• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт харчблоку Звенигородської ЗОШ І-ІІІ ступенів в с.Звенигород Пустомитівського району Львівської області»

Під кількістю 1 робота слід розуміти обсяг визначений тезнічними вимогами до закупівлі. Під місцем виконання робіт слід розуміти адресу визначену замовником.

Завершена

3 648 208.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 241.04 UAH
Номер: 278f663f9cc247738607d2d249974893
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-10-30-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 30.10.2019 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 30.10.2019 15:35 - 21.11.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 30.10.2019 №181 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 30.10.2019 № 181 Витяг з переліку процедур закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2019-06-06-000666-a 06.06.2019. Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 Закону України № 922 Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 67) 734-46-22, kristina-ivaskevich@meta.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм пункту 2 частини 2 статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника – переможця торгів встановлено порушення норм пунктів 1 та 4 частини 1 статті 30 Закону при розгляді вказаної тендерної пропозиції та визначенні переможця. За результатами аналізу питання відповідності форм документів у сфері публічних закупівель установлено порушення норм пункту 1 та 2 наказу Мінекономрозвитку від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 25.03.2016 № 449/28579. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Пустомитівської районної державноїадміністрації (далі – Замовник) на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції ФОП "ЧЕРНЕЦЬКИЙ АНДРІЙ ЗІНОВІЙОВИЧ" та Корпорації будівельних підприємств "Карпатбуд"; повідомлення про намір укласти договір від 11.07.2018; договір від 23.07.2019 № 23-07. Відповідно до частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, оголошення про проведення процедури закупівлі. Відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 18.03.2016 № 477, розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом її внесення та заповнення в електронному вигляді через автоматизоване робоче місце замовника. При цьому пунктом 2 Наказу Мінекономрозитку від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» (далі – Наказ Мінекономрозвитку №490) встановлено, що формами документів, зазначених у пункті 1 цього наказу, затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. Однак, на порушення вимог пункту 2 Наказу № 490 у формі оголошення про проведення відкритих торгів відсутній пункт 10-2 «Джерело фінансування закупівлі» та у повідомленні про намір укласти договір відсутній пункт 11 «Джерело фінансування закупівлі». Проведеним аналізом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення пункту 2 частини 2 статті 22 Закону у Додатку № 2 до тендерної документації Замовником не зазначено про необхідність подання учасниками інформації в довільній формі на підтвердження відсутності підстав, передбачених у пунктах 3, 8, 9 частини 1 статті 17 Закону та не зазначено про спосіб подання учасниками такої інформації. Відповідно до п. 2.3 додатку №1 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання підтверджуючих кваліфікаційних вимог документів, а саме «Копія звіту з праці (форма №1-ПВ) за останній звітній період органу статистики до якого подається, або офіційний лист від органу статистики про те, що даний учасник не звітує за даною формою та копію штатного розпису (із зазначенням розрядів, у разі, якщо посада передбачає присвоєння розряду)». Учасником торгів подано копію штатного розпису КБП «Карпатбуд», де не зазначено інформації про розряди робітників. Також, не зазначено інформації про розряди робітників в жодних інших документах, що подані КБП «Карпатбуд» у складі пропозиції. Наведене суперечить вимогам законодавства, оскільки посадам таких робітників, як бетоняр і маляр, відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого Міністерством праці та соціальної політики України від 26.11.2008 № 557, мали бути присвоєні відповідні розряди. Крім того, у пункті 2.2 додатку №1 до тендерної документації вимагалась інформація про наявність робітників основних будівельних професій учасника для виконання замовлення. Учасником КБП «Карпатбуд» надано довідку про наявність робітників основних будівельних професій, у якій зазначено спеціальності «муляр», «плиточник», «сантехнік», «різнороб», «монтажник систем вентиляції, кондиціонування», які не зазначені у його штатному розписі. Також, учасником КБП «Карпатбуд» представлено лист-відгук від 12.06.2019 про виконання аналогічного договору, який оформлений не у відповідності до вимог пункту 3.3 додатку 1 тендерної документації (не містить вихідного номеру листа). Отже, на порушення пункту 1 та пункту 4 частини 1 статті 30 Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника КБП «Карпатбуд», яка не відповідала кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону та умовам тендерної документації Замовника, а уклав договір від 23.07.2019 № 23-07 на суму 3 640 129,57 гривень.
Період усунення порушень: 08.11.2019 16:32 - 23.11.2019 00:00
Дата публікації висновку: 08.11.2019 16:32

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до звернення у межах проведення процедури закупівлі «Капітальний ремонт харчблоку Звенигородської ЗОШ І-ІІІ ступенів в с.Звенигород Пустомитівського району Львівської області» UA-2019-06-06-000666-a. Щодо джерела фінансування: Замовником дотримано форму Наказу Мінекономрозитку від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» та оприлюднено оголошення про проведення закупівлі із зазначенням «Джерела фінансування». Така інформація мітиться у полі Опис «Умови оплати договору», а саме: Джерело фінансування - державний бюджет. Замовник змушений вказувати ці відомості у цьому полі, адже технічна робота майданчика не дозволяє діяти інакше, бо ще не існує окремого поля для зазначення цієї інформації. В тому числі інформація щодо джерела фінансування міститься у п.11. Повідомлення про намір укласти договір (Скан додається). Щодо статті 17 : Відтак, відповідно до п. 2 ч. 2 ст 22 Закону Замовник включає до тендерної документації один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Разом з тим, форма документального підтвердження відповідності учасників вимогам, установленим ст. 17 зазначеного Закону, не визначена цим Законом. Таким чином, перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх встановленим вимогам, замовник визначає самостійно з дотриманням законодавства. До того ж, зазначена норма стосується всієї статті 17 Закону, без поділу на частини. Поряд з цим, частиною третьою статті 17 Закону визначено, що замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. При цьому замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. У тому числі тендерним комітетом під час формування вимог тендерної документації здійснено аналіз інформаційного листа МЕРТУ від 19 січня 2017 року № 3302-06/1654-06 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним», де чітко зазначено, що положеннями статті 17 Закону на Уповноважений орган покладено обов’язок поінформувати шляхом оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу про перелік наявних відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним. Міністерство економічного розвитку та торгівлі України звернулося до Міністерства юстиції України, Національної поліції України і Державної фіскальної служби України із запитами щодо надання оновленої (за наявності) інформації щодо функціонування таких реєстрів, які можуть містити інформацію, указану у частинах першій та другій статті 17 Закону. Оскільки норма статті 17 передбачає те, що Уповноважений орган щороку до 20 січня та додатково в разі потреби оприлюднює інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, на веб-порталі Уповноваженого органу, тож Уповноважений орган опублікував інформаційний лист МЕРТУ від 17 січня 2019 року № 3304-04/1983-06 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним» на 2019 рік, де вказано перелік реєстрів, які знаходяться у вільному доступі, саме тому розділом 2 додатку 1 тендерної документації передбачено, що замовник самостійно перевіряє інформацію пунктів 2, 3, 8, 9 частини 1 статті 17 Закону, адже має знаходитись в рамках закону, не порушувати принципів здійснення закупівель та не може вимагати від Учасника того, що не встановлено Законом. У тому числі, у зв’язку з двозначним трактуванням цієї норми, просимо вас надати роз’яснення та вибудувати єдину правову позицію в рамках цього питання. Штатний розпис: Звертаємо Вашу увагу, що у законодавстві України штатний розпис згадується в cт. 64 Господарського кодексу України, згідно якої підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників, штатний розпис. Відповідно до інформації, що приведена у листі Міністерства праці та соціальної політики України від 27.06.2007 року № 162/06/187-07 «Щодо штатного розпису» штатний розпис - це документ, що встановлює для даного підприємства, установи, організації структуру, штати та посадові оклади працівників. У штатному розпису містяться назви посад, чисельність персоналу і оклади по кожній посаді. Прийняття, затвердження керівником підприємства штатного розпису проводиться шляхом видання спеціального локального нормативного акта (наказу), що визначатиме кількість працівників кожної професії з розподілом штатних одиниць за структурними підрозділами підприємства. Також слід зауважити, що питання, пов’язанi з облiком штатних працiвникiв, регулюються наказом Держкомстату вiд 28.09.2005 № 286, зареєстрованим у Мiнiстерствi юстицiї України 30.11.2005 за № 1442/11722 «Про затвердження Інструкцiї зi статистики кiлькостi працiвникiв», дiя якого поширюється на всiх юридичних осiб, їх фiлiї, представництва та iншi вiдокремленi пiдроздiли, а також на фiзичних осiб - пiдприємцiв, що використовують найману працю, з положень якого не вбачається необхідності у всiх юридичних осiб обов’язку щодо внесення розряду працівника. Розроблення штатного розпису має здійснюватися на основі внутрішніх організаційно-нормативних документів (чинна структура і чисельність, положення з оплати праці) та з урахуванням вимог нормативно-правових актів, зокрема Класифікатора професій ДК 003-2010 (назви посад і професій мають відповідати назвам у Класифікаторі). Тільки для бюджетних установ розроблено типова форма штатного розпису затверджена наказом Міністерства фінансів України № 57 вiд 28.01.2002 р. Відповідно до п. 2, Примітки Розділу 3 Додатку 2 до Тендерної документації та положень ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, які не передбачені Господарським кодексом та іншими діючими нормативно-правовими актами для суб'єктів підприємницької діяльності та фізичних осіб, не подаються останніми в складі своєї пропозиції. Таким чином не подання документу з інформацією про присвоєння розрядів працівникам, не є порушенням умов тендерної документації так як не передбачено законодавством України; Щодо листа-відгука У складі пропозиції Учасника поданий Лист-відгук до аналогічного договору № 59/18-Т від 11.05.2018 року, який наданий Академією сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного від 12.06.2019 року, що свою чергу повністю підтверджує вимоги тендерної документації. Не зазначення вихідного номеру на документі не може бути підставою для відхилення адже таке зауваження віднесено до формальної помилки, перелік яких міститься у ч.1.3 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, а саме: неправильне (неповне) завірення та/або не завірення учасником копії документа згідно з вимогами цієї документації. Відтак повідомляємо, що Замовником не вчинено жодних порушень, що суперечать чинному законодавству та принципам здійснення закупівель, у тому числі такі зауваження не призводять до наслідків, які завдали державі збитків, у зв’язку з чим повідомляємо, що зазначені порушення неможливо усунути.
Дата публікації звіту: 15.11.2019 17:04