-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Дизельне паливо
Дизельне паливо
Завершена
261 402 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 307 013.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 307 013.00 UAH
Номер:
28aa9043fc234e97bf813f3d5569c209
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-09-13-000048
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.09.2019 00:00
Період моніторингу:
13.09.2019 18:43 - 05.10.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
13.09.2019 № 266
Київ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
13.09.2019 № 266
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
7 UA-2019-05-30-000845-a 30.05.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення вимог Наказу № 490.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону, встановлено порушення вимог пункту 9 частини другої та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання щодо надання роз'яснень до тендерної документації та внесення до неї змін установлено порушення норм частини першої статті 23 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 вересня 2019 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз'яснень до тендерної документації та внесення до неї змін, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель філії «Центр забезпечення виробництва» акціонерного товариства «Українська залізниця» (далі – Замовник) на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (із змінами), затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 15.07.2019, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «АНВІТРЕЙД», приватного підприємства «ОККО КОНТРАКТ», товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ СОКАР УКРАЇНА», товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРУМ», протокол розгляду тендерних пропозицій від 25.07.2019 № 2829/250/-19-Т, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 15.08.2019 № 11275-р/пк-пз та № 11278-р/пк-пз, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю від 11.09.2019 № ЦЗВ-14-04219-01.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
За результатом моніторингу закупівлі установлено, що Замовник на порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – Наказ № 490) у формі оголошення про проведення відкритих торгів та повідомленні по намір укласти договір не вніс інформації про джерело фінансування закупівлі.
Окрім цього, Замовник у пункті 5.1 розділу 5 тендерної документації визначив критерій оцінки тендерних пропозицій за «ціною», проте не зазначив питомої ваги цього критерію та не зазначив інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ) в описі методики оцінки за цим критерієм, чим порушив вимоги пункту 9 частини другої статті 22 Закону, яким передбачено, що тендерна документація, окрім іншого повинна містити перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв та про врахування податку на додану вартість (ПДВ).
Також встановлено, що Замовником на порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, у пункті 5.3 розділу 5 тендерної документації вимагається дотримання учасниками норм законодавства України щодо застосування санкцій, зокрема Указу Президента України від 17.10.2016 № 467/2016 року та рішення Ради національної безпеки і оборони України
від 16.09.2016, при тому, що зазначені нормативні документи втратили чинність.
Замовником 15.07.2019 на вебпорталі Уповноваженого органу оприлюднено нову редакцію тендерної документації та перелік змін, що вносяться до неї, проте положення тендерної документації, до яких вносилися зміни, не відображені у вигляді закреслених даних, чим порушено вимоги абзацу другого частини другої статті 23 Закону.
На звернення учасників за роз'ясненнями щодо тендерної документації та вимоги про усунення порушення, які оприлюднені в інформаційній системі закупівель 04.06.2019 та 20.06.2016, Замовник оприлюднив роз'яснення 15.07.2019, чим порушив вимоги частини першої статті 23 Закону через несвоєчасне надання роз'яснень щодо тендерної документації та внесення до неї змін.
Період усунення порушень:
20.09.2019 17:28 - 05.10.2019 00:00
Дата публікації висновку:
20.09.2019 17:28
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Державною аудиторською службою України (далі — ДАСУ) 20 вересня 2019 року розміщено висновок про результати моніторингу закупівлі UA-2019-05-30-000844-a дизельного палива.
Згідно з висновком, ДАСУ встановила наступні порушення:
- вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 р. № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 р. за № 449/28579 (далі – наказ № 490) щодо зазначення в оголошенні про проведення відкритих торгів інформації про джерело фінансування закупівлі.
- пункту 9 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон)
- абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
- абзацу другого частини другої статті 23 Закону;
- норм частини першої статті 23 Закону.
Відповідно до частини восьмої статті 71 Закону надаємо свої заперечення до висновку.
1. Останньою редакцією Наказу № 490 у формі оголошення про проведення відкритих торгів передбачено поле 102. «Джерело фінансування закупівлі».
Одночасно звертаємо увагу, що на момент розміщення оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу в електронних формах відповідне поле було відсутнє. Отже Замовник був позбавлений можливості зазначити відповідну інформацію у відповідному полі.
Аналогічна ситуація стосовно відсутності окремих пунктів у формі повідомлення про намір укласти договір та у формі повідомлення про внесення змін у договір. Замовник був позбавлений можливості зазначити відповідну інформацію у відповідному полі через те, що на веб-порталі Уповноваженого органу відповідні поля відсутні. Одночасно звертаємо вашу увагу, що у сканованих версіях зазначених документів Замовник надав всю передбачену нормативними актами інформацію.
2. У висновку ДАСУ зазначено, що Замовник визначив критерій оцінки тендерних пропозицій за ціною (з ПДВ), але не зазначив питому вагу цього критерію.
Звертаємо увагу, що ціна зазначена як ЄДИНИЙ критерій оцінки, а отже зрозуміло, що його питома вага складає 100%.
3. Замовник припустився технічної помилки, розмістивши в тендерній документації посилання на попередні редакції нормативних документів щодо запровадження санкцій. Одночасно акцентуємо увагу на тому, що оцінка тендерних пропозицій учасників відбувалася в тому числі на відповідність вимог саме чинного законодавства України щодо запровадження санкцій. Звертаємо увагу, що жоден з учасників не порушив режим санкцій. Отже порушення законодавства не було.
4. При внесенні змін до тендерної документації, Замовник розміщував в системі Prozorro нову редакцію тендерної документації у вигляді нового файлу, а також окремий файл із описом внесених змін. Попередня редакція документації розміщений в системі у вигляді перекресленого файлу, а отже Замовником дотримано вимоги законодавства щодо закреслення данних.
5. Щодо несвоєчасного надання роз’яснень щодо тендерної документації.
Відповідно до частини першої статті 23 Закону замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.
Також абзацом третім частини другої статті 23 Закону встановлено, що у разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації строк подання тендерних пропозицій автоматично продовжується електронною системою не менш як на сім днів.
На запитання та вимоги, розміщені в системі Prozorro, Замовник надав відповідь пізніше передбаченого законом триденного строку. Одночасно кінцевий строк подання тендерних пропозицій на виконання зазначених вище вимог Закону було відповідно продовжено. Відповідна інформація була оприлюднена відповідно до статті 10 Закону.
Таким чином, Замовник дотримався вимог Закону щодо надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї.
Голова тендерного комітету
філії «Центр забезпечення виробництва»
АТ «Укрзалізниця» В.С. Шергін
Дата публікації звіту:
27.09.2019 17:43