-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги дитячих таборів. Послуги позаміських дитячих закладів оздоровлення та відпочинку Вищої або Першої категорії, місцезнаходження яких у Полтавській області (Орієнтовна кількість путівок – 300)
Завершена
1 710 655.00
UAH без ПДВ
Номер:
465b1be2b32347f88c2865c181f88603
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-07-10-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.07.2019 00:00
Період моніторингу:
10.07.2019 18:06 - 01.08.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
09.07.2019 № 210
Київ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
09.07.2019 № 210
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
16 UA-2019-06-19-002297-c 19.06.2019 дані автоматичних індикаторів ризиків
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення частини другої
статті 35 Закону.
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення вимог пункту 2 Наказу № 490.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 липня 2019 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління у справах сім'ї, молоді та спорту Полтавської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2019 рік, протокол засідання тендерного комітету
від 19.06.2019 № 34, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, договір від 01.07.2019 № 168, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 01.07.2019.
За результатами моніторингу закупівлі установлено, що Замовник в
пункті 14 «Повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури» зазначив, що ним відмінено процедуру закупівлі ID: UA-2019-05-21-000036-а та закупівлю за лотом № 1 у процедурі закупівлі ID: UA-2019-02-12-002497-b через відсутність достатньої кількості учасників.
Пунктом 28 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що тендер (торги) - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі).
Відповідно до пункту 37 частини першої статті 1 Закону частина предмету закупівлі (лот) це визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції.
Згідно з абзацом п’ятим частини першої статті 31 Закону замовник відміняє торги в цілому в разі подання для участі в них менше двох тендерних пропозицій, або частково (за лотом) (частина перша статті 31 Закону).
При цьому пунктом 4 частини другої статті 35 Закону визначено, що переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
Таким чином, пунктом 4 частини другої статті 35 Закону не передбачено випадку застосування переговорної процедури у разі якщо попередні торги відмінено частково (за лотом).
Отже, Замовник застосував переговорну процедуру закупівлі послуг дитячих таборів без наявних підстав, передбачених пунктом 4 частини другої статті 35 Закону, оскільки на вебпорталі Уповноваженого органу відсутня інформація про відміну в цілому двох тендерів (торгів) через відсутність достатньої кількості учасників, чим порушив частину другу цієї статті.
Також установлено, що Замовник на порушення вимог абзацу другого пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України
від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України
25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – Наказ № 490) в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури не зазначив інформацію про джерело фінансування закупівлі.
Період усунення порушень:
26.07.2019 17:41 - 10.08.2019 00:00
Дата публікації висновку:
26.07.2019 17:41
Запити/Пояснення
Номер:
d068759c64244f19a8d2a1982a982e81
Назва:
Надання пояснень в рамках моніторингу закупівлі UA-M-2019-07-10-000016
Дата опублікування:
12.07.2019 13:43
Опис:
Відповідно до абзацу 2 частини 5 статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Замовник з власної ініціативи надає пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі UA-M-2019-07-10-000016.
На виконання вимог Закону Управлінням у справах сім’ї, молоді та спорту облдержадміністрації, як Замовником, за кодом 55243000-5 ДК 021:2015 щодо закупівлі «Послуги дитячих таборів. Послуги позаміських дитячих закладів оздоровлення та відпочинку Вищої або Першої категорії, місцезнаходження яких у Полтавській області (Орієнтовна кількість путівок – 300)» у 2019 році двічі було оголошено та проведено відкриті торги, у яких не було достатньої кількості учасників:
1. Ідентифікатор закупівлі - UA-2019-02-12-002497-b (багатолотова - 5 лотів). Проведена відповідно до Річного плану закупівель UA-P-2019-01-18-012212-с на закупівлю Послуг дитячих таборів за кодом 55243000-5 ДК 021:2015 на суму 7 810 000,00 гривень. Під час проведення відкритих торгів по Лоту № 1 «Послуги дитячих таборів. Послуги позаміських дитячих закладів оздоровлення та відпочинку Вищої або Першої категорії, місцезнаходження яких у Полтавській області (Орієнтовна кількість путівок – 300)» за кодом 55243000-5 ДК 021:2015 на суму 1 710 655,00 гривень замовником відмінені торги у зв’язку з тим, що в електронній системі по цьому лоту подано для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій. 19.03.2019 року внесено зміни до Річного плану закупівель.
2. Ідентифікатор закупівлі - UA-2019-05-21-000036-а. Закупівля проведена відповідно до Річного плану закупівель UA-P-2019-05-16-006100-а на закупівлю «Послуги дитячих таборів. Послуги позаміських дитячих закладів оздоровлення та відпочинку Вищої або Першої категорії, місцезнаходження яких у Полтавській області (Орієнтовна кількість путівок – 300)» за кодом 55243000-5 ДК 021:2015 на суму 1 710 655,00 гривень. Технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасників не відрізнялися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації попередніх торгів. Під час проведення відкритих торгів щодо закупівлі «Послуги дитячих таборів. Послуги позаміських дитячих закладів оздоровлення та відпочинку Вищої або Першої категорії, місцезнаходження яких у Полтавській області (Орієнтовна кількість путівок – 300)» за кодом 55243000-5 ДК 021:2015 на суму 1 710 655,00 гривень замовником відмінені торги у зв’язку з тим, що в електронній системі по цьому лоту подано для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій. 12.06.2019 року внесено зміни до Річного плану закупівель.
На підставі п. 4 ст. 35 Закону тендерним комітетом 12.06.2019 року прийнято рішення здійснити закупівлю «Послуги дитячих таборів. Послуги позаміських дитячих закладів оздоровлення та відпочинку Вищої або Першої категорії, місцезнаходження яких у Полтавській області (Орієнтовна кількість путівок – 300)» на суму 1 710 655,00 гривень через переговорну процедуру так, як на вказану суму двічі (за результатами проведених торгів UA-2019-02-12-002497-b по лоту № 1 та UA-2019-05-21-000036-а) відмінено торги через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі під час проведення переговорної процедури, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасників не будуть відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації попередніх торгів. Відповідно до прийнятого рішення 12.06.2019 року затверджено та оприлюднено річний план закупівель UA-P-2019-06-12-005064-b.
Замовником відповідно до Річного плану закупівель UA-P-2019-06-12-005064-b «Послуги дитячих таборів. Послуги позаміських дитячих закладів оздоровлення та відпочинку Вищої або Першої категорії, місцезнаходження яких у Полтавській області (Орієнтовна кількість путівок – 300)» за кодом 55243000-5 ДК 021:2015 на суму 1 710 655,00 гривень проведено та завершено закупівлю UA-2019-06-19-002297-c з визначенням учасника-переможця, з яким укладено договір. Під час проведення переговорної процедури, технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не відрізнялися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації попередніх торгів.
Тендерний комітет Управління у справах сім'ї, молоді та спорту Полтавської обласної державної адміністрації просить врахувати дане пояснення щодо проведення переговорної процедури закупівлі UA-2019-06-19-002297-c згідно з пунктом 4 статті 35 Закону.
Підсумовуючи, маємо на меті зазначити, що нами, як замовником, у повній мірі дотримано норми законодавства в частині правомірності застосування підстав для проведення переговорної процедури з огляду на те, що двічі закупівля не відбувалась через недостатню кількість учасників.
Необхідно звернути увагу, що для забезпечення оздоровлення нами завчасно розпочато необхідні дії щодо проведення процедури закупівлі, перша закупівля розпочата ще на початку року в лютому 2019 року. Також необхідно звернути увагу на соціальну складову питання, оскільки предметом закупівлі є послуги з оздоровлення та відпочинку дітей області, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки.
Номер:
7b312b775a844d6ea553c5a133be693b
Назва:
Щодо висновку моніторингу закупівлі UA-M-2019-07-10-000016
Дата опублікування:
30.07.2019 15:01
Опис:
Відповідно до частини 8 статті 71 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) Замовник звертається до органу державного фінансового контролю з аргументованими запереченнями щодо висновку та просить врахувати інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень, визначених у висновку щодо моніторингу закупівлі UA-M-2019-07-10-000016.
У Вашому висновку зазначено, що "за результатами аналізу питання наявності підстав застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення частини другої статті 35 Закону", а також у описі зазначено, що "пунктом 4 частини другої статті 35 Закону не передбачено випадку застосування переговорної процедури у разі якщо попередні торги відмінено частково (за лотом)".
Просимо Вас звернути увагу на наступне, що при проведені мультилотових закупівель:
замовники керуються статтями 20 - 32 та 36 - 37 Закону, серед яких статті 20, 21, 23, 27, 28, 29, 30, 32, 36 та 37 не містять словосполучення "частина предмета закупівлі (лота)" у будь яких відмінках;
договори про закупівлю замовниками укладаються відповідно до статей 36 та 37 Закону по кожному лоту окремо, і як результат електронна система закупівель по кожному лоту висвітлює, що процедура закупівлі завершена не залежно від того, чиє в межах єдиної процедури закупівлі по окремим лотам відмінені замовником торги чи визнанні такими, що не відбулися;
електронна система закупівель здійснює висвітлення ходу єдиної мультилотової процедури закупівлі по кожному лоту-торгам окремо, крім оголошення, на кожному із етапів (розкриття, оцінка, аукціон, визначення переможця, укладення договору про закупівлю, звіт про результати проведення процедури закупівлі).
З огляду на вище зазначене електронна система закупівель, керуючись абзацом 9 частини 1 статті 31 Закону автоматично відмінила торги через відсутність достатньої кількості учасників
в ході процедури UA-2019-02-12-002497-b щодо закупівлі "Послуги дитячих таборів. Послуги позаміських дитячих закладів оздоровлення та відпочинку Вищої або Першої категорії, місцезнаходження яких у Полтавській області (Орієнтовна кількість путівок – 300)" за кодом 55243000-5 ДК 021:2015 на суму 1 710 655,00 гривень.
та в ході процедури UA-2019-05-21-000036-а щодо закупівлі "Послуги дитячих таборів. Послуги позаміських дитячих закладів оздоровлення та відпочинку Вищої або Першої категорії, місцезнаходження яких у Полтавській області (Орієнтовна кількість путівок – 300)" за кодом 55243000-5 ДК 021:2015 на суму 1 710 655,00 гривень.
Оскільки у сформованих звітах на офіційному сайті PROZORRO зафіксовано двічі відміну процедур закупівлі через відсутність достатньої кількості учасників(подання для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій) замовник, керуючись пунктом 4 частини другої статті 35 Закону, прийняв рішення, як виняток, застосувати переговорну процедуру закупівлю "Послуги дитячих таборів. Послуги позаміських дитячих закладів оздоровлення та відпочинку Вищої або Першої категорії, місцезнаходження яких у Полтавській області (Орієнтовна кількість путівок – 300)" за кодом 55243000-5 ДК 021:2015 на суму 1 710 655,00 гривень. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не відрізнялися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації попередніх двох торгів.
У Вашому висновку зазначено, що "За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення вимог пункту 2 Наказу № 490."
Відповідно пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 22.03.2016 № 490 "Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель" (зі змінами) у Формах документів, зазначених у пункті 1 цього наказу, затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. Після внесення замовником усієї обов’язкової інформації, передбаченої формою документа, електронна система закупівель автоматично здійснює перевірку та дозволяє замовнику на неї накласти кваліфікований електронний підпис посадової особи. На створене нами в електронній системі Повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) UA-2019-06-19-002297-с електронною системою закупівель дозволено накласти кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Станом на 30.07.2019 року електронна система закупівель здійснює приведення у відповідність електронних форм до затверджених наказом № 490. І лише у липні 2019 року в електронній системі закупівель опубліковано повідомлення рекомендаційного характеру наступного змісту: "У зв'язку із внесенням змін до наказу № 490, що регламентує обов'язкове заповнення полів "Вид предмету закупівлі", "Умови оплати" та "Джерело фінансування", МЕРТУ рекомендує тимчасово (до моменту його реалізації в системі), заповнювати інформацію про джерело фінансування в дужках, у полі "Конкретна назва предмету закупівлі".
Підсумовуючи, маємо на меті зазначити, що нами, як замовником, застосовано переговорну процедуру через відсутність достатньої кількості учасників. Нами виконано всі принципи закупівель, в тому числі і принцип прозорості, двічі оприлюднено відкриті торги, в яких не було достатньої кількості учасників.
Також опрацювання тендерним комітетом результатів моніторингу дало смогу дійти висновків про наступне.
Інформація про невірність застосування переговорної процедури не ґрунтується на нормах Закону, оскільки вона сформована з аргументом відсутності відміни в цілому двох тендерів (торгів) через відсутність достатньої кількості учасників. Натомість Закон таких вимог не містить, зокрема не вказує, що відміна має бути в цілому двох тендерів.
Просимо звернути увагу, що для забезпечення оздоровлення дітей пільгових категорій у літній оздоровчий сезон, який триває лише 3 місяці, нами завчасно розпочато необхідні дії щодо проведення процедури закупівлі. Перша закупівля розпочата ще на початку року в лютому 2019 року.
Тендерний комітет Управління у справах сім'ї, молоді та спорту Полтавської облдержадміністрації зазначає про неможливість усунення виявлених порушень, визначених у висновку щодо моніторингу закупівлі UA-M-2019-07-10-000016. Відповідно до укладеного договору за результатами переговорної процедури, Управлінням розподілено путівки та здійснено підбір у 75 адміністративно-територіальних одиницях 300 дітей області, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки. А це у першу чергу діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування; діти, що постраждали від наслідків стихійного лиха, техногенних аварій, катастроф; діти, батьки яких загинули від нещасних випадків на виробництві або під час виконання службових обов’язків; діти з багатодітних сімей; діти з малозабезпечених сімей; діти, які виховуються в сім’ях внутрішньо переміщених осіб та фактично проживають у Полтавській області; діти, які виховуються в сім’ях учасників бойових дій; діти з інвалідністю; талановиті та обдаровані діти; діти, які перебувають на диспансерному обліку; діти, працівників агропромислового комплексу та соціальної сфери села, які будуть на початку серпня забезпечені оздоровчими послугами протягом 21 дня в одному із найкращих дитячих закладів оздоровлення та відпочинку Полтавської області.
Враховуючи Ваш висновок, в подальшому ми усунемо зазначені недоліки, більш прискіпливо будемо ставитися до планування та організації проведення торгів, а також до обґрунтування і прийняття нами рішень відповідно до чинного законодавства.
Тендерний комітет Управління у справах сім'ї, молоді та спорту Полтавської облдержадміністрації прохає Державну аудиторську службу України врахувати наше звернення в рамках моніторингу закупівлі UA-M-2019-07-10-000016.