• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт віконних заповнень спортзалу Вузлівського ОНВК "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - ліцей"

Завершена

499 530.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Номер: ce187f86a25c4e688c13e3eca08d8003
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-04-10-000036
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 10.04.2020 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 10.04.2020 16:01 - 05.05.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 10.04.2020 № 66 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 10.04.2020 № 66. Витяг з переліку процедур закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2019-05-24-000103-c 24.05.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 67) 679-35-47, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено порушення норм пункту 2 Наказу Мінекономрозвитку №490. За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини 3 статті 17 та частини 1 статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів встановлено порушення норм частини 1 статті 30 Закону. За результатами аналізу порядку оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог частини 1 статті 10 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, в тому числі шляхом опублікування звіту про виконання договору та недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», в чинній на час проведення закупівлі редакцій (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Вузлівського опорного навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – ліцей» Радехівського району Львівської області (далі – Замовник) на 2019 рік (UA-P-2019-05-24-000410-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; протокол розкриття тендерної пропозиції від 13.06.2019; тендерну пропозицію ТОВ «ВІК-2»; повідомлення про намір укласти договір; договір № 59 від 22.07.2019 року. Відповідно до частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, оголошення про проведення процедури закупівлі. При цьому пунктом 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» (далі – Наказ Мінекономрозвитку №490) встановлено, що формами документів, зазначених у пункті 1 цього наказу, затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. Однак, за результатами моніторингу правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, встановлено, що на порушення вимог пункту 2 Наказу Мінекономрозвитку № 490, при оприлюдненні в електронній системі закупівель оголошення про закупівлю Замовником до нього не внесено інформації про джерело фінансування закупівлі (обов’язкове поле 10-2 форми оголошення); відповідно у формі повідомлення про намір укласти договір (заповнюється електронною системою закупівель автоматично) не заповнено поле 11 «Джерело фінансування закупівлі». Також встановлено, що тендерна документація Замовника оформлена у вигляді Оголошення про проведення закупівлі через систему електронних закупівель (далі – Оголошення) з відповідними додатками до нього. Слід зазначити, що вказане Оголошення сформоване не за примірною формою та структурою, наведеною у наказі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації» та не містить усієї обов’язкової інформації, визначеної статтею 22 Закону. Так, моніторингом відповідності вимог тендерної документації Замовника (Оголошення з додатками до нього) вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону Замовником у тендерній документації не зазначено один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16 Закону, а також вимоги, встановлені статтею 17 Закону, та не вказано інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників вказаним установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. В Оголошенні зазначено, що: «документи, що підтверджують відповідність вимогам до кваліфікації учасників в паперовому вигляді, завірені підписом та печаткою учасника, надаються замовнику переможцем до укладання договору», що суперечить вимогам статті 14 Закону (подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель) та частини 1 статті 25 Закону (тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель, документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації). Також, на порушення вимог пункту 10 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації не зазначено строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, на порушення пункту 12 частини 2 статті 22 Закону – не вказано інформацію про мову, якою повинні бути складені тендерні пропозиції, на порушення пункту 13 частини 2 статті 22 Закону – не зазначено кінцевого строку подання тендерних пропозицій, на порушення пункту 17 частини 2 статті 22 Закону – при закупівлі робіт не вказано вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. При оголошенні закупівлі робіт (капітальний ремонт віконних заповнень спортзалу) Замовником у тендерній документації (Оголошення) зазначено вимоги щодо поставки товару, зокрема, вказано кількість товарів (39 шт) та місце і строк поставки товарів, умови розрахунків за товар. Крім того, відповідно до пункту 12.4 Оголошення, за результатами здійснення закупівлі Замовник та постачальник укладають договір не раніше 3 робочих днів та не пізніше 10 робочих днів з моменту оприлюднення інформації про визначення переможця, що суперечить вимогам частини 2 статті 32 Закону, згідно з якою договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю та укладається не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю. Відповідно до вимог частини 3 статті 17 Закону спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини 1 та частиною 2 цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі, при цьому замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Проте, як зазначено вище, Замовником у тендерній документації (Оголошення) не вказано про надання та не визначено способу документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини 1 та частиною 2 статті 17 Закону для переможця процедури закупівлі. Одночасно, відповідно до вимог частини 3 статті 17 Закону переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини 1 цієї статті. Однак, в недотримання вимог частини 3 статті 17 Закону переможець торгів ТОВ «ВІК-2» не надав (не завантажив) документи, що підтверджують відсутність щодо нього підстав, визначених відповідними пунктами частини 1 статті 17 Закону, а саме щодо підстав, інформація по яких не міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним (пункт 6 частини 1 статті 17 Закону - службова (посадова) особа учасника, яка підписала тендерну пропозицію, була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку). Таким чином, на порушення пунктів 2 і 4 частини 1 статті 30 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ВІК-2», який не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону, та тендерна пропозиція якого не відповідала умовам тендерної документації, а визначено вказаного учасника переможцем торгів та укладено з ним договір про закупівлю № 59 від 22.07.2019 (далі – Договір № 59) на суму 268 000,00 грн з ПДВ. Проведеним аналізом оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення Замовником вимог частини 1 статті 10 Закону. Так, відповідно до абзацу 10 частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: звіт про виконання договору - протягом 3 днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання. Проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до п. 6.1 Договору № 59 приймання-передача виконаних робіт оформляється актами приймання-передачі, підписаними обома сторонами, згідно з п. 6.2 - замовник зобов’язаний прийняти роботи, виконані підрядником не пізніше 5 календарних днів з дня отримання від підрядника акта виконаних робіт. Також, згідно з п. 11.3 Договору № 59 цей договір діє до 31.12.2019, але в будь-якому разі до повного виконання сторонами зобов’язань за цим договором. Слід зазначити, що за даними ІТС закупівель «ProZorro» додаткові угоди щодо продовження строку дії Договору № 59 не укладались (не оприлюднювались). За даними ІТС «ProZorro» за процедурою закупівлі UA-2019-05-24-000103-с (розділ «Перевірити оплати») встановлено, що Замовником у серпні 2019 року здійснено оплату за Договором № 59 на користь ТОВ «ВІК-2» в сумі 268 000,00 грн за капітальний ремонт віконних заповнень спортзалу, підставою для оплати зазначено акт №1 від 06.08.2019 року. Вказана сума відповідає загальній сумі Договору № 59. Однак, на порушення вимог абзацу 10 частини 1 статті 10 Закону, після повного виконання договору, зокрема, виконання робіт за Договором № 59 та його оплати в повному обсязі станом на 08.08.2019 (дата виконання зобовязань щодо оплати робіт), Замовником звіт про виконання договору станом на час завершення моніторингу (23.04.2020) не оприлюднено.
Період усунення порушень: 24.04.2020 09:40 - 12.05.2020 00:00
Дата публікації висновку: 24.04.2020 09:40