• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги зі встановлення систем автоматичної пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та системи передавання тривожних сповіщень

ДК 021:2015 (CPV:2008): 45310000-3 Електромонтажні роботи (Послуги зі встановлення систем автоматичної пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та системи передавання тривожних сповіщень)

Завершена

1 171 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 857.50 UAH
Номер: 787e43848cf54ebdb45a085f78370025
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-08-28-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 27.08.2019 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 29.08.2019 15:00 - 20.09.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 27.08.2019 № 161 Київ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається). 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку. В.о. начальника Віталій ЗУБЧЕНКО ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Північного офісу Держаудитслужби від 27.08.2019 № 161 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі 9 UA-2019-05-29-000652-a 29.05.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 97) 241-37-36, zabolotnyajulia@email.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при відповідності умов тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель, а саме укладання додаткових угод встановлено порушення норм ч. 4 ст. 36 Закону, що призвело до нікчемності договору відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини восьмої статті 7-1 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, укладання договору, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 28 травня 2019 № 13 (далі – ТД), тендерну пропозицію учасника ТОВ «Саламандр» (далі – Переможець), протокол засідання тендерного комітету від 21.08.2019 б/н, повідомлення про намір укласти договір від 19.06.2019, договір від 08.07.2019 № 77, додаткову угоду від 08.07.2019 № 1, додаткову угоду від 30.08.2019 № 2. Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Проте, в порушення п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону в тендерній документації не передбачено застосування заходів із захисту довкілля. За результатами аналізу документів встановлено невідповідність пропозиції ТОВ «Саламандр» умовам ТД, зокрема: 1. В складі пропозиції Переможця надано довідку про виконання аналогічного договору, складену не за формою, як цього вимагалось в п. 3 додатку 1 до ТД, а саме довідка не містить номеру, дати укладання та предмету договору, чим не дотримано вимогу ТД. 2. Відсутній протокол перевірки та випробування електроінструменту, а саме на дриль Makita HP 1640 та перфоратор Makita HR 2470, чим не дотримано вимогу п. 1 додатку 1 до ТД. 3. В порушення вимоги п. 8 додатку 2 до ТД Переможцем не надано інформацію щодо наявності/відсутності антикорупційної програми та уповноваженого з реалізації антикорупційної програми у випадку, коли вони є обов’язковими/не є обов’язковими відповідно до вимог чинного законодавства. 4. Крім цього, відсутня копія форми 1 ДФ, що є порушенням вимоги пп. 9 п. 2 додатку 1 ТД. Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Однак, на порушення вимог п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію Переможця як таку, що не відповідає вимогам ТД, та уклав з ним договір від 08.07.2019 № 77 на закупівлю товарів за державні кошти загальною сумою 1 157 199,25 гривень. До того ж, додатковою угодою від 30.08.2019 № 2 продовжено строк надання послуг до 30.09.2019 без надання документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження. Виходячи з вищевикладеного, Замовником порушено вимоги ч. 4 ст. 36 Закону, якими визначено вичерпний перелік для зміни істотних умов договору, що призвело до нікчемності договору відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону.
Період усунення порушень: 23.09.2019 17:33 - 08.10.2019 00:00
Дата публікації висновку: 23.09.2019 17:33

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: В.о. начальника Північного офісу Держаудитслужби Віталію ЗУБЧЕНКО Гімназія «Троєщина» ІІ-ІІІ ступенів Деснянського району міста Києва (далі – Гімназія) повідомляє Вас, що нами отримано висновок про результати моніторингу ДК 021:2015 (CPV:2008): 45310000-3 Електромонтажні роботи (Послуги зі встановлення систем автоматичної пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та системи передавання тривожних сповіщень)(оголошення номер: UA-2019-05-29-000652-a). По фактах вказаних порушень повідомляємо, що укладання додаткової угоди від 30.08.2019 №2 Гімназією здійснено відповідно до вимог пункту 4 частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) із урахуванням вимог норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, про що 30.08.2019 оприлюднено повідомлення про внесення змін до договору, де в пунктах 11 та 12 зазначено обґрунтування про внесення змін, таким чином порушення норм частини 4 статті 36 Закону не має і твердження нікчемності договору відповідно до вимог статті 37 Закону не відповідає дійсності та є некоректним з боку контролюючого органу. Водночас повідомляємо, що чинним законодавством у сфері публічних закупівель не передбачено підвантаження в електронну систему документального підтвердження обґрунтувань щодо внесення змін згідно пункту 4 частини 4 статті 36 Закону. В Гімназії є усі підтверджуючі документи щодо здійснення даних договірних відносин. При цьому, звертаємо увагу що Вами не було використано право (частина 5 статті 7-1 Закону) звернутися до Гімназії із запитом щодо надання із даного факту та інших пояснення. По решти порушеннях повідомляємо, що в технічних вимогах до предмету закупівель (Додаток 4 тендерної документації) Гімназією зазначено, що монтаж обладнання і пуско-налагоджувальні роботи систем автоматичної пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та системи передавання тривожних сповіщень повинні проводитись на основі документів: ДБН А.2.2-3-2012 «Склад, порядок розробки, узгодження і затвердження проектної документації для будівництва»: ГОСТ 12.4.009-83 «ССБТ. Пожежна техніка для захисту об'єктів. Основні види. Розміщення та обслуговування»: НАПБ А.01.001 -2004 «Правила пожежної безпеки в Україні»; ПОЕ «Правила обладнання електроустановок », 2007 г.; ДБН В.2.2-9-2009 «Загальні приміщення і будівлі», ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту»; ДБН В. 1.1-7-2002 «Пожежна безпека об'єктів будівництва». Таким чином, заходи із захисту довкілля передбачені даними нормативними документами, а відтак окремого виділення у тендерній документації не потребує, а відтак Гімназією не було порушено вимоги пункту 3 частини 2 статті 22 Закону. Щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Саламандр» повідомляємо, що відповідно до пункту1 Розділу ІІІ тендерної документації передбачено: «Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки.». У складі пропозиції учасника надано копію аналогічного договору, який містить номер, дату укладання та предмет договору, що підтверджує надання інформації, яка вимагалась у довідці. Замовник розглядає дане порушення як формальну помилку, оскільки зміст пропозиції збережено. Крім того, підпунктом 1 пункту 1 Додатку 1 тендерної документації передбачено: «Копії протоколів про виміри опору ізоляції електроінструменту, що буде використовуватися при наданні послуг.». Умовами тендерної документації не передбачено надання копій протоколів про виміри опору ізоляції електроінструменту, який зазначений у довідці, що містить інформацію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника, яка окремо вимагається тендерною документацією. Учасником дотримано умов тендерної документації в їх формулюванні. Згідно пункту 10 частини 1 статті 17 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника, якщо юридична особа, яка є учасником, не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень. Зважаючи на бюджет закупівлі, який визначений в оголошенні про закупівлю і становить 1 171 500,00 грн., Замовник не може відхилити тендерну пропозицію учасника у зв’язку з відсутністю антикорупційної програми, оскільки не перевищена мінімальна межа необхідності наявності даного документу. Відсутність відповідної інформації у складі пропозиції учасника віднесена замовником до формальної помилки, оскільки зміст пропозиції збережено та не зафіксовано порушення умов, визначених статті 17 Закону. Умовами підпункту 10 пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації передбачено: «Копії документів, які підтверджують факт офіційних трудових відносин між Учасником та працівниками, зазначеними у довідці (копії трудових книжок/трудових договорів, копії наказів про прийняття на роботу, копія форми 1 ДФ (можна закрити дані про суми окладів працівників)).» Даною умовою визначений перелік документів, які, на вимогу замовника, можуть підтвердити факт офіційних трудових відносин між учасником та працівниками. При цьому тендерна документація не містить вимогу щодо надання усіх документів з зазначеного переліку. Учасником надано у складі пропозиції копії трудових книжок, копії трудового договору, копії наказів про прийняття на роботу, що підтверджує факт офіційних трудових відносин між учасником та працівниками згідно умов тендерної документації та обраних учасником варіантів документального підтвердження із переліку. Виходячи із вище викладено, рішення про обрання переможця процедури закупівель прийнято колегіально, одноголосно усіма членами тендерного комітету відповідно до вимог Закону. Крім того, Гімназії необхідно здійснити усі заходи щодо забезпечення протипожежних дій закладу та захисту здоров’я наших учнів. Водночас, взяті на себе зобов’язання сторонами виконуються в повному обсязі, відповідно до умов договору від 08.07.2019 №77, із урахуванням додаткових угод. Згідно інформації ТОВ «Саламандр» (лист від 15.08.2019 №527) за обладнання системи оповіщення «Веллез», що виготовляється ТОВ «НВП «Електроприлад» Товариство оплатило кошти, яке буде відвантажено 27.09.2019 Гімназії, а відтак договір на стадії завершення. Водночас, повідомляємо, що зазначені факти Гімназією будуть враховані у подальшому при здійсненні публічних закупівель.
Дата публікації звіту: 26.09.2019 17:36