Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення норм пункту 2 Наказу № 490.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу порядку оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції, внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо:
усунення порушення вимог частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону, пункту 2 Наказу № 490 шляхом недопущення таких порушень в подальшому;
у зв’язку із закінченням терміну дії договору та неможливістю його виконання вжити заходів щодо розірвання договору від 11.07.2019 № УЗ/ЦЛ-19508/ю з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та публікації звіту про виконання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 грудня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план філії «Пасажирська компанія» акціонерного товариства «Українська залізниця» (далі – Замовник) на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 11.06.2019, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «АСОР ГРУП», товариства з обмеженою відповідальністю «Текстиль-Контакт» (в частині правомірності відхилення пропозиції), протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол розгляду тендерних пропозицій від 26.06.2019 № 37-29/06/19, повідомлення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Текстиль-Контакт» від 26.06.2019, повідомлення про намір укласти договір від 27.06.2019, договір про закупівлю від 11.07.2019 № УЗ/ЦЛ-19508/ю, укладений між Замовником та ТОВ «АСОР ГРУП», додаткову угоду до договору від 28.12.2019 № 1; повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 11.07.2019 № УЗ/ЦЛ-19508/ю.
Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – Наказ №490), в оголошенні про проведення відкритих торгів та повідомленні про намір укласти договір не зазначено, відповідно, пункти 10-2 та 11 «Джерело фінансування закупівлі».
Проведеним аналізом відповідності тендерної документації вимогам Закону установлено, що на порушення вимог частини третьої статті 17 Закону та пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовником у Додатку № 5 до тендерної документації не встановлено вимогу щодо надання учасником торгів інформації в довільній формі на підтвердження відсутності підстав, зазначених у пунктах 3, 8 частини першої статті 17 Закону.
Проведеним аналізом оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення Замовником вимог абзацу 10 частини першої статті 10 Закону.
Так, відповідно до абзацу 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: звіт про виконання договору - протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання.
За результатами розгляду тендерної пропозиції Замовником переможцем торгів визначено ТОВ «АСОР ГРУП», з яким 11.07.2019 укладено договір про закупівлю № УЗ/ЦЛ-19508/ю на суму 3 638 250,00 грн, а також додаткову угоду до цього договору від 28.12.2019 № 1 на суму 726 402,60 грн (далі – Договір № УЗ/ЦЛ-19508/ю).
Під час моніторингу встановлено, що відповідно до опублікованих умов додаткової угоди до Договору № УЗ/ЦЛ-19508/ю строк дії договору продовжено до 31.03.2020, загальна сума договору 4 364 652,60 гривень.
Відповідно до оприлюднених в електронній системі закупівель інформації та документів по закупівлі UA-2019-05-29-000636-а строк дії Договору № УЗ/ЦЛ-19508/ю не продовжувався після 31.03.2020 (відповідні додаткові угоди або повідомлення про внесення змін до договору щодо продовження строку дії договору не оприлюднено).
В ході моніторингу відповідно до статей 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» у редакції, що діє з 19.04.2020, на веб-порталі 15.12.2020 опубліковано запит на надання пояснення до Замовника, відповіді на який Замовником не надано, чим порушено частину п’яту статті 8 Закону.
Під час здійснення моніторингу за даними ІТС «ProZorro» Замовником не оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю від 11.07.2019 № УЗ/ЦЛ-19508/ю, а отже Замовником недотримано вимог абзацу 10 частини першої статті 10 Закону щодо оприлюднення протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору звіту про виконання договору.
Період усунення порушень:
22.12.2020 16:32 - 12.01.2021 00:00
Дата публікації висновку:
22.12.2020 16:32
Опис звіту:
1) Надати аргументовані заперечення до висновку та інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, а саме:
І) щодо встановленого порушення законодавства, а саме: «Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579 (далі – Наказ №490), в оголошенні про проведення відкритих торгів та повідомленні про намір укласти договір не зазначено, відповідно, пункти 10-2 та 11 «Джерело фінансування закупівлі»».
Надаємо інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень аргументовані заперечення до висновку в порядку абз. 2 ч. 8 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме:
В оголошенні про проведення відкритих торгів та повідомленні про намір укласти договір Замовником вказана інформація пункти 10-2 та 11 «Джерело фінансування закупівлі»», а саме: «Джерело фінансування закупівлі – власні кошти».
Додатково надаємо описані документи вивантажені з https://prozorro.gov.ua/ та виділяємо кольором Джерело фінансування закупівлі – власні кошти.
З зазначеного випливає хибність висновку, а порушення зазначені в ньому відсутні.
ІІ) щодо порушення «Проведеним аналізом відповідності тендерної документації вимогам Закону установлено, що на порушення вимог частини третьої статті 17 Закону та пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовником у Додатку № 4 до тендерної документації не встановлено вимогу щодо надання учасником торгів інформації в довільній формі на підтвердження відсутності підстав, зазначених у пунктах 3, 8 частини першої статті 17 Закону.», повідомляємо:
Тендерна документація (далі —ТД) розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), наказу № 680 від 13.04.2016 «про затвердження примірної тендерної документації» міністерства економічного розвитку і торгівлі України (далі – Наказ) та іншого чинного законодавства України.
П. 2 ч. 2 ст. 22 Закону – «Тендерна документація повинна містити: … вимоги, встановлені ст. 17 Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам ст. 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним;».
Ч. 3 ст. 17 Закону – «Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається Замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним»
На вимогу п. 2 ч. 2 ст. 22, ч. 3 ст. 17 Закону тендерна документація містить пп. 3.1 п. 3 додатку 2 ТД з зазначенням «Довідку довільної форми з інформацією про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону за орієнтовним зразком відповідно Додатку № 4 ТД» чим вимагає надати інформацію щодо ч. 1, 2 ст. 17 Закону, зокрема інформацію по пунктах 3, 8 частини першої статті 17 Закону, чим повною мірою виконав вимоги Ч. 3 ст. 17 Закону при цьому на виконання Ч. 3 ст. 17 Закону в частині «Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним
Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним» не встановлює конкретний перелік який має надати учасник.
Додатку № 4 до тендерної документації є орієнтовним та виключно для зручності підготовки пропозицій учасниками від якого вони можуть відступати або не використовувати взагалі, а пп. 3.1 п. 3 додатку 2 ТД передбачає, що учасник має надати інформацію у відповідності до вимог ст.. 17 Закону.
Зважаючи на викладене тендерна документація відповідає Закону та не містить порушення вимог частини третьої статті 17 Закону та пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
ІІІ) Щодо пропущеного строку та не надання відповіді на «запит замовнику на пояснення», повідомляємо:
Функціонал майданчику https://smarttender.biz/ в якому працює Замовник надавав інформацію про початок моніторингу закупівлі при активізації відповідного фільтру шляхом відображення інформації списком про всі закупівлі де проведено, іде та закінчено моніторинг за накопичувальним принципом шляхом відображення закупівель з новим моніторингом в початку вказаного списку, проте з грудня 2020 принцип відображення на майданчику змінився і закупівля, 19210000-1 Натуральні тканини (Тканини), UA-2019-05-29-000636-a, опинилася в середині переліку вищевказаних закупівель. В зв’язку з зазначеним Замовник своєчасно не помітив розпочатий моніторинг та запит по ньому та пропустив строк для надання відповіді.
Замовник вживає додаткові заходи з метою недопущення таких порушень у подальшому.
ІV) щодо виконання договору по закупівлі та оприлюднення звіту про виконання договору:
Відповідно абз. 10 ч. 1 ст. 10 Закону – «звіт про виконання договору - протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання» тобто закон зазначає три випадки при настанні яких необхідно оприлюднити звіт про виконання договору.
Абз. 11 ч. 1 ст. 10 Закону наголошує на необхідності оприлюднення повної та достовірної інформації, що оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу.
Договором по закупівлі, зокрема передбачено «Строк дії даного Договору встановлюється з моменту його підписання …Проте в частині оплати – до повного виконання сторонами зобов’язань…».
З метою недопущення порушень Закону, зокрема в частині оприлюднення відповідної інформації в тому числі її повноти та достовірності Замовником розроблено та введено в дію положення про порядок здійснення закупівель товарів, робіт і послуг філіє «Пасажирська компанія» публічного акціонерного товариства «Українська залізниця», затверджене наказом філії «Пасажирська компанія» від 20.08.2018 № 251 (далі - Положення).
Відповідно Положення, в частині звіту про виконання договору, передбачено «У разі виконання договору відповідальний структурний підрозділ Філії-ініціатор закупівлі, протягом одного робочого дня з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання надають голові тендерного комітету Філії (в копії тендерному відділу апарату Філії) звіт про виконання договору у паперовому та електронному вигляді засобами СКЕДО, для оприлюднення його на веб-порталі Уповноваженого органу.».
Ініціатор закупівлі на виконання Положення та Закону станом на 21.01.2021 не надав голові тендерного комітету інформації про настання підстав для оприлюднення звіту про виконання договору, зокрема інформації по виконанню договору в частині виконання сторонами зобов’язань та розміру такого виконання.
Філія постійно проводить роботу стосовно виконання Положення та Закону, зокрема в частині своєчасного оприлюднення звітів про виконання договору. Додатково повідомляємо, що філією буде проведена робота щодо контролю над оприлюдненням звіту про виконання договору по закупівлі UA-2019-05-29-000636-a. За данними ініціатора на сьогодні виникла заборгованість 0,20 грн. в зв’язку з чим повністю не виконанні сторонами зобов’язання по договору.
Дата публікації звіту:
21.01.2021 17:15