-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт з застосуванням енергозберігаючих технологій по комплексній термомодернізації будівлі головного корпусу КЛПЗ «Чернігівська обласна дитяча лікарня» по вул. Пирогова, 16 у м. Чернігові (ДК 021:2015 - 45453000-7 «Капітальний ремонт та реставрація»)
Завершена
25 633 861.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 128 200.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 128 200.00 UAH
Номер:
d593514cb2c44fb5809e9d59b590adb4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-04-13-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.04.2020 00:00
Період моніторингу:
13.04.2020 12:13 - 06.05.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
09.04.2020 № 23
Чернігів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20.10.2016 № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Ірина БІЛАЗЕРСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби
в Чернігівській області
від 09.04.2020 № 23
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
10. UA-2019-06-04-000872-c 04.06.2019 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 Закону України «Про публічні закупівлі».
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення абзацу другого пункту 1, пункту 4 частини першої статті 30 та абзацу сьомого частини першої статті 31Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом з питань закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання роз’яснень до тендерної документації та вимог про усунення порушень, своєчасності оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов'язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п'яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 квітня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом з питань закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (у редакції Закону, що діяв до 19.04.2020, далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання роз’яснень до тендерної документації та вимог про усунення порушень, своєчасності оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва Чернігівської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 26.06.2019 № 749, зі змінами (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції Приватного виробничо-комерційного підприємства «Будсервіс» (далі – ПВКП «Будсервіс»), Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДЕНЕРГОМОНТАЖ» (далі – ТОВ «БУДЕНЕРГОМОНТАЖ»), протоколи засідань тендерного комітету від 09.07.2019 № 815, від 22.07.2019 № 1005, від 24.07.2019 № 1041, повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «БУДЕНЕРГОМОНТАЖ» від 24.07.2019, договір підряду від 05.08.2019 № 23-Б укладений між Замовником та ТОВ «БУДЕНЕРГОМОНТАЖ», додаткові угоди від 05.08.2019 № 1, від 15.08.2019 № 2, від 22.10.2019 № 3, від 31.10.2019 № 4, від 03.12.2019 № 5, від 13.12.2019 № 6, від 23.12.2019 № 7, запити щодо надання роз’яснень змісту тендерної документації, вимоги про усунення порушень та відповіді Замовника, пояснення Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, яке оприлюднено в електронній системі закупівель 27.04.2020.
У ході моніторингу встановлено, що переможець торгів ПВКП «Будсервіс» у строк, що не перевищує п’ять днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, не розмістив, в електронній системі документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених частиною першою статті 17 Закону. Замовником, протоколом засідання тендерного комітету від 22.07.2019 № 1005, прийнято рішення про відхилення тендерних пропозицій ПВКП «Будсервіс».
За результатами проведеного моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «БУДЕНЕРГОМОНТАЖ» умовам тендерної документації з огляду на наступне.
У пропозиції ТОВ «БУДЕНЕРГОМОНТАЖ» надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 25.06.2019 № 03/11, відповідно до якої учасник планує використовувати в роботі балон пропановий 50 л у кількості 12 штук. При цьому, в пропозиції учасника
ТОВ «БУДЕНЕРГОМОНТАЖ» надано підтверджуючі документи на 10 штук вищезазначених балонів, чим порушено вимогу пункту 1 додатку 2 «Перелік документів, що вимагаються для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону» до тендерної документації Замовника.
Отже, Замовник в порушення абзацу другого пункту 1 та пункту 4 частини першої статті 30 Закону не відхилив тендерну пропозицію
ТОВ «БУДЕНЕРГОМОНТАЖ», як таку, що не відповідала умовам тендерної документації, та не відмінив процедуру закупівлі, відповідно до абзацу сьомого частини першої статті 31 Закону, натомість 05.08.2019 уклав договір підряду з ТОВ «БУДЕНЕРГОМОНТАЖ».
Період усунення порушень:
27.04.2020 17:58 - 13.05.2020 00:00
Дата публікації висновку:
27.04.2020 17:58
Запити/Пояснення
Номер:
5efd9cd8a53242928b3d7c3ea3f2b9ba
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
22.04.2020 14:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.04.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт «Капітальний ремонт з застосуванням енергозберігаючих технологій по комплексній термомодернізації будівлі головного корпусу КЛПЗ «Чернігівська обласна дитяча лікарня» по вул. Пирогова, 16 у м. Чернігові (ДК 021:2015 - 45453000-7 «Капітальний ремонт та реставрація»)», (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-06-04-000872-c ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (у редакції Закону, що діяв до 19 квітня 2020 року), постала потреба в отриманні пояснень.
Надати інформацію, що підтверджує надання переможцем торгів Товариством з обмеженою відповідальністю «БУДЕНЕРГОМОНТАЖ» рішення загальних зборів учасників про надання згоди на укладення договору, якщо вартість робіт перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу, відповідно до пункту 2 статті 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» та пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
46e69892d1b2486e850da41312fe4bb9
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
27.04.2020 16:31
Опис:
На виконання вимог тендерної документації учасником, якого визначено переможцем – ТОВ «БУДЕНЕРГОМОНТАЖ» надано рішення загальних зборів учасників про надання згоди на укладання договору, оскільки вартість робіт перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу.
Номер:
f669c584786e48df89d8b54aac03c501
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
22.04.2020 14:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.04.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт «Капітальний ремонт з застосуванням енергозберігаючих технологій по комплексній термомодернізації будівлі головного корпусу КЛПЗ «Чернігівська обласна дитяча лікарня» по вул. Пирогова, 16 у м. Чернігові (ДК 021:2015 - 45453000-7 «Капітальний ремонт та реставрація»)», (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2019-06-04-000872-c ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (у редакції Закону, що діяв до 19 квітня 2020 року), постала потреба в отриманні пояснень.
Надати інформацію, що підтверджує надання переможцем торгів Товариством з обмеженою відповідальністю «БУДЕНЕРГОМОНТАЖ» рішення загальних зборів учасників про надання згоди на укладення договору, якщо вартість робіт перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу, відповідно до пункту 2 статті 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» та пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
d35986c8c95d42a98fa4fd9a512702f9
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
27.04.2020 16:32
Опис:
На виконання вимог тендерної документації учасником, якого визначено переможцем – ТОВ «БУДЕНЕРГОМОНТАЖ» надано рішення загальних зборів учасників про надання згоди на укладання договору, оскільки вартість робіт перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу.
Номер:
cabc0e295e8445caa10cfe05aa4e6606
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
05.05.2020 15:56
Опис:
За результатами проведеного Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області моніторингу процедури закупівлі UA-2019-06-04-000872-c Капітальний ремонт з застосуванням енергозберігаючих технологій по комплексній термомодернізації будівлі головного корпусу КЛПЗ «Чернігівська обласна дитяча лікарня» по вул. Пирогова, 16 у м. Чернігові (ДК 021:2015 - 45453000-7 «Капітальний ремонт та реставрація») було встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «БУДЕНЕРГОМОНТАЖ» умовам тендерної документації, а саме у пропозиції ТОВ «БУДЕНЕРГОМОНТАЖ» надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 25.06.2019 № 03/11, відповідно до якої учасник планує використовувати в роботі балон пропановий 50 л у кількості 12 штук. При цьому, в пропозиції учасника ТОВ «БУДЕНЕРГОМОНТАЖ» надано підтверджуючі документи на 10 штук вищезазначених балонів, чим порушено вимогу пункту 1 додатку 2 «Перелік документів, що вимагаються для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону» до тендерної документації Замовника.
За висновками моніторингу Замовник в порушення абзацу другого пункту 1 та пункту 4 частини першої статті 30 Закону не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «БУДЕНЕРГОМОНТАЖ», як таку, що не відповідала умовам тендерної документації, та не відмінив процедуру закупівлі, відповідно до абзацу сьомого частини першої статті 31 Закону, натомість 05.08.2019 уклав договір підряду з ТОВ «БУДЕНЕРГОМОНТАЖ».
Користуючись своїм правом Управління капітального будівництва Чернігівської обласної державної адміністрації надає свої заперечення до висновку та інформує про неможливість усунути виявлені порушення, зокрема розірвати укладений 05.08.2019 року договір підряду на закупівлю робіт з Капітального ремонту з застосуванням енергозберігаючих технологій по комплексній термомодернізації будівлі головного корпусу КЛПЗ «Чернігівська обласна дитяча лікарня» по вул. Пирогова, 16 у м. Чернігові виходячи з наступного.
Так, у пропозиції ТОВ «БУДЕНЕРГОМОНТАЖ» надано документи на 10 балонів пропанових 50 л, які зазначені ним у довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 25.06.2019 № 03/11, при тому, що у довідці вказано 12 балонів.
Водночас відповідно до умов тендерної документації допущення учасником формальних (несуттєвих) помилок в тендерній пропозиції не призведе до відхилення їх пропозицій. Зокрема формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не випливають на зміст пропозиції, а саме технічні помилки та описки.
Ураховуючи те, що документи відсутні лише на 2 балони, при цьому учасником у повному обсязі підтверджено наявність інших 10 балонів та іншого обладнання, вказаного у довідці, відсутність таких документів жодним чином не впливає на здатність Учасника виконувати роботи. Відсутність підтверджуючого документа на 2 балони з 12 не має впливу на зміст тендерної пропозиції учасника ТОВ «БУДЕНЕРГОМОНТАЖ», адже таке обладнання зазвичай закупається у процесі виконання робіт, а отже у даному випадку надання документів не на всю кількість балонів цілком підпадає під визначення формальної помилки, яка допущена з технічних причин. При цьому Учасником у повній мірі підтверджено відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, а саме наявність в Учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт.
Окрім того, на сьогодні договір на Капітальний ремонт з застосуванням енергозберігаючих технологій по комплексній термомодернізації будівлі головного корпусу КЛПЗ «Чернігівська обласна дитяча лікарня» по вул. Пирогова, 16 у м. Чернігові вже виконується належним чином, його розірвання призведе до зупинення ремонту та термомодернізації важливого об’єкту соціальної інфраструктури – обласної дитячої лікарні.
Основною метою термомодернізації будівлі обласної дитячої лікарні є приведення її до сучасних вимог щодо енергозбереження, оскільки здійснення заходів щодо зменшення обсягу споживання енергоресурсів установами, які утримуються за рахунок бюджетних коштів, є одним з основних завдань Державної цільової економічної програми енергоефективності і розвитку сфери виробництва енергоносіїв з відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива на 2010-2020 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2010 № 243. Окрім того, у процесі термомодернізації у будівлі лікарні забезпечуються оптимальні умови мікроклімату для тисяч дітей Чернігівської області, які проходять стаціонарне лікування у дитячій обласній лікарні.
Розірвання укладеного договору не лише зупинить виконання робіт і відтермінує введення його в експлуатацію на невизначений строк (адже процедура відбору учасників займає кілька місяців, однак якість підготовки тендерних пропозицій інколи змушує замовника кілька разів відміняти процедури і починати спочатку, тому невідомо коли буде укладено новий договір), однак і ставить під загрозу процес капітального ремонту в цілому, адже можлива зміна виконавця робіт (якщо наступну процедуру виграє інший учасник) може викликати проблеми технічного характеру, пов’язані з експлуатацією та обслуговуванням, в тому числі до виникнення суперечностей в рамках проекту, і призвести до неможливості забезпечення сумісності з уже виконаними роботами, та введення об’єкту в експлуатацію, як це вже траплялося на інших об’єктах.
Окрім того, розірвання договору підряду потягне за собою необхідність коригування проектно-кошторисної документації та перерахунку її в поточні ціни для визначення актуальної очікуваної вартості закупівлі та технічного завдання, що спричинить не лише додаткові витрати на коригування, але і збільшить вартість робіт по об’єкту в цілому, а отже і збільшення потреби у бюджетному фінансуванні.
У зв’язку з цим вважаємо, що розірвання договору підряду з ТОВ «БУДЕНЕРГОМОНТАЖ» на Капітальний ремонт з застосуванням енергозберігаючих технологій по комплексній термомодернізації будівлі головного корпусу КЛПЗ «Чернігівська обласна дитяча лікарня» по вул. Пирогова, 16 у м. Чернігові з причини, що фактично підпадає під ознаки формальної, буде недоцільним та таким, що створить негативні соціальні наслідки у вигляді затягування капітального ремонту важливого об’єкту соціальної інфраструктури – дитячої лікарні, в якій отримують кваліфіковану медичну допомогу тисячі дітей Чернігівської області, та потягне за собою збільшення видатків з бюджету на його подальшу добудову.