиції Фірма «СФЕРА» - Приватне багатопрофільне мале підприємство», як такої що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та умовам тендерної документації.
Дата публікації звіту: 20.09.2019 16:04

Запити/Пояснення