• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Тиснений або перфорований папір для друку (паперова продукція СПФ 55-420-12 Super Luх)

ДК 021-2015:30199310-6

Завершена

432 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 320.00 UAH
Номер: 2a212ae5ebbc4ae2ad74218e7d475ed0
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-09-02-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.09.2019 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 02.09.2019 14:09 - 24.09.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 02.09.2019 № 46 Житомир Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о.начальника Сергій ДАВИДЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 02.09.2019 № 46. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 1. UA-2019-06-11-000478-a від 11.06.2019 – інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 Закону України «про публічні закупівлі».
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 255-47-20, amatoryzt@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення порядку визначення предмета закупівлі
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі встановлено порушення вимог пункту 18 частини 1 статті 1 Закону та абзацу 2 пункту 1 розділу ІІ Порядку МЕРТУ № 454. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації законодавству встановлено, що зміст тендерної документації Замовника не відповідає нормам частини 3 статті 17 та пунктам 2, 3, 13 частини 2 статті 22 Закону, а також не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону № 1644. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлі встановлено порушення вимог частини 1 статті 10 Закону та пункту 2 Наказу № 490. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, розгляду та оцінки тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 18 вересня 2019 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідність тендерної документації законодавству, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, тендерну пропозицію учасника - переможця ТОВ «Український папір» протокол розгляду тендерної пропозиції від 04.07.2019 № 18, повідомлення про намір укласти договір та укладений договір від 17.07.2019 № 38. За результатами аналізу визначення предмета закупівлі встановлено, що Житомирським обласним центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат (далі - Замовник) предмет закупівлі товару визначено за показником сьомої цифри (ДК 021:2015: 30199310-6 — Тиснений або перфорований папір для друку), а не четвертої цифри (ДК 021:2015: 30190000-7 - Офісне устаткування та приладдя різне) основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749, чим не дотримано вимоги пункту 18 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та абзацу 2 пункту 1 розділу ІІ «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 448/28578 (далі – Порядок МЕРТУ № 454). За результатами аналізу відповідності тендерної документації законодавству встановлено, що в порушення частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, Замовником у тендерній документації не встановлено інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам в частині 1 та частині 2 статті 17 Закону, а також спосіб документального підтвердження переможцем згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Крім того, в порушення вимог пункту 13 частини 2 статті 22 Закону, в тендерній документації не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій та в порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, технічні, якісні характеристики предмета закупівлі в тендерній документації не передбачають необхідності застосування заходів із захисту довкілля. Також встановлено, що тендерна документація Замовника не враховує вимоги рішення Ради національної безпеки і оборони України від 19 березня 2019 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» (далі – рішення РНБО від 19 березня 2019 року), яке уведено в дію Указом Президента України від 19.03.2019 № 82/2019 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 19 березня 2019 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» та відповідно не враховує вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII (далі - Закон № 1644). За результатами аналізу оприлюднення інформації щодо закупівлі встановлено, що Замовником в порушення вимог частини 1 статті 10 Закону та пункту 2 Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 за № 449/28579 (далі – Наказ № 490), оголошення про проведення відкритих торгів та повідомлення про намір укласти договір, оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу (далі - веб-портал) з недотриманням форми документів, а саме: без унесення наявної інформації в пункт 10-2 форми оголошення про проведення відкритих торгів та в пункт 11 форми повідомлення про намір укласти договір щодо джерела фінансування закупівлі, затверджених Наказом № 490. Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог абзаців 3 та 4 частини 1 статті 31 Закону визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель та/або порушення порядку оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі замовник відміняє торги чи визнає їх такими, що не відбулися.
Період усунення порушень: 18.09.2019 17:55 - 03.10.2019 00:00
Дата публікації висновку: 18.09.2019 17:55

Оскарження висновку в суді

Опис: До Житомирського окружного адміністративного суду направлено позовну заяву від 27.09.2019 №10/944 про визнання протиправними дій та скасування індівідуального акта (висновків)
Дата публікації: 30.09.2019 14:21

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАТВЕРДЖЕНО протоколом тендерного комітету від 24.09.2019 №30 ЗАПЕРЕЧЕННЯ на висновки Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області за результатами моніторингу (ідентифікатор в системі державних закупівель UA-M-2019-09-02-000002) закупівлі тисненого або перфорованого папіру для друку (паперова продукція СПФ 55-420-12 Super Lux) (ідентифікатор в системі державних закупівель UA-2019-06-11-000478-а). 1. Вимоги п.18 ч. 1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VII (далі – Закон №922) не порушено. У Річному плані предмет закупівлі визначено за показником четвертої цифри ДК 021:2015: 30190000-7 – Офісне устаткування та приладдя різне, а при здійсненні закупівлі предмет закупівлі деталізований за ДК 021:2015: 30199310-6 «Тиснений або перфорований папір для друку», оскільки проводилась закупівля перфорованого паперу (паперова продукція СПФ 55-420-12 Super Lux) і саме цей код національного класифікатора визначає цей вид товару. Відповідно до Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 30199310-6 є конкретизуючим підкодом у складі до коду 30190000-7. П. 18 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлює, що предмет закупівлі - це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом. Замовник не порушує цього положення, оскільки, в п. 18 дається лише визначення поняття «предмет закупівлі» і вказується, що він визначається відповідно до порядку встановленого Уповноваженим органом. У Наказі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 454 від 17.03.2016 року «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» вказано, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги, але також прописується, що замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі за показниками четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника. Таким чином, хоча Уповноваженим органом і прописується за яким показником визначати предмет закупівлі, але й дозволяє конкретизацію предмета закупівлі, крім того в Наказі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 454 від 17.03.2016 року відсутні будь які обмеження, щодо конкретизації предмета закупівлі. Відповідно до абзацу другого розділу першого Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», основний словник ЄЗС установлює коди та назви продукції і послуг, що можуть бути предметом закупівлі. У другому розділі цього документу зазначається, що перші чотири цифри визначають клас, а останні три цифри коду дають більший ступінь деталізації в межах кожної категорії, таким чином Замовником деталізовано предмет закупівлі. Вищевказане підтверджує, що Замовник діяв в межах повноважень та у спосіб, що передбачений законами України та підзаконними актами уповноважених органів. 2. Вимоги ч. 3 ст.17, п.2 ч. 2 ст. 22, п. 2, 3, 5, 6 і 8 ч. 1 та ч. 2 ст. 17 Закону №922 не порушено. У розділі 5 Тендерної документації чітко зазначено, що учасник має завантажити підписані та, у разі наявності печатки, завірені довідки (інформації) довільної форми або скановані відповідні довідки із органів МВС. Що стосується інформації, яка міститься у відкритих державних реєстрах, зокрема таких як Єдиний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані із корупцією правопорушення, Зведені відомості щодо визнання вчинення суб”єктами господарювання порушень законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосувались спотворення торгів, Єдиний реєстр підприємств, щодо яких порушено справу про банкрутство, то відповідно до ч.3 ст. 17 Закону № 922 документальне підтвердження такої інформації не вимагається. Крім того, у п.13 Тендерної документації зазначається, що тендерна пропозиція учасника має містити документально підтверджену інформацію про відповідність кваліфікаційним критеріям та вимогам у спосіб визначений п.4,5 цієї документації. Переможець ТОВ «Український папір» у своїй тендерній пропозиції надав усі необхідні документи, які в повній мірі підтверджують дотримання вимог ст. 17 Закону №922. 3. Вимоги п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону № 922 не порушено. Вимога стосовно того, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля, стосується предмета закупівлі, щодо якого проводиться процедура відкритих торгів і для замовника у ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» не визначається спосіб підтвердження застосування заходів із захисту довкілля учасниками. У розділі 3 Тендерної документації передбачено надання санітарно-гігієнічного висновку до предмету закупівлі, наявність якого підтверджує безпеку для довкілля. Переможець ТОВ «Український папір» у своїй пропозиції надав санітарно-гігієнічний висновок від 05.12.2017 №602-123-20-1/37833, у якому зазначено, що товар відповідає встановленим критеріям безпеки, в тому числі міграції хімічних речовин у атмосферне повітря. Крім того, ТОВ «Український папір» надано Інформацію про застосування заходів запобігання забруднення навколишнього середовища від 01.07.19 №18. Вважаємо, що надані переможцем закупівлі документи в повній мірі свідчать про безпеку товару для довкілля. 4. Вимоги п. 13 ч. 2 ст. 22 Закону № 922 не порушено. У п. 10 Тендерної документації вказано «Кінцевий термін надання тендерних пропозицій визначається згідно оголошення про проведення процедури відкритих торгів. Дата і час розкриття тендерних пропозицій визначається системою закупівель автоматично». У ст. 21 Закону №922 зазначено, що в оголошенні, зокрема, зазначається кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Замовником інформація про кінцевий строк подання оприлюднена в електронній системі закупівель, як це вимагається Законом №922 та п. 2 Наказу № 490. Електронна система держзакупівель автоматично визначає кінцевий термін подання тендерних пропозицій за алгоритмом наданим та погодженим із Міністерством економічного розвитку і торгівлі України. В оголошенні про проведення відкритих торгів вказана автоматично визначена дата - 2 липня 2019 16:45. 5. Закон №922 та будь-який інший законодавчий чи нормативно-правовий акт не зобов’язує замовників зазначати у тендерній документації вимоги рішення Ради національної безпеки і оборони України від 19 березня 2019 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» та вимоги пункту 10 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII. Листом Мінекономрозвитку від 10.04.2019 №3304-04/15309-06 лише зобов’язує замовників враховувати вищевказані акти при здійсненні закупівель. Нормативно-правові акти не визначають у якій формі та у якій спосіб замовник має відображати інформацію про врахування вищевказаних вимог. Інформацію про те, чи є учасники юридичними особами-резидентами іноземної держави державної форми власності, юридичними особами, частка статутного капіталу яких знаходиться у власності іноземної держави, замовник може перевірити самостійно у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним (ч. 3 ст. 17 Закону №922), крім того, у додатках до вищевказаного Рішення, які також є у вільному доступі, наявні дані щодо юридичних та фізичних осіб до яких застосовуються санкції. Замовником перевірявся зазначений критерій, ТОВ «Український папір» та запропонований товар не підпадають під дію санкцій. Крім того, ТОВ «Український папір» у складі тендерних пропозицій надав довідку від 01.07.2019 №33 про кінцевого бенефіціарного власника. 6. Ч. 1 ст. 10 Закону №922 не порушено, замовником належним чином із дотриманням встановленого порядку оприлюднені усі встановлені Законом №922 документи. Замовник є бюджетною установою і усі кошти, які є у його розпорядженні, є виключно бюджетними, що підтверджено Річним планом закупівель та п.10 оголошення (додаються). В умовах п.9.1 оголошення та п.8.1 повідомлення про намір укласти договір передбачено здійснення післяоплати, як того вимагає бюджетне законодавство. Відповідно до Наказу № 490, форма повідомлення про намір укласти договір заповнюється електронною системою автоматично, замовник самостійно цю форму не заповнює і відповідно не має змог внести у цю форму інформацію про джерело фінансування. Не унесення інформації про джерело фінансування закупівлі у оголошення зумовлена також і тим, що розробником електронної системи закупівель на час проведення закупівлі технічно не реалізовано функціонал «джерело фінансування». Зміни до наказу №490 щодо зазначення «джерела фінансування» внесено наказом Мінекономрозвитку№463 21.03.2019, однак на сайті Уповноваженого органу Prozzoro та офіційних електронних майданчиках функціонал «джерело фінансування» не працює. Не зазначення інформації про джерело фінансування, яким є бюджетні кошти, що вже є зрозумілим із даних Річного плану та оголошення, ніяким чином не впливає на проведення процедури закупівлі та визначення переможця, тому не може бути підставою для відміни процедури закупівлі. Відповідно до ч.1 ст.1 п.28 Закону №922, торги - це здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно із процедурами, установленими цим Законом. Торги відбулись із дотриманням усіх принципів здійснення закупівель, переможець визначений відповідно до вимог законодавства, процедура закупівлі завершена звіт про результати проведеної процедури закупівлі оприлюднений, договір з переможцем укладений 17.07.2019 за №38 у встановлений Законом термін та оприлюднений в електронній системі закупівель, договір зареєстровано в органі казначейського обслуговування, товар переможцем торгів поставлено в повному обсязі, оплату за товар здійснено і товар перебуває у використанні (на ньому друкуються виплатні відомості). Замовник та ТОВ «Український папір» перебувають у господарських відносинах. Відповідно до Господарського кодексу України (ст.19) та Закону України «Про основні засади здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності)» суб’єкти господарювання мають право без обмежень здійснювати господарську діяльність, що не суперечить законодавству, також передбачено заборону перешкоджання господарській діяльності суб'єктів господарювання з боку контролюючих органів, контролюючі органи мають здійснювати перевірки неупереджено та об’єктивно, дотримуючись вимог законодавства, поважаючі законні інтереси суб’єктів господарювання.
Дата публікації звіту: 24.09.2019 12:06